Toyota Auris HSD, γνώμη πίσω από το τιμόνι του υβριδικού

by dkalo • On 31-05-2011 • AT 12:34 pm • 14 ΣΧΟΛΙΑ
Αυτοκίνητα

Toyota Auris HSD, γνώμη πίσω από το τιμόνι του υβριδικού που σε προκαλεί να κάψεις βενζίνη

Εξ’ ορισμού, αντιπαθώ τα υβριδικά αυτοκίνητα. Ανήκω στην κατηγορία των “κολλημένων” που θέλουν το αυτοκίνητο να καταναλώνει βενζίνη και να έχει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από τα υβριδικά αυτοκίνητα. Πριν λίγες μέρες οδήγησα το Toyota Auris HSD. Στα πρώτα χιλιόμετρα που έκανα με το αυτοκίνητο, συνέχισα να “μισώ” τα υβριδικά.

Λίγο αργότερα όμως, παρατήρησα ότι, ασυναίσθητα, οδηγώ με τέτοιο τρόπο ώστε να έχω την μικρότερη δυνατή κατανάλωση. Και κάπου εκεί άρχισε να αλλάζει κάτι μέσα μου και στον τρόπο που αντιμετωπίζω τα υβριδικά. Προτού όμως φτάσω στο συμπέρασμα, καλύτερα να αναφερθώ στην εμπειρία μου και στο τι μου άρεσε από το αυτοκίνητο της Ιαπωνικής εταιρίας.

Ο κινητήρας των 1800 κυβικών σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, αποδίδουν 136 ίππους και χαρίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις στο Toyota Auris HSD (0-100 σε 11.4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χιλιομέτρων την ώρα). Τα νούμερα δεν εντυπωσιάζουν αλλά αν συνδυαστούν με την κατανάλωση των 3.8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για μία win/win κατάσταση.

Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί αποκλειστικά το αυτοκίνητο όταν οι ταχύτητες είναι μικρές (<60km/h) και δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη για τον κινητήρα (πχ κάποιο προσπέρασμα ή ανηφόρα). Όταν κάποια από τις δύο παραπάνω συνθήκες δεν ικανοποιείται, τότε ο 1800άρης, ατμοσφαιρικός, κινητήρας επεμβαίνει και κάνει πιο εύκολη την ζωή του οδηγού. Σε συνδυασμό με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων, η οδήγηση του Toyota Auris είναι πραγματικά ξεκούραστη. Το μόνο που με ενδιέφερε ήταν να έχω γεμάτη την μπαταρία του Auris HSD.

Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να πατάει γκάζι ο οδηγός. Προσωπικά, προσπαθούσα να έχω συνέχεια την μπαταρία γεμάτη και έτσι απέφυγα τις απότομες επιταχύνσεις. Με αυτό τον τρόπο, η κατανάλωση ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, κάτι που συμβαίνει σπάνια όποτε βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι ενός “κανονικού” αυτοκινήτου.

Το Auris HSD, αν εξαιρέσουμε την υβριδική του τεχνολογία, παραμένει ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Το τιμόνι του ήταν σχετικά “ελαφρύ” και μεταφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Παρόλο που δεν το πίεσα, είδα ότι οι εντολές μου έφταναν στις ρόδες χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Αυτό που δεν μου άρεσε, ήταν τα φρένα του αυτοκινήτου. Παρόλο που ήταν αποτελεσματικά, δεν ήταν προοδευτικά με αποτέλεσμα πολλές φορές να φρενάρω πιο απότομα απ’ ότι υπολόγιζα. Σε αυτό ίσως να φταίει όμως και η μικρή εξοικείωση με το Auris HSD.

Σε γενικές γραμμές, το Auris HSD με έβαλε σε πολλές σκέψεις. Τα 23.000 με 25.000€ που απαιτούνται για να το αποκτήσει κάποιος, θα έλεγα ότι είναι πολλά. Η πρώτη μου σκέψη είναι ότι με τόσα λεφτά, παίρνει κάποιος ένα πλήρως εξοπλισμένο VW Golf ή μία Alfa Romeo Giulietta. Υπολόγισα όμως χωρίς την κατανάλωση. Στις αστικές μετακινήσεις, το Auris HSD κυριολεκτικά δεν καίει τίποτα ενώ τα άλλα δύο αυτοκίνητα θα ρουφούσαν την βενζίνη χωρίς μάλιστα να προσφέρουν κάτι παραπάνω από το υβριδικό της Toyota.

Αν κάποιος μπορεί να έχει 2 αυτοκίνητα, ένα για την πόλη και ένα για τις εκδρομές του, τότε θα πρότεινα να αποφύγει το Toyota Auris HSD. Όμως, επειδή οι εποχές είναι δύσκολες και πλέον οι περισσότεροι έχουμε ένα αυτοκίνητο, μάλλον αξίζει κανείς να αποκτήσει το Auris HSD. Μικρή κατανάλωση εντός πόλης, μικρή κατανάλωση εκτός πόλης (τηρουμένων των αναλογιών), χώροι αρκετοί για μία τυπική οικογένεια, ανύπαρκτα τέλη κυκλοφορίας και εγγύηση 6 ετών της Toyota. Νομίζω ότι με καθαρά οικονομοτεχνικά κριτήρια, το Auris HSD είναι μονόδρομος.

Εγώ πάντως, τώρα θα πάω μία βόλτα με το VW Scirocco μου, μπορεί η κατανάλωση να είναι πολλαπλάσια, αλλά το ίδιο ισχύει και για τα συναισθήματα που μου προκαλεί..

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

14 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αν είναι να δώσω για το Auris HSD Hybrid 1.8 136ps απλό 22.980€ ή full 26.980€ μάλλον θα προτιμούσα να πάρω το Lexus CT 200H με 2.000€ επιπλέον δηλαδή “28.500€” πολυ πιο όμορφο, πολλά στάνταρ για την τίμη του και όπως ξέρουμε είναι τα πολυτελή αυτοκίνητα της Toyota

    δείτε εδώ: http://www.lexus.gr/range/ct/ct-200h.aspx

  2. Σαν value for money, πιστεύω ότι το Toyota Auris είναι καλύτερο. Βέβαια, ίσως κι εγώ να προτιμούσα την πολυτέλεια του Lexus in the end of the day..

  3. Προσωπικά θεωρώ πως το επόμενο μου αυτοκίνητο δεν θα κινείται με βενζίνη,οι τεχνολογίες βενζίνης την εποχή της τεχνολογίας δείχνουν τόσο last year και ας αποδίδουν καλά,αθόρυβα και όσο το δυνατόν οικονομικά. Υβριδικό? Ηλεκτρικό? Ηλιακό? Σίγουρα πάντως όχι βενζίνη γιατί δεν θέλω πλέον να αποτελώ θύμα των διαθέσεων των εταιριών και κυβερνήσεων που τις διακινούν.

    • Συμφωνώ.. τουλάχιστον ένα υβριδικό με βενζίνη και κάτι άλλο είναι η λύση, δεν έχει νόημα κάτι διαφορετικό. Άσε που θα έχεις και το app να το βλέπεις να φορτίζει, να βρίσκει parking κλπ :)

  4. …που θέλουν το αυτοκίνητο να καταναλώνει βενζίνη και να έχει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων….

    Καλο το χειροκινητο κιβωτιο Τιτανα, αλλα ΑΡΓΟ πια. Οδηγησε ενα ΕVO ή ενα S3 με paddles στο τιμονι και θα με θυμηθεις.
    Προσωπικα απο τοτε που πηρα το S3 με το αυτοματο κιβωτιο, ΔΕΝ μπορω να οδηγησω χειροκινητο, δλδ μπορω αλλα ειναι αργο και κουραστικο…

    • Τρομακτικά πιο αργό είναι ένα χειροκίνητο κιβώτιο αλλά η αίσθηση είναι τελείως διαφορετική από την οδήγηση-playstation ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με paddles. :)

  5. Εγώ έχω το Honda Jazz hybrid και από θέμα κατανάλωση έχουμε 540χιλ. με 30 λίτρα βενζίνη. Έχει αυτόματο κιβώτιο και paddles στο τιμόνι. Όλα αυτά με 19.000 euro. Προς το παρών είμαι πολύ ευχαριστημένος.

  6. Auris? Γιατί όχι PRIUS?

  7. To 3.8 pou lene einai ypo idanikes synthikes ….as poume oti taxideyeis ethniki k theleis 140 me cruise cintrol poso tha exei meso oro gia 550xil?? Emena padws to golf tsi 160 highline me 16 zada kano 556 xil me 34-36 litra venzini kai taxitites 140-160 sto cruise control kai 6i taxitita . Exo postarei k fotos sto vwclub opos k poloi alloi. Min miliso gia diesel common rail opou 1800 115 ipous me terastia ropi exei 148.000 xil me 5.7 mikti (tdci focus 2 2008 1.8) fadastite oi neoi 1.6 me 105 ipous k katanaloso oriaka sta 5. Ta yvridika exoun dromo akoma . Ostoso to hsd einai ena aksioprosekto yvridiko …. Oso gia to prius …ok kapoioi ti vriskoun me paxysarkes 45ares sapies…dikaioma tous!!! dite katanalosi ton neo diesel tis fiat …. 4.8 Metrimena … Yparxoyn lyseis apla edw ine elladaaaa . As ypirxan nomoi gia t diesel k ta yvridika tha itan aniparkta

  8. Η πλατφόρμα είναι που αλλάζει κατά κάποιον τρόπο την νοοτροπία μας την οδηγική μας συμπεριφορά μέχρι ένα σημείο, όλα έχουν τα όρια τους στα ‘θέλω’ μας.
    Θυμάμαι την ίδια χρονιά που πρωτοκυκλοφόρησε οδήγησα το Lexus GS-450h στην εθνική μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα σαββατοκύριακο πήγαινε-έλα και μου άρεσαν μερικά πράγματα αλλά δεν θα το έπαιρνα σαν υποψήφιο, για το άστυ ούτε λόγος τέτοιο όγκο.
    Όσο αναφορά περί οικονομίας θεωρώ ότι παίζει το υγραέριο (+ επιπρόσθετη αυτονομία) σε αυτούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο σπίτι-εξοχικό, παρά τα υβριδικά αυτά προτιμότερο για πόλη θα έλεγα.
    Μετά τα ημιαυτόματα το χάος εκεί έχω καταλήξει για το πρώτο αυτοκίνητο.
    Με τρώει η περιέργεια πόσο μπορεί να περπατήσει αυτή η τιμή έχει μπόλικους εραστές τριγύρω.
    Ιδιαίτερο ‘αστικό’ αυτοκίνητο υποθέτω σε αίσθηση οδήγησης.

  9. Θα ήθελα να μιλήσω σαν ιδιοκτήτης του πρώτου LEXUS CT200h στην Ελλάδα…. Η μέση κατανάλωση δική μου είναι 3,7 συνήθως για την δουλειά μου που διανύω 150 χιλιόμετρα πήγαινε έλα…. Ωστόσο η μέση συνολικά κατανάλωση είναι 4,7…. Μαξιμουμ ταχύτητα με ηλεκτροκίνηση έχω πετύχει 70km/h … και maximum διαρκεια με ηλεκτρικό όχημα 28 λεπτά…

    Απίστευτη οδηγική από απόλαυση αλλά ωστόσο τα γεγονότα στην Ιαπωνία (ευτυχώς τα πρόλαβα) έχουν κανει 8μηνη πλέον την αναμονή για ένα τέτοια αυτοκίνητο… και πολλοί λένε για ίχνη ακτινοβολίας σε κομμάτια του αυτοκινήτου ..που φυσικά είναι όλα Ιαπωνικά…

    Σας ανεβάζω για του λόγου το αληθές….μια φωτογραφία από την κούκλα μου πρίν από μερικές μέρες στην επιστροφή από τη δουλειά μου…

    http://img847.imageshack.us/img847/9472/24243020125100658461210.jpg

  10. Me 23000-25000 δεν παίρνεις μια πλήρως εξοπλισμένη Giulleta ειδικά αν κοιτάς τον MultiAir κινητήρα με τη λιγότερη κατανάλωση. Στο λέω γιατί ενδιαφερόμουν για την αγορά της.
    Θα συμφωνήσω μ’ ένα φίλο πως η προώθηση των diesel στην Ελλάδα είναι μηδαμινή παρά το win/win που λες κι εσύ του χαρακτήρα τους. Αντοχή, μικρότερη ανάγκη για service, χαμηλή κατανάλωση.
    Τα υβριδικά έχουν μέλλον ακόμα. Εγώ με VW Golf 1.6 FSI 115PS (2004) καταφέρνω και πετυχαίνω με κόπο βέβαια χαμηλές καταναλώσεις, με θυσία την οδηγική απόλαυση όμως.
    Δεν ξέρω πάντως πόσο θα με βοηθούσε έμπρακτα ένα υβριδικό, πλην στο μποτιλιάρισμα, στην περιοχή που μένω και κινούμαι (Νέο Ηράκλειο κτλ) με τις πολλές ανηφόρες – κατηφόρες που το αυτοκίνητο έχει ανάγκη από ισχύ.

  11. Καλά όλα αυτά ρε παιδιά, αλλά με τις μπαταρίες τι γίνεται?

    Πόση διάρκεια ζωής έχουν? Κάθε πότε χρειάζονται αντικατάσταση και πόσο κοστίζει?

    (Εγκυκλοπαιδικά και μόνο)

  12. Τις καλύπτει εργοστασιακή εγγύηση για 3 χρόνια ενώ, αν δεν κάνω λάθος, καλύπτονται και από την εκτεταμένη εγγύηση 3 ακόμα ετών της Toyota. Το κόστος τους δεν το γνωρίζω, αλλά νομίζω ότι είναι κάτι που θα αργήσει να απασχολήσει κάποιον.

Top

Show Buttons
Hide Buttons