Ολυμπιακοί – Παναθηναϊκοί = τα ίδια σκ*τά!

by Stefanos Kofopoulos • On 30-03-2007 • AT 2:30 am • 13 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

olympiakos panathinaiko logos x

Ένας νεκρός και πέντε τραυματίες, εκ των οποίων οι δυο σοβαρά, είναι ο απολογισμός των σοβαρών επεισοδίων που έγιναν το απόγευμα της Πέμπτης στην Παιανία, ανάμεσα σε οπαδούς του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού, πριν από την έναρξη του πρώτου προημιτελικού του Final-8 του Κυπέλλου Βόλεϊ γυναικών. Ο άτυχος νέος, 25 ετών […]

Τα πράγματα είναι απλά και τα μαθηματικά λένε την αλήθεια. Ένας νέος 25 χρονών είναι νεκρός ενώ άλλοι δύο είναι σοβαρά τραυματισμένοι. Αναρωτιέται αν αυτοί* οι ξεφτιλισμένοι οπαδοί του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού βγαίνουν από το σπίτι τους με σκοπό τον φόνο και μόνο. Στα μάτια μου η εικόνα είναι πάντα η ίδια και περιλαμνάνει τσακωμούς, καυγάδες, επεισόδια και τραματισμούς τις τελευταίες δεκαετίες.

Τώρα, ένας φόνος [άλλοι στο παρελθόν;] έρχεται σαν το κερασάκι στην τούρτα έτσι για να γουστάρουν κάποιοι με τον θάνατο που δεν κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε κόκκινο ή πράσινο και δεν καταλαβαίνει από λιμάνι ή λεωφόρο. Ο θάνατος και ο πόνος χρώμα δεν έχει… διάολε, όπως και το δάκρυ της μάνας, του πατέρα, της κόρης και του αδελφού.

*δεν είναι όλοι οι οπαδοί το ίδιο φανατισμένοι. Φαντάζομαι ότι πρόκειται για μικρές ομάδες

Update: Εκτακτη σύσκεψη συγκαλεί ο Κ. Καραμανλής, για τα χθεσινά επεισόδια στην Παιανία

Update 2: Γεγονότα από το παρελθόν και περισσότεροι φόνοι

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δυστυχώς για κάποιους το πάθος για την ομάδα είναι θέμα ζωής και θανάτου… Κρίμα. Κρίμα για το παλικάρι που χάθηκε, για τα άλλα που τραυματίστηκαν και για αυτά που μια ωραία μέρα στο άσχετο έγιναν φονιάδες χωρίς λόγο.

  2. Φονιάδες στο άσχετο; Δεν νομίζω, αφού στο αμάξι που σκότωσε το παλικάρι βρίσκονταν 2. Δεν μιλάμε για πράξη και παράνοια ενός ούτε για όχλο.

  3. Νομίζεις ότι ήταν προμελετημένο και όχι πάνω στον αναβρασμό της στιγμής?

  4. Ακόμα και αν δεν ήταν προμελετημένο είχε πρόθεση.

  5. Το κρίμα για το παλικάρι που χάθηκε είναι σχετικό, γιατί όποιος λαμβάνει μέρος σε τέτοιες χουλιγκανοφάσεις μάλλον δεν τον νοιάζει και πολύ να πάει να σκοτωθεί και να σκοτώσει… Ας του μαζέψούν οι ομαδες τους ή η αστυνομια μια και καλή να τελειώνουμε με τα 10-20 άτομα.

  6. Αν είναι μόνο 10-20 άτομα τότε οι ομάδες και η αστυνομία μάλλον θέλουν τα τις φασαρίες και τους φόνους.

  7. Καλά, δεν πίστευα στα αυτιά μου όταν άκουσα την είδηση. Παράνοια, δεν είναι δυνατόν να συμβαίνουν τέτοια πράγματα στον 21ο αιώνα.

  8. pedia iparxei to video pouthena na to do?!?!giati den to eida katholou kai exo akousei parapola!!!!

  9. Νομίζω πως ο τίτλος και μέρος του περιεχομένου, είναι άστοχα. Το φαινόμενο παρατηρείται σε όλες τις ομάδες, επομένως τι σχέση έχει ο τίτλος; Επίσης, για ποιο λόγο η πλειονότητα έχει ρόλο υποσημείωσης, ενώ οι πράξεις αφορούν σε κάποιους ταραξίες (=hooligans, αυτή είναι η κυρίαρχη ιδιότητά τους, αφού αποδεδειγμένα τους βρίσκεις σε κάθε λογής επεισόδια);

    Οπαδός (από το οπάζω, έπομαι), είναι ο θιασώτης, ο σύντροφος, ο υπέρμαχος κάποιου ή κάποιων ιδεών. Στις μέρες μας, τείνει να αποκτήσει αρνητική χροιά. Για παράδειγμα, ακούς κάποιους αγράμματους να λένε “δεν είμαι οπαδός, είμαι φίλαθλος”, λες και το να είσαι π.χ. οπαδός της Χ ομάδας ποδοσφαίρου (κυρίως λόγω εντοπιότητας), είναι κάτι μεμπτό. Ο “φίλαθλος” ως ουσιαστικό (αφού είναι επίθετο), μπορεί να είναι συνώνυμο του “οπαδός”, εκτός από το να υποδηλώνει μια γενική αγάπη για τον αθλητισμό. Υπάρχει διαστρέβλωση του όρου “οπαδός”. Καιρός να ξεκαθαριστεί.

    Το “τσουβάλιασμα” που επιχειρείται με τη λεκτική ή μη απαξίωση των εκατομμυρίων οπαδών των μεγάλων ομάδων, εξαιτίας των πράξεων λίγων εκατοντάδων ή χιλιάδων, που παραπληρωματικά εισρέουν στις παρυφές τους (αλλά κλέβουν τα τηλεοπτικά πλάνα), προκαλεί τη λογική. Τα ίδια συμβαίνουν και στην επαρχία, σε μικρές κατηγορίες, από ανθρώπους όλων των ηλικιών και οικονομικών τάξεων. Απλά, δεν παίρνουν μεγάλη δημοσιότητα (=βαρύτητα, στις μέρες μας!) και κανείς δεν ασχολείται με τα πραγματικά αίτια. Αυτά μπορεί να είναι η οικονομική εξαθλίωση και ο κοινωνικός μαρασμός (για τις ασθενέστερες τάξεις), αλλά και η απουσία νοήματος που δηλητηριάζει την ανάγκη επιβολής (για τα μέσα-ανώτερα στρώματα).

    Δεν έχω σκοπό το να γράψω έκθεση ιδεών. Όμως, καλύτερα να ξεκαθαρίσουμε τι και ποιος είναι οπαδός, σε σχέση με το τι και ποιος είναι απλά ταραξίας. Παράλληλα, να κατανοήσουμε τη χαώδη ποσοτική και ποιοτική διαφοροποίησή τους. Διαφορετικά, ακολουθούμε τη λογική Πολύδωρα, με απρόβλεπτες συνέπειες.

    Αν κάποιος βιαστεί να πει πως “έχουμε νεκρό, θα παίζουμε με τις λέξεις;”, χρειάζεται να ξαναδιαβάσει με ηρεμία και προσοχή τα όσα έγραψα.

  10. @Κωνσταντίνος: Δεν επιχειρώ “τσουβάλιασμα” γιατί όπως έγραψα φαντάζομαι ότι πρόκειται για μερικές ομάδες ταραξιών που είμαι σίγουρος ότι οι οργανωμένοι οπαδοί τους γνωρίζουν.

    Το Ολυμπιακοί και Παναθηναϊκοί είναι απλά ονόματα μεταβλητές. Θα μπορούσε να είναι ΠΑΣ Γιάννενα, Ιωνικός και ΑΕΚ. Τα νέα που διάβασα είχαν αφορμή αυτές τις δύο ομάδες και για αυτό έγραψα για αυτές.

  11. Θα σου δώσω ένα διαφορετικό παράδειγμα, για να καταλάβεις το λάθος (που είμαι σχεδόν σίγουρος πως δεν το έκανες ηθελημένα).

    Αυτές τις μέρες, τα “Νέα” έχουν αναλάβει εργολαβικά το έργο υπεράσπισης της συγγραφικής ομάδας του νέου βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού (σημείωση: ο ΔΟΛ συμμετείχε στην έκδοση με τα “Ελληνικά Γράμματα” και οι συγγραφείς, αρθρογραφούσαν στα έντυπα του ομίλου). Παράλληλα, υπάρχει εδώ και καιρό γραμμή κατά του Χριστόδουλου (δεν εξετάζουμε το πως και γιατί, αν και παλιότερα, σε ανύποπτο χρόνο, ήταν υπέρ του).

    Χτες, έκανε ο Θεοδωράκης κάποιες δηλώσεις, με τις οποίες δείχνει πως είναι κατά του βιβλίου. Προχτές, υπήρχε ανακοίνωση του ΚΚΕ που προτείνει απαξίωση του βιβλίου, ώστε να αποσυρθεί. Τονίζεται πως ο καθένας από όσους έχουν αναφερθεί, έχει διαφορετικούς λόγους.

    Σήμερα στα “ΝΕΑ”, υπάρχει γελοιογραφία του Χαντζόπουλου, με την Παπαρήγα και το Λένιν, ο οποίος απορεί αν υπάρχει όσμωση ΚΚΕ-Εκκλησίας. Ακόμη, στο πρωτοσέλιδο, “Πλάτες Μίκη στο Χριστόδουλο”.

    Κοντολογίς, όποιος διαφωνεί, είναι με το Χριστόδουλο.

    Το ίδιο επιχείρημα προτάσσουν και οι αρθρογράφοι, στην καθημερινή πολεμική τους.

    [σημειώνεται πως τον τελευταίο καιρό, δεν έχει δημοσιευτεί ούτε μια σοβαρή επιστολή αναγνώστη για το θέμα και μάλιστα, τις τελευταίες μέρες δεν βλέπω να δημοσιεύονται καν επιστολές -πρωτοφανές]

    Έφυγα από το θέμα, αλλά πιστεύω να κατάλαβες πως η επιλογή των τίτλων και οι λέξεις που χρησιμοποιούμε, επηρεάζουν τη συλλογιστική του κοινού μας. Χωρίς παρεξήγηση, πιστεύω πως τα νέα μέσα, δεν πρέπει να ακολουθούν τις τακτικές των παραδοσιακών, έστω και άθελά τους. Αντίθετα, οφείλουν να δείχνουν το πραγματικό πρόβλημα, ώστε να αντιμετωπιστεί ριζικά.

    Think different :)

  12. @Κωνσταντίνος: Η επιλογή του τίτλου έγινε με μόνο σκοπό να προκαλέσει ώστε να διαβάσεις το post και να μάθεις ότι κάποιος δολοφονήθηκε.

  13. Κακή επιλογή. Αν έβλεπα στον RSS reader μου μόνο τον τίτλο, θα το προσπερνούσα. Αν ο τίτλος ήταν π.χ. “Νεκρός από συμπλοκές χούλιγκαν”, θα το διάβαζα. Το αυτό και για σημεία του άρθρου. Νομίζω πως το “Όλοι το ήξεραν” της SportDay, ήταν ο καλύτερος τίτλος των ημερών (έγραφαν μία εβδομάδα πριν για τα επικείμενα επεισόδια).

    Για τα καθ’ ημάς, στο πνεύμα της ημέρας, θα μπορούσε να υπάρχει και ένα άρθρο με τίτλο “O Καραμανλής και η transexual”, το οποίο θα αναφέρει πως η Ελλάδα είναι μια ελεύθερη δημοκρατική χώρα, στην οποία ζει ο Κώστας Καραμανλής αλλά και η Τζένη Χειλουδάκη, η οποία είναι από την Κρήτη, στην οποία αναπτύχθηκε η μέθοδος LASIK. Έτσι, ο τίτλος θα μας προκαλούσε να μάθουμε για την -ελληνικής επινόησης- μέθοδο διόρθωσης προβλημάτων όρασης.

    Το κλείνω εδώ, γιατί είμαι εκτός θέματος και γίνεται κατάχρηση ;)

Top

Show Buttons
Hide Buttons