Safetrack, σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης

by dkalo • On 24-06-2008 • AT 6:00 pm • 5 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

safetrack logo

Οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί νομίζουμε ότι με το που πήραμε το δίπλωμα – ή και νωρίτερα πολλές φορές – ότι γίναμε ισάξιοι του Schumacher, αν όχι καλύτεροι. Το δίπλωμα προσωπικά το πήρα μόλις 4 μήνες μετά τα 18 μου, σχετικά νωρίς. Δεν είμαι ο συμβατικός οδηγός που παίρνει το αυτοκίνητο για να κάνει την δουλειά του και that’s all, το αυτοκίνητο για μένα είναι μέσο ευχαρίστησης. Μια σβέλτη (για τα δικά μου δεδομένα) βόλτα στο βουνό είναι η καλύτερη διασκέδαση. Μέχρι χθες, όσες φορές είχε χρειαστεί να αντιδράσω σε μία δύσκολη στιγμή, είχα αντιδράσει κάπως νευρικά και ατσούμπαλα. Γενικά δεν μου είχα ιδιαίτερη εμπιστοσύνη είναι η αλήθεια. Μετά το safetrack, κατάλαβα ότι είχα δίκιο. Ήμουν -και ακόμα είμαι- ένας μέτριος οδηγός.

Αλλά ας το πιάσουμε από την αρχή, τι είναι το safetrack? Είναι ένα ημερήσιο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης που σου μιλάνε οδηγοί αγώνων για, αυτό που ξέρουν καλύτερα, την οδήγηση. Με το που τελειώνει η αρχική συζήτηση, παίρνεις ένα από τα αυτοκίνητα της πίστας και μαζί με τον εκπαιδευτή σου κάνετε μερικούς γύρους στην πίστα. Αρχικά οδηγεί αυτός για να σου δείξει τις σωστές γραμμες και τα σημεία φρεναρίσματος και μετά μπαίνεις εσύ στην θέση του οδηγού. Στην συνέχεια κάνεις διάφορες ασκήσεις με τα αυτοκίνητα που σου επιτρέπουν να κατανοήσεις και να κάνεις βίωμα σου τις σωστές αντιδράσεις στην δύσκολη στιγμή. Τελειώνοντας, μπαίνεις ξανά στην πίστα και βλέπεις μόνος σου τις διαφορές στις αντιδράσεις σου από την πρώτη φορά και πόσο βελτιώθηκες.

Η πρώτη άσκηση της ημέρας είναι ο έλεγχος της υπερστροφής του αυτοκινήτου, όταν δηλαδή το πίσω μέρος έχει την τάση να προσπεράσει το μπροστά. Με ένα ειδικά διαμορφωμένο Renault Modus στο οποίο οι πίσω ρόδες ήταν πάνω σε μία “αράχνη”, είδαμε ότι η υπερστορφή ακόμα και με 10 χιλιόμετρα είναι κάτι που δεν είναι εύκολο να ελέγξεις. Στην αρχή φέραμε όλοι οι συμμετέχοντες αρκετές “σβούρες” αλλά φορά με την φορά βελτιωνόμασταν αισθητά. Η τεχνική του “ανάποδου τιμονιού” δεν είναι απλή, θέλει απαλές κινήσεις που σε συνεργασία με το γκάζι μπορούν να σε σώσουν από μπαριέρα που έρχεται απειλητικά προς το μέρος σου.

crash test dummy

Αμέσως μετά είχαμε ανά ομάδες των 3-4 ατόμων μία συζήτηση με τον κ. Μιχελακάκη σχετικά με την οδηγική ασφάλεια και τα λάστιχα του αυτοκίνητου μας. Πολλοί τα θεωρούν ως ένα “αξεσουάρ” που αλλάζει με αποτέλεσμα να βλέπουμε Smart με τεράστιες ζάντες και λεπτά λάστιχα επιδόσεων φουσκωμένα με άζωτο αντί για αέρα. 3 λάθη σε μία μόνο κίνηση.. Αρχικά, αλλάζοντας ζάντες και λάστιχα, επηρέαζεται η συνολικη διάμετρος της ρόδας, με αποτέλεσμα το στήσιμο της ανάρτησης να μην είναι το βέλτιστο. Ίσως να έγινε πιο όμορφο το αυτοκίνητο αλλά έχασε στο σημαντικότερο κομμάτι του, στην ανάρτηση. Επίσης, πολλοί βάζουν άζωτο στα λάστιχα. Τα προβλήματα σε αυτή την περίπτωση είναι δύο. Για να δουλέψει σωστά το άζωτο πρέπει αφενός το λάστιχο να μην έχει μέσα καθόλου αέρα και αφετέρου να μην έχει ούτε υγρασία. Ξέρει κανένας κάποιο βουλκανιζατέρ που να τα κάνει όλα αυτά πριν φουσκώσει τα λάστιχα με άζωτο? Το άλλο σύνηθες λάθος με το άζωτο είναι η πίεση. Οι κατασκευαστές προτείνουν για παράδειγμα 35 psi γνωρίζοντας ότι μόλις ζεσταθεί το λάστιχο η πίεση θα ανέβει λίγο. Με το άζωτο που η πίεση παραμένει σταθερή τι κάνεις? Βάζεις 35 psi ή 38 psi?

Η επόμενη πρακτική άσκηση αφορούσε το φρενάρισμα, με ABS και χωρίς. Η αποφυγή ενός εμποδίου με 50 χιλιόμετρα την ώρα και η ακινητοποίηση του αυτοκινήτου στο κατάλληλο σημείο αποδείχθηκε πολύ δυσκολότερη απ’ ότι θα περίμενα. Το αυτοκίνητο, ένα Renault Megane Station Wagon, απαιτούσε χειρουργικής ακρίβειας χειρισμούς για να καταφέρεις να αποφύγεις το εμπόδιο και να σταματήσεις σωστά χωρίς το ABS. Άμεσο και δυνατό πάτημα φρένου, άφημα του φρένου για να αποφύγεις το εμπόδιο και μετά πάλι δυνατό φρενάρισμα. Με το ABS τα πράγματα ήταν κάπως πιο εύκολα, τουλάχιστον στην αποφυγή του εμποδίου μιας και ο οδηγός μπορεί να αλλάξει πορεία στο αυτοκίνητο χωρίς να χρειαστεί να σηκώσει το πόδι από το πεντάλ. Οι περισσότεροι από μας, έχουμε ακούσει κάποιον να λέει ότι το ABS είναι κακό και δεν σε αφήνει να φρενάρεις. Αυτός ο κάποιος, σίγουρα δεν μπορεί να πατήσει το φρένο αρκετά δυνατά, αλλιώς δεν εξηγείται η αντιπάθεια για το ABS.

Τρίτη και τελευταία άσκηση της ημέρας ήταν μέσα σε μία Renault Laguna εξοπλισμένη με “αράχνες” και στους δύο άξονες. Σκοπός της άσκησης ήταν να ελέγξουμε το αυτοκίνητο σε περιπτώσεις υποστροφής, υπερστροφής και υδρολίσθησης. Πριν παρακολουθήσω το safetrack, όποτε το αυτοκίνητο υπέστρεφε, απλά σήκωνα στιγμιαία το πόδι από το γκάζι μέχρι να βρουν ξανά πρόσφυση οι τροχοί. Πλέον, απλά πατάω το φρένο και το αυτοκίνητο είτε με το ABS είτε χωρίς αυτό, επανέρχεται στην τροχιά που αρχικά ήθελα. Για την υπερστοφή εφαρμόσαμε όσα μάθαμε νωρίτερα, δηλαδή το ανάποδο τιμόνι. Σαφώς η αίσθηση με τα παραπάνω χιλιόμετρα ήταν διαφορετική και απαιτούσε πιο γρήγορες και ακριβείς κινήσεις μιας και εδώ το οποιοδήποτε λάθος σήμαινε ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ-α-κε. Τέλος, η υδρολίσθηση απλά θέλει μικρές κινήσεις και ολύμπια ψυχραιμία μέχρι να αποκτήσει πάλι το αυτοκίνητο πρόσφυση.

Μετά την ολοκλήρωση και αυτής της άσκησης, παρακολουθήσαμε ένα video σχετικά με τα 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου που διαρκεί μία σύγκρουση ενώ αμέσως μετά ο κ. Μιχελακάκης έκλεισε το σεμινάριο με μία μικρή ομιλία. Στην τελευταία επίσκεψη στην πίστα κάναμε 3-4 γύρους και τελειώνοντας παραλάβαμε τα διπλώματα μας.. Προσωπικά, νιώθω ότι το safetrack άξιζε όλα τα λεφτά που έδωσα. ‘Εστω και μία φορά να χρησιμοποιησω αυτά που έμαθα, τότε σίγουρα θα έχω γλυτώσει από κάποιες χιλιάδες ευρώ ζημιά στην καλύτερη περίπτωση, ή την ζωή μου στην χειρότερη.. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους τους οδηγούς, είτε ενδιαφέρονται για την sport οδήγηση, είτε όχι.

(Απλά να τονίσω εδώ ότι αυτό το κείμενο δεν αποτελεί οδηγός για το πώς να οδηγείτε πιο γρήγορα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει το σεμινάριο, είναι μόνο μία αποτύπωση της εμπειρίας μου)

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εχω κάνει κι εγώ το σεμινάριο πριν από μερικά χρόνια βέβαια. Ο κύριο Μιχελακάκης είναι καταπληκτικός και προτείνω ανεπιφύλακτα σε οποιονδήποτε έχει δίπλωμα να αποκτήσει αυτή την εμπειρία. Πολύ καλές οι πληροφορίες για το άζωτο.

  2. Η τιμή του σεμιναρίου???

  3. 500€ για οδηγούς γεννηθέντες πριν το 1984 και 250€ για τους υπόλοιπους.

  4. Γνωρίζεις μήπως αν παρόμοια σεμινάρια γίνονται και σε άλλες πόλεις εκτός αθηνών?

  5. Όχι, δεν γίνονται σεμινάρια σε άλλες πόλεις. Ο μοναδικός αντίστοιχος χώρος μακριά από την Αθήνα είναι στην πίστα στις Σέρρες αλλά δεν υπάρχει κάποιο σεμινάριο που να διοργανώνεται εκεί.

Top

Show Buttons
Hide Buttons