3 tips βελτιστοποίησης για blog και sites

by Stefanos Kofopoulos • On 05-07-2006 • AT 5:10 pm • 7 ΣΧΟΛΙΑ
Τεχνολογία

Το internet είναι γεμάτο πληροφορία από εκατομμύρια blogs και sites που κατά γενική ομολογία δεν ακολουθούν τα standards, δημιουργώντας έτσι πρόβλημα στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στους browsers. Τα 3 tips που ακολουθούν θα βοηθήσουν το blog και το site σας να εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης αλλά και να έρθει πιο κοντά στα standards.

Χρησιμοποιείστε περιγραφικά ονόματα αρχείων σε φωτογραφίες και γραφικά

Κατά την αποθήκευση και ονομασία αρχείων και ειδικά φωτογραφιών, φροντίστε το όνομα να είναι γραμμένο με λατινικούς χαρακτήρες, να μην έχει μεγάλο μήκος και να είναι σχετικό με το περιεχόμενο της φωτογραφίας.

Όταν κάποιος αναζητά φωτογραφίες της Ακρόπολης, η μηχανή αναζήτησης είναι πιθανότερο να εμφανίσει το αρχείο με όνομα greece_akropoli.jpg σε αντίθεση με το γενικό και μη περιγραφικό DSC00021397.jpg.

Χρησιμοποιείστε το alt tag στις φωτογραφίες

Κατά την δήλωση ενός αρχείου φωτογραφίας καλό είναι να περιλαμβάνεται και το alt tag όπως στο παρακάτω παράδειγμα.

Athens Greece Akropoli

Οι μηχανές αναζήτησης βλέπουν τις επιπλέον λέξεις κλειδιά (keywords) που περιγράφουν την φωτογραφία και προσθέτουν την επιπλέον πληροφορία στο index τους. Επιπλέον, όσοι έχουν αργές συνδέσεις μπορούν να διαβάσουν την περιγραφή από το alt tag μέχρι να εμφανιστεί η φωτογραφία αντί να βλέπουν κενό χώρο στην σελίδα.

Χρησιμοποιείστε το title tag στα links

Κατά την δήλωση ενός link καλό θα είναι να περιλαμβάνεται και το title tag όπως στο παρακάτω παράδειγμα.

pestaola title tag example

Ξανά, οι μηχανές αναζήτησης βλέπουν τις επιπλέον λέξεις κλειδιά (keywords) που περιγράφουν το link και προσθέτουν την επιπλέον πληροφορία στο index τους, για καλύτερα αποτελέσματα σε πιθανή αναζήτηση σχετικού θέματος.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πόσο δίκιο έχεις…

    FYI, ακόμη ένα hint το οποίο πρόσφατα χρησιμοποίησα στην περίπτωση που θέλουμε να κάνουμε σηκώσουμε ένα popup window και να είναι συμβατό με browsers που είτε δεν υποστηρίζουν javascript είτε αυτή είναι ανενεργή χρησιμοποιούμε το παρακάτω trick το οποίο βοηθάει τον τελικό χρήστη ανεξάρτητα από το τερματικό του να έχει πρόσβαση στην πληροφορία.

    Φτιάχνουμε σε javascript μια function η οποία μας ανοίγει ενα καινούργιο παράθυρο (popup).

    Έστω…

    function windowopen()
    {
    windowopen = window.open(http://www.nini.gr/koko/lala.html, ‘windowname’, ‘width=700, height=500, scrollbars=auto’);
    return false
    }
    //–>

    Μια χαρά! Πάμε τώρα να φτιάξουμε και το link το οποίο το βάζουμε:
    1. στο a href=”http://www.nini-koko-lala.gr/”
    2. στο onclick=”javascript:windowopen()” του href καλούμε και τη function που δημιουργήσαμε στο head.

    Με αυτό μπορούμε να είμαστε σίγουροι οτι εάν ο browser του χρήστη θα μπορέσει να ανοίξει popup θα το κάνει (και δεν θα εκτελεστεί το a href γιατί στο τέλος η function έχει return false), αλλά στην περίπτωση που δεν μπορεί να καταλάβει javascript τότε το link του href θα του ανοίξει στο window του κανονικά το page.

    PS. Πολύ καλό θα ήταν πάντα να έχουμε στο μυαλό μας το Web Accessibility Initiative όχι μόνο για τα άψυχα search engine robots, αλλά και για τους συνανθρώπους μας με accessibility προβλήματα.

    Όσο το σκέφτομαι το post που έκανες τόσο γυρνάει στο μυαλό μου αυτό που είπα στην αρχή…

  2. “αλλά και για τους συνανθρώπους μας με accessibility προβλήματα….”

    για μας τους ασχετους..που δεν εχουμε access στα geek talks?…..

    Oι μηχανές δεν προκειται να βελτιωθουν;…Ποτε θα ερθουν τα

    ….Semantically Αware Stuff…

    Υ.Γ. αυτα ” ” στο

  3. Υ.Γ 1.να που συμβαινουν και στο word press ” ”
    τα ομοιωματικά στα tags χρειαζονται;;…λινκαρω χωρίς…
    αν και μου χει τυχει μια φορα..να μου τα ζητησει το συστημα…

    2.Πρεπει και να τονίζουμε για να μας βρίσκει το google.gr
    πιο εύκολα;;….searching και τονισμός……………

    Καλησπέρα..

  4. accessibility προβλήματα = προβλήματα που έχουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Πχ. μπορεί να φαίνεται όμορφο αλλά αν κάνεις ένα link κόκκινο κάποιος μπορεί να μην το δει.

    τα διπλά quotes ” ” χρειάζονται στα tags όπως πχ title=” ” ή alt = ” ”

    Το Google ψάχνει και βρίσκει ό,τι υπάρχει online. Αν ψάξεις για Καλημέρα θα δεις αποτελέσματα για αυτή την λέξη (αν υπάρχουν). Αν ψάξεις για Καλειμερά (λάθος τόνος και ορθρογραφία) θα δεις αποτελέσματα για αυτή την λέξη, αν υπάρχουν.

    Αφού μιλάμε και γράφουμε την ελληνική γλώσσα νομίζω ότι πρέπει να διατηρήσουμε τους κανόνες σύνταξης και γραμματικής αν θέλουμε οι χρήστες να χρησιμοποιούν ορθά τις λέξεις κλειδιά στις μηχανές αναζήτησεις και να βρίσκουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

  5. Το accessibility δεν αναφέρεται μόνο σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Π.χ. αν κανείς χρησιμοποιεί πολύ μικρή γραμματοσειρά και έχει ρυθμίσει ώστε το text size να μην αλλάζει (μην τυχόν και του χαλάσει το layout), τότε κάνει τη ζωή δύσκολη όχι μόνο για χρήστες με μειωμένη όραση, αλλά και χρήστες με πολύ μικρότερα προβλήματα όρασης. Επίσης, το alt text σε φωτογραφίες δεν βοηθά μόνο έναν τυφλό χρήστη να “διαβάζει” την εικόνα μέσω ενός web reader, αλλά και το χρήστη χωρίς προβλήματα όρασης να καταλαβαίνει καλύτερα το περιεχόμενο μιας φωτογραφίας ή το νόημα που της αποδίδεται.

    Με λίγα λόγια, η προσβασιμότητα (accessibility) δεν θα πρέπει να θεωρείται ότι αφορά μόνο χρήστες με ειδικές ανάγκες, αλλά όλους μας. Έτσι, ίσως να μας γίνει συνήθεια…(και τώρα “δάσκαλε που δίδασκες” εαυτέ μου πήγαινε να βάλεις το alt text στις φωτογραφίες σου που δεν το έχεις κάνει τόσο καιρό…)

  6. Έχεις δίκιο museologist!

Top

Show Buttons
Hide Buttons