Mobile ticketing για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας

by George Polyzos • On 18-12-2014 • AT 1:03 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Newsroom

smartphone-in-hand

Οι Συγκοινωνίες Αθηνών ανακοίνωσαν τη διάθεση στο κοινό μίας νέας εφαρμογής που θα επιτρέπει στο επιβατικό κοινό να αγοράζει το εισιτήριό του μέσω φορητής συσκευής, smartphone ή tablet.

Η δωρεάν εφαρμογή mobile ticketing “TfA tickets” είναι διαθέσιμη για λειτουργικά συστήματα Android ή iOS. Με τη δωρεάν εφαρμογή mobile ticketing, είναι πλέον δυνατή η έκδοση εισιτηρίων σε όλα τα Μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών, με σαφή πλεονεκτήματα: Εύκολη αγορά εισιτηρίων, ασφαλείς και γρήγορες συναλλαγές, χωρίς καμιά επιπλέον χρέωση. Κατά τη διάρκεια της αρχικής φάσης του πιλοτικού προγράμματος, στην εφαρμογή θα είναι διαθέσιμα όλα τα εισιτήρια με διάρκεια ίση ή μικρότερη των 5 ημερών.

Το «έξυπνο» κινητό ή το tablet μετατρέπεται σε εισιτήριο, ακολουθώντας την παρακάτω διαδικασία, για μια μόνο φορά: εγγραφή στο σύστημα (προαιρετικά), καταχώρηση των στοιχείων της κάρτας και αγορά με ασφάλεια και ευκολία των εισιτηρίων.

Από τη δεύτερη φορά, το μόνο που χρειάζεται για τη διεκπεραίωση όλων των μελλοντικών συναλλαγών είναι η εισαγωγή του κωδικού επιβεβαίωσης (CVV) της πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας. Μετά την αγορά, η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να αποθηκεύσουν τα εισιτήρια που έχουν αγοράσει και το μόνο που χρειάζεται να κάνουν, είναι η ενεργοποίηση του κατάλληλου εισιτηρίου πριν την επιβίβαση. Δύο λεπτά μετά την ενεργοποίηση, τα εισιτήρια θεωρούνται πλέον επικυρωμένα. Για την ενεργοποίηση, δεν απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο.

Ακολουθούν μία σειρά χρήσιμων πληροφοριών για τη λειτουργία της εφαρμογής:

Τα εισιτήρια που διατίθενται από την εφαρμογή έχουν ακριβώς τις ίδιες τιμές με τα  εκδοτήρια και τους αυτόματους πωλητές των Συγκοινωνιών Αθηνών.

Οι επιβάτες είναι σε θέση να αγοράσουν περισσότερα από ένα εισιτήρια ως μέρος μιας συναλλαγής. Για την αγορά πολλαπλών εισιτηρίων, επιλέγουν τον αριθμό των εισιτηρίων που επιθυμούν από τον κατάλογο των προϊόντων και στη συνέχεια, ενεργοποιούν τόσα εισιτήρια όσα και τα άτομα που θα επιβιβαστούν στο Μέσο.

Όλα τα άτομα, για τα οποία έχουν εκδοθεί εισιτήρια ως μέρος μιας ενιαίας συναλλαγής της εφαρμογής, θα πρέπει να μετακινηθούν μαζί με τον κάτοχο του «κινητού» εισιτηρίου.

Το εισιτήριο ενεργοποιείται από τον ίδιο τον επιβάτη και είναι έγκυρα επικυρωμένο 2 λεπτά μετά από την ενεργοποίησή του. Στην περίπτωση των λεωφορείων και των τρόλεϊ θα πρέπει να ενεργοποιείται οποιαδήποτε στιγμή πριν την είσοδό στο όχημα. Αν το εισιτήριο βρίσκεται στη φάση των 2 λεπτών καθυστέρησης πριν την επικύρωση, οι επιβάτες θα πρέπει εισέλθουν στο όχημα μόνο από την μπροστινή πόρτα και να επιδείξουν την κινητό τους τηλέφωνο με το εισιτήριο στον οδηγό. Στην περίπτωση του μετρό, το εισιτήριο θα πρέπει να επικυρώνεται περίπου 2 λεπτά πριν την είσοδο στο σταθμό.

Τα εισιτήρια παραμένουν ενεργά καθ’ όλη την ονομαστική διάρκεια τους. Σε περίπτωση ελέγχου, οι επιβάτες επιδεικνύουν το εισιτήριό τους στους ελεγκτές κομίστρου, ανοίγοντας την εφαρμογή “TfA tickets” και επιλέγοντας το ενεργοποιημένο εισιτήριο από την καρτέλα “Τα εισιτήριά μου”.  Οι ελεγκτές κομίστρου μπορεί να βρίσκονται μέσα σε οποιοδήποτε όχημα των Συγκοινωνιών Αθηνών, καθώς και μετά τα μηχανήματα επικύρωσης των χάρτινων εισιτηρίων στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, γι’ αυτό οι επιβάτες θα πρέπει να προγραμματίζουν το χρόνο επικύρωσής τους αναλόγως.

Για την αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων ή σφαλμάτων κατά τη χρήση της εφαρμογής, οι επιβάτες μπορούν να αποστέλλουν email οποιαδήποτε στιγμή στο mobile@oasa.gr ή να καλούν στο 11 185, Δευτέρα-Παρασκευή: 8 π.μ. – 15:00 μ.μ.. Οι επιβάτες παρακαλούνται να συμπεριλαμβάνουν το αναγνωριστικό της εφαρμογής (ID ή όνομα χρήστη) σε όλα τα αιτήματα, το οποίο μπορεί να βρεθεί μέσα από την εφαρμογή στην καρτέλα [Βοήθεια] > [Πληροφορίες εφαρμογής].

Η εφαρμογή mobile ticketing διατίθεται δωρεάν από αναγνωρισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα εφαρμογών (application store), όπως το Google Play ή AppStore (για συσκευές που βασίζονται σε Android ή iOS αντίστοιχα). Σύνδεσμοι (links) θα υπάρχουν και στο site των Συγκοινωνιών Αθηνών.

Σε περίπτωση απώλειας κινητού τηλεφώνου ή αγοράς καινούργιου οι επιβάτες μπορούν  να μεταφέρουν τα εισιτήριά τους στη νέα συσκευή.  Για να γίνει αυτό, οι επιβάτες μπορούν να αποστέλλουν email οποιαδήποτε στιγμή στο mobile@oasa.gr ή να καλούν στο 11185, Δευτέρα-Παρασκευή: 08:00 πμ – 15:00 μμ.. Οι επιβάτες παρακαλούνται να συμπεριλαμβάνουν το αναγνωριστικό της εφαρμογής (ID ή όνομα χρήστη) σε όλα τα αιτήματα, το οποίο μπορεί να βρεθεί μέσα από την εφαρμογή στην καρτέλα [Βοήθεια] > [Πληροφορίες εφαρμογής]. Η μεταφορά των εισιτηρίων σε μια νέα συσκευή μπορεί να χρειαστεί μέχρι και μία εργάσιμη ημέρα.

Οι αποδείξεις για την αγορά εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου διατίθενται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e- mail).

Τα «κινητά» εισιτήρια λήγουν στο τέλος της ονομαστικής διάρκειας τους (π.χ. 70 λεπτά για το ενιαίο εισιτήριο και 24 ώρες για το ημερήσιο εισιτήριο) αφού επικυρωθούν, είτε μετά από έξι μήνες εάν δεν επικυρωθούν. Τα εισιτήρια που έχουν λήξει, μετακινούνται αυτόματα στη καρτέλα «Ιστορικό» στη θέση «Τα εισιτήριά μου».

Τα εισιτήρια μπορούν να αγοραστούν εκ των προτέρων και δεν χρειάζονται τις υπηρεσίες κινητού τηλεφώνου (σύνδεση δεδομένων) για να εμφανιστούν.  Ωστόσο, ένα ενεργό δίκτυο παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας (σύνδεση δεδομένων) είναι απαραίτητο για την αγορά εισιτηρίων. Η αγορά εισιτηρίου θα πρέπει έχει γίνει πριν την μετακίνηση με τα Μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών. Μετά την αγορά του, ακόμα κι αν δεν υπάρχει ενεργό δίκτυο κινητού τηλεφώνου (σύνδεση δεδομένων), είναι δυνατή η επικύρωση και επίδειξη του εισιτηρίου μετά την επιβίβαση στα οχήματα των Συγκοινωνιών Αθηνών. Η μέτρηση του χρόνου από την ενεργοποίηση στην επικύρωση (2 λεπτά) γίνεται από την εφαρμογή και δεν εξαρτάται από τη σύνδεση δεδομένων.

Ο επιβάτης είναι υπεύθυνος για να διατηρήσει το κινητό του τηλέφωνο φορτισμένο και σε λειτουργία, αν μετακινείται με εισιτήρια της εφαρμογής “TfA tickets”.  Αν το κινητό τηλέφωνο (ή άλλη συσκευή) δεν λειτουργεί, θα πρέπει να γίνεται χρήση των χάρτινων εισιτηρίων.

Σε περίπτωση επιβολής προστίμου λόγω εξαντλημένης μπαταρίας ο επιβάτης παρακαλείται να φέρει (φορτισμένη) την συσκευή και το απόκομμα επιβολής προστίμου στη Διεύθυνση Κομίστρου των Συγκοινωνιών Αθηνών (Μετσόβου 15, Αθήνα).

Τέλος, για τη συνεχή εξέλιξη της εφαρμογής οι επιβάτες θα μπορούν να στέλνουν τη γνώμη τους στο email: mobile@oasa.gr

[Δ.Τ. Συγκοινωνίες Αθηνών]

 

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons