Η Vodafone ξεκίνησε iPhone promo με πολύ λάθος τρόπο

by Stefanos Kofopoulos • On 14-06-2008 • AT 3:44 pm • 41 ΣΧΟΛΙΑ
Mobile

vodafone iphone 3g

Κάποιος πρέπει να μάθει μερικά πολύ βασικά πράγματα στην Vodafone αλλά και σε αυτούς που ίσως έχουν αναλάβει να βοηθήσουν στο marketing και την προώθηση του iPhone 3G στην Ελλάδα. Έλαβα σήμερα το πρωί το SMS που βλέπετε στην φωτογραφία και θέλησα να πηδήξω από το μπαλκόνι.

Το όνομα που είχε προκαλέσει αναστάτωση όταν η Linksys αποφάσισε να το χρησιμοποιήσει, το brand name που έκανε τους δικηγόρους της Apple να ξοδέψουν πολλές ώρες άγρυπνοι και εκατοντάδες ανθρώπους να περιμένουν ατελείωτες ώρες απλά δεν υφίσταται για την Ελληνική Vodafone.

Το iPhone πέθανε κυρίες και κύριοι. Ζήτω το I-PHONE 3G αποκλειστικά διαθέσιμο από τα καταστήματα της Vodafone στην Ελλάδα. Οι λεπτομέρειες μετράνε και ο μαρκετίστας το γνωρίζει πολύ καλά ή θα έπρεπε να γνωρίζει ότι μια παύλα, πεζά ή κεφαλαία μπορεί να σκοτώσουν το brand. Η Vodafone ξεκίνησε iPhone promo με λάθος τρόπο… πολύ λάθος τρόπο!

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

41 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μπορει να μην φταιει αυτος…Παντως το δικο μου κινητο δεν ξεχωριζει μικρα-κεφαλαια γραμματα.Ολα τα μηνυματα που στελνω η ερχονται ειναι με κεφαλαια…

  2. Wolverine, δεν παίζει αυτό που λες. Τί κινητό έχεις; Επιπλέον, η παύλα είναι απαράδεκτη στο όνομα…

  3. Titanas, το έχω συναντήσει κι εγώ σε μερικά μοντέλα νόκια, θυμάμαι στο αδιάβροχο μικρούλι πορτοκαλί και σε ένα ακόμη, πολλά χρόνια πίσω.

  4. Wolverine αυτο που αναφερεις το ρυθμιζεις ο ιδιος στη συσκευη σου και χρησιμευει στην αποστολη sms με μεγαλυτερο αριθμο γραμματων χωρις ο αποστολεας να χρεωνεται για 2..Αυτο ομως και σε καμια περιπτωση δεν αποτελει δικαιολογια για το brand ενος προιοντος που αν μη τι αλλο προστατευεται απο πνευματικα δικαιωματα.Ποσο μαλλον οταν προκειται για εταιρεια που το διαφημιζει στις παροχες των υπηρεσιων της!

  5. Γιατί να μου στείλουν sms χωρίς να με ρωτήσουν; Ένα “spam” sms είναι χειρότερο από 1000 spam e-mails. Ένα καιρό(περίπου 6μήνες) δεν έβαζα μονάδες σε μια κάρτα της wind, και μου έστελναν την ίδια προσφορά(να βάλω μονάδες και να μου τις διπλασιάσουν) κάθε εβδομάδα με αλλάγμένη μόνο την ημερομηνία της προσφοράς…. Τους εύχομαι κακό……

  6. Αυτο το εστελναν και σε μενα κατα καιρους και μου τις διπλασιαζαν.Το ιδιο και σε αλλους γνωστους μου.Δεν νομιζω να ειναι σε καμια περιπτωση spam.

  7. DrSato, ίσως το λέει το συμβόλαιο. Δεν έχω κοιτάξει τα ψιλά γράμματα

  8. elate pedia min imaste gkriniarides.. ego leo pali kala pou to fernoune kiolas dioti pragamatika ego den to perimena.. imaste pou imste piso stin ellada ftani paraggelies apo ebay alla to thema pistevo ine i timi tou dioti SIGOURA tha vgi me simvoleo kai gia dinatoties gps klp tha zitane POLLA PARA POLLA

  9. Μολις ελαβα κι εγω το sms, οντως και εμενα μου χτυπησε καπως το ονομα με την παυλα αλλα οταν το εδειξα σε μια φιλη με ειπε “get a life”!

    Αχαχαχαχαχαχαχαχα!!!

  10. Τωρα πως για το μοντέλο 8Gb τα 199$ μεταφράζονται σε 499€ και για το 16Gb τα 299$ μεταφράζονται σε 569€ ενας θεός το ξερει…

  11. Μπορεί καποιος να μου εξιγήσει πως ακριβώς τα 199$ γίνανε 499€ στην Voda;
    Μήπως τα 199$ είναι με 2έτη σημβόλαιο στην ΑΤ&Τ;

  12. Τα 199$ είναι με διετές συμβόλαιο.

  13. καλα με τι ασχολειστε? λες και δεν καταλαβαμε ποιο κινητο θα φερουν στην ελλαδα. στοιχημα, οτι το 50% του πλυθησμου δεν θα γνωριζει πως να γραψει την λεξη iphone, με η χωρις παυλα, μια η δυο λεξεις. ΕΛΕΟΣ.

  14. καλα Τιτανα εισαι το ινδαλμα μου, εσυ και ο πρεζας ολο κατι τραγικα σκανδαλα ανακαλυπτετε

    εγω προτεινω να τον σκοτωσουμε αυτον που εγραψε το μυνημα επειδη εβαλε την παυλα, τετοιο ονομα δεν πρεπει να το ατιμαζουν μερικοι

    αυτα ειναι τα πραγματικα προβληματα που εχει ο κοσμος και οχι τα ασχετα που διεκδικει η ΓΣΕΕ

  15. Δεν πολυκατάλαβα, δεν είχαν το δικαίωμα να γράψουν iPhone και γράψαν I-PHONE? τι άλλο να κάναν? Και μενα μου ρθε το sms.Δελεαστηκα κιολλας και απάντησα, και μου απάντησαν οτι μπορω να το προπαραγγείλω στο site ή σε κατάστημα.Στο site λέει και για κάτι προγράμματα που θα βγούνε ειδικά για το iPhone (ουπς…sorry! I-PHONE 3G) προφανώς με κάποια MBs προπληρωμένα στο πάγιο.Στα FAQs έχει και κάποια οραία..πχ λέει πως δεν υπάρχει ακόμα συμβατό λογισμικό GPS,ελληνικά στα sms,αναφορά παράδοσης στα sms,κτλ..)

  16. Ειναι λιγο δυσκολο ο Τιτανας να ξεπερασει τον Πρεζα, αλλα με τετοια ποστ βρισκεται σε καλο δρομο.

  17. Νομίζω ότι ο Τιτάνας αναφέρεται στην καθαρά επαγγελματική πλευρά του ζητήματος, και στο πόσο ερασιτεχνισμό δείχνει το να γράφεται λάθος το προϊόν που προσπαθεί να προωθήσει η Vodafone. Κανείς δεν είπε ότι είναι το πιο σοβαρό θέμα στον Πλανήτη, από την άλλη όμως καλώς επισημαίνεται.
    @orck , περιμένεις από το pestaola.gr να λύσει τα προβλήματα της χώρας?

  18. KOSTAS, ακριβώς το αντίθετο. Έπρεπε να γράφουν iPhone όχι I-PHONE

    Ντίνος, εύκολα μπορείς να σταματήσεις να με διαβάζεις

    Ripcord, αναφέρομαι στο εξής απλό. Η Coca-Cola γράφεται όπως γράφεται παντού και όχι CoCAcOLA. Κάτι σημαίνει αυτό;

  19. Ρε παιδιά κοιτάτε το περιτύλιγμα και χάνεται την ουσία. Χαλαρώστε λίγο..

  20. Νομίζω παιδιά δεν διαβάζετε προσεκτικά και δεν πιάνετε το νόημα των πραγμάτων που γράφονται.

    Ο Titanas δεν είπε ποτέ ότι θα χάσει τον ύπνο του για μια παύλα σε ένα τέτοιο διαφημιστικό ύπνο.

    Απλά τον προβληματίζει το γεγονός ότι σε μια αγορά που στη σημερινή εποχή για μια παύλα πληρώνεις κάτι μύρια δολλάρια ένας μαρκετίστας – που πάνω από όλα έχει ως αποστολή να προσέχει τη λεπτομέρεια σε αυτά που διαφημίζει – βάζει μια παύλα σε ένα προιόν και γράφει μόνο με κεφαλαία, τη στιγμή που για το συγκεκριμένο όνομα δεν έχει γίνει λίγος ντόρος.

    Το οποίο γεγονός έχει κάτι να πει. Ότι αυτός που έγραψε το συγκεκριμένο, αλλά και αυτοί οι πιο «αρμόδιοι» που το ενέκριναν και έχουν πιο παχυλό μισθό ακριβώς για να εγκρίνουν και να παίρνουν την ευθύνη, απλά αποδείχτηκαν λίγοι για τη δουλειά. Είτε επειδή ήταν ανενημέρωτοι είτε απρόσεκτοι. Αν και τα δύο ακόμα χειρότερα.

    Όλοι καταλαβαίνουν ποιό είναι το κινητό, αλλά εδώ τίθεται στο άρθρο ένα ενδιαφέρον θέμα επαγγελματικότητας στην Ελλάδα. Τα get-a-life ταιριάζουν ως σχόλια μόνο από άτομα που απλά δεν γνωρίζουν τα standards της αγοράς και τα βλέπουν όλα από την απλή γωνιά του μέσου χρήστη.

    Σε ένα ανταγωνισμό που τρέχει σαν καλπάζον άλογο οφείλεις να είσαι προσεκτικός στις λεπτομέρειες και στην τελική αυτό θέλει να εκφράσει το άρθρο. To marketing είναι μια επιστήμη της λεπτομέρειας, αλλά εδώ στην Ελλάδα έχουμε πολλούς ανθρώπους σε marketing δουλειές που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τη βούρτσα από την …… (συγγνώμη).

    Αυτά, πάντα φιλικά.

    ΥΓ το marketing είναι επιστήμη περιτυλίγματος και όχι ουσίας ;)

  21. Κωνσταντινε, σε σχολια του τυπου: ” Έλαβα σήμερα το πρωί το SMS που βλέπετε στην φωτογραφία και θέλησα να πηδήξω από το μπαλκόνι.” δεν μας εχει συνηθισει ο Τιτανας.

    Δε θελω να μιλησω για το γεγονος οτι δεν υπαρχει ποστ για το σκανδαλο Siemens.

  22. Ντίνος, ίσως επειδή δεν έχω διαβάσει / ασχοληθεί όσο θα ήθελα με το θέμα ή μήπως δεν το βρίσκω καθόλου ενδιαφέρον;

    Δεν έχω καμία υποχρέωση να γράφω για ό,τι συμβαίνει τριγύρω. Δεν είμαι φημοσιογράφος. Γράφω ότι γουστάρω και μόνο.

  23. @Konstantinos Karapanos: Συμφωνώ ότι το marketing είναι όπως λες επιστήμη περιτυλίγματος αλλά προσωπικά δεν πιστεύω ότι εξαιτίας αυτού του λάθους θα αλλάξει κάτι και όποιος ήταν να αγοράσει το iPhone δεν θα το αγοράσει για αυτό τον λόγο. Το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο. Νομίζω ότι υπερβάλλετε λίγο πολύ όλοι.

  24. pedia ine eleinoi dld pos tin idane epidi to piran kai mporoun na to poulane tha to lene kai opos goustaroune oxi megalo lathos sikonei minisi ayto kai kl i apple ti gia ola ayta alla na mou peis aytoi dn tha xeroun tpt sxetika me to simvan

  25. Τιτανα δεκτα οσα λες και κατανοητα. Γενικα μου φανηκε λιγο τραβηγμενος ο τιτλος του ποστ σου περι ‘πολυ λαθος τροπου’ promotion απο τη Vodafone. Τρομερο λαθος θα ηταν για μια εταιρια ισως αν τυπωνε το brand name της σε μια συσκευη λαθος. Περα απο αυτο στη χωρα μας εχουμε σοβαροτερα επιχειρημαρικα και οικονομικά προβληματα. Οταν εχουμε μολυσμενο ηλιελαιο, οταν εχουμε αντιεξουσιαστες που ‘απαλλοτριωνουν΄ προιοντα απο 2 σουπερμαρκετ επανειλλημενα και καποιος κοσμος τα παιρνει, δεν μπορεις αποφευγεις να μιλησεις γι αυτα τα πραγματα και να μιλας μονο για παυλες.

  26. Ντίνος, γράφω για ό,τι θέλω όταν θέλω επειδή το κρίνω σκόπιμο και επειδή το γουστάρω. Πάγια άποψη μου είναι να μην ασχολούμαι ακόμα και με πράγματα που δεν μου αρέσουν ή με ενοχλούν γιατί έτσι τους δίνω μεγαλύτερη αξία.

  27. τι μιζερια…ελεος…

  28. Πολλά κινητά λαμβάνουν sms μόνο με κεφαλαία γράμματα.για την παύλα συμφωνώ.

  29. Δεν με νοιάζει αν το γράφει το συμβόλαιο. Δεν είναι λογικό να μου λες κάθε μέρα που περνάω απ’το μαγαζί σου τις προσφορές σου. Τις ίδιες κάθε φορά. Αν αλλάξει η προσφορά, ενημέρωσέ με..

  30. Θα εκτυπώσω το ποστ σου και θα το δείξω σε όλους τους φίλους μου μπας και σταματήσουν να με λεν περίεργο! Ναι, δεν είμαι ο μόνος σ’ αυτόν τον πλανήτη που του αρέσουν οι λέξεις με μικρά γράμματα και τόνους, τα κενά μετά να σημεία στίξης και οι τρεις τελίτσες με ΜΟΝΟ τρεις τελίτσες!

  31. πω κολλήσαμε στην παύλα..πφφφ

  32. Από τη μία συμφωνώ ότι το στήσιμο του SMS θυμίζει λίγο “ΕΔΩ ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΡΠΟΥΖ(Ι)Α, ΕΛΑ ΠΑΡΕ-ΠΑΡΕ”, όχι μόνο για το επίπεδο που θα ήθελε η Apple αλλά και γενικά.

    Από την άλλη, κι ενώ κι εμένα μου την δίνουν κάτι τέτοιες λεπτομέρειες, δε μπορώ να ασχοληθώ περισσότερο από το να σκεφτώ πόσο μπακάλικο φαίνεται να είναι το τμήμα marketing της Ελληνικής Vodafone.

    Αυτό που σκέφτομαι σοβαρά είναι το θέμα της τιμής. Η Apple έχει διαφημίσει έντονα την χαμηλή τιμή και την ομοιομορφία της τιμής σε παγκόσμιο επίπεδο. Για όσους δεν είδαν το keynote του Steve Jobs, όταν παρουσίαζε τα νέα features (GPS, 3G κλπ), για σημαντικότερο άφησε στο τέλος ότι η αρχική τιμή θα είναι περίπου $200, ανεξαρτήτως χώρας. Αν Ελληνική Vodafone το φέρει στα ~€500 για κατώτατη τιμή, δεν θα πρέπει να αναφερθεί το γεγονός στην Apple; Το ίδιο έχω σκεφτεί και για τα σχόλια που ακούω για το service της Rainbow που αναλαμβάνει τους Η/Υ της Apple στην Ελλάδα.

    Περισσότερο με εκνευρίζουν Ελληνικά παραρτήματα να κάνουν ότι τους καπνίσει και να χαντακώνουν την μητρική εταιρία λόγω “μπακαλοσύνης”, παρά να γράφουν λάθος το λογότυπο. Για το λογότυπο δεν έχω καν την προσδοκία ότι θα το πετύχουν :-(

  33. K ligo klapsa…. As eferne k i Cosmote k h Wind ta kinita k na ta upostirize k as ta grafe k AIFONE! Den exoume douleia mou fenete…

  34. Παιδιά πιστεύω πως η Voda έχει αποδείξει άπειρες φορές ότι είναι μία από της καλύτερες εταιρίες στην Ελλάδα όσον αφορά το θέμα marketing, και το γεγονός πως μόνο στα sms που στέλνει το αναφέρει Ι-PHONE ενώ οπουδήποτε αλλού (πχ στο site της) όπως και η κατασκευάστρια πιστεύω λέει πως δεν είναι τυχαίο. Ίσως να ξέρουν κάποια πράγματα παραπάνω…ίσως. Τώρα από την άλλη δεν είναι και τόσο σημαντικό θέμα για να πηδάμε από τα μπαλκόνια.Οι εταιρίες έχουν ακόμα και γραμματοσειρά μόνιμη στα logo τους για να αποτυπώνονται σαν εικόνες στους πελάτες. Είτε γράψεις vodafone είτε Vadofone με κόκκινα γραμματάκια λίγοι θα προσέξουν το λάθος.Από εκεί και πέρα δεν νομίζω ότι προσβάλει την Apple η συγκεκριμένη παραποίηση όπως αφήνεται να εννοηθεί από τα σχόλια.

  35. Sharp 550SH εχω, στελνει μονο με κεφαλαια και δεν εχει επιλογη για να αλλαξει αυτο φιλε carpe diem

  36. Μόνο το ότι έγραψε λάθος το brand σας πείραξε; Το ότι οι ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας χρησιμοποιούν κατά κόρον SPAM SMS για να προωθήσουν το κάθετι μόνο εμένα ενοχλεί; Απορώ…

  37. Αυτο που μου αρεσει περισσοτερο οσον αφορα την κυκλοφορια του I-PHONE (sic), στην Ελλαδα, ειναι οτι δεν θα μπορουν πια να πουλανε μουρη τα apple fanboys, οι οποιοι ξοδεψαν ενα σκασμο λεφτα και μπηκαν σε διαδικασιες unlocking κτλ,ωστε να εχουν το iPhone και να αποκτησει νοημα επιτελους η ζωη τους. Τωρα πια που θα γινει μοδα-πλυση εγκεφαλου με τις ελεινες διαφημισεις της vodaphone και θα το αποκτησει και η κουτση Μαρια, ολοι οι κοποι τους θα εχουν παει χαμενοι… :-)

  38. @Konstantinos Karapanos:

    “Το μάρκετινγκ είναι επιστήμη περιτυλίγματος και όχι ουσίας”

    Says who?

  39. Καλησπέρα, δεν συμφωνώ καθόλου ότι το marketing είναι δουλειά περιτυλίγματος γιατί δεν κάνει μόνο συσκευασίες αλλά τα προιόντα/υπηρεσία από την ιδέα μέχρι την αγορά τους, την επιτυχία ή αποτυχία τους. Το iphone, ipod, ps3 etc. κάποιος από το marketing τα σκέφτηκε….
    Anyway όσον αφορά την παύλα πιστεύω ότι είναι υπερβολή η τόση συζήτηση, ο βομβαρδισμός διαφήμισης πάντως μέσα σε μια εβδομάδα είναι ορατός με καλή επικοινωνία σε όλα τα μέσα! Ακόμα και το οτι συζητάτε για την vodafone και όχι για το ίδιο το κινητό ή για την apple πιστεύω είναι επιτυχία.
    :P

  40. Το μάρκετινγκ δημιουργεί και καταστρέφει προϊόντα. Πάρτε για παράδειγμα την Apple: τα προϊόντα της είναι μέτρια έως καλά, άλλα με το μάρκετινγκ που κάνει φαντάζουν απίστευτα και επαναστατικά! Συν τοις άλλοις, μέσω του μάρκετινγκ, έχει δημιουργήσει fans, οι οποίοι λειτουργούν ως δωρεάν πωλητές για λογαριασμό της Apple.

    (Δυστυχώς, υπήρξα και εγώ χρήστης των προϊόντων της και fanboy της Apple για ένα μεγάααααλο διάστημα… μέχρι που ξύπνησα…)

    Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν κάποιες μικρές εταιρίες παραγωγής κινητών τηλεφώνων, οι οποίες δημιουργούν κάποιες απίστευτες και φθηνές συσκευές, άλλα λόγω κακού μάρκετινγκ είναι καταδικασμένες να χαθούν ή να μην γίνουν ποτέ mainstream εταιρίες… (π.χ. openmoko.com)

    Τώρα, στο ζήτημά σας, αν έκανε καλά η Vodafone που έγραψε το iPhone ως I-Phone, θα απαντήσω πως δεν έχει σημασία. Γιατί;
    α) Αυτό που ήθελε να πετύχει, το πέτυχε (τράβηξε την προσοχή)
    β) Σχεδόν κανείς δεν ξέρει πως γράφεται το iPhone και δεν εχει καμμία απολύτως σημασία. Σημασία έχει το ότι ο κόσμος ακούει για το iphone και δεν υπάρχει η περίπτωση να θεωρήσει ότι αφορά κάτι άλλο το εν λόγω μήνυμα.

    Επίσης, το αρχικό μήνυμα μου έδωσε την εντύπωση ότι το έγραψε κάποιο Apple Fanboy το οποίο θίχτηκε για λογαριασμό μια εταιρίας; Wake Up… τους πληρώνεις, δεν σε πληρώνουν (εκτός αν σε πληρώνουν, οπότε πάω πάσο)

Top

Show Buttons
Hide Buttons