Θέμα προσωπικών δεδομένων στο δημόσιο δίκτυο Wi-Fi της Νέας Υόρκης

by George Polyzos • On 24-03-2016 • AT 12:38 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Internet Newsroom

linknyc_downtown

Πριν από λίγο καιρό τέθηκε σε λειτουργία το δημόσιο δίκτυο Wi-Fi της πόλης της Νέας Υόρκης ωστόσο δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους και τα πρώτα παράπονα και οι ενστάσεις.

Αιτία των παραπόνων δεν είναι η ισχύς του σήματος ή η κάλυψη του δικτύου αλλά τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται και πώς αυτά χρησιμοποιούνται. Πιο συγκεκριμένα, μία οργάνωση πολιτικών δικαιωμάτων με επιστολή προς τον Δήμαρχο της Νέας Υόρκης τονίζει ότι είναι εξαιρετικά ανησυχητικός ο όγκος προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται από τα hubs του δικτύου LinkNYC.

Όπως ήταν γνωστό από την αρχή της λειτουργίας του, το εν λόγω δίκτυο παρέχεται στους κατοίκους και τους επισκέπτες δωρεάν με τα έσοδα να προέρχονται από την διαφήμιση. Μάλιστα η εκτίμηση της Δημοτικής Αρχής ήταν ότι τα έσοδα θα φτάσουν έως και τα 500 εκατομμύρια δολάρια.

Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι μεγάλο μέρος αυτών των διαφημίσεων είναι προσωποποιημένα μηνύματα, καθώς για να γίνει η σύνδεση στο δίκτυο ο χρήστης θα πρέπει να κάνει sign up με τη χρήση του προσωπικού του λογαριασμού e-mail. Σύμφωνα με την NYCLU (New York Civil Liberties Union), η κοινοπραξία CityBridge διατηρεί τα εν λόγω δεδομένα για διάστημα έως 12 μηνών από την τελευταία πρόσβαση στο δίκτυο.

NYC WiFi 3

Αυτό σύμφωνα με την οργάνωση σημαίνει ότι ένας μόνιμος κάτοικος της Νέας Υόρκης θα βρίσκεται σε μόνιμη «παρακολούθηση» από το δωρεάν δίκτυο Wi-Fi της πόλης. Στην επιστολή της η NYCLU θεωρεί ότι έτσι δημιουργείται μία πελώρια βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα χρηστών τα οποία δυνητικά θα μπορούσαν να τύχουν εκμετάλλευσης από τις Αστυνομικές Αρχές της πόλης ή άλλες υπηρεσίες ασφαλείας.

Το θέμα έχει ήδη σοβαρές επιπτώσεις στο πρόγραμμα καθώς ήδη εγκαταλείφθηκε η ιδέα εγκατάστασης συσκευών Bluetooth που θα μπορούσαν να στέλνουν προσωποποιημένες διαφημίσεις κατευθείαν στις συσκευές πολιτών που θα περνούσαν δίπλα από τα booths.

Όπως σημειώνει το The Next Web, παρόμοια προσπάθεια προώθησης διαφημίσεων επιχειρήθηκε να γίνει και στο Λονδίνο, με την παρακολούθηση των smartphones των χρηστών μέσω του σήματος Bluetooth, κάτι που σταμάτησε λόγω των κινδύνων παραβίασης προσωπικών δεδομένων.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons