VW Scirocco, Γιάννενα – Θεσσαλονίκη με το τερατάκι

by dkalo • On 24-03-2010 • AT 11:24 am • 27 ΣΧΟΛΙΑ
Αυτοκίνητα

VW Scirocco in rising blue with black alloys

Δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο στα Γιάννενα να έχει καλό καιρό τον Μάρτη. Οι βροχές διαδέχονται την ομίχλη και τούμπαλιν. Έτσι, η καλοκαιρία που επικρατούσε στην πόλη, μου άνοιξε την όρεξη για ένα γρήγορο ταξίδι μέχρι την Θεσσαλονίκη. Χωρίς πολύ σκέψη, γέμισα το ντεπόζιτο του VW Scirocco και ξεκίνησα για την συμπρωτεύουσα.

Δυόμιση περίπου ώρες και 280 χιλιόμετρα αργότερα, έφτανα στον προορισμό μου. Η διαδρομή, πλέον, είναι μία απέραντη ευθεία, δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση και προστατευτικό διάζωμα στην μέση, ένας πραγματικά Ευρωπαϊκός δρόμος στην Ελλάδα. Το μόνο που λείπει είναι τα προστατευτικά αριστερά και δεξιά του δρόμου για να μην βρεθεί κάποιο ζώο απροειδοποίητα μπροστά μας.

Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC ήταν ρυθμισμένη στην επιλογή Comfort και οι όποιες ανωμαλίες του δρόμου απορροφούνταν χωρίς να περνούν στην καμπίνα των επιβατών. Στις λίγες στροφές της Εγνατίας Οδού, το αυτοκίνητο δεν παραπονέθηκε ούτε πήρε απότομες κλίσεις. Σίγουρα στην ρύθμιση Sport οι κλίσεις θα ήταν ακόμα λιγότερες, αλλά αυτό μικρή σημασία έχει όταν απλά πας ένα ταξίδι και δεν κυνηγάς την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση.

Για τέτοιου ύφους ταξίδια, η επιλογή του εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου της VW δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Τουλάχιστον όταν υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθεί το μαγικό αυτομάτο DSG κιβώτιο. Και θα εξηγήσω γιατί. Η ταχύτητα μου καθ’ όλη την διαδρομή ήταν σταθερή στα 140 χιλιόμετρα την ώρα και είχα επιλεγμένη την 6η σχέση στο κιβώτιο. Εκτός από τις περιπτώσεις που μία νταλίκα αποφάσιζε να προσπεράσει μία άλλη, κινούμενη με.. 2 χιλιόμετρα παραπάνω. Έτσι, αναγκαστικά μείωνα την ταχύτητα στα 100, κατέβαζα σε 5η, περίμενα να τελειώσει η προσπέραση και μετά πάλι επιτάχυνα. Ιδιαίτερα βαρετή διαδικασία αφενός, και κυρίως, μία διαδικασία που σίγουρα έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση. Το DSG σίγουρα θα έκανε τις αλλαγές των ταχυτήτων με τέτοιο τρόπο ώστε η επίδραση στην κατανάλωση να είναι σχεδόν ανύπαρκτη και χωρίς να κουράζομαι κι εγώ.

Παρά το χειροκίνητο κιβώτιο όμως, η κατανάλωση κινήθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα για το πήγαινε έλα του Σαββατοκύριακου, στα 8.46 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Πιο συγκεκριμένα, για 570 χιλιόμετρα, χρειάστηκαν 48.2 λίτρα βενζίνης. Η μέση ταχύτητα ήταν στα 130 χιλιόμετρα την ώρα χωρίς όμως απότομες επιταχύνσεις που θα κατέστρεφαν το νούμερο της κατανάλωσης. Τελικά, αυτοί που λένε ότι η κατανάλωση του 1.4 TSi με τους 160 ίππους μπορεί να είναι πραγματικά χαμηλή, λένε την αλήθεια. Δεν περίμενα ποτέ ότι θα έβλεπα τέτοια κατανάλωση στο “τερατάκι” με τα 160 άλογα..

[photo via]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

27 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πόσο έχει το 1.4TSi dkalo ? (δικό σου είναι? Αν ναι, καλορίζικο !)

    • Ναι, δικό μου είναι, ευχαριστώ! :)

      Τις τιμές μπορείς να τις βρεις εδώ (πιθανότατα να έχουν γίνει κάποιες μικρές αλλαγές λόγω νέου ΦΠΑ): Οι τιμές του VW Scirocco στην Ελλάδα

  2. Όντως πλέον το ταξιδάκι Γιάννενα – Θεσσαλονίκη είναι απόλαυση σε αυτό το δρόμο, αρκεί να μη βρεις μπροστά σου καμιά αρκούδα! Πατριώτης είσαι Στέφανε;

  3. Βασικά,οι περιπτώσεις να συναντήσεις νταλίκες που κάνουν προσπέραση η μία την άλλη είναι τόσο λίγες για τα 280 χιλιόμετρα που είτε με,είτε χωρίς DSG δεν πρόκειται να δείς διαφορά στην κατανάλωση παραπάνω από..ένα λίτρο.Αναλόγως η κούραση που αναφέρεις στο να κατεβάσεις μια σχέση και μετά να την ανεβάσεις σε μια απέραντη ευθεία όπως αυτή είναι επίσης ανύπαρκτη.Και κάπου μέσα σε όλα αυτά,έχουμε χάσει την αίσθηση του οδηγώ και αναρωτιόμαστε αν τελικά οδηγιέμαι και που θα φτάσει όλο αυτό στο μέλλον.

    • Δεν είναι θέμα κούρασης με την σωματική έννοια του όρου, είναι θέμα κούρασης με την έννοια ότι κάνεις κάτι χωρίς λόγο. Και το DSG είναι μεγάλη βοήθεια στον συγκεκριμένο πράγμα. (πέραν του ότι κάνει και πιο γρήγορες αλλαγές από τον καθένα μας)

      Όσο για το “οδηγώ” ή “οδηγιέμαι”, πιστεύω ότι σε τέτοιους δρόμους έχει νόημα το “οδηγιέμαι”. Σκοπός είναι ένα ξεκούραστο ταξίδι. Όταν θα βρεθώ σε έναν ορεινό δρόμο με στροφές έχει νόημα το “οδηγώ” αφού συμμετέχω ενεργά. Αλλά στην Εγνατία Οδό οι στροφές είναι ανύπαρκτες, ενώ το κράτημα και η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης μικρή σημασία έχουν αφού μιλάμε για μία ευθεία 280 χιλιομέτρων.

  4. Και μένα μου αρέσει πολύ, γι αυτό έβαλα και αυτή την φωτογραφία. Οι ανθρακί ζάντες είναι όλα τα λεφτά.

  5. Λάθος το προηγούμενο σχόλιο, δεν είδα τον συγγραφέα!!!

  6. Είδα στο άλλο άλλο άρθρο που αναφέρεις ότι το DSG είναι ημιαυτόματο κιβώτιο; Ποια η διαφορά του από ένα αυτόματο; Αλλάζεις μεν τις ταχύτητες μόνος, αλλά δε χρειάζεται να πατήσεις συμπλέκτη; Μπορεί να λειτουργεί και εντελώς αυτόματα;

    • Το DSG δεν έχει καθόλου συμπλέκτη. Έχει δύο βασικές λειτουργίες: χειροκίνητη και αυτόματη.

      Η αυτόματη είναι ακριβώς αυτό που φαντάζεσαι: αποφασίζει το αυτοκίνητο με την βοήθεια διάφορων αισθητήρων την πιο κατάλληλη σχέση για το κιβώτιο.

      Η χειροκίνητη είναι μέσω των Paddles. Δηλαδή, έχεις επιλεγμένη μία ταχύτητα και για να την αλλάξεις πρέπει να δώσεις εντολή μέσω του paddle. Απλά όμως πατάς το “κουμπί”, το συμπλεκτάρισμα το αναλαμβάνει το DSG. Εξού και η έλλειψη του πεντάλ του συμπλέκτη.

      • Τα “paddles” βρίσκονται επάνω στον επιλογέα ταχυτήτων;

      • Πίσω από το τιμόνι. Δες εδώ.

  7. Πρέπει να κατάλαβα τον τρόπο που οδηγούσες,
    (με τον ίδιο τρόπο οδηγό κι εγώ δεν μου αρέσουν οι εναλλάξ αυξομειώσεις στην πορεία)
    πράγματι η κατανάλωση είναι ψίχουλα για μέση περίπου 130Km/h, τον δρόμο τον έχω περάσει πάνω από πέντε φορές φοβερός από άλλο πλανήτη.

    Πάω σε λίγους μήνες για το GTI DSG κτλ.

    dkalo κατά την γνώμη σου αξίζει τo Scirocco τα παραπάνω για έναν που κάνει χιλιόμετρα >25000 ανά έτος εκτός αστικού κύκλου λόγο επαγγελματικών ταξιδιών;

    Τι πράμα, χρώμα και σχέδιο οι ζάντες σαν από άλλο κουστούμι μοιάζουν χαίρεσαι να τις κοιτάς.

    • Για ποιο Scirocco ενδιαφέρεσαι? 2.0TSi ή 1.4TSi? Η διαφορά στην κατανάλωση, εφόσον μιλάμε για εκτός πόλης μετακινήσεις, δεν θα είναι μεγάλη. Και τα 2 μπορούν να επιταχύνουν εξίσου εύκολα για τις ταχύτητες που μιλάμε. Ναι μεν το δίλιτρο θα είναι πιο γρήγορο, αλλά οι διαφορές δεν θα είναι τρομακτικά μεγάλες.

      Δεν ξέρω δηλαδή αν αξίζει η διαφορά στην τιμή αγοράς, η διαφορά στα ασφάλιστρα και στα τέλη για να προτιμήσει κάποιος το δίλιτρο έναντι του “μικρού”.

      Τώρα πάμε στο δίλημμα GTi vs Scirocco. Το πλαίσιο των δύο αυτοκινήτων είναι το ίδιο, βασίζονται και τα 2 στο Golf V με αρκετές αλλαγές. Το GTi VI, ως πιο καινούριο, έχει περισσότερες αλλαγές. Χωρίς να το έχω οδηγήσει, πιθανολογώ ότι θα είναι πιο σκληρό από το Scirocco. Βέβαια, τα μετατρόχια του rocco είναι πιο φαρδιά που, θεωρητικά, προσφέρουν μεγαλύτερη ευστάθεια. Πρακτικά, δεν νομίζω ότι θα καταλάβει κανείς μας την διαφορά εφόσον δεν κάνει “κανιβαλλίστικη” χρήση του αυτοκινήτου.

      Αν επέλεγα εγώ? Θα τα οδηγούσα και τα 2 και αν δεν καταλάβαινα ουσιαστικές διαφορές, θα αγόραζα αυτό που μου αρέσει περισσότερο εμφανισιακά. ;)

      • Προσωπικά κάτι δεν μου κολλάει με τη μουσούδα του Sciricco και με τη μεσαία κολόνα του ταμπλό, υποκειμενικό εντάξει, κατά τα άλλα πλάι, πίσω, οροφή σαν αμάξωμα το θεωρώ πάνω από το Golf, σαφής οπτική coupe.
        Παίζει μόνο GTI και τι άλλο απέναντι το R αμφότερα με DSG και προς το λευκό!
        Δεν μπορεί κάποια διαφορά θα έχουν αν και η διαφορά τιμής που περιγράφει κάπως την κατάσταση της αίσθησης δεν λέει και πολλά, οι ζάντες μιλάνε πάντως.
        ΟΚ
        Καλοτάξιδο-

  8. χμμ βασικα δεν θα την ελεγα και χαμηλη αυτην την καταναλωση….
    εχουμε:
    -οδηγηση οικονομικη οδηγηση , εκτος πολης και με καλο δρομο
    -κινητηρα μονο 1400 κυβικα αμεσου ψεκασμου (παρα τα 160 αλογα)
    -6αταχητο σασμαν
    -χαμηλο βαρος.
    8,5 θα επρεπε να εκαιγε αν πηγαινες 150 – 160 χλμ…
    τοσο καιει το δικο μου που ζυγιζει 1600-1700 κιλα εχει 5αρι αυτοματο (δηλαδη δεν εχει την μακρια εκτη για κραταω χαμηλα τις στροφες του κινητηρα) , εχει τα ιδια αλογα απο 1800 κυβικα χωρις αμεσο ψεκασμο και με κομπρεσσορα…
    λογικα σε μια τετοια περιπτωση θα επρεπε να καις πολυ λιγοτερο… γυρω στο 7 – 7,5 ισος….

    • Δεν υπολογίζεις τις πολλές υψομετρικές διαφορές που υπάρχουν στον δρόμο. Ίσως να πέφτει κι άλλο, δεν κυνηγούσα την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση εξάλλου.

  9. ειμαι λατρης του 6ταχυτου κιβωτιου που φοραει το scirocco μου και αν και εχω δοκιμασει να οδηγησω vw με DSG δεν θε ελεγα οτι με εντυπωσιασε ιδιαιτερα τωρα βεβαια ειναι και τι ζητας σε ενα τετοιο ταξιδι ξεκουραση οι οδηγικες συγκινησεις οπως και να εχει γουστα ειναι αυτα… dkalo αυτο στη foto ειναι οντως το δικο σου το εχεις κανει μαυροζαντο εκτος απο τις ζαντες τι αλλα πραγματα εχεις προσθεσει αν εχεις βαλει βεβαια εγω μιας και το δικο μου ασπρο σκεφτομαι να αλλαξω τι μαμισιες ζαντες με ασπρες , εχω αλλαξει την εξατμιση με ολοσωμη miltek και αλλαξα και ελατηρια για να το χαμηλωσω ελαφρα

    • Δυστυχώς δεν είναι το δικό μου. Το χρώμα είναι το ίδιο και οι ζάντες, μόνο που δεν τις έχω βάψει μαύρες.

      Εργοστασιακό τελειώς είναι το δικό μου, δεν έχω κάνει αλλαγές.

      Ανάρτηση δεν πρόκειται να πειράξω, έχω βάλει την ρυθμιζόμενη που δίνει η VW, εξάλλου τα όρια του αυτοκινήτου είναι πιο πάνω από τα δικά μου οδηγικά όρια, οπότε δεν έχει νόημα.

      Το ίδιο ισχύει και για την ιπποδύναμη, προς το παρόν τουλάχιστον με υπερκαλύπτουν τα 160 άλογα του αυτοκινήτου. Στο μέλλον τώρα, βλέπουμε..

  10. ως κάτοχος TSI εδώ και 4 χρόνια (και μάλιστα με 170 ίππους), επιβεβαιώνω ότι με ταχύτητες έως 140 σε ταξίδι μπορείς να καταναλώσεις από 7,4 έως 8 λίτρα /100 χλμ. Ενώ παράλληλα έχεις και άφθονη δύναμη όταν χρειάζεται.

    Απλά η δική μου εμπειρία λέει ότι το συγκεκριμένο μοτέρ δεν διακρίνεται για την αξιοπιστία του (για την ακρίβεια τα περιφερειακά του, όχι το ίδιο το μοτέρ).

    • Ποια περιφερειακά σου βγάλανε πρόβλημα? Η βαλβίδα που κάνει το transition από compressor σε turbo?

    • επειδη εχω και ενα tsi για την πολη (με 140 ιππους ομως- οχι 170), αν το βγαλω εξω με ταχυτητες 130-140 εχω καταναλωση γυρω στο 7 το πολυ , αλλα χωρις οικονομικη οδηγηση (προσπερασεις κτλ)…γενικα καει πολυ λιγο… αν το πηγαινεις πχ με 110 -120 χωρις αποτομες επιταχυνσεις και αν ειναι καλος κ ο δρομος μπορει να πεσει και παρακατω..

      απο βλαβες το μονο που ειχα ηταν οτι μου εκεγε λαδι(!) τους πρωτους μηνες που το αγορασα !! τωρα ειναι οκ ομως.. γενικα απο κει και περα νομιζω οτι ειναι πολυ αξιοπιστο , αν σκεφτεις οτι το κακομεταχειριζομαι και ειναι μονιμος μεσα σε πολη κτλ…

  11. Λοιπόν, έχω αλλάξει 2 φορές τη βαλβίδα Ν75 (μάλλον αυτή που λες είναι γιατί έκοβε κάπου στις 3300 σαλ), μια αντλία βενζίνης υψηλής πίεσης, κλασικά το συγχρονιζέ της δευτέρας, ένα κολλάρο γιατί έχανε νερό το ψυγείο, ένα σωληνάκι γιατί έχανε πίεση το τούρμπο, το πίσω δεξιά φανάρι γιατί έβαλε υγρασία και πρόσφατα το γρανάζι μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Φτάνουν αυτά;

    Και μη βιαστεί κανείς να πει περί μεταχείρισης, διότι κάνω ευλαβικά τα σέρβις. Έχω κάνει 55.000 χλμ και έχω κάνει ήδη το σερβις των 60.000, πάντα σε εξουσιοδοτημένο σερβις και πάντα με λάδια long-life και γνήσια ανταλλακτικά.

    Σοφά απότι αποδεικνύεται είχα κάνει επέκταση εγγύησης (καθώς για όλα τα παραπάνω δεν έχω πληρώσει ούτε ένα ευρώ) η οποία ωστόσο λήγει τον Ιούνιο…

    • καλα εσυ τα πιασες τα λεφτα σου !! αμα μου ειχε βγαλει τοσες βλαβες τωρα θα του μαθαινα κολυμπι … χαχαχα!!

  12. dj_aris και δεν είσαι και ο μοναδικός αλλά αυτό ενδεχομένως να το γνωρίζεις αν ασχολήθηκες λίγο παραπάνω με τα tsi.

  13. Δεν ασχολήθηκα γιατί πήρα ένα από τα πρώτα που πάτησε ποτέ Ελλαδα, οπότε αυτό το μοτέρ ήταν ολοκαίνουργιο στην αγορά.

  14. Η βαλβίδα και το πρόβλημα με την δευτέρα ήταν άκριβως όπως τα λες και σε εμένα… :( Και όταν πήγα για τις επιδιορθώσεις – μου είπαν ότι δεν πρόκειτε για ατυχία αλλά known issues! #+1

  15. Και η βαλβίδα και το συγχρονιζέ της δευτέρας είναι γνωστά προβλήματα. Η βαλβίδα ήταν στα Golf GT, από κει και πέρα νομίζω ότι ήταν πιο σπάνιο πρόβλημα γιατί βρήκανε την αιτία που προκαλούσε το πρόβλημα.

    Για τα υπόλοιπα, έχω να πω ένα πράγμα: ευτυχώς που έκανες την επέκταση εγγύησης. Ακόμα και αν δεν σου έβγαζε τίποτα, η αίσθηση της σιγουριάς ότι σε καλύπτει το εργοστάσιο αν πάθει κάτι, είναι αρκετά σημαντική.

Top

Show Buttons
Hide Buttons