Νιώσε το VW DSG πάτα γκάζι και απογειώσου

by Stefanos Kofopoulos • On 15-11-2009 • AT 9:39 pm • 24 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

shiny clean vw

Πρώτη φορά με DSG στο Polo 1.4 Highline που η VW παραχώρησε για τα meetups και η εμπειρία είναι απίστευτη σε τέτοιο βαθμό που απορώ γιατί ο κολλητός της διπλανής πόρτας δεν αγοράζει αυτοκίνητο με DSG κιβώτιο. Δεν νομίζω ότι υπάρχει καλύτερη λύση για όσους ζουν σε πόλη, φρικάρουν με την κίνηση, θέλουν οικονομία στα καύσιμα και γκάζι. Αν έχετε κανονίσει test drive να το ακυρώσετε αμέσως για να δοκιμάσετε ένα DSG μοντέλο οποιασδήποτε εταιρείας.

Σύμφωνα με την Wikipedia το DSG σημαίνει Direct-Shift Gearbox. Δημιούργημα της Volkswagen, το DSG είναι δύο κιβώτια και δύο συμπλέκτες σε ένα αυτόματο ή σειριακό κιβώτιο. Τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν δράση και τα υπόλοιπα είναι απλά μαγεία, απολαυστική οδήγηση και περισσότερα ευρώ στην τσέπη του οδηγού. Η οικονομία της επιλογής D είναι δεδομένη, αφού το αυτοκίνητο βάζει 7η ακόμα και εκεί που παραδοσιακά η 4η ή 5η κάνει δουλειά. Όταν χρειαστεί λίγο γκάζι η 7η κατεβαίνει σε 5η σε περίπου μισό δευτερόλεπτο, οι στροφές ανεβαίνουν και το αμάξι βγαίνει για προσπέραση. Στο Polo Highline που έχω, το σειριακό κιβώτιο ελέγχεται από τον λεβιέ των ταχυτήτων. Δυστυχώς δεν υπάρχουν τα F1 like χειριστήρια πίσω από το τιμόνι.

Οικονομία στα καύσιμα και οδήγηση δεν σημαίνει απόλαυση και ζόρι στο γκάζι, για αυτό το DSG κιβώτιο έρχεται και με το πρόγραμμα S. Η χαρτογράφηση του κινητήρα αλλάζει, οι ταχύτητες μπαίνουν σε υψηλότερες στροφές, το Polo εκμεταλλεύεται την δύναμη του σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και φυσικά κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά. Τα ηλεκτρονικά της VW αναλαμβάνουν και πάλι δράση αλλά αυτή την φορά η σειριακή επιλογή απουσιάζει. Το S mode είναι αυτόματο και μόνο.

Οι διπλοί συμπλέκτες του DSG πρακτικά “έχουν βάλει” ακόμα μια ταχύτητα, μειώνοντας τον χρόνο που χρειάζεται η μηχανική κίνηση πάτημα συμπλέκτη – αλλαγή ταχύτητας με το χέρι. Κέρδος σε δέκατα και καύσιμα αλλά σίγουρα όχι σε ευχαρίστηση για όσους θέλουν αυτοκίνητο με 300 άλογα και την έχουν δει Michael Knight της ασφάλτου. Για αυτή την κατηγορία μελοθάνατων ή για όσους γουστάρουν sport οδήγηση σε πίστα, η υλοποίηση του συγκεκριμένου DSG σε 1400 κυβικά είναι απλά άχρηστη.

Πρώτη φορά με DSG από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη κέντρο με κίνηση, εκτός Θεσσαλονίκης και Νάουσα Ημαθίας σε D mode. Χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω το σειριακό για 1η σε υψηλή κλίση από parking αλλά αυτό εξαιτίας της δικής μου ανασφάλειας. Το S mode δείχνει τα δόντια του πάνω στο στροφόμετρο αλλά και τον δρόμο. Για όσους ανησυχούν, η όπισθεν (R mode) δεν ενεργοποιείται έτσι απλά. Χρειάζεται το πάτημα ενός κουμπιού στον λεβιέ ώστε να κουμπώσει και να λειτουργήσει το R mode.

Δεν έχει σημασία αν θα αγοράσετε VW, αυτοκίνητο που ανήκει στον όμιλο Volkswagen (Audi, SEAT, Škoda, Lamborghini, Bentley, Bugatti) ή κάτι άλλο. Σε κάθε περίπτωση αφιερώστε λίγο παραπάνω χρόνο ή ακυρώστε το test drive που έχετε κανονίσει για κλείσετε ραντεβού για αυτοκίνητο με DSG, ίσως την μοναδική λύση για τα νεύρα, την τσέπη του σύγχρονου οδηγού, την πόλη και εξορμήσεις εκτός.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

24 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Έχω αυτοκίνητο με το συγκεκριμένο κιβώτιο. Αν και όταν έκανα την παραγγελία δεν το είχα δοκιμάσει και διατηρούσα τις αμφιβολίες μου για την οδηγική απόλαυση, πιστέυω ήταν η καλύτερη επιλογή.. Τόσο στην πόλη της Αθήνας με την τρελή κίνηση, όσο και στα ταξίδια, με έχει εντυπωσιάσει 2 χρόνια τώρα.

    • Ακριβώς έτσι ένιωθα και εγώ.. είχα αμφιβολίες αλλά τελικά είναι απίστευτο. Τί αμάξι έχεις;

  2. Το μεγάλο μου το αδερφακο έχει ενα golf gti με 200 ίππους με DSG. Το κιβώτιο είναι όλα τα λεφτά. Δεν καταλαβαίνεις πότε γίνεται η αλλάγη η οποια γίνεται πάντα χωρίς να σε “χτυπαει σε κάθε αλλαγή . . . Απλά τέλειο.
    Το 1.4 το polo είναι TSI με 120 άλογα μάλλον έ ?

    • Εννοείται πως δεν καταλαβαίνεις πότε μπαίνει η ταχύτητα. Η μόνη ένδειξη είναι στο ταμπλό με το D1-D7 ή αν πατήσεις το γκάζι τέρμα και νιώσεις το τίναγμα από την 6η στην 4η και τις στροφές στις 4000.

      Μακάρι να ήταν TSI και 200 άλογα. Κάνω παρέα με 85 ίππους που όμως (δεν καταλαβαίνω πως) έχουν πολύ καλές επιδόσεις σε τελική.

  3. μα είναι περίεργο . . . έχει κίνηση η θέσσαλονίκη ; (χαχαχα)

    • Αυτό θα το σχολιάσω σε άλλο post. Είναι γελοίο αλλά με αυτή την αθλιότητα στην Θεσσαλονίκη εκτίμησα ακόμα πιο πολύ το DSG

  4. εγω θελω να ρωτησω σχετικα με το ποσο αξιοπιστο ειναι τελικά το DSG.σας εχει βγαλει καποια προβληματα-δυσλειτουργειες?
    σκεφτομαι να αγορασω το νεο polo 1.2turbo dsg και απλα δεν θα ηθελα να επισκεφτομαι συχνα το συνεργειο

    • Εγώ δεν μπορώ να σου απαντήσω για το θέμα αξιοπιστίας αφού έχω κάνει κάτω από 1000 χιλιόμετρα. Ο Μιχάλης και ο Νίκος σίγουρα έχουν να πουν περισσότερα.

      Θεωρητικά μπορώ να σκεφτώ ότι αφού η πολυπλοκότητα είναι μεγαλύτερη μάλλον είναι πιο πιθανό να πάθει κάτι αλλά με την ποιότητα των Γερμανών και τα ηλεκτρονικά να έχουν τον πρώτο ρόλο η μηχανική καταπόνηση είναι σημαντικά μειωμένη και το κιβώτιο δουλεύει σε ιδανικές συνθήκες, όχι ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού.

    • Άν το πάρεις, να βάλεις οποσδήποτε cruise control εαν δεν το έχουν standard. Σου κάνει απίστευτα ξεκούραστα ταξίδια !!!

      • Συμφωνώ απόλυτα… σε κάθε αυτοκίνητο, ειδικά τώρα που οι Ελληνικοί δρόμοι γίνονται δρόμοι με την πραγματική σημασία της λέξης

  5. Πιο μεγάλο προβλημα θα έχεις με τον κινητήρα παρα με το κιβώτιο DSG.

    Μην ξεχνάτε ότι όσο “πιεζουμε” ενα αυτοκίνητο που είναι σχεδόν στα όρια του εργοστασιακά τόσο περισσότερες ‘βολτες’ θα κάνεις στην VW της γειτονιάς σου.

    Τα τούρμπο για να αντέξουν στον χρόνο σωστά,
    δεν θέλουν πίεση μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας και
    περίπου 1 λεπτο να μένει το αμάξι αναμμένο & σταματημένο πριν το σβήσιμο του.

    Επίσης καίνε και λίγο λαδάκι παραπάνω (μερικές φορές περίπου 500~1.000 χιλ πριν την κανονική αλλαγη λαδιών (απο προσωπική εμπειρία EOS 1.4 tsi & μαρτυρίες άλλων)), οπότε πάρε ένα λίτρο απο την αντιπροσωπεία φευγόντας.

  6. Sponsored Meetups…
    Hell Yeah :Q

    • Yeah boy (:

  7. Το εντυπωσιακό είναι ότι οι μαρκετίστες των αυτοβιομηχανιών διαβάζουν pestaola :P

    • Δεν κατάλαβα το σχόλιο σου αλλά νομίζω κατάλαβα που το πας :) Ναι, αρκετοί διαβάζουν pestaola.gr ακόμα και στο περίπτερο μέσα (no kidding μου το είπαν πρόσφατα) και φυσικά από την βιομηχανία του αυτοκινήτου. Το post είναι η δική μου άποψη και μόνο αλλά αφού έχω το αμάξι από VW έπρεπε να το αναφέρω για να είμαι ΟΚ. Θα ακολουθήσουν και άλλα με + και – στην συνέχεια.. εξάλλου το DSG παίζει σε άλλους κατασκευαστές και τώρα μάλιστα τρέχει και διαφήμιση SEAT στην τηλεόραση αν δεν κάνω λάθος.

  8. Το comment μου δεν είχε κάποιο δόλο πάντως, μια απλή διαπίστωση ήταν ;)

    • Καλά έκανες γιατί μου έδωσες την ευκαιρία να πω το αυτονόητο για άλλη μια φορά :)

  9. Όποιος έχει οδηγήσει DSG έχει μείνει κατενθουσιασμένος. Οι γρήγορες αλλαγές, οι άμεσες αντιδράσεις και η ευκολία χρήσης κάνουν τους κατόχους DSG πιο ευτυχισμένους και ήρεμους μέσα στο μποτιλιάρισμα της πόλης αλλά και στα μεγάλα ταξίδια.

    Πιστεύω πάντως ότι η αξία αυτών των κιβωτίων φαίνεται περισσότερο σε επαρχιακούς δρόμους που απαιτούν συνέχεια το ανεβοκατέβασμα ταχυτήτων παρά σε ατελειώτες εθνικές οδούς που είτε έχεις DSG είτε χειροκίνητο, βάζεις μία 5-6-7 και ξεμπερδεύεις για τα επόμενα 100 χιλιόμετρα του ταξιδιού..

  10. Από θέμα ξεκούρασης συμφωνώ,αλλά τι νόημα έχει η αληθινή οδήγηση αν κάθε τι γίνει αυτόματο? Όσον αφορά την οικονομία καυσίμου,σίγουρα προτιμώ ένα υβριδικό από ένα αυτόματο σύστημα ταχυτήτων.

    • Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα περί αληθινής οδήγησης τώρα.. Δηλαδή, το πως ορίζει ο καθένας μας την αληθινή οδήγηση είναι πολύ σχετικό.

      Άλλοι θα πουν ότι αληθινά αυτοκίνητα ήταν τα Group B με το ατελείωτο turbo lag και την ανύπαρκτη πρακτικά οδηγησιμότητα ακόμα και από οδηγούς αγώνων. Άλλοι θα πουν ότι αληθινό αυτοκίνητο είναι αυτό που σε πάει όσο το δυνατόν γρηγορότερα από το σημείο Α στο σημείο Β no matter what. Άλλοι θα πουν ότι αληθινό αυτοκίνητο είναι ένα πισωκίνητο με πολλά άλογα και μπλοκέ διαφορικό. Και υπάρχουν ένα εκατομμύριο ακόμα κατηγορίες “αληθινών αυτοκινήτων”.

      Εξάλλου, είναι καθαρά θέμα προτεραιοτήτων του κάθε ατόμου, άλλοι προτιμούν την άνεση μιας mercedes και άλλοι προτιμούν ένα 106 rallye γιατί στρίβει.. με την σκέψη.

  11. Σκεφτόμουν να πάρω το Octavia 1.4 με το DSG αλλά το ανέβαλα για άλλους λόγους. Χάρηκα πολύ με τα καλά σχόλια εδώ μέσα. Στο Octavia υπάρχει δυνατότητα για χειριστήρια στο τιμόνι αλλά το κόστος είναι εξωφρενικό (600 ευρώ πέραν του DSG)

  12. Η δική μου πρώτη εμπειρία με DSG ήταν πριν κάτι χρόνια με ένα πορτοκαλί ΤΤ 3.2 quattro.
    Αααααααχχχχ… Το προτείνω με κλειστά μάτια, έστω και για ένα test drive παιδιά. Καλό ταξίδι man!

  13. Εγώ με το Golfaki μου δεν μπόρεσα να το έχω γιατί έπρεπε να περιμένω αρκετό καιρό γιατί λέει πάει σε ειδική παραγγελία και δεν είχε τίποτα ετοιμοπαράδοτο .!!!

    anyway η μετάβαση μου στο R20 οταν με το καλό έρθει στην Ελλάδα θα έχει και DSG γιατί ζώ Θεσσαλονίκη :P

  14. Παίδες, έχεις κανείς σας το VW Jetta 1.4 TSI DSG? Εάν ναι, … εντυπώσεις;

Top

Show Buttons
Hide Buttons