Porsche 911 GT3 RS 4.0, είπατε κάτι;

by dkalo • On 09-05-2011 • AT 10:06 am • 6 ΣΧΟΛΙΑ
Αυτοκίνητα

Porsche 911 GT3 RS 4.0, είπατε κάτι;

Ακόμα θυμάμαι την προηγούμενη Porsche GT3RS. Η πρώτη της γενιά με το πορτοκαλί χρώμα της, στοιχειώνει ακόμα τα όνειρα μου. Όχι ότι η δεύτερη γενιά δεν μου προκαλεί ανατριχίλα. Ειδικά αυτές οι κόκκινες ζάντες της, αποδεικνύουν τον πραγματικά αλήτικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πρόκειται για το πιο άγριο αυτοκίνητο που έχω δει ποτέ. Έχω την αίσθηση ότι ακόμα και μία Lambroghini θα έψαχνε κάπου να κρυφτεί αν την πετύχαινε ο “αλήτης από την Στουτγκάρδη”.

Η GT3 RS είναι ένας τρομοκράτης παντός εδάφους και διαδρομής. Ένα αυτοκίνητο ασύλληπτα γρήγορο που απαιτεί σεβασμό, γνώση και αυτοσυγκράτηση για να δώσει αυτό που πραγματικά μπορεί και να μην καταλήξει σμπαραλιασμένο σε κάποια μπαριέρα. Η Porsche το ξέρει αυτό. Γνωρίζει επίσης ότι η GT3 RS είναι το αυτοκίνητο που κάθε petrolhead ονειρεύεται. Γι αυτό παρουσίασε την νέα, γρηγορότερη και ελαφρύτερη GT3 RS 4.0.

Το κύκνειο άσμα της 997 είναι αυτό το αυτοκίνητο. Ο μεγαλύτερος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε 911, έχει χωρητικότητα 4 λίτρων, αποδίδει 500 καθαρόαιμα άλογα και είναι, φυσικά, ατμοσφαιρικός. Πώς θα μπορούσε αλλιώς άλλωστε; Η ροπή έχει εκτοξευτεί στα 460 Nm (!) ενώ το βάρος έχει κρατηθεί στα μόλις 1360 κιλά. Το κερασάκι στην τούρτα είναι το στροφάρισμα του κινητήρα καθώς πρωτού μπει ο κόφτης, φτάνει τις 8300 στροφές το λεπτό.

Porsche 911 GT3 RS 4.0, είπατε κάτι;

Τα παραπάνω νούμερα αρκούν για να χαρίσουν εκπληκτικές επιδόσεις στην Porsche GT3 RS 4.0: 0-100 σε 1.. 2.. 3.. 3.9 δευτερόλεπτα και 0-200 σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα. Όμως, τι σημασία έχει η επιτάχυνση όταν μιλάμε για μία Porsche RS; Καμία. Αυτό που μετράει είναι τα πλευρικά G, το κράτημα της και η δυνατότητα της να ταπεινώνει στην πίστα αντιπάλους με πολύ περισσότερα άλογα. Για να ολοκληρώσει έναν γύρο στην θρυλική πίστα του Nurburgring χρειάζεται μόλις 7.27 δευτερόλεπτα. Ενδεικτικά, το διαμάντι της Ferrari, η 458 Italia, “γράφει” 7.33 στην ίδια πίστα.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της Porsche 911 GT3 RS 4.0 που την κάνει πραγματικά ξεχωριστή και μοναδική, είναι το κιβώτιο ταχυτήτων της. 6 σχέσεων, μηχανικό. Κανένας διπλός συμπλέκτης, καμία υποβοήθηση. Ναι, μπορεί να χάνει λίγο χρόνο συγκριτικά με τους αντιπάλους της αλλά η GT3 RS φημίζεται για την αίσθηση της, δεν είναι Playstation, είναι το real thing. Και οφείλει να είναι χειροκίνητη. Εξάλλου, είναι ότι πιο κοντινό μπορεί να υπάρξει στην αγωνιστική Porsche 911 GT3 RSR.

Το κόστος της, στην Γερμανία, αγγίζει τις 180.000€. Δεν έχω ιδέα πόσο μπορεί να φτάσει στην Ελλάδα με τις φορολικές επιβαρύνσεις που υπάρχουν, αλλά ο απόλυτα αγωνιστικός της χαρακτήρας, η εκτεταμμένη χρήση ανθρακονημάτων, οι άσπρες ζάντες της, τα κεραμικά της φρένα και ο ήχος από το 4λιτρο διαμάντι, με κάνουν να πιστεύω ότι θα πληρώνα όσο – όσο για να την αποκτήσω.

Βλέποντας το video της επίσημης παρουσίασης της Porsche 911 GT3 RS 4.0 που ακολουθεί, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου..

Porsche 911 GT3 RS 4.0, είπατε κάτι;

[via]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Eιναι οντως ενα ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ απο καθε αποψη αυτοκινητο. Διαφωνω για το “αλήτικο”, ειναι μια αγρια δυναμική αλλα “σοβαρη” κατασκευή, κατασκευασμενη για ανθρώπους που ειναι εξοικοιωμενοι με την αγωνιστικη οδηγηση. Οσοι θα την παρουν γιατι εχουν τα λεφτα και απλα γουσταρουν τα τρελλα γκάζια της, αυτοι ειναι που θα καταληξουν στις μπαριερες.
    Οσο για το Nurburgring, το πολυ πιο “ταπεινό” (αλλα και turbo) Nissan GT-R (το καινουριο με τα +45 αλογα) κανει στο Nurburgring 7.24 ”, τρια ολοκληρα δευτερολεπτα ταχυτερο απο την νεα Porsche. Σας λεει τιποτα αυτό ?

  2. Το “αλήτικο”, ειδικά των προηγούμενων δύο GT3 RS, οφειλόταν στα -εκκεντρικά- χρώματα τους και στην αεροτομή τους. Στην GT3 RS 4.0 δεν διατηρήθηκαν τα χρώματα αλλά μόνο η αεροτομή.

    Το Nurburgring είναι ένα test field που παίζουν όλοι με όλους, σε διαφορετικές συνθήκες ο καθένας όμως. Το GT-R δεν θα το έλεγα σε καμία περίπτωση “ταπεινό”. Τα 3 δευτερόλεπτα μπορούν να δικαιολογηθούν από την επιπλέον ιπποδύναμη και ροπή και από το κιβώτιο ταχυτήτων. Αν μου δινόταν η ευκαιρία να διαλέξω ένα από τα δύο αυτοκίνητα, θα προτιμούσα την GT3, ο χαρακτήρας αυτού του αυτοκινήτου είναι κάτι που μου προκαλεί ανατριχίλα..

  3. Wow…Άλλη μια 911 ακριβώς ίδια με όλες τις προηγούμενες…
    Αν και έχει άσπρες ζάντες, η προηγούμενη είχε κόκκινες.

    Η GT3 RS είναι το όνειρο του κάθε techspechead θα έλεγα εγώ. Πάντως σίγουρα όχι petrolhead. Γιατί η βενζίνη μυρίζει…Δεν είναι άχρωμη και άοσμη (έστω και με κόκκινες ή κίτρινες ζάντες).

    Άλλα ξέχασα, η GT3 RS κάνει το γύρο 0,06sec ταχύτερα από την Italia. Αυτό βέβαια το θυμάσαι μέχρι να τη βάλεις δίπλα δίπλα με μια Italia. Γιατί τότε (αν ασχολείσαι ακόμα) το μόνο που μπορείς να σκεφτείς είναι: Who gives a %@#!

    • “Άχρωμο και άοσμο” το μοναδικό supercar με μηχανοκίνητο κιβώτιο? “Άχρωμο και άοσμο” ένα αυτοκίνητο με roll cage, πυροσβεστήρα και χωρίς χερούλια για να μειωθεί το βάρος? “Άχρωμο και άοσμο” ένα αυτοκίνητο που είναι “ότι πιο κοντινό στην GT3 RSR”, το αγωνιστικό αυτοκίνητο της Porsche?

      Δεν νομίζεις ότι είσαι άδικος όταν συγκρίνεις αυτό το αυτοκίνητο που απευθύνεται σε πραγματικά λίγους με την Italia που είναι “για όλους” και σε λίγα χρόνια θα έχει ξεχαστεί (όπως έγινε με την 360 και την 430)? Όταν και αν βγει μία hardcore έκδοση της, όπως η Challenge Stradale και η Scuderia, ίσως να έχει νόημα μία τέτοια σύγκριση, αλλά τώρα όχι, η GT3 RS 4.0 είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο και απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό, στους (λίγους) που καταλαβαίνουν την πραγματική αξία της Cayman και δεν την αντιμετωπίζουν ως μία baby Porsche..

  4. Λοιπόν πάμε: Carrera, Carrera 4, Targa 4, Carrera S, Carrera 4S, Targa 4S, Carrera S, Carrera 4S, Club Coupe, GT3, GT3 RS, GT3 RS 4.0, Turbo, Turbo S, GT2. Α, και κάμποσα από δαύτα βγαίνουν και σε cabrio.

    Ειλικρινά, ποιός ο λόγος για όλα αυτά; Δεν έχει να αποδείξει κάτι η Porsche. Ούτε καν να ανταγωνιστεί τη Ferrari. Ειδικά η 458 είναι ίσως ό,τι τελειότερο έχει να δείξει το ιταλικό εργοστάσιο τα τελευταία χρόνια (κοιτώντας στα μάτια την ίδια την Enzo παρά το ότι είναι το μικρότερο μοντέλο της γκάμας αυτή τη στιγμή!), ωστόσο δεν είναι everyday sportscar όπως μια 911, ότι και να λέμε.

    Η 911 είναι το χαρακτηριστικότερο -ίσως- σπορ αυτοκίνητο όλων των εποχών αλλά θεωρώ ότι με τόσες παραλλαγές χάνει κάτι από την ταυτότητά του.

    Όλοι θυμούνται την πρώτη Carrera RS 2.7. Ή την Turbo 3.0 με το Duck Lid. Αλλά μετά από 30 χρόνια θα λέει κανένας “θυμάσαι την 2011 997 GT3 RS 4.0”; Αμφιβάλλω.

    • Έχω πάψει εδώ και αρκετό καιρό να ασχολούμαι με τις “μεσαίες” Porsche. Κρίνοντας από αυτά που έχω διαβάσει κι έχω ακούσει, πιστεύω ότι η λογική σειρά είναι Cayman S -> GT3 (RS ή μη) χωρίς ενδιάμεσα σκαλοπάτια τύπου Carrera S κτλ.

      Όλες αυτές οι ενδιάμεσες εκδόσεις διασφαλίζουν την μακροημέρευση της εταιρίας από την Στουτγκάρδη καθώς ο κύριος όγκος των πωλήσεων προέρχεται από αυτές, το Cayenne και, εσχάτως, την Panamera.

      Το μόνο αυτοκίνητο για το οποίο δεν έχω σχηματίσει προσωπική άποψη είναι η GT2 καθώς νομίζω ότι κινείται στα όρια της τρέλας και της παράνοιας.

      Από την άλλη, οι 3 τελευταίες GT3 RS είναι αυτοκίνητα που πάντα θα θυμόμαστε γιατί η Porsche δίνει κάθε φορά τον καλύτερο της εαυτό σε κάθε επίπεδο. Ακόμα και τα εξεζητημένα χρώματα, κάνουν το κάθε μοντέλο ξεχωριστό ακόμα και οπτικά. Όσοι έχουν την τύχη να τις οδηγήσουν στάζουν.. μέλι για τις δυνατότητες τους αλλά και για την ευχαρίστηση που προσφέρουν σε αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι τους..

Top

Show Buttons
Hide Buttons