Online αγορές: πως ψωνίζουν οι Έλληνες από το Internet

by Stefanos Kofopoulos • On 18-11-2011 • AT 12:37 pm • 8 ΣΧΟΛΙΑ
Internet

Online αγορές: πως ψωνίζουν οι Έλληνες από το Internet

Καθώς η οικονομική κατάσταση χειροτερεύει, οι Έλληνες ψάχνουν όλο και περισσότερο τις ευκαιρίες στις online αγορές και ανακαλύπτουν στο Internet ένα εργαλείο ελάφρυνσης των προσωπικών και οικογενειακών προϋπολογισμών τους.

Το ποιος ψωνίζει περισσότερο από το Internet και τι αγοράζει συνήθως, είναι μάλλον εύκολο να υποθέσουμε σε γενικές γραμμές. Μια καλύτερη και ακριβέστερη εικόνα σχηματίζει η έρευνα Mastercard Barometer (η δέκατη κατά σειρά), της οποίας τα στοιχεία σκιαγραφούν με περισσότερη εγκυρότητα το προφίλ των online shoppers, τις προτιμήσεις, αλλά και τους τυχόν ενδοιασμούς που έχουν.

Όπως είναι λογικό, οι ηλικίες που είναι περισσότερο δεκτικές στο online shopping είναι μεταξύ 18-34. Στο “σπορ” επιδίδονται περισσότερο οι άντρες και αγοράζουν ως επί το πλείστον υπολογιστές και σχετικά ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη σε ποσοστό 38%. Στην πρώτη θέση της προτίμησης των γυναικών, με 15% είναι τα είδη ομορφιάς.

Γενικά, οι Έλληνες αγοράζουν περισσότερο από το Internet αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια (27%), ρούχα και αξεσουάρ (23%), gadgets (24%) καθώς και computer hardware (25%). Ακολουθούν τα ηλεκτρικά είδη (18%) αλλά και οι κρατήσεις ξενοδοχείων (14%).

Υπολογίζεται ότι 1 στους 5 Έλληνες έχει κάνει τουλάχιστον μια αγορά μέσω Internet το τελευταίο εξάμηνο. Πάρα πολλοί όμως είναι εκείνοι που δεν έχουν εντάξει το online shopping στις καταναλωτικές τους συνήθειες: ένα 41% από όσους δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το Internet, δεν έχουν κάνει κάποια online αγορά τους τελευταίους έξι μήνες.

Η νέα γενιά φαίνεται να μην απασχολείται ιδιαίτερα από θέματα ασφάλειας και υποκλοπής των στοιχείων της κάρτας τους, κάτι που είναι ο κύριος λόγος που πολλοί Έλληνες ηλικίας 25-44 θεωρούν ότι το Internet δεν είναι η ενδεδειγμένη πλατφόρμα για αγορές. Ανεξαρτήτως ηλικίας, ένα 46% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι το βασικό μειονέκτημα του online shopping είναι ότι δεν μπορείς να ελέγξεις την ποιότητα του προϊόντος που θέλεις να αγοράσεις, όπως μπορείς να κάνεις σε ένα φυσικό κατάστημα. Ο φόβος για υποκλοπή των στοιχείων της κάρτας έρχεται δεύτερη ως μειονέκτημα με ποσοστό 27%, ενώ ως λιγότερο σημαντικό μειονέκτημα προβάλλεται ο κίνδυνος πιθανής διαρροής προσωπικών δεδομένων, στο 12%.

Τέλος είναι ενδιαφέρον να δούμε πως το PayPal έχει κατακτήσει τους νέους που επιδίδονται στο online shopping, αφού το προτιμούν σε ποσοστό 53% οι αγοραστές ηλικίας 18-34 ετών. Το 40% από αυτούς προτιμά τη σιγουριά της αντικαταβολής. Είναι ενδιαφέρον ότι το PayPal είναι σχεδόν άγνωστο στις γυναίκες, από τις οποίες μόνο το 8% το προτιμά.

 

Ενημέρωση: Το
άρθρο αυτό αρχικά δημοσιεύθηκε από διαφορετικό συντάκτη.

Τροποποιήθηκε, βελτιώθηκε
και επαναδημοσιεύθηκε από τον Titanas

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ώπα, πριν προλάβει να εμφανιστεί η αρχική σελίδα του pestaola έσκασε μια διαφήμιση. Μάλλον διαγράφω το σελιδοδείκτη σας. Να ΄στε καλά.

  2. @sterpan οχι μόνο στην αρχική αλλά και κάθε φορά που ανοίγεις ένα άρθρο. Πολύ ενοχλητικό! Εννοείται οπουδήποτε κάνεις κλικ σε πάει στην ιστοσελίδα της διαφήμισης.

    • Είσαι σίγουρος; Μόνο 1 φορά / χρήστη παίζει..

  3. Παιδιά, λίγη υπομονή χρειάζεται.. Οι εποχές είναι δύσκολες και ο Titanas απο αυτό ζεί (όπως έχω διαβάσει)… Βοήθεια λοιπόν ο ένας με τον άλλο χρειάζεται…

    Όλα έχουν καταρρεύσει.. ακόμα και τα sites, οπότε μην είμαστε μέσα στη γκρίνια…

  4. Στέφανε.. το σχόλιό μου δεν ήταν ειρωνικό. Σοβαρολογούσα. Δεν βλέπω το λόγο γιατι να μου κόψεις το σχόλιο αυτό..

    Σε διαβάζω χρόνια τώρα.. τί να πώ.. :)

    • Δεν το έκοψα ήταν spam για κάποιο λόγο. Θα φύγουμε off topic

      • My apologize.

  5. Μην κάνετε έτσι παιδιά (συγγνώμη και από εμένα για αυτό το off-topic σχόλιο), υπάρχει και το ad-block.

Top

Show Buttons
Hide Buttons