Προστασία για τις online αγορές από την Ευρωπαϊκή Ένωση

by George Polyzos • On 23-12-2015 • AT 12:45 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Internet

laptop-user

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει σαφέστερους και ασφαλέστερους κανόνες online αγορών για τους καταναλωτές θέλοντας να ανοίξει ευρύτερους δρόμους στις εταιρείες, που επιθυμούν να επιχειρήσουν ψηφιακά.

Πιο αναλυτικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε δύο νομοθετικές προτάσεις: η πρώτη αφορά την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου (π.χ. τη μετάδοση μουσικής σε συνεχή ροή) και η δεύτερη, τη διαδικτυακή πώληση αγαθών (π.χ. τη διαδικτυακή αγορά ενδυμάτων).

Οι δύο προτάσεις Οδηγιών φιλοδοξούν να αντιμετωπίσουν ένα βασικό εμπόδιο για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο εντός Ε.Ε., το νομοθετικό κατακερματισμό, που έχει ως συνέπεια υψηλό κόστος για τις επιχειρήσεις, ειδικά τις μικρομεσαίες.

Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν, σήμερα, πρόσθετη εφάπαξ δαπάνη ύψους 9.000 ευρώ για την προσαρμογή τους στο δίκαιο περί συμβάσεων κάθε νέου κράτους – μέλους, στο οποίο επιθυμούν να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Επιπλέον, στόχος των δύο προτάσεων είναι να ενισχύσουν τη χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών, όταν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από άλλη χώρα. Μεταξύ άλλων, με την εφαρμογή των νέων κανόνων, ένας Ευρωπαίος καταναλωτής, που έχει αγοράσει διαδικτυακά ένα προϊόν, το οποίο αποδείχτηκε ελαττωματικό, θα μπορεί καθ’ όλη τη διετή περίοδο εγγύησης, να ζητήσει επανόρθωση, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να αποδείξει ότι το ελάττωμα υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης.

Οι δύο προτάσεις ορίζουν, επίσης, σαφή και συγκεκριμένα δικαιώματα για το ψηφιακό περιεχόμενο. Για παράδειγμα, ένας καταναλωτής, που κάνει download ένα παιχνίδι, το οποίο δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί επί του παρόντος να λάβει ως αποζημίωση μόνο έκπτωση για να κάνει download άλλα παιχνίδια στο μέλλον. Με την προτεινόμενη οδηγία, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να ζητούν την επίλυση τέτοιου είδους προβλημάτων και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό ή δεν γίνει σωστά, θα μπορούν να επωφελούνται από μείωση της τιμής ή να λύουν τη σύμβαση και να αποζημιώνονται πλήρως.

Σήμερα, υπάρχει σαφές κενό στη νομοθεσία της Ε.Ε. στον τομέα του ελαττωματικού ψηφιακού περιεχομένου, καθώς τα περισσότερα κράτη – μέλη δεν διαθέτουν νομοθεσία για τον εν λόγω τομέα ή υπάρχουν αποκλίσεις μεταξύ των εθνικών νομοθεσιών για τους καταναλωτές. Οι αποκλίσεις αυτές δημιουργούν πρόσθετο κόστος για τις επιχειρήσεις και κλονίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διασυνοριακές αγορές.

[Πηγή: ΣΕΠΕ]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons