Το Twitter με 9 μηδενικά

by Stefanos Kofopoulos • On 27-09-2009 • AT 7:18 pm • 6 ΣΧΟΛΙΑ
Internet

37signals one dollar investment

Το Twitter μπορεί να περηφανεύεται πλέον ότι ανήκει στην κατηγορία εκείνη των εταιρειών με αξία 1.000.000.000 δολλαρίων. Αυτό προκύπτει από τον νέο γύρο χρηματοδότησης $100 εκατομμυρίων που ανεβάζει το valuation του Twitter σε νούμερο με εννέα μηδενικά. Αν και ο Evan δεν κάνει λόγο για το ποσό είναι πλέον γνωστό το μέγεθος των χρημάτων που οι Insight Venture Partners, T. Rowe Price, Institutional Venture Partners, Spark Capital, Benchmark Capital και Morgan Stanley επένδυσαν στο startup των 140 χαρακτήρων.

Η ιδέα μιας εταιρείας με θεωρητική αξία δισεκατομμυρίων δεν είναι καινούρια. Παρόμοιο σκηνικό είχε συμβεί με το Facebook και την επένδυση της Microsoft που τότε είχε ανεβάσει την αξία του Facebook στα $15 δισεκατομμύρια και πλέον στα 300 εκατομμύρια χρήστες και ανέλπιστη κερδοφορία. Μόνο που το Twitter δεν βρίσκεται καν σε αυτή την θέση. Αν οι φήμες επαληθευθούν, το Twitter αναμένεται να μετρήσει 25 εκατομμύρια χρήστες στο τέλος του 2009 και άγνωστα, αν υπάρχουν καν, κέρδη.

Για αυτό τον λόγο ο founder της 37signals, ειρωνεύεται το Twitter σε post που αναφέρει ότι μια ομάδα επενδυτών αποφάσισε να αγοράσει το 0.000000001% της 37signals για $1. Με άλλα λόγια, να δημιουργήσει μια υποθετική αξία $100 δισεκατομμυρίων. Ο Jason Fried, έχει κάθε λόγο να σκέφτεται με αυτό τον τρόπο γιατί η 37signals μετράει $10 εκατομμύρια έσοδα / χρόνο σε σύγκριση με το Twitter που κανείς δεν ξέρει πότε ακριβώς θα αρχίσει να έχει κέρδη.

Αν όλα πάνε καλά και βάση των σχεδίων που το Twitter έδειξε στους επενδυτές ώστε να τους πείσει για τα $100 εκατομμύρια νέας επένδυσης, μέχρι το τέλος του 2009 θα δούμε κάποιους από τους μη διαφημιστικούς τρόπους που το Twitter σκοπεύει να βγάλει χρήματα. Αυτό άλλωστε είναι και το μόνο σίγουρο μέχρι το τέλος του χρόνου.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δεν έχω πληροφορίες για το πως οι επενδυτές πείστηκαν για να γίνει η αύξηση σε αυτό το ποσό, ωστόσο για να έγινε θα πρέπει να περιμένουμε σημαντικές αλλαγές.

    Μέχρι στιγμής δεν έχω παρατηρήσει κινήσεις ώστε να δικαιολογείται αυτό το ποσό, εκτός και αν ακολουθούν την συνταγή microsoft-facebook, όπως ανέφερες. Κατά τη γνώμη μου βέβαια το timing του facebook τότε ήταν τέλειο…και κάτι τέτοιο αμφιβάλω αν επαναληφθεί σε τέτοιο βαθμό.

    • Δεν θα μάθουμε γιατί και πως πήρε το Twitter επιπλέον 100 εκατομμύρια δολάρια. Το σίγουρο είναι ότι το σχέδιο που έχουν στο μυαλό τους είναι αρκετό για να πείσει κάποιους να τα δώσουν. Το τέλος του 2009 είναι κοντά και αν το Twitter παραμείνει πιστό στην δήλωση ότι δεν θέλουν να βγάλουν λεφτά από διαφημίσεις τότε τα verified / pro accounts και διάφορες άλλες υπηρεσίες θα ανακοινωθούν για το mainstream κοινό.

      Δεν θα μου φαινόταν περίεργο αν άρχιζαν να ζητάνε χρήματα από τους developers περίπου όπως κάνει και η Apple. Ούτε και αν είχαμε νέες ανακοινώσεις για συμφωνίες με telcos.

      Το σημαντικότερο όμως είναι να καταφέρουν να γίνουν σταθεροί όπως αξίζει σε μια εταιρεία 1 δις δολαρίων. Τελευταία το fail whale εμφανίζεται συχνά, έστω και αν μένει εκεί για μερικά δευτερόλεπτα μόνο.

  2. Αυτο ακριβώς εννοώ οταν λές ότι δεν μου έχει δείξει ότι μπορεί να το δικαιολογήσει αυτό το ποσό.

    Το twitter έχει ακόμη το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της διαφοροποιημένης υπηρεσίας με το οποίο κέρδισε τους πελάτες-χρήστες το θέμα είναι να το εκμεταλλευτεί και να μην επέλθει η ωρίμανση στο κύκλο ζωής της υπηρεσίας που όπως ξέρουμε στο διαδίκτυο είναι πολύ μικρότερος. Αυτό όμως με τα fail whale δε δείχνει σημάδια ανάπτυξης.

    • Το πλεονέκτημα του Twitter κατά την γνώμη μου είναι η ευκολία στο να ξεκινήσει κάποιος να χρησιμοποιεί την υπηρεσία. Αυτό και μόνο.

      Αυτό που έχει αξία να δούμε είναι αν το μοντέλο του Twitter που βασίζεται πάνω σε 3rd party developers / applications θα είναι ανταγωνιστικό απέναντι στο μοντέλο του Facebook που προσφέρει τα βασικά (φωτογραφίες, βίντεο, events) στο δικό του infrastructure και έχει και applications για όλα τα άλλα.

  3. Και η ευκολία διαφοροποίηση είναι αν βάλουμε ως ανταγωνιστή το facebook.

    Μη περιμένεις να δούμε πάντως τεράστιες διαφορές και μετακίνηση χρηστών από το ένα στο άλλο μονο για τα 3rd party aps, έτσι πιστεύω τουλάχιστον καθώς το καθένα στοχεύει σε διαφορετικό σκοπό παρ όλες τις αλλαγές του Facebook.

    • Για να δημιουργηθεί το Facebook Lite κάποιος πολύ καλός λόγος υπάρχει που τον βλέπει και το Facebook πάνω στο Twitter. Αν συγκρίνεις αυτά τα δύο services εκτός από πανομοιότυπο UI, οι άλλες διαφορές είναι τα in house services του Facebook (πχ φωτογραφίες) ενώ το Twitter έχει 3-4 μεγάλα sites που κάνουν αυτή την δουλειά (Twitpic, yfrog, το ολλανδικό που ξεχνάς τώρα) και το API.

      Αυτό που κάνει ή είναι το Twitter είναι τόσο σωστό / αποδοτικό / έξυπνο που ήδη άλλα startups όπως το Posterous προσφέρουν παρόμοιο service και φυσικά απλότητα.

Top

Show Buttons
Hide Buttons