Ζημίες στους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς λόγω ψηφιακού εγκλήματος

by George Polyzos • On 30-07-2014 • AT 10:00 am • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Internet

Online-banking

 

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Kaspersky Lab σε συνεργασία με την B2B International το 2014, το 52% των χρηματοοικονομικών επιχειρήσεων αναγκάστηκε να αποζημιώσει πελάτες λόγω κάποιας διαδικτυακής απάτης.

Μάλιστα, οι αποζημιώσεις δόθηκαν χωρίς να έχουν ουσιαστικά διερευνηθεί οι συνθήκες γύρω από αυτά τα γεγονότα. Σημειώνεται ότι σχεδόν το ένα τρίτο των εταιρειών πιστεύει ότι τα έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές απειλές είναι μικρότερα σε σχέση με το κόστος της προστασίας. Καθώς, όμως, οι ψηφιακοί εγκληματίες στοχοποιούν τις ηλεκτρονικές πληρωμές με αυξανόμενο ρυθμό, η παραπάνω προσέγγιση θα μπορούσε να μεταφραστεί σε σημαντικά έξοδα για αυτές τις εταιρείες.

Πολλοί οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι των online πληρωμών είναι προετοιμασμένοι να δεχτούν τα επιπλέον έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές επιθέσεις. Οι εκπρόσωποι των χρηματοοικονομικών εταιρειών και οι εργαζόμενοι σε online καταστήματα που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν με βεβαιότητα, σε ποσοστό 28% και 32% αντίστοιχα, ότι οι συνολικές ζημίες από το ψηφιακό έγκλημα, συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων για χρήματα που έχουν κλαπεί, δεν υπερβαίνουν το κόστος της εγκατάστασης λύσεων ασφάλειας.

Παράλληλα, μόνο το 19% των χρηματοοικονομικών εταιρειών και το 7% των online καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι τα κόστη που σχετίζονται με την αποζημίωση των πελατών βρίσκονται μεταξύ των τριών σοβαρότερων συνεπειών της ψηφιακής απάτης.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το Kaspersky Security Network, σχεδόν 4 εκατομμύρια χρήστες των προϊόντων της Kaspersky Lab ήρθαν αντιμέτωποι με «οικονομικό» malware που επιχείρησε να κλέψει τα χρήματά τους το 2013 (αύξηση 18,6% σε σχέση με το 2012). Το Δεκέμβριο του 2013, αρκετές τράπεζες στη Βόρεια Αμερική υπέστησαν συνολική ζημία άνω των $200 εκατομμυρίων εξαιτίας της διαρροής στοιχείων τραπεζικών καρτών και προσωπικών δεδομένων των πελατών τους. Ωστόσο, οι συνολικές απώλειες είναι πιθανότατα υψηλότερες.

Προφανώς, η συνεχής ανάπτυξη του ψηφιακού εγκλήματος θα δημιουργήσει μία κατάσταση κατά την οποία οι αποζημιώσεις που θα καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες, θα υπερβαίνουν τόσο τα κόστη για την προστασία των συναλλαγών, όσο και τους προϋπολογισμούς για αποζημιώσεις.

Η πλατφόρμα Kaspersky Fraud Prevention αποτελείται από διάφορες λύσεις και προσφέρει πολυεπίπεδη προστασία απέναντι στις σημερινές ψηφιακές απειλές. Συγκεκριμένα, το Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints προσφέρει προστασία σε συσκευές με λειτουργικά συστήματα Microsoft Windows, Mac OS X, Android ή iOS.

Τέλος, ένας ακόμα σημαντικός λόγος που καθιστά απαραίτητη τη χρήση μιας ειδικής λύσης ασφάλειας είναι η αμέλεια που επιδεικνύουν οι πελάτες. Σύμφωνα με άλλη έρευνα της Kaspersky Lab, το 57% των χρηστών δίνει λίγη ή ελάχιστη προσοχή στην ασφάλεια των ηλεκτρονικών πληρωμών που πραγματοποιεί, καθώς πιστεύει ότι οι τράπεζες ή οι online υπηρεσίες λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας. Αυτή η βεβαιότητα αυξάνει τις πιθανότητες να πέσουν θύματα των ψηφιακών εγκληματιών.

 

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons