Μόνο εγώ έχω την λύση για την ρύπανση στην Αθήνα γιατί οδήγησα το VW Polo 1.4 DSG

by Stefanos Kofopoulos • On 24-12-2009 • AT 3:41 pm • 59 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

VW Polo 1.4 DSG red

Είμαι σίγουρος ότι ελάχιστοι από τους 1200 που έχουν δει το VW Polo 1.4 DSG S Mode βίντεο πρόσεξαν τον υπολογιστή του Polo. Ξέρετε αυτό το μικρό display που ανάλογα την ρύθμιση ενημερώνεις για διάφορες χρήσιμες πληροφορίες όπως η στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου. Στο S Mode ο κινητήρας τα δίνει όλα, αυτό είναι προφανές, γιατί ο οδηγός ενδιαφέρεται μόνο για την απόλαυση της sport οδήγησης, όχι οικονομία στα καύσιμα.

Μέχρι να οδηγήσω το VW Polo 1.4 DSG αναρωτιόμουν γιατί η 1η και η 2αρα καταναλώνουν τόσο πολύ καύσιμο. Γιατί όταν γύρισα από την Θεσσαλονίκη με ένα γέμισμα χρειάστηκε να γεμίσω ξανά πριν φτάσω σπίτι επειδή κόλλησα 2 ώρες στην κίνηση της Εθνικής το απόγευμα της 17 Νοέμβρη. Η απάντηση είναι τόσο απλή που ακόμα και ο πιτσιρικάς της Γ Γυμνασίου μπορεί να λύσει το πρόβλημα της μόλυνσης στην Αθήνα, όχι μόνο εγώ!

Η απάντηση είναι απλή και όπως θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, ιδιαίτερα ενεργοβόρα. Ο κινητήρας του VW Polo και οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου τα βάζει με την μηχανική του Νεύτωνα καταλήγοντας σε απίστευτη στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου ώστε κυριολεκτικά να ξεκολλήσει το αμάξι από τον δρόμο και να αρχίσει να τσουλάει, κάτι που μεταφράζεται σε κινητική ενέργεια. Αφού συμβεί αυτό τα πράγματα είναι εύκολα για τον κινητήρα και η στιγμιαία κατανάλωση μειώνεται δραματικά γιατί εκεί αναλαμβάνει δράση η ορμή κλπ. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι στην ζώνη των 140Km/h το VW Polo 1.4 σε D DSG mode καταναλώνει περίπου 9.8lt ενώ για να ξεκινήσει από το φανάρι η κατανάλωση στιγμιαία εκτοξεύεται μέχρι και τα 49lt!

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όσο τα αυτοκίνητα στην Αθήνα περνάνε από δρόμους που εμποδίζουν την κυκλοφορία, τόσο το νέφος και η πόλη θα έχει γκρίζο ουρανό. Μπορεί οι κατασκευαστές να κάνουν ό,τι μπορούν για να μειώσουν τους ρύπους αλλά ακόμα και ένα υβριδικό αυτοκίνητο βγάζει περί τα 100g CO2/Km. Αν θέλουμε να δούμε την πόλη καθαρή θα πρέπει να φροντίσουμε για συνεχή ροή αυτοκινήτων και όχι για σταμάτα – ξεκίνα. Δεν πρέπει να διπλοπαρκάρουμε και να κλείνουμε τους άλλους, δεν πρέπει να περνάμε με κόκκινο και να εμποδίζουμε την κυκλοφορία άλλων, δεν πρέπει τα φανάρια να είναι ρυθμισμένα σύμφωνα με τις συνθήκες του 2000, δεν πρέπει τα φανάρια να έχουν τις ίδιες ρυθμίσεις πρωί και βράδυ, δεν πρέπει να έχουμε φανάρια σε κάθε στενό, δεν πρέπει οι τροχονόμοι να δημιουργούν ουρές σε κάθε διασταύρωση. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι συνεχής ροή αυτοκινήτων έστω και με μικρή ταχύτητα. Δεν μπορώ να φανταστώ την στιγμιαία κατανάλωση των λεωφορείων κολλημένα στην κίνηση.

Δίνετε βάση στην στιγμιαία κατανάλωση στο αυτοκίνητο σας;

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

59 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αυτά που γράφεις στην τελευταία παράγραφο δυστυχώς δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ, γιατί; γιατί έτσι είναι η νοοτροπία και η παιδεία του Έλληνα, λυπάμαι.

    • Το νόημα είναι ότι πρόκειται για συλλογική δουλειά και όχι για 2-3 νόμους, πράσινα διόδια, πράσινα τέλη κυκλοφορίας κλπ. Στο χέρι μας είναι να αλλάξει και επιτέλους οι τροχονόμοι να αρχίσουν να αρχίσουν να σκέφτομαι λίγο πιο multi tasking

      • Μα και νόμοι να βγούν πάλι κανένας δεν θα τους τηρεί, έτσι είναι ο Έλληνας δεν αλλάζει, ένας και δύο δεν μπορούν την αλλαγή, βέβαια εγώ δεν περιμένω άλλο πότε θα δούμε άσπρη μέρα εδώ, γιαυτό φεύγω για Σουηδία.

      • Δεν είναι θέμα νόμων αλλά κουλτούρας όπως λες. Δεν είναι θέμα κυβέρνησης αλλά δικό μας.

      • Δουλειά πρέπει να γίνει απόλους και από κυβερνήσεις και από τους πολίτες. Τι ωραία που ακούγονται όλα αυτά……

      • Πράσινα διόδια σημαίνει καθόλου διόδια φίλε μου.
        Πληρώνεις το φόρο σου/τέλη κυκλοφορίας και χρησιμοποιείς ΟΛΟ το δίκτυο δωρεάν.
        Για τους αλλοδαπούς καταβολή του ποσού όταν μπαίνουν στην χώρα [Η Ελβετία έχει αυτό το μοντέλο]

  2. Σε μερικούς μήνες θα αγοράσω καινούργιο αμάξι και είμαι ανάμεσα σε αυτό και το νέο MAZDA3. Έχω ακούσει ότι το POLO 1.4 με τους 85 ίππους έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση μέσα στην πόλη και είναι και ιδανικό για ταξίδια. Απο την άλλη το MAZDA3 1.6 μου αρέσει υπέρβολικά! Είμαι σε δίλλημα!

    • Αν είσαι σε μεγάλη πόλη πας στο DSG.. δεν υπάρχει άλλη επιλογή για ξεκούραστη οδήγηση και οικονομία

      • Αν δεν θέλεις δεν αλλάζεις, μόνος όμως κομμάτι δύσκολο όταν συμπεριφορές άλλων έχουν τόσο αντίκτυπο σε άλλους.
        Titana συμφωνώ απόλυτα, μέσα σε πόλη το DSG είναι θεός αλλά κι έξω θα ικανοποιηθείς τουλάχιστον στο 95% εκτός κι αν ζητάς…
        Μου έχει ανοίξει η όρεξη όμως για κάτι δυνατότερο ας πούμε GTI κατά το καλοκαίρι, μέχρι τότε καλές γιορτινές μέρες.

  3. Δεν ήρθα για τσαμπουκάδες και φασαρία. Απλά έχω αγανακτίσει να βλέπω advertorials. Εχετε γίνει τα bloggerakia χειροτερα από τους δημοσιογράφους. Με τις αναφορές σας, τα payrolls, γενικά με τα όλα σας. Κρίμα και σε διάβαζα κάποτε.

    • Βλέπω ότι παρά τις εμμονές σου δεν προσφέρεις στην κουβέντα. Όπως σου έχω ξαναπεί το pestaola.gr δεν έχει advertorials και ούτε πρόκειται. Αυτά θα τα βρεις αλλού σε πληθώρα. Μην κάνεις τον κόπο να αφήσεις σχόλιο ξανά αν δεν είναι σχετικό με το post.

  4. Opel Astra H του 2004 με easytronic!
    Το easytronic μπορεί να υστερεί σε επιδώσεις σε σχέση με το DSG
    αλλά πάντα με έβγαζε ασπροπρόσωπο σε ότι αναφορά την κατανάλωση!
    Και μιλάμε για μοντέλο του 2004!!!

    • Έχει και το Astra στιγμιαία κατανάλωση;

      • Φυσικά και έχει!
        Ακόμη και σταματημένος σε ανηφόρα
        στιγμιαία κατανάλωση πάνω από 28lt δεν είχα!

        Ωστόσο μην σε ξεγελάει αυτός ο όρος!
        Σε όποιο συνεργείο και να ρωτήσεις για αυτό τον όρο
        όλοι θα σου πουν ότι στην ουσία δεν λέει τίποτα!

      • Φυσικά και έχει γιατί αν αθροίσεις όλες αυτές τις στιγμές και τις πολλαπλασιάσεις με τα χιλιάδες αυτοκίνητα και όλες τις ημέρες η διαφορά είναι τεράστια

  5. Πάντως το Golf GT μου σε λίγο απότομο ξεκίνημα κολλάει αμέσως στα 99,9 lt!

    • Αυτά είναι.. θεέ μου! Φαντάσου πόσα σταματά-ξεκίνα κάνουμε στην κίνηση κάθε μέρα.

  6. Πρακτικά μια είναι η λύση: ηλεκτρικό μοτέρ για την πόλη. Όχι κατ’ ανάγκη υβριδικό, αλλά ένα μοτέρ για ταχύτητες μέχρι 50 χ.α.ω. θα βελτίωνε πολύ την κατάσταση πιστεύω.

    • Αυτό θα ήταν η λύση αν οι μπαταρίες ήταν αποτελεσματικές και αν η ηλεκτρική ενέργεια παράγονταν από ανανεώσιμες πηγές. Στην Αμερική το Tesla προσφέρει αυτό ακριβώς σε ένα εξαιρετικό σασί.

      • Η περιβαλλοντική επίπτωση της δημιουργίας και της διαχείρισης τόσων μπαταριών είναι πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από αυτό του πετρελαίου (λίθιο, για το οποίο η άσχετη κατά τα άλλα Θάτσερ είχε λύση από την δεκαετία του ’70 – τελικά όμως πήγαμε στους καταλύτες και τρέχουμε πάλι να ταΐζουμε άχρηστες αγορές…

  7. Συγνώμη Στέφανε αλλά το όλο θέμα δεν έχει καμία λογική.

    1. Αρχικά το αν είναι Polo το αυτοκίνητο δεν έχει να κάνει. Όλα σχεδόν τα μοντέλα 3ετίας δείχνουν στιγμιαίες καταναλώσεις. Η εμμονή με το συγκεκριμένο τάπερ είναι ενοχλητική – ελπίζω να το δεχθείς σαν καλόπιστη κριτική. (αστειεύομαι για το τάπερ – δεν ξεκινώ flame)

    2. Η κατανάλωση 50 και 99 αν θες λίτρα αναφέρεται ανά χιλιόμετρο και εφόσον αυτό συμβαίνει για περίπου 0.5 ως 1 μέτρο έχουμε κατανάλωση 25 γραμμάρια στην χειρότερη. Η αρχή είναι σωστή η κίνηση πρέπει να υπάρχει αλλά το νούμερο αυτό μόνο εντυπώσεις δημιουργεί και δεν δίνει εικόνα. Συμφωνώ απεριόριστα ότι τα υβριδικά δεν είναι λύση αλλά πρόβλημα, όπως αποδείχθηκε πως είναι και ο καταλύτης.

    3. Αν θες να προτείνεις κάτι για να μειώσεις τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΤΙΚΕΣ καταναλώσεις, άσε το dsg και πρότεινα ελαφριά αυτοκίνητα (τα vw δεν είναι τέτοια). Μια αναφορά στην αρχή της αδράνειας και της έννοιας της ορμής εδώ αρχικά αρκεί.

    4. Sport οδήγηση το Polo δεν έχει, όσα σχετικά κουμπάκια και να του βάλουνε – και αν είχε το DSG δεν βοηθά σίγουρα. Αν θες να αναφερθώ εκτενώς αλλά προς το παρόν και εδώ αρκούμαι στην παρατήρηση.

    5. To σασί του Tesla είναι αυτό της παλιάς Elise και με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν θεωρείτε καθόλου εξαιρετικό. Ενδεικτικά το ίδιο έχει και το ταπεινό Opel GT.

    Αυτά από εμένα :)

    • 1. Δεν είπα ότι το Polo είναι η λύση αλλά αυτό που οδήγησα εγώ, άρα η αφορμή για αυτό το post. Εμμονή καμία αλλά αν μου κανονίσεις να οδηγήσω καμιά 10αριά άλλα αυτοκίνητα θα γράψω και για τα άλλα 10 επίσης. Καλύτερα να κάνεις λίγο υπομονή για να τελειώσω αυτό που έχω στο μυαλό μου στο επόμενο post

      2, Προφανώς και είναι έτσι όπως το λες αλλά αν το πολλαπλασιάσεις αυτό με τα χιλιάδες αυτοκίνητα στην Αθήνα και το πόσες φορές σταματούν και ξεκινούν σε μερικά λεπτά κίνησης τότε τα νούμερα είναι πάρα πολύ μεγάλα. Τα υβριδικά δεν είναι πρόβλημα αλλά μια μεσοβέζικη λύση με χαμηλότερη κατανάλωση

      3. Το DSG είναι λύση γιατί φοράει 7αρι κιβώτιο και είναι βελτιστοποιημένο για αυτή την δουλειά. Δεν νομίζω ότι ο οδηγός μπορεί να ανταποκριθεί συνέχεια, μέρα νύχτα, 24/7 όπως μια μηχανή προγραμματισμένο για αυτό. Βέβαια πρότεινα ΠΟΛΛΕΣ ΑΚΟΜΑ λύσεις στο post

      4. Για σένα δεν είναι sport οδήγηση το Polo ναι οκ αλλά δεν θα το πάω πιο μακρυά γιατί δεν με αγγίζει το θέμα. Για άλλο λόγο το ανέφερα.

      5. Και εδώ δεν θα πω τίποτα παραπάνω γιατί δεν με νοιάζει το σασί αλλά οι εκπομπές

      Λοιπόν, εκτός από ελαφρύτερα και μικρότερα οχήματα τί άλλο προτείνεις; Θεωρώ ότι και σε αυτή την περίπτωση όπως και στα υβριδικά αντί να λύνουμε το πρόβλημα απλά βρίσκομαι βελτιστοποιημένες λύσεις για να κινούμαστε ή να παρκάρουμε, όχι για να λύσουμε το πρόβλημα

      • 1. Να μου επιτρέψεις σε αυτήν την περίπτωση να σου πω πως έκανες ατυχή επιλογή τίτλου, διότι το αναφέρεις ως την αιτία την εμπειρία σου με το Polo και όχι σαν αφορμή.

        2./5./Επίλογος: Το πρόβλημα όπως αναφέρεις σε κάποια σημεία δεν είναι το πόσο καις σε λίτρα, αλλά το πόσο επηρεάζει αυτό αρνητικά. Οι εκπομπές έχουν σημασία λοιπόν και τα χημικά στις μπαταρίες. Ένα αυτοκίνητο που καίει Super (όχι αμόλυβδη) είναι πολύ οικολογικότερο από τα σημερινά (!) αν αφαιρέσεις τα οξέα του μολύβδου. Η λύση ήταν το lean burn, επειδή όμως τα πετρελαϊκά funds είχαν καλύτερες αποδώσεις από την αμόλυβδη (μεγαλύτερες καταναλώσεις και περισσότερο προϊόν από ένα βαρέλι) πήγαμε στους ΑΝΘΡΑΚΟΒΟΡΟΥΣ καταλύτες. Τώρα πάμε στα χημικά σε 20 χρόνια ο πλανήτης θα έχει και αέρια θερμοκηπίου και εδαφική μόλυνση…

        3. Το DSG (και όλα τα κιβώτια ξηρού συμπλέκτη) επιτυγχάνει απλώς ταχύτερες αλλαγές και δεν γνωρίζει ούτε τις συνθήκες που έπονται στο δρόμο ούτε τις επιλογές που θα κάνεις. Σε μια προσπέραση για παράδειγμα θα κάψεις παραπάνω, γιατί η αλλαγή θα γίνει στις προκαθορισμένες στροφές, ούτε νωρίτερα ούτε αργότερα. Το ίδιο όταν φρενάρει ο μπροστινός κτλ. Άρα δεν έχει να κάνει.

        4./1. Για δέκα αυτοκίνητα δεν ξέρω τι μπορώ να κάνω, αλλά όποτε θες (δεν κάνω πλάκα) κανονίζουμε να πάμε μια βόλτα με την δικιά μου ;) – p.s. που να ξέρω εγώ ότι θα γράψεις άλλο post ???

    • Βαγγέλη καλημέρα και χρόνια πολλά! :)

      3) Είμαι από αυτούς που φωνάζουν και θέλουν ελαφρύτερα αυτοκίνητα και όχι δυνατότερα. Είτε αυτό πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης είτε πρόκειται για supercar. (1104kg είναι το Polo πάντως, καλό νούμερο κατά την γνώμη μου) Αλλά, θεωρώ ότι το DSG είναι λύση που βοηθάει στην μείωση της κατανάλωσης, κυρίως εντός πόλης αλλά και εκτός. Ένα τέτοιο κιβώτιο είναι αρκετά έξυπνο ώστε να ξέρει κάθε στιγμή ποια είναι η σχέση που πρέπει να είναι μέσα ώστε να υπάρχει η μικρότερη δυνατή κατανάλωση. Ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι ο μέσος οδηγός ξέρει την κατάλληλη σχέση, λόγω της κίνησης και της συνεχής σύμπλεξης – αποσύμπλεξης, δεν θα επιλέγει πάντα την καλύτερη σχέση.

      4) Δεν έχω οδηγήσει το νέο Polo για να έχω προσωπική άποψη για το πόσο sport είναι ή δεν είναι. Έχω οδηγήσει όμως το Twingo RS που *είναι* ότι πιο sport και fun to drive σε αυτή την κατηγορία. Προσωπικά, το λάτρεψα. Αλλά εγώ είμαι πυροβολημένος και μου αρέσει το αυτοκίνητο να μου μεταφέρει όλες τις πληροφορίες από τον δρόμο, να έχει λίγο πιο απότομες αντιδράσεις, να μην έχω πάντα ένα ηλεκτρονικό μπαμπούλα να επεμβαίνει με το παραμικρό. Όλα αυτά όμως, δεν είναι λόγοι για να προτιμήσει κάποιος ένα αυτοκίνητο πόλης (επειδή το Polo τέτοιο είναι). Η “ορθολογική” αγορά λέει ήσυχο αυτοκίνητο, με αυτόματο κιβώτιο, χαμηλή κατανάλωση, άνετα καθίσματα και καλό ηχοσύστημα. Και εκεί, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το Polo θα κερδίζει.

      5) Το σασί της Elise MK2 μοιράζεται η Lotus με την Tesla. Παρόλα αυτά όμως, μόνο το 7% είναι κοινό σύμφωνα με την Tesla. Και είναι λογικό αν σκεφτούμε ότι πρέπει να υπάρχει χώρος για τις μπαταρίες του Tesla και για όλα τα ηλεκτρικά συστήματα που η Elise δεν έχει. Όπως και να χει, πρόκειται για ένα εκπληκτικό chassis που το έχω οδηγήσει σε Lotus Elise 111S και είχα μείνει απλά κατενθουσιασμένος. Πέρα όμως από τις οδηγικές χαρές που προσφέρει και την τρομερή αποτελεσματικότητα του στον δρόμο, μην ξεχνάμε και την ασφάλεια που παρέχει στον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος. (Το Opel GT δεν έχει κοινό chassis με την Elise, το layout εξάλλου είναι διαφορετικό)

  8. καλά ρε τιτάνα σου δωσε πραγματικά την πιο ρεαλιστική λύση το παιδί από πάνω και του λες τι άλλο προτείνεις;;;; την παλεύεις;
    τι άλλο να προτείνει δηλαδή;;;; μετά η επόμενη λύση είναι το ποδήλατο και τα μμμ που δε ξέρω αν είναι αποτελεσματικά και εφαρμόσιμα για μερικούς δήμους…
    αυτά για ελλάδα έτσι.

    γιατί αν μιλήσουμε για σουηδία θα προσαρμόσουν με την νέα χρονιά ένα καινούριο σύστημα ταξινόμησης τελών κυκλοφορίας όπου τα αυτοκίνητα θα ναι συνδεδεμένα με gps και μέσω δορυφόρου κάθε χρόνο θα υπολογίζεται πόσα χλμ. κάνουν και ανάλογα με το πόσο πολύ το χρησιμοποιούν θα πληρώνουν αναλόγως! τι να λέμε τώρα. το κινείς συνέχεια επιβαρύνοντας την κίνηση στο άστυ και το περιβάλλον θα πληρώνεις πολλά, δε το κινείς καθόλου δε θα πληρώνεις τίποτα! αυτομάτως ο κόσμος για οικονομία ωθείται στις αστικές μετακινήσεις μμμ και ποδήλατο και σίγουρα αποφεύγει άσκοπες μετακινήσεις με το αυτοκίνητο….

    • Αν διάβασα σωστά εσύ δεν προτείνεις απολύτως καμία λύση και δεν την παλεύεις καθόλου. Αν συνεχίσεις στο ίδιο υφάκι μην ξανακάνεις τον κόπο να αφήσεις σχόλιο.

      Έκανα προτάσεις και μάλιστα 7 συγκεκριμένες που δεν απαιτούν ούτε ευρώ παραπάνω για να υλοποιηθούν, χωρίς να γίνουμε Σουηδία κλπ. Η δική σου πρόταση;

      Αν θέλουμε να δούμε την πόλη καθαρή θα πρέπει να φροντίσουμε για συνεχή ροή αυτοκινήτων και όχι για σταμάτα – ξεκίνα. Δεν πρέπει να διπλοπαρκάρουμε και να κλείνουμε τους άλλους, δεν πρέπει να περνάμε με κόκκινο και να εμποδίζουμε την κυκλοφορία άλλων, δεν πρέπει τα φανάρια να είναι ρυθμισμένα σύμφωνα με τις συνθήκες του 2000, δεν πρέπει τα φανάρια να έχουν τις ίδιες ρυθμίσεις πρωί και βράδυ, δεν πρέπει να έχουμε φανάρια σε κάθε στενό, δεν πρέπει οι τροχονόμοι να δημιουργούν ουρές σε κάθε διασταύρωση.

  9. συνεχίζεις να μην την παλεύεις αδερφέ μου… ουτε να διαβάζεις ξέρεις ούτε τίποτα. εγω προφανώς και συμφωνώ με την λύση του vagelis αλλά είναι πολύ δύσκολο να το καταλάβεις, το ξέρω… που να καταλάβεις οτι προτείνω μικρά και ελαφριά αυτοκίνητα για πόλη και ποδήλατο και μμμ… θέλει διδακτορικό για να τα καταλάβεις…
    οι λύσεις που προτείνεις δεν είναι λύσεις, πάρτο χαμπάρι ρε άνθρωπε. ας μιλήσουμε λίγο ρεαλιστικά και επιτέλους σοβαρά.
    οι λύσεις που προτείνεις είναι 10χρονου ατόμου με νοητικά προβλήματα. Μιλάς για συνεχή ροή λες και μιλάς για ηλεκτρικό ρεύμα, μακάρι να ήταν ΤΟΣΟ απλά τα πράγματα. Τόσοι συγκοινωνιολόγοι ανα τον κόσμο δεν έχουν βρει λύση και προτείνουν αυτά ακριβώς που λέω εγώ και ο vagelis από πάνω και συ συνεχίζεις να προτείνεις βλακείες και ουτοπίες και λύσεις φθηνού εντυπωσιασμού. απορώ με μερικούς που μπαίνουν και σχολιάζουν και συμφωνούν κιόλας! δημοτικό έχετε βγάλει;; αναρωτιέμαι ειλικρινά…

    και βέβαια ρε φίλε το ύφος μου είναι ειρωνικό γιατί δε μιλάς σωστά και με εκνευρίζει να μη μιλάμε σωστά και πόσο μάλλον να την λες σε κάποιον που προσπαθεί να σου δώσει να καταλάβεις δυο πράγματα παραπάνω. Το να παραθέτεις 7 ,17,87 επιχειρήματα δεν σημαίνει ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα, πάρτο χαμπάρι. Και γω σου λέω σαν επιχείρημα να σταματήσουμε να δουλεύουμε και να μη βγαίνουμε έξω από το σπίτι μας παρά μόνο για να πάμε σουπερμάρκετ, εκεί να δείς πόσο θα μειωθεί η κίνηση έξω…
    Με το μόνο που συμφωνώ με τα όσα λες είναι για κάποιες ρυθμίσεις σε φανάρια οι οποίες πραγματικά είναι γελοίες και το μόνο που κάνουν είναι να δημιουργούν μποτιλιάρισμα. Τίποτε άλλο.

    τώρα για τον θα μπαίνω να σχολιάζω είναι δικό μου θέμα και αν το ξαναναφέρεις πέφτει κι άλλο το επίπεδό σου φθάνοντας του προνηπιαγωγείου. Εχεις ένα ανοιχτό σε σχόλια site όπου ο καθένας μπαίνει και λέει οτι θέλει, αν δε σου αρέσει η αλήθεια και τα όσα λέγονται σβήσε τα κόμεντς (κάτι που θεωρώ απαράδεκτο αλλά δικό σου είναι) ή μην αφήνεις καλύτερα καθόλου σχόλια.
    γκέγκε;

    Καλά χριστούγεννα.

    • Το ποιος έχει επίπεδο νηπιαγωγείου και δεν μπορεί να συζητήσει μόλις το είδαμε. I rest my case. Καλά Χριστούγεννα και καλό black listing.

  10. Στην εθνική κάθε μέρα κάνω 1,30 ώρα για απόσταση 20km. Καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει επιλογή για συνεχή ροή και δεν έχει ούτε φανάρια ούτε διπλοπαρκαρίσματα. Πρέπει να σταματοξεκινώ περίπου 100 φορές.
    Η λύση είναι αλλού: ΜΜΜ που δεν έχουμε ακόμα στην Αθήνα που είναι μια πόλη που πια έχει πολύ μεγαλύτερα σύνορα από αυτά που καλύπτονται από το μετρό και το τρένο. Δεν το συζητάω για τα λεωφορεία που χρησιμοποιούν του δρόμους, είναι απλά άχρηστο μέσο μεταφοράς …

    Α και το “Δίνεται βάση στην” κάντο “Δίνετε βάση στην”.

    Χρόνια Πολλάααα.

    • Η Εθνική Οδός είναι μόνο ένας δρόμος στην Αθήνα. Η Εθνική Οδός έχει εξόδους με φανάρια στους άλλους δρόμους. Η Εθνική Οδός είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της βλακείας των οδηγών που όταν δουν ένα ατύχημα αντί να συνεχίσουν και να προσπεράσουν σταματάνε για να πάρουν μάτι. Η Εθνική Οδός είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα όταν η έξοδος καταλήγει σε διόδια.

  11. Καλέ μου Τιτάνα, η Εθνική οδός ειναι Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ, δεν είναι ο οποισδήποτε δρόμος της Αθήνας. Και ακριβώς το γεγονός οτι με αυτόν τον κεντρικό άξονα διασταυρώνονται πολυάριθμοι δρόμοι με φανάρια (τι άλλο θα μπορούσε να συμβαίνει) αποτελεί από μόνο του αλυσιδωτή αντίδραση.
    Η Εθνική οδός μαζί με την Κιφησίας έχουν πάνω τους το μεγαλύτερο αριθμό πολυεθνίκων όπου συσσωρεύεται το εργατικό δυναμικό της χώρας αυτή τη στιγμή.

    Το σχόλιο περί των διοδίων είναι νομίζω εκτός θέματος σχετικά με το καθημερινό κυκλοφοριακό χάος που έχουμε από το ύψος των ΚΤΕΛ πχ.

    Το πρόβλημα προκαλείται από το γεγονός οτι ναι, άμα γίνει ατύχημα χάσκουμε (αλλά δε νομίζω οτι αυτό είναι μοναδικό μας προνόμιο ή η ρίζα του κακού), αλλά κατά κύρια βάση, το πρόβλημα είναι οτι όλοι πάμε με τα αμαξάκια μας. TSI,TGI, DGS, PPP και κολοκύθια.

    Δεν χωράμε απλά (Παραμονή Χριστουγέννων πρωί έκανα απλά 20 λεπτά την απόσταση που κάνω 1μιση ώρα όπως είπα αρχικά. Τα διόδια ήταν εκεί…). Και επειδή δε χωράμε πρέπει να παίρνουμε λιγότεροι (οι απολύτως αναγκαίοι) αυτοκίνητο. Εμείς μπορούμε να κάνουμε car pοοling (που με την αποξένωση που μας έχει φάει είναι όνειρο θερινής νυκτός) και η κυβέρνηση να φτιάξει δίκτυο μετρό παράλληλα στον πιο βασικό άξονα μετακίνησης που είναι η Εθνική.

    • Η εθνική οδός είναι ένας δρόμος και όχι τα αμέτρητα στενά γύρω από το σύνταγμα πχ..

      Οι έξοδοι της Εθνικής καταλήγουν σε φανάρια που πρωί – βράδυ δουλεύουν το ίδιο. Όπως και τα φανάρια στο κέντρο και παντού.. άσχετα αν έχει κίνηση ή όχι, πορεία ή όχι κλπ

      Τα διόδια έχουν μεγάλη σχέση στην ροή των αυτοκινήτων εκεί που το e-pass υπάρχει και εκεί που η συλλογή των χρημάτων γίνεται από άνθρωπο

  12. Ειλικρινά είναι πολύ δύσκολο να καταλάβω που έχει κολλήσει το μυαλό σου αλλά αν θες να μιλήσουμε για τα στενά του συντάγματος το μόνο που έχω να πω είναι οτι όποιος θέλει να πάρει αυτοκίνητο για να πάει στο σύνταγμα είναι πολύ ευγενικά ανόητος καθώς μιλάμε για το ναό του μετρό και των ΜΜΜ.
    Όσο optimize και να γίνουν τα φανάρια το πρόβλημα είναι η Ζήτηση που έχουν οι δρόμοι. Επίσης τα διόδια επηρεάζουν τη ροή μόνο σε γιορτές και πανηγύρια, ποτέ άλλοτε.

    Είναι πολύ εντυπωσιακή η αδιαφορία που δείχνεις στο θέμα ΜΜΜ. Ψάχνεις τι πρέπει να γίνει για να οδηγούμε πιο αποδοτικά (με προτάσεις που απλά είναι χάπι παρηγορίας) και όχι πως θα γίνει να οδηγούμε λιγότεροι.

    • Νομίζω ότι τα ΜΜΜ κινούνται στους ίδιους δρόμους μαζί με τα υπόλοιπα οχήματα ή κάτω από αυτά. Στην πρώτη περίπτωση είναι μέρος του προβλήματος στην δεύτερη χρειάζονται χρόνια για να επεκταθούν κατά ένα σταθμό και μόνο. Αυτό που προτείνω είναι λύση εδώ και τώρα με μηδενικό κόστος και ένα μάτσο φοιτητές να κάνουν το μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τους πάνω στα φανάρια πχ αντί να διορθώνουν γραπτά και καθηγητές.

      Τα διόδια είναι γεμάτα σε κάθε ώρα αιχμής ανεξαρτήτου γιορτής. Μια βόλτα στην μεταμόρφωση για την Αττική οδό θα σε πείσει.

  13. Τα διόδια έχουν οικονομικό και αδιαπραγμάτευτο λόγο ύπαρξης, το epass μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της ταλαιπωρίας (θα μπορούσε να επιβληθεί από την ίδια την διαχειριστική εταιρεία) αλλά άμα περάσεις τα διόδια πάλι μούτζα θα φας την κίνηση, γιατί άραγε? γιατί είμαστε πολλοί.
    Δηλαδή η λύση σου είναι να γίνει μελέτη για τα φανάρια, μόνο αυτό μας φταίει…
    Τα χρόνια κυκλοφοριακά προβλήματα λύνονται με μεγαλεπίβολα έργα επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου. Ας ξεκινήσουμε από την αποδοχή αυτού ως της απόλυτης, μελλοντικής έστω, λύσης. Όλοι για αυτό θα έπρεπε να διαδηλώνουμε.
    Η λύση του εδώ και τώρα είναι εσύ ο ίδιος να μην πάρεις το αυτοκίνητο για να πας στο κέντρο. Να πας με το ποδήλατο σε αποστάσεις της γειτονιάς σου. Αν η δουλειά σου απέχει 1 ώρα με τις συγκοινωνίες πάρε αυτές αντί να οδηγάς 2 ώρες την ημέρα. Θα κάνεις και γυμναστική. Και θα διευκολύνεις αυτούς που πραγματικά δεν έχουν την ευχέρεια των ΜΜΜ για να πάνε στον προορισμό τους.

    • Είπα περισσότερα παραδείγματα σχετικά με τα διόδια και εγώ στο κέντρο πάω με scooter. Η λύση θα ήταν αν εσύ πήγαινες στην δουλειά σου με ΜΜΜ

  14. Καλά το 2ο πρόσωπο που χρησιμοποιήσα δεν απευθυνόταν σε εσένα. Πολύ καλά κάνεις και παίρνεις scooter, το θέμα είναι αν βοηθήσεις στο να πείσεις και άλλους να κάνουν έτσι μιας και έχεις το “βήμα”.
    Όσο για μένα, για να πάω από το μοσχάτο στη λυκόβρυση με συγκοινωνιές θέλω 2 ώρες (χ2 βάλε και την επιστροφή) οπότε άσε με να το έχω ζήσει και ψάξει λίγο παραπάνω το πρόβλημα και πίστεψε με δεν αγαπάω καθόλου τα αυτοκίνητα και τη λατρεία της οδήγησης για να το προτιμώ, απλά δεν έχω άλλη επιλογή.

    • Το ίδιο λένε και όλοι οι άλλοι ενώ διπλοπαρκάρουν, ενώ περνάνε με κόκκινο και κολλάνε στην ουρά κλείνοντας τους άλλους, ότι τα ΜΜΜ είναι γεμάτα ξένους κλπ. Όταν εσύ που είσαι υπέρμαχη των ΜΜΜ πας στην δουλειά σου και πεις ΟΚ 2 ώρες είναι που μπορώ να διαβάσω κλπ τότε ίσως μειωθεί το πρόβλημα κάπως, τότε ίσως κάποιοι σταματήσουν να διπλοπαρκάρουν με alarm αναμμένα εννοείται και όλα τα άλλα.

      Ίσως τώρα ξανασκεφτείς τις προτάσεις που έκανα που εκτός από μηδενικό κόστος και εφαρμογή εδώ και τώρα δεν χαλούν την βολή κανενός.

  15. Το να περάσεις με κόκκινο και να διπλοπαρκάρεις μην ξεχνάς οτι είναι καθαρή παρανομία. Είναι πρόβλημα νοοτροπίας και έλλειψης αστυνόμευσης (έτσι θέλει ο Ελληνάρας).
    Το πότε θα χρησιμοποιήσεις το αυτοκίνητο σου είναι συνδυασμός κρίσης και υπευθυνότητας και φυσικά προσωπικού συμφέροντος. 4 ώρες στη μετακίνηση μου από και προς τη δουλειά δεν είναι βολή είναι ηλιθιότητα. Δεν οφείλω να σε πείσω για το πόσο χρησιμοποιώ ΜΜΜ, δεν είναι λαικό δικαστήριο εδώ αλλά και να ήταν μπορώ να πω οτι ναι ναι, είναι άσκοπο.
    Εγώ δε λέω όχι σε αυτά που προτείνεις αλλά το να τα προτείνεις ως “η λύση της ρύπανσης” είναι για πολύ απλά για γέλια. Πνίγεσαι σε μια κουταλιά ιδέας.
    Τελικά είναι τόσο άσκοπο να συζητά κανείς μαζί σου όταν όλα τα αναγάγεις σε προσωπική επίθεση? Ρητορική ερώτηση.

    • Δεν τίθεται θέμα προσωπικής επίθεσης ούτε νηπιαγωγείου και γκέγκε όπως έγραψε κάποιος άλλος παραπάνω. Είπα τις απόψεις μου, λες τις δικιές σου, προτείναμε λύσεις και οι δύο και μένει να δούμε το κόστος αυτών και τι κάνει ο καθένας. Εξάλλου μια εμπειρία είχα που με έκανε να συνειδητοποιήσω κάτι όχι να εκθειάσω τα ΜΜΜ αλλά να μην τα χρησιμοποιώ. Simple as that

  16. Καλό θα ήταν τότε να μοιραζόσουν αυτή την εμπειρία γιατί αυτό εξηγεί την όλη σου στάση στο θέμα συμβολή της κυκλοφορίας στη ρύπανση (γιατί αυτό ήταν το θέμα) και την απαξίωση (“να μην τα χρησιμοποιώ”) των ΜΜΜ.

    • Αυτό ακριβώς έκανα με αφορμή το Polo 1.4 DSG και πάνω σε αυτό με νούμερα στήριξα τις προτάσεις μου. Πιο συγκεκριμένος δεν θα μπορούσα να γίνω εκτός και αν έκανα εγώ την μελέτη για τα φανάρια πχ ή έφευγα Σουηδία

  17. Εγω παλι ρε παιδια πιστευω οτι ειμαστε πολλοι για αυτην την πολη…δε χωραμε ολοι!!!

  18. Eπιτέλους διάβασα και κάτι σωστό (stelios) κατά τη γνώμη μου…..!

  19. Το να υπάρχει συνεχή ροή αυτοκινήτων, να μειωθούν τα φανάρια μου ακούγεται σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας…. Πολύ απλά, γιατί δεν επιτρέπουν τους diesel κινητήρες στις μεγαλουπόλεις?
    Ένας σύγχρονος diesel κινητήρας έχει πολύ μικρότερη κατανάλωση από τον αντίστοιχο βενζινοκινητήρα και σαφώς εκπέμπει λιγότερους ρύπους. Με έναν diesel κινητήρα στα 1200 κ.εκ θα ξεχνάς το βενζινάδικο. Ακόμα καλύτερα υβριδικό με diesel κινητήρα. Μην έχετε στο μυαλό σας τα παλιά ταξί που σε κάθε αλλαγή ταχύτητας συνοδεύονται από ένα μαύρο σύννεφο καπνού. Στους σύγχρονους κινητήρες δεν ισχύει :-)

    • 1. Κοστίζουν και περίπου 20% παραπάνω στην κατασκευή τους 2. Αυτό είναι ένα όνειρο που κρατάει δεκαετίες τώρα

  20. Το ότι είναι 20% ακριβότερο είναι σχετικό γιατί βγάζει τα λεφτά του σε βάθος χρόνου. Είναι οικονομικότερος στα καύσιμα και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τον αντίστοιχο βενζινοκινητήρα.

  21. Δε θέλω να σχολιάσω πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο, πάντως Titana μπράβο σου, δε δέχεσαι να κάνεις κουβέντα με άτομα που απλά δεν συμφωνούν οι απόψεις τους μαζί σου / με τον χορηγό σου (αυτοκίνητο). Κόβεις το λόγο σε επισκέπτες, σε άτομα που πραγματικά ΣΕ ΘΡΕΦΟΥΝ.

    Το blogging στα καλύτερα του

    • Είσαι απλά εκτός τόπου και χρόνου.. αν έχεις να κάνεις προτάσεις και να συνεισφέρεις στην κουβέντα ευχαρίστως διαφορετικά τα μπογαλάκια σου και σε άλλη εθνική οδό. Τόσο απλό και ξεκάθαρο.

  22. Παιδια εγω παντως δεν το ευχαριστιεμαι το αμαξι πλεον στην αθηνα. ειχα ενα mini cooper 2008 μοντελο και το πουλησα επειδη δεν αντεχα να κυκλοφορησω η κατασταση εχει γινει τραγικη. τωρα κυκλοφορω μονο με το scooter μου εχω βαλει και μια κουβερτουλα αδιαβροχη tucano πανω και ειμαι αρχοντας τους βλεπω με τα αμαξια σταματημενους και δε τους λυπαμαι καν πια. Τους θεωρω απλα καθυστερημενους(οπως ημουνα εγω) που δινουν λεφτα για αμαξια που δε θα τα χαρουνε.

    Για μενα Αθηνα μονο μηχανη η ΜΜΜ και ενα αμαξι ευρυχωρο για ταξιδια. Αν δεν μπορουσα να μαι με το scooter θα επαιρνα ενα smart που ειναι και οικονομικο, το χουν φιλοι μου και μου λενε ξεχνανε να βαλουν βενζινη

    • Βέβαια, κάποιος με αυτοκίνητο προτιμάει να μην πληρώνει τις βλακείες των άλλων και να μην ρισκάρει την προσωπική του ασφάλεια. Επειδή αν εγώ με το αυτοκίνητο περάσω ένα κόκκινο φανάρι και χτυπήσω εσένα με το scooter, εσύ θα έχεις πρόβλημα με την σωματική σου ασφάλεια ενώ εγώ απλά θα γδάρω το αυτοκίνητο μου (παρόλο που θα φταίω εγώ). Συμφωνώ ότι είναι εν μέρει η λύση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα τα δίτροχα, αλλά δεν μπορούμε να χαρακτηρίζουμε “καθυστερημένο” κάποιον που δεν ρισκάρει την σωματική του ακεραιότητα όπως εσύ.

      Καλές γιορτές και με ασφάλεια στους (καρό)δρομους μας. :)

  23. παρε ποδηλατο

  24. Θέλοντας να προσθέσω κάτι στην όλη συζήτηση περί οικονομίας καυσίμου κλπ , μου φαίνεται πως ανακαλύψαμε την Αμερική εν ετη 2010
    Και εξηγουμαι:
    Η όλη αντίληψη περί μικρής κατανάλωσης με καλές επιδοσεις είναι κάτι που έχουν ανακαλύψει οι Ιάπωνες αιώνες θα ελεγα πριν από τους Ευρωπαιους και δη τους Γερμανους. Μοντέλα της Honda (βλ Civic) της Toyota(βλ. Corolla) κ.ά. διαχρονικά είχαν χαμηλότατες καταναλώσεις σε σχέση με τα ευρωπαϊκα (μη μιλήσω για άλα θέματα όπως αξιοπιστία). Και δεν χρειάζεσαι μια ένδειξη (πχ στιγμιαια κατανάλωση) για να το μαθεις, απλά το βλέπεις όποτε πας σε βενζιναδικο. Ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω την οποια εμμονη σε DSG πάντως και δη στο εν λογω μοντελο. Υπάρχουν άλλα καλύτερα εξισου οικονομικά εδω και καιρο.

    • Εμμονή καμία, απλά αφορμή επειδή το οδήγησα και σίγουρα είναι πολύ μπροστά σε σύγκριση με το Fiat Bravo Trofeo 8ετίας περίπου που συνήθως οδηγώ. Αυτό έπεσε στα χέρια μου και με αφορμή αυτό προβληματίζομαι.

      Για την Corolla θυμάμαι ότι κάποτε είχε δύο LED πράσινο και πορτοκαλί νομίζω, για να δείχνει αν κινείσαι σε ζώνη χαμηλής κατανάλωσης ή όχι.

      • Προφανέστατα είναι ΠΟΛΥ πιο μπροστά από το Fiat Bravo Trofeo 8ετίας (αυτό έλλειπε λολ!)
        Απλά μου φάνηκε λίγο υπερβολικός ο τίτλος πως η λύση στο ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα της Αθηνας είναι το VM Polo 1.4 dsg , εξ’ου και το ποστ μου.

        ΥΓ Καλά θυμάσαι για την Coroll-ιτσα man

      • Δεν είπα ότι η λύση είναι το Polo DSG αλλά ότι ανακάλυψα την λύσης επειδή οδήγησα το συγκεκριμένο VW

  25. Τιτάνα, ειμαι στο funclub σου.. και διαβαζω το blog σου και μου αρεσει(πραγματικα)…
    αλλα πραγματικα και εμενα μου φαινεται πως προωθεις το polo….
    φαινεται στο υφος του κειμενου σου…. οσοι σε διαβαζουν το καταλαβαινουν….
    …μπορεις να μην το σχολιασεις αυτο αν δεν θελεις…. αλλα μπορεις και να το παραδεχτεις αν θελεις…
    παντως να το αρνεισαι ειναι σιγουρα το χειροτερο….

    • Δεν ξέρω αν έχεις διαβάσει τα σχόλια παραπάνω αλλά θα το ξαναπώ. Οδηγώ ένα Fiat Bravo Trofero 8ετίας. Αν μου δώσεις ένα Seat, ένα μικρό BMW, ένα Volvo, ένα Audi, ένα Citroen, ένα Peugeot, ένα Toyota, ένα Nissan, ένα ένα ένα το ίδιο τεχνολογικά μπροστά όσο το Polo τότε θα γράψω και για αυτό και θα μπορώ να συγκρίνω το Fiatάκι μου με το Polo και το άλλο. Είναι ξέρεις τρελή διαφορά από το 5άρι κιβώριο 8ετίας ενός φθηνού αυτοκινήτου, να πας στο 7άρι DSG ενός Γερμανικού. Περίμενα και το τελευταίο μου post για το Polo και μετά σχολιάζεις ξανά

Top

Show Buttons
Hide Buttons