Η Vodafone παραδέχεται hack στην βάση δεδομένων, όλοι κωδικοί θα αλλάξουν

by Stefanos Kofopoulos • On 10-01-2011 • AT 3:01 pm • 1 ΣΧΟΛΙΟ
Τεχνολογία

Η Vodafone παραδέχεται hack στην βάση δεδομένων, όλοι κωδικοί θα αλλάξουν

Ο CEO της Vodafone Αυστραλίας, Nigel Dews, παραδέχθηκε ότι η βάση δεδομένων της εταιρείας που φιλοξενεί εκατομμύρια λογαριασμούς και κωδικούς πελατών έπεσε θύμα επίθεσης. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι: “It appears to have been a one-off incident, but we are investigating that thoroughly now and we will have a much better picture of that in the next 24 to 48 hours”. Η Vodafone ειδοποιήθηκε για το hack στην βάση δεδομένων από δημοσιογράφο που προφανώς ενημερώθηκε από αλλού. Φαίνεται ότι η επίθεση και το hack έγιναν μέσα από την εταιρεία ή από κάποιον συνεργάτη της εταιρείας, όχι από εξωτερικό εισβολέα που προσπάθησε και κατάφερε να αποκτήσει πρόσβαση στους κωδικούς εκατομμυρίων πελατών. Η Vodafone έχει ανακοινώσει ότι θα κάνει reset και θα αλλάξει τους κωδικούς. Αναμένεται ενημέρωση τις επόμενες ώρες και ημέρες.

Update: Η σημερινή απάντηση της Vodafone Αυστραλίας: “Hi,

I’ve read through all the comments and questions below and I wanted to reassure you that customer information is not publicly available on the internet and credit card details are encrypted and secure.

We are investigating what appears to be a one-off unlawful access of our systems that may have involved login details being shared improperly. This means a person may have had access to view basic customer details. This is a breach of Vodafone’s IT security policies and unlawful. We have reset all passwords, and will continue to reset passwords to our systems every 24 hours and are reviewing our IT processes and training.”

“Any unauthorised access to customer information is taken very seriously and dealt with as such – it constitutes a breach of employment or dealer agreements and possibly a criminal offence.

We’re committed to ensuring that any potential breach of our security is investigated to the fullest extent and we are cooperating with the Office of the Australian Information Commissioner.

Yours sincerely,
Cormac

Sunday, January 9, 2011 in News, Updates

Vodafone_Apology

You may have seen recent media reports in relation to customer information – please be assured that Vodafone takes customer information and data security extremely seriously. Customer information is not ‘publicly available on the internet’. Customer information is stored on Vodafone’s internal systems and accessed via a secure web portal, accessible to authorised employees and dealers via a secure login and password.

Yours sincerely,
Cormac

Cormac Hodgkinson
Director of Customer Service and Experience
Vodafone Hutchison Australia”

[via]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Μία παρατήρηση, ο Nigel Dews είναι CEO της Vodafone Αυστραλίας, όχι του Vodafone Group στο οποίο CEO είναι ο Vittorio Collao.

    Επομένως και μία ερώτηση, ήταν γενικό το πρόβλημα ή αφορούσε μόνο την Αυστραλία;

Top

Show Buttons
Hide Buttons