VW Polo 1.4 DSG S Mode, πάτα γκάζι σοβαρά

by Stefanos Kofopoulos • On 03-12-2009 • AT 3:55 pm • 12 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

VW Polo 1.4 DSG S Mode

Όσο χρόνο περνάω οδηγώντας το VW Polo 1.4 DSG τόσο διαπιστώνω ότι δεν είναι ένα απλό αυτοκίνητο. Όχι επειδή οι μηχανικοί της Volkswagen έχουν δημιουργήσει κάτι εξαιρετικό που δεν βρίσκεις σε άλλους κατασκευαστές αλλά επειδή το συγκεκριμένο Polo ανήκει σε μια γενιά αυτοκινήτων που πλέον δεν είναι αυτοκίνητα αλλά κάτι παραπάνω. Θα επανέλθω σε άλλο post αλλά μέχρι τότε το σημείο αναφοράς για αυτή την διαπίστωση είναι (ξανά) το DSG κιβώτιο.

Για όσους δεν γνωρίζουν, το DSG κιβώτιο είναι ουσιαστικά δύο κιβώτια ταχυτήτων σε ένα. Το αυτοκίνητο κερδίζει χρόνο και καύσιμο αφού σε κάθε ταχύτητα υπάρχει ήδη έτοιμη η πιο κοντινή σχέση που μπαίνει αμέσως, ελαχιστοποιώντας την καθυστέρηση στην αλλαγή σχέσης, κάνοντας οικονομία στο καύσιμο κλπ. Όλα αυτά σε βάθος χρόνου και μεγάλες αποστάσεις ώστε τα αποτελέσματα να είναι ορατά στην τσέπη και το επόμενα γέμισμα.

Εκτός από το οικονομικό D Mode, το DSG κιβώτιο έρχεται με το S Mode. Εδώ τα πράγματα αλλάζουν. Δεν θα το δείτε στο βίντεο αλλά στην οδήγηση πάνω το Polo σε S Mode είναι ικανό να αλλάξει την ταχύτητα πάνω στον κόφτη, κυριολεκτικά. Δεν πιέζω το αμάξι πολύ αλλά το βίντεο δείχνει ξεκάθαρα τι μπορεί να κάνει το DSG για την sport και γρήγορη οδήγηση που φυσικά συνεπάγεται αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, έναν υπέροχο θόρυβο, αγριάδα, δύναμη και singularity.

Για την ιστορία, νομίζω ότι το S Mode εκτός από την χαρτογράφηση του κινητήρα αλλάζει και την ανάρτηση αλλά μπορεί να είναι placebo. Περιμένω περισσότερες πληροφορίες από την VW.

Update: Η επίσημη απάντηση της VW: Η επιλογή S (Sport) αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει δικό του ξεχωριστό εγκέφαλο. Η ανάρτηση δεν ρυθμίζεται στο Polo διότι δεν έχει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το DSG δεν επεμβαίνει στην ανάρτηση ή στην χαρτογράφηση του κινητήρα. Πιθανότατα αυτή είναι η αίσθηση που αποκόμισες στο S λόγω του ότι κρατάει περισσότερο τις ταχύτητες και συνεπώς σου δίνει παραπάνω δύναμη.

    • Για να το λες σίγουρα ξέρεις κάτι παραπάνω.. να δούμε τι θα πει και στο email η VW επίσημα. Όπως και να έχει μιλάμε πλέον για μια εποχή που τα αυτοκίνητα είναι εμπειρία και όχι μεταφορικά μέσα

    • Η επίσημη απάντηση της VW: Η επιλογή S (Sport) αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει δικό του ξεχωριστό εγκέφαλο. Η ανάρτηση δεν ρυθμίζεται στο Polo διότι δεν έχει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.

  2. Εντάξει ρε Τιτάνα, σου έδωσαν ένα αυτοκίνητο να κάνεις τα tour σου, μην το εκθιάζεις και τόσο χαλάρωσε λίγο, βάλε καλύτερα ένα banner VW για ένα μήνα παρά τέτοιο γλίψιμο στην VW. Κάνεις σαν να μην έχεις μπει σε κανένα άλλο σημερινό αυτοκίνητο

    • Προφανώς δεν έχεις καταλάβει που το πάω. Δεν πειράζει. Περίμενε το επόμενο άρθρο μου. Έχεις να προτείνεις κάτι καλύτερο από το DSG κιβώτιο;

      Για την ιστορία, οδηγώ ένα FIAT Bravo Trofeo σχεδόν 8ετίας. Έτσι για να ξέρεις με ποιον μιλάς ρε Τάκη.

  3. Καλό το DSG πράγματι, και μετά από καιρό, να ένα κιβώτιο που “κατεβάζει” σχεδόν σωστά! Still, ένα καλό manual 6άρι είναι πιο driver’s επιλογή, ειδικά αν δεν κυνηγιέσαι σε πίστες – και όχι ποτέ το manual δεν με έχει κουράσει στην πόλη… Το μόνο σίγουρο είναι πάντως ότι αυτή η εποχή, με τα prius/node/… και λοιπά οδηγικά εκτρώματα, μόνο εποχή “της οδηγικής εμπειρίας” δεν είναι. Αποστειρωμένα αυτοκίνητα παντού – ακόμα και τα Μ5/Μ6 είναι τόσο clinical που δεν θα σε ξαφνιάσει να δεις ένα χοντρουλή 65άρη γιατρό μέσα να πηγαίνει με 120Km/h και να παραπονιέται για την κατανάλωση!!! …μπορεί και να φταίει ότι το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν μια Intergrale αλλά νομίζω ότι υπήρξαν πολύ καλύτερες εποχές για τους petrolheads ανα τον κόσμο…

  4. Μπορώ να καταλάβω γιατί τα θεωρείς “εκτρώματα” με τους 65άρηδες αλλά για μένα είναι κάτι σαν το iPhone που μπορεί να το πάρει η 20άρα και να χαίρεται που έσκασε τα 500 ευρώ και έχει wallpaper το forever friends ενώ κάποιος άλλος το χρησιμοποιεί για να διαβάζει emails, να ακούει μουσική και να χρησιμοποιεί apps για την δουλειά του.

    Τώρα για την Intergrale, εντάξει respect αλλά μιλάμε για χροοοοοοόνια πριν και με τεχνολογικές καινοτομίες που για την εποχή ήταν wow (φρένα κλπ).

  5. Με το παράδειγμα με το iphone-παραλληλισμός-DSG μάλλον συμφωνώ και έχεις δίκιο, απλά πλέον διαπιστώνω ότι ένα μεγάλο μέρος των σημερινών αυτοκίνητων είναι driver-wise άθλια, και κανείς δεν το προσέχει. Και λέω άθλια, επιεικώς, γιατί στα δικά μου μάτια ένα αυτοκίνητο με 65/80 άλογα και τα κιλά που απαιτούνται για safety σήμερα είναι δυνητικά προβληματικό (σε προσπεράσεις π.χ.) ή το αγαπημένο στους 20χρονους smart έχει ένα αυτόματο κιβώτιο πρώτης γενιάς που απορώ ποίος CEO το άφησε να πάει στην παραγωγή… μπορεί να είμαι μόνο εγώ που τα βλέπω έτσι, απλά έχω την εντύπωση πως αν οι αγοραστές συμμετείχαν σε 1-2 safe driving σεμινάρια – θα έβλεπαν ότι αυτό τα μικρά αυτοκινητάκια που αποκαλούμε “πόλης” πρέπει να μένουν ΜΟΝΟ πόλης (μα εγώ τα συναντάω παντού) γιατί σε πραγματικούς δρόμους είναι πολύ πιο απογοητευτικά και επικίνδυνα σε σχέση με ένα proper car…

    Δεν είμαι κανένας προγονοπληκτος , σαφώς και σήμερα βγαίνουν εξαιρετικά αυτοκίνητα, μερικά από τα οποία θα αντάλλασσα με το ένα μου νεφρό ( :-) ) απλά πληθαίνουν και τα άψυχα κουτάκια που σε πηγαίνουν από το σημείο Α στο σημείο Β, and this to me, is kind of sad…

    • Η εμπειρία μου με το συγκεκριμένο Polo με έκανε να καταλάβω ότι πλέον δεν μιλάμε για μεταφορικά μέσα από το σημείο Α στο σημείο Β αλλά για μια εμπειρία και ένα μηχάνημα που έρχεται όλο και πιο κοντά μας.

  6. Δεν αναφερόμουν στο Polo σαν “κουτάκι”. Το polo με εξαίρεση το κάπως άγευστο design του (στα Ιταλόφιλα μάτια μου) είναι μια χαρά ολοκληρωμένο αυτοκινητάκι της μικρής κατηγορίας. Πάντως αν το “όλο και πιο κοντά μας” αναφέρετε στο (ομολογουμένως καλό) κιβώτιο – υπάρχει μεγάλη διάσταση στις απόψεις μας…

    (Μάλλον γερνάω…)

    • Το Ιταλικό γούστο παίζει ρόλο και το καταλαβαίνω.. το όλο πιο κοντά πάει στο DSG αλλά ΚΑΙ σε ό,τι άλλο ρίχνεις πάνω στο αμάξι που μπορεί να είναι ESP, ABS, Bluetooth κλπ κλπ. Σκέψου αυτά σαν apps, σκέψου το DSG σαν το λειτουργικό που προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες (D, S, σειριακό) και το έχεις.

  7. cool!!!

Top

Show Buttons
Hide Buttons