VW Scirocco R: το αυτοκίνητο “τρομοκράτης”

by dkalo • On 22-12-2010 • AT 11:52 am • 15 ΣΧΟΛΙΑ
Αυτοκίνητα

VW Scirocco R

Το παραπάνω tweet το έγραψα μόλις κατέβηκα από το VW Scirocco R. Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά τρομακτικό. Σε όλα του. Εμφάνιση. Ήχος. Επιτάχυνση. Δύναμη. Δεν ξέρω πως να το περιγράψω. Δεν ξέρω από που να αρχίσω για να περιγράψω την εμπειρία μου. Νόμιζα ότι το δικό μου Scirocco με τα 160, ταπεινά, άλογα ήταν γρήγορο. Έκανα λάθος. Το Scirocco R ΕΙΝΑΙ γρήγορο.

Το 0-100 έγινε σε μηδέν χρόνο. Πρώτη, δευτέρα, 100. Τόσο απλά. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, μόλις συνειδητοποίησα πόση δύναμη έχει και πόσο γρήγορα το κοντέρ μπαίνει στην τριψήφια περιοχή, τρόμαξα. Κατάλαβα ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απαιτεί την προσοχή και την εγρήγορση του οδηγού συνέχεια. Δεν πρόκειται για ένα παιχνίδι, πρόκειται για ένα όπλο που κυριολεκτικά “σκοτώνει”.

Ένα πράγμα ακόμα που με εντυπωσίασε στο VW Scirocco R ήταν η ανάρτηση του. Το XDS, το ηλεκτρονικό μπλοκέ, ελέγχει το μπροστά μέρος του αυτοκινήτου χωρίς να το αφήνει να χαζοσπινάρει ή να παρατηρούνται φαινόμενα υποστροφής. Μία μόνο φορά το αυτοκίνητο γλύστρισε και τότε το μπλοκέ “μάζεψε τα μούτρα” και το πίσω μέρος γύρισε γλυκά, χωρίς απότομες κινήσεις και χωρίς να με τρομάξει. Ακόμα όμως και σε περίπτωση λάθους, τα φρένα είναι δυνατά και σταματούν το αυτοκίνητο πολύ γρήγορα και αποτελεσματικά.

Το μόνο που δεν μου άρεσε ήταν το χειροκίνητο κιβώτιο του Scirocco R. Ο επιλογέας δεν ήταν σαφής με αποτέλεσμα πολλά ανεβάσματα από δευτέρα σε τρίτη, κατέληξαν σε κατεβάσματα από δευτέρα σε πρώτη. Ευτυχώς που το κατάλαβα σχεδόν αμέσως και δεν κατέστρεψα τον κινητήρα. Βέβαια, όλοι λένε ότι έχει νόημα το DSG και αξίζει το επιπλέον κόστος. Τους πιστεύω καθώς ο κινητήρας έχει τόση δύναμη που οι ταχύτητες φορτώνουν ακαριαία και οι αλλαγές από τα paddles θα ήταν ό,τι καλύτερο.

Scirocco R

Θα το αγόραζα το VW Scirocco R? Δεν ξέρω. Το αυτοκίνητο είναι ένας τρομοκράτης. Δεν θα μπορούσα να το οδηγώ κάθε μέρα. Ήδη με κουράζει το δικό μου Scirocco που είναι πολύ πιο φιλικό στην οδήγηση. Αν είχα ακόμα ένα αυτοκίνητο “μουλάρι” για να ταλαιπωρώ κάθε μέρα μέσα στην πόλη και ήθελα ένα Scirocco R για να περνάω την ώρα μου και να αυξάνω την αδρεναλίνη μου, τότε θα το αγόραζα με κλειστά μάτια. Εξάλλου, η τιμή του είναι σκέτη πρόκληση: 32.500€.

Κλείνοντας, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Auto Marin που μας παραχώρησε το αυτοκίνητο για το test drive.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

15 ΣΧΟΛΙΑ

  1. To R-Line με τα δοκίμασες με τους 210 ίππους ή το R με τους 265;

    • Το Scirocco R, με τα 265 άλογα δοκίμασα Στέφανε. :)

      • Έχω την εντύπωση ότι το R κοστίζει γύρω στις 37 χιλιάρικα.

      • 32.500 και με την απόσυρση περιμένουν να πέσει περίπου 2000 ακόμα. Ή τουλάχιστον έτσι μου είπαν στην αντιπροσωπεία. :)

  2. πολυ καλο, και καλη τιμη. εγω παντως αμα ειχα 32000 θα επαιρνα Μ3 5ετιας….cabrio

    • Νομίζω ότι η M3, cabrio ειδικά, έχει πολύ περισσότερα -πιθανά- προβλήματα και δεν έχει εγγύηση όπως ένα -οποιοδήποτε- καινούριο αυτοκίνητα. Κατά τα άλλα, είναι και τα 2 αυτοκίνητα βόλτας και όχι καθημερινής χρήσης! :)

  3. Το αυτοκίνητο τα σπάει απλά! Το χα δει κ στην έκθεση αρχές του μήνα, πραγματικά ξεχωρίζει. Πρόκειται περί πολεμικής μηχανής…. :D

  4. Σίγουρα προτιμώ ένα lancer EVO,με βάση πάντοτε την εικόνα του αυτοκίνητου που περιγράφεται στο κείμενο γιατί θεωρώ πως αληθινός “τρομοκράτης” είναι το Mitsubishi. Για το Scirocco θα χρησιμοποιούσα άλλη λέξη.

    • Και γω πιστεύω ότι το EVO είναι πολύ πιο “τρομοκράτης” αλλά μην ξεχνάς ότι κοστίζει περίπου 20Κ περισσότερο. :)

  5. Παιδιά γεια σας.
    Οδηγώ εδώ και 2 χρόνια ένα αυτοκίνητο με τον ίδιο κινητηρα (276 ΗΡ) αλλά με S-tronic 6άρι κιβώτιο και εμφάνιση προβάτου. Το Audi S3. Όσα μετεφερε παραπανω ο φίλτατος dkalo είναι περα για περα αληθινά. Το αυτοκίνητο είναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ γρηγορο και δεν παυει , 2 χρονια τωρα, να με εκπλησσει με αυτα που κανει στο δρόμο. Καταιγιστικές επιταχυνσεις απο οποιαδηποτε ταχυτητα, τρομερο κρατημα, θηριωδη φρενα, αψογη ποιοτητα κατασκευής, το S-tronic είναι ΑΛΛΗ αισθηση, οι αλλαγες ταχυτητων γινονται ακαριαια και παντα δεν σε αφηνει να βαλεις “κατα λάθος” σχεση που θα κατεστρεφε το κιβωτιο (dkalo σε καταλαβαινω με τις άστοχες αλλαγες του “δικου” σου Scirocco). Συμφωνώ όμως οτι θέλει όμως ΠΡΟΣΟΣΧΗ και ΣΥΝΕΣΗ στην οδήγηση γιατι μπορει να σε βγάλει κοντά (ή και έξω) απο τα ορια σου χωρις να το καταλαβεις. Διαφωνω ομως με την δυσκολια στην καθημερινη χρηση: στην πολη βάζεις στο κιβωτιο την αυτοματη σχεση (D) και όλα γινονται ξεκουραστα. ήρεμα και ..οικονομικα (ΝΑΙ). Αν όμως θέλεις ένα μπανακι αδρεναλίνης, βάζεις τον επιλογεα στο manual, τα δαχτυλα σου στα paddles και οδηγείς χωρίς ΠΟΤΕ να σηκώσεις κανενα απο τα χερια σου απο το τιμονι και απλως εισερχεσαι στο σταδιο της …αφασίας.
    Όσο για το ΕVO, ναι, ειναι μιση τουλάχιστον κλάση ανώτερο οδηγικά. Η αληθεια να λέγεται…

    • Έχω την αίσθηση ότι το S3 έχει διαφορετικό χαρακτήρα, δηλαδή είναι πιο “κυριλέ” και άνετο συγκριτικά με το R. Νομίζω ότι αντίστοιχο χαρακτήρα με το Scirocco R έχει το Audi RS3.

      Βέβαια, με το DSG ίσως να γίνεται και το R πολύ πιο φιλικό, αλλά με το manual κιβώτιο σε προκαλεί ανά πάσα ώρα και στιγμή να του πιεις το αίμα. Είναι και αυτός ο ήχος που ανασταίνει νεκρούς που δεν μπορείς να του αντισταθείς.. Τουλάχιστον εγώ δεν τα κατάφερα, άφηνα χώρο από τον μπροστινό μου για να πατήσω λίγο το γκάζι να ακούσω την εξάτμιση. :D

  6. Παιδιά, λαθος εκ παραδρομής τα 276 ΗΡ, η ιπποδυναμμη ειναι η ίδια: 265 ΗΡ.

  7. Υπάρχει και ακόμα μια σημαντικότατη διαφορά: Τόσο το S3 όσο και το EVO είναι τετρακίνητα. 250+ άλογα σε προσθιοκίνητο αυτοκίνητο; Οδηγώ καθημερινά τη Guilietta μου με τους 170 ίππους και θαυμάζω πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία και πόσο καλύτερα βάζει αυτό το αυτοκίνητο στο δρόμο τους 170 ίππους, όσους είχε και το Golf GT που είχα μέχρι πρότινος αλλά σπινάριζε και υπέστρεφε πολύ εύκολα. Η καλύτερη γεωμετρία στην ανάρτηση αλλά και το ηλεκτρονικό διαφορικό βελτιώνουν κατά πολύ την ελκτική πρόσφυση.

    Μόλις χτες όμως οδήγησα ένα Mito QV με επίσης 170 ίππους και θυμήθηκα εποχές …Golf. Το αυτοκίνητο απλά δεν καθόταν στο δρόμο, ήθελε πολύ προσοχή στο γκάζι αλλιώς το λαμπάκι του VDC αναβόσβηνε σαν τρελό (και όχι λόγω Χριστουγέννων).

    Γενικά, θεωρώ ότι τα 200 άλογα είναι ταβάνι για ένα μικρομεσαίο hatchback (ας μην ξεχνάμε ότι το Scirocco είναι ένα βελτιωμένο Golf V και όχι εξαρχής σχεδιασμένο coupe, ούτε καν βασίζεται στο Golf VI), ενώ για την αμέσως μικρότερη κατηγορία τα 140-150 άλογα είναι υπεραρκετά.

    Και να θυμόμαστε ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει σημαντικά, αλλά όχι να νικήσει τη φυσική.

    • Άρη θα διαφωνήσω μαζί σου. Όντας κάτοχος ενός Scirocco 160 ίππων εδώ και 14 μήνες και 26.000 χιλιόμετρα, μπορώ να σου πω ότι το Scirocco R δεν έχει καμία σχέση με τα αυτοκίνητα που περιγράφεις. Scirocco TSi, Giulieta και, κυρίως MiTo, έχουν πολύ χαμηλότερα όρια και τελείως διαφορετικό προσανατολισμό από το R.

      Το R το οδήγησα σε δρόμους από τους οποίους περνάω καθημερινά με το δικό μου αυτοκίνητο και μπορώ να σου πω ότι στις στροφές το R έμπαινε πιο γρήγορα, με περισσότερο γκάζι από το δικό μου και δεν υπέστρεφε σε μέρη που το δικό μου Scirocco έβγαζε μούτρα με λιγότερα χιλιόμετρα και λιγότερη δύναμη. Εξάλλου μην ξεχνάς ότι το μπλοκέ διαφορικό απαιτεί να μείνεις στο γκάζι για να δουλέψει, αν σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι τότε δεν δουλεύει και εκεί λειτουργεί η φυσική και μόνο.

      Ακόμα, αυτό που λες περί Golf V έχει κάποια βάση, αλλά σκέψου ότι το Scirocco, ακόμα και το TSi, έχει φαρδύτερα μετατρόχια από το Golf αυξάνοντας έτσι την σταθερότητα του αυτοκινήτου. Γενικά, το chassis από μόνο του δεν λέει κάτι αφού παίζει ρόλο και το setup της ανάρτησης, του τιμονιού κτλ.

  8. Συμφωνώ όσο αναφορά το κιβώτιο είναι αμαρτία σήμερα το χειροκίνητο σε αυτά τα επίπεδα ροπής και τιμής εκτός κι αν πρόκειται για κάτι ξεχωριστό με βλέψεις πίστας όποτε αλλάζουν τα πράγματα.
    Διάλεξα το Golf R ένεκα μετάδοσης και δεν έκανα λάθος, εξιλέωση στα επαρχιακά και μη ταξίδια παίρνεις τα λεφτά σου πίσω. Οι τύποι της VW δεν τοποθετούν απλώς εξαρτήματα ανώτερης απόδοσης οριοθετούν αυτό που λέμε αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού σε μικρή συσκευασία.
    Χάρμα να ανοίγεις λίγο οροφή και παράθυρο για τον ήχο της επιτάχυνσης.
    Όσο αναφορά τον κινητήρα νόμιζα ότι υπάρχει κόφτης στις ψηλές στροφές περίεργο.

Top

Show Buttons
Hide Buttons