Sony Ericsson XPERIA X10 και οι σχεδιαστές… πως, γιατί, πότε, πού

by Stefanos Kofopoulos • On 26-04-2010 • AT 3:46 pm • 6 ΣΧΟΛΙΑ
Mobile

Sony Ericsson XPERIA X10

Το Sony Ericsson XPERIA X10 σχεδιάστηκε από τους Shigeaki Suzuki, Makiko Kawai και Takahiro Kawaguchi. Με το industrial design να είναι το πιο δυνατό σημείο του X10, ακόμα και μια PR συνέντευξη αξίζει τον κόπο και τον χρόνο σας. Ίσως η Sony Ericsson να πρέπει να προσλάβει το ίδιο καλούς και ταλαντούχους προγραμματιστές έτσι ώστε το Android 1.6 να αναβαθμιστεί γρήγορα σε Froyo και το XPERIA X10 να αναδείξει επιτέλους πως αποτελεί ίσως την πιο ολοκληρωμένη λύση στο χώρο του Android αυτή την στιγμή (hardware, design, software αν αναβαθμιστεί).

Ε: Ποιο είναι το αγαπημένο σας χαρακτηριστικό στο XPERIA X10?

A: Το αγαπημένο μου χαρακτηριστικό στο XPERIA X10 είναι ο σχεδιασμός του πίσω μέρους, το οποίο έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με το human curvature, αντανακλώντας την ανθρώπινη αισθητική του σχεδιασμού. Σχεδίασα τη γραμμή ξανά και ξανά για να βρω την ιδανική καμπύλη. Νιώθω επίσης υπερηφάνεια για το πλευρικό πλαίσιο που δένει αρμονικά το προϊόν.

Ε: Τι είναι το Timescape και τι το καθιστά μοναδικό;

A: Όλοι έχουμε βιώσει καθυστερήσεις στα κινητά μας τηλέφωνα όταν προσπαθούμε να ανακτήσουμε πληροφορίες, όταν πρέπει πρώτα να βρούμε την εφαρμογή, να περιμένουμε να φορτωθούν τα δεδομένα, να βρούμε τις πληροφορίες και μετά να τις προβάλλουμε στην οθόνη. Με το Timescape μπορούμε να ξεχάσουμε όλη αυτή τη διαδικασία. Το Timescape διαχειρίζεται όλες σας τις επικοινωνίες σε ένα μέρος.

Με ένα άγγιγμα του Infinite Βutton, συγκεντρώνει SMS, e-mail, wall posts στο Facebook και μηνύματα στο Twitter σ’ ένα μοναδικό interface.

Ε: Τι είναι το Mediascape και τι το καθιστά μοναδικό;

A: Το Mediascape είναι ένας έξυπνος τρόπος για να έχετε σε ένα μέρος όλη τη μουσική, τις φωτογραφίες και τα βίντεο από τους αγαπημένους σας φίλους και καλλιτέχνες. Είναι μοναδικό γιατί μπορείτε να βλέπετε online περιεχόμενο , αλλά και όλο το περιεχόμενο του τηλεφώνου σας συγκεντρώνεται σε μία μόνο οθόνη, και είναι εύκολο στη χρήση και την πρόσβαση.

Ε: Μπορείτε να μας πείτε για το User Experience (UX) και τα πλεονεκτήματά του;

A: Το νέο UX είναι μέρος της δέσμευσης της Sony Ericsson για μια πιο ανοικτή προσέγγιση και ενα ανοιχτό διάλογο με τους καταναλωτές. Δίνοντας έναν «χαρακτήρα» Sony Ericsson στο λειτουργικό σύστημα, μπορούμε να παρέχουμε νέους, εντυπωσιακούς τρόπους για να αλληλεπιδρούν οι καταναλωτές με το περιεχόμενό τους, και να έχουν περισσότερες επιλογές, ώστε η επικοινωνία να γίνεται πραγματική διασκέδαση.

Ε: Ποιό ήταν το κοινό στόχος σας όταν σχεδιάζατε το συγκεκριμένο κινητό τηλέφωνο;

A: Το κινητό απευθύνεται σε ανθρώπους που εργάζονται σκληρά, διασκεδάζουν έντονα και είναι εξαιρετικά δραστήριοι. Είναι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για νέες εμπειρίες και τους αρέσει να πειραματίζονται με τις τελευταίες τεχνολογίες.

Ε: Σε τι ξεχωρίζει το τηλέφωνο αυτό από την υπόλοιπη αγορά;

A: Διαθέτει τις εφαρμογές Mediascape και Timescape οι οποίες ολοκληρώνουν και οργανώνουν τις επαφές, την ψυχαγωγία και τα πολυμέσα, βάζοντας σε ένα μέρος όλα όσα θέλει ο χρήστης.

Η Sony Ericsson κατανοεί τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι θέλουν να αλληλεπιδρούν με τα τηλέφωνά τους, και αυτή η συσκευή το αντανακλά αυτό. Το UX έχει δημιουργηθεί εξ’ ολοκλήρου από τη Sony Ericsson και δεν έχει αναπτυχθεί κάτι παρόμοιο από οποιαδήποτε άλλη εταιρία κινητής τηλεφωνίας. Πέραν τούτου, τα γραφικά UI για το τηλέφωνο αυτό είναι αποκλειστικά της Sony Ericsson.

Ε: Πώς αντανακλά ο σχεδιασμός τις εντυπωσιακές δυνατότητες της συσκευής;

A: Ο σχεδιασμός είναι απλός αλλά και μοναδικός. Το Infinite Βutton συγκεντρώνει όλες τις μοναδικές δυνατότητες του XPERIA™ X10 ενεργοποιώντας τις εφαρμογές Mediascape και Timescape™ με ένα απλό άγγιγμα. Η συσκευή ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις των καταναλωτών, συνδυάζοντας όλα τα στοιχεία ψυχαγωγίας και λειτουργικότητας που χρειάζονται, στο ίδιο μέρος.

Ε: Τι προκλήσεις αντιμετωπίσατε στον εργονομικό σχεδιασμό του XPERIA X10;

A: Στο XPERIA X10 δεν υπάρχουν ευθείες γραμμές, εκτός από την επιφάνεια LCD. Μια 3D επιφάνεια είναι πολύπλοκη στην υλοποίηση, και ιδιαίτερα η διάταξη κάθε μηχανικού μέρους. Ο μηχανικός αναθεώρησε την κατασκευή αρκετές φορές.Επίσης θέλαμε να υπερβούμε τις παραδοσιακές δυνατότητες της πλατφόρμας Αndroid Περάσαμε πολύ χρόνο δημιουργώντας ένα interface, ιδανικό για τον χρήστη και για την επίτευξη ισχυρής, εργονομικής ροής.

Ε: Εάν έπρεπε να περιγράψετε το XPERIA X10 σε μία φράση, ποια θα ήταν αυτή;

A: Ένα παράθυρο σ’ έναν κόσμο με infinite δυνατότητες.

Τα Χρώματα και τα Υλικά – Makiko Kawai

Ε: Σε ποια χρώματα διατίθεται το XPERIA X10;

A: Το XPERIA X10 διατίθεται σε δύο χρώματα, Sensuous Black (Αισθησιακό Μαύρο) και Luster White (Λαμπερό Λευκό).

Ε: Γιατί επιλέξατε αυτές τις αποχρώσεις για το XPERIA X10;

A: Το μαύρο και το λευκό είναι διαχρονικά και κομψά χρώματα. Πιστεύω ότι ιδιαίτερα το μαύρο ταιριάζει άψογα στα χέρια των καταναλωτών. Θέλαμε ένα τηλέφωνο που να είναι λειτουργικό αλλά και να αντανακλά την ψυχαγωγία και πιστεύουμε ότι τα συγκεκριμένα χρώματα το επιτυγχάνουν αυτό. Δώσαμε νέα πνοή σε δύο κλασικά χρώματα.

Ε: Ποια υλικά δίνουν αυτή τη μοναδική εμφάνιση στο XPERIA X10;

A: Ένα βασικό σχεδιαστικό στοιχείο των υλικών ήταν η χρήση αληθινού γυαλιού στην οθόνη αφής. Χρησιμοποιήσαμε επίσης ένα λευκό πλαίσιο γύρω από την οθόνη, προκειμένου να συνενώσουμε την επιλογή χρώματος με το σχεδιασμό, που ενισχύει τη μοναδική εμφάνιση του τηλεφώνου.

Ε: Ποιο ήταν το βασικό χαρακτηριστικό που θέλατε να προβάλλετε όταν αποφασίζατε για τα χρώματα;

A: Το Infinite button και το interface – όπως και τα χρώματα έπρεπε να τονίζουν τα χαρακτηριστικά αυτά καθώς είναι δύο λειτουργίες που κάνουν το τηλέφωνο να ξεχωρίζει από άλλες συσκευές που διατίθενται σήμερα στην αγορά.

Ε: Από πού αντλήσατε έμπνευση;

A: Από το lifestyle των ανθρώπων, και βλέποντας πώς μπορούν να εργάζονται και να διασκεδάζουν ταυτόχρονα με ιδανικό τρόπο.

Το Interface – Takahiro Kawaguchi

Ε: Τι είναι αυτό που καθιστά το interface του XPERIA X10 τόσο ελκυστικό για τον τελικό χρήστη;

A: Η μοναδικότητα και μια χαρακτηριστική κομψότητα που δεν υπήρχε ποτέ πριν στην αγορά των Android συσκευών. Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε την εμπειρία της Sony Ericsson στο σχεδιασμό κινητών τηλεφώνων, με μια αναδυόμενη πλατφόρμα για τη δημιουργία ενός σταθερού UX επόμενης γενιάς.

Ε: Πώς χαρακτηρίζετε τον τελικό σας χρήστη;

A: O τελικός μας χρήστης είναι γνώστης της τεχνολογίας και λατρεύει τα νέα gadgets. Επίσης, είναι δραστήριος και ταυτίζεται με την ικανότητα της συσκευής να «αρπάζει» τη ζωή καθώς εξελίσσεται.

Ε: Ο σχεδιασμός του interface πώς αντανακλά τους καταναλωτές-στόχο για το XPERIA X10;

A: Η συνολική εμφάνιση του τηλεφώνου δίνει την εντύπωση ότι θα προσφέρει στο χρήστη μια νέα εμπειρία. Χαρακτηρίσαμε τον τελικό μας χρήστη ως κάποιον που απολαμβάνει τις νέες εμπειρίες και θαυμάζει τις νέες τεχνολογίες. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα interface που να αντανακλά τις επιθυμίες αυτές. Ήταν σημαντικό να έχει μοναδική εμφάνιση και αίσθηση άνευ προηγουμένου.

Ε: Πόσο χρόνο σας πήρε ο σχεδιασμός του interface και τι στάδια περιλάμβανε;

A: Περίπου δύο χρόνια. Χρειάστηκαν αρκετές αλλαγές για τη βελτίωση της χρηστικότητας, της εμφάνισης και της αίσθησης.

Ε: Ποια βασικά στοιχεία έπρεπε να λάβετε υπόψη κατά το σχεδιασμό του interface;

A: Ήταν σημαντικό να είμαστε μινιμαλιστές με αυτό το τηλέφωνο. Μια κοινή σχεδιαστική πρόκληση ήταν ο συνδυασμός του «μινιμαλισμού» και της «χρηστικότητας». Πιστεύουμε ότι επιτύχαμε αυτό το συνδυασμό. Το τηλέφωνο είναι επίσης αισθητικά κομψό.

Η Βιομηχανία – Shigeaki Suzuki

Ε: Ποιες εφαρμογές του τηλεφώνου περιλαμβάνονται γιατί είναι “της μόδας”;

A: Λειτουργίες όπως τα Google Maps™, το Bluetooth™ stereo, το Street View™ και το PlayNow™ είναι «στη μόδα» διότι το GPS είναι εξαιρετικά δημοφιλές σήμερα, όπως και το να ακούς μουσική εν κινήσει και να μπορείς να φορτώνεις περιεχόμενο όπου και αν βρίσκεσαι. Το XPERIA™ X10 έχει στόχο να φέρει το ανθρώπινο στοιχείο στη χρήση του τηλεφώνου, και από εκεί πηγάζουν ιδέες σχεδιασμού όπως το human curvature.

Ε: Ποιες πτυχές του σχεδιασμού κινητών τηλεφώνων είναι βασικές για το 2010;

A: Το σχεδιαστικό μοτίβο που έχουμε αναπτύξει για το 2010 είναι το «Human Curvature». Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα μας πρέπει να συνδυάζουν τις ανθρώπινες επιθυμίες και τα συναισθήματα με μια λειτουργική συσκευή. Για αυτό το τηλέφωνο, χρησιμοποιήσαμε το σχεδιαστικό μοτίβο Human Curvature με την ομαλή ανθρώπινη καμπύλη στο πίσω μέρος του τηλεφώνου, που ταιριάζει άψογα στο χέρι του καταναλωτή και την πιο επίπεδη πλευρά LCD, σχεδιασμένη για εύκολη προβολή.

Βιογραφικά

Industrial Designer (Shigeaki Suzuki):

Η Shigeaki Suzuki φοίτησε στο Musashino Art University στο Τόκυο της Ιαπωνίας για τέσσερα χρόνια, και αποφοίτησε με πτυχίο Bachelor of Arts. Η Shigeaki ξεκίνησε να εργάζεται στη Sony Ericsson πριν από δύο χρόνια, ως ID Design Producer and Designer

Colour and Materials Designer (Makiko Kawai):

Η Makiko Kawai φοίτησε στο Tama Art University στο Τόκιο της Ιαπωνίας για τέσσερα χρόνια και αποφοίτησε με πτυχίο Bachelor of Arts. Η Makiko άρχισε να εργάζεται στη Sony Ericsson στο Lund το 2006, και το 2009 επέστρεψε στην Ιαπωνία για να εργαστεί στο γραφείο Sony Ericsson UXC στο Τόκιο, ως Design Producer and Designer.

Creative Interface Designer (Takahiro Kawaguchi)

Ο Takahiro σπούδασε στο Osaka Art University της Ιαπωνίας για τέσσερα χρόνια, όπου και αποφοίτησε με πτυχίο Bachelor of Fine Art. Ο Takahiro σύντομα μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες για να εργαστεί για την Icon Medialab – μια σουηδική εταιρία διαδικτυακών συμβούλων. Ο Takahiro άρχισε να εργάζεται στη Sony Ericsson το 2008, και σήμερα ανήκει στο δυναμικό της Sony Ericsson UXC, στο San Francisco ως Art Director and designer

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Come on SE…
    Μπορείς, δεν μπορεί είναι τόσο δύσκολο, έστω και 2.1 αλλά πιο σύντομα.
    Έστω για μια φορά ολοκλήρωσε κάτι σωστά…
    Δώσε στο λαό σου επιτέλους εναν iphone killer!

    • iPhone killer δύσκολο αλλά ένα από τα καλύτερα Android κινητά σίγουρα.. αν αναβαθμιστούν έστω και σε 2.1 σύντομα ή στο 2.2 τέλη Μαϊου!

  2. πιστεύετε ότι είναι καλη αγορά το x10?? το είδα σε ένα κατάστημα και είναι φοβερό εξωτερικά.. και σκέφτομαι να το αγοράσωω! τι λέτε?

    • Είναι απίστευτο σε εμφάνιση και design τόσο εξωτερικά όσο και στο λειτουργικό, έχει πολύ καλά specs και καταπληκτική οθόνη αλλά το Android 1.6 που χρησιμοποιεί έχει θέματα που για μένα τουλάχιστον είναι απαράδεκτα. Θα έλεγα να περιμένεις για να δεις τι άλλο έχει να προτείνει η αγορά σε 1-2 μήνες. Θα πρότεινα επίσης να κάνεις μια βόλτα και να χρησιμοποιήσεις σε demo τα χαρακτηριστικά εκείνα που σε ενδιαφέρουν περισσότερο σε ένα κινητό. Πχ η κάμερα, το email, το Facebook και το Twitter κλπ κλπ.

      Το X10 είναι μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη πρόταση αλλά στα σημεία παρουσιάζει καθυστερήσεις και κολλήματα που σε κάνουν να απορείς γιατί Sony Ericssson, γιατί;

  3. απλά θα ήθελα να πάρω κινητό αυτή την περίοδο:P γενικά αυτο που ζητάω απο ενα κινητό είναι να έχει καλή κάμερα εξωτερικά να είναι όμορφο και απλά να μην κολλάνε η εφαρμογές του. και να είναι γρήγορο σαν κινητό. προσωπικά εμένα δεν με ενοχλεί που έχει 1,6 android. αφού η άλλη μου επιλογή ειναι το satio..και δεν θέλω να περιμένω τόσο μέχρι να βγει το i-phone 4G. τι λεσ?:D

  4. εεε??:D

Top

Show Buttons
Hide Buttons