Nokia Lumia 900 vs iPhone 4S, κόστος κατασκευής και κέρδος

by Stefanos Kofopoulos • On 03-06-2012 • AT 5:05 pm • 12 ΣΧΟΛΙΑ

Nokia Lumia 900 vs iPhone 4S, κόστος κατασκευής και κέρδος

Η σύγκριση Nokia Lumia 900 vs iPhone 4S δεν αφορά μόνο στις επιδόσεις και τα χαρακτηριστικά που απολαμβάνουν οι κάτοχοι των δύο κινητών αλλά και το κόστος κατασκευής και κέρδος της Nokia vs Apple. Αν τα στοιχεία και η ανάλυση της εταιρείας IHS iSuppli είναι σωστά, το Nokia Lumia 900 πωλείται $450 με κόστος κατασκευής $209 ενώ το iPhone 4S πωλείται $649 με κόστος κατασκευής $190. Οι τιμές είναι χωρίς συμβόλαιο και για το μοντέλο των 16GB.

Με απλά μαθηματικά, το κέρδος της Apple σε απόλυτα νούμερα μετά την αφαίρεση του κόστους κατασκευής του iPhone 4S είναι $459 ενώ το κέρδος της Nokia για το Lumia 900 είναι μόλις $241. Η Apple κερδίζει σε απόλυτα νούμερα σχεδόν τα διπλάσια χρήματα σε σύγκριση με την Nokia, γεγονός που δημιουργεί δύο σημαντικά προβλήματα.

Πρώτον, τα κέρδη της Nokia είναι μειωμένα σε σύγκριση με αυτά της Apple ανά κινητό. Ακόμα και αν τα νούμερα του IHS iSuppli δεν είναι απολύτως σωστά, η διαφορά είναι τεράστια. Αυτό σημαίνει ότι τα χρήματα που συγκεντρώνει η Nokia και μπορεί να διαθέσει για R&D, διαφήμιση και άλλες δραστηριότητες είναι σημαντικά λιγότερα από το ποσό που μπορεί να διαθέσει η Apple για τον ίδιο σκοπό.

Δεύτερον, η Nokia δεν μπορεί να υιοθετήσει μακροχρόνια πολιτική μείωσης και πόλεμο τιμών γιατί η πραγματικότητα φαίνεται να είναι ασύμφορη και το Nokia Lumia 900 δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σε πωλήσεις το iPhone 4S. Εκτός και αν η Nokia παρουσιάσει κάποιο αντίστοιχα καλό smartphone σε σύγκριση με το iPhone 4S και πείσει τους καταναλωτές, η χαμηλότερη τιμή του Lumia 900 μόνο κακό κάνει στους Φινλανδούς.

Ακολουθεί αναλυτικά η σύγκριση Nokia Lumia 900 vs iPhone 4S σε ό,τι αφορά το κόστος κατασκευής των δύο smartphones.

Nokia Lumia 900 vs iPhone 4S, κόστος κατασκευής και κέρδος

[via]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Mηπως ξεχνατε καποια βασικα πραγματα? Περα απο το κοστος των υλικων δεν υπαρχουν αλλα εξοδα?
    Το εγοστασιο δεν θα πληρωθει?
    Τα εξοδα αποστολης σε ολο τον κοσμο?
    Οι κατατοπους αντιπροσωπειες?
    Οι εταιρειες κινητης?
    Συν το κερδος της apple της καθε apple, συν και διαφορα αλλα εξοδα….

    • Φυσικά αυτά που αναφέρεις δεν συμπεριλαμβάνονται στην σύγκριση αυτή, για αυτό και δεν γίνεται αναφορά. Η φωτογραφία με το συγκριτικό Lumia 900 vs iPhone 4S αναφέρει κόστος κατασκευής σε εξαρτήματα

  2. Επίσης υπάρχει το τεράστιο κόστος έρευνας και ανάπτυξης πριν τη δημιουργία του κινητού. Νομίζω ότι εκεί έχει κάνει τεράστιες επενδύσεις η Apple…

    • Κι όμως, τα φαινόμενα απατούν… Χαρακτηριστικά, όταν η Apple παρουσίαζε το πρώτο iPhone, η Nokia ξόδευε πολλαπλάσια ποσά σε R&D.

      • Αν θυμάμαι καλά, το 2007 όταν παρουσιάστηκε το πρώτο iPhone η Apple είχε ξοδέψει 400 εκατομμύρια δολάρια σε R&D ενώ την ίδια χρονιά η Nokia είχε δαπανήσει 2 δισεκατομμύρια

  3. Για αυτό έγινε και το συμβάν έξω από το Apple store, στην Αυστραλία, με τις ταμπέλες “Wake-up”.
    Αλλά που να ξυπνήσει ο κόσμος. Ότι βλέπει με το σήμα της Apple πάνω, το αγοράζει σαν προβατάκι, παρόλο που είναι αποδεδειγμένο ότι το χρυσό πληρώνει!!!
    Για αυτό Wake-up… Wake-up!!!

    • Υπάρχουν πολλές επιλογές για κινητά και αν ο κόσμος κρίνει ότι το iPhone δεν είναι αρκετό καλά ή είναι πολύ ακριβό μπορεί να στραφεί σε άλλα προϊόντα. Βέβαια αν δούμε και τα high end τηλέφωνα του ανταγωνισμού στην ίδια κατηγορία τιμών κινούνται, οπότε δεν έχει σημασία το wake up για την Apple, για το iPhone 4S ούτε για τον ανταγωνισμό

      • Εδω τιτανα εισαι λαθος και το ξερεις…!!
        Εξαλλου αλλο να δινεις 700€ για διπυρηνο και αλλο τα ιδια για τετραπυρηνο…!! και ουτε 512 ΜΒ RAM…!!

      • Φαντάζομαι δεν έχεις ακόμα καταλάβει τι συμβαίνει με τις πωλήσεις του iPhone 4S και των άλλων high end κινητών, πόσα εκατομμύρια καταναλωτών τα αγοράζουν κάθε τρίμηνο.

  4. Εγω παλι πιστευω οτι στις τιμες που εδωσαν εχουν συμπεριλαβει την εργασια των ανθρωπων και των μηχανηματων και παραγωγικων διαταξεων για να συναρμολογισουν τα κινητα. Μαζι με ολα τα εξτρα κοστη και κοστη κινδυνου. Ειδαλλως δεν εχει νοημα να κανουμε τετοια συγκριση.

    Επισης αν δε τα εβαλαν, τοτε το κερδος που εχουν οι προμηθευτες για οθονες-τσιπακια ειναι τρομακτικα μεγαλυτερο απο τις νοκια και apple. Συνεπως οι προμηθευτες πουλανε χρυσο τα τσιπακια, οθονες κλπ. Δε μου φαινεται να γινεται κατι τετοιο σημερα. Πλεον ολοι ειναι φιδολοι με τα λεφτα που δινουν και για αυτο τα συναρμολογουν κινα για να τους ερθουν ολα φθηνοτερα, οχι μονο τα εργατικα. Ειδικα σημερα που πλεον υπαρχουν πολλοι προμηθευτες για ολα οι τιμες παιζουν και εταιριες σαν τις 2 που θα παραγουν πολλα τεμαχια ριχνουν πολυ τις τιμες αφου ειναι οι καλυτεροι καταναλωτες.

    Ενδεικτικα αναφερω απο την εργασια μου οτι το κοστος κατασκευης ενος σασι συτοκινητου μικρης κατηγοριας πχ polo κυμαινεται γυρω στα 500-600 ευρω. Στη τιμη περιλαμβανονται ολα τα κοστη πρωτων υλικων, χρησης των μηχανηματων, εργασιας ανθρωπων (σχεδιαστων, μηχανικων, εργαζομενων στις 2-3 σειρες εργασιας, δλδ ολων οσων ασχοληθηκαν), ρευματος, πιστωσης εργοστασιου ή μηχανηματων κλπ. Μιλαμε παντα για BIW δηλαδη ετοιμο πλαισιο αυτοκινητου που εγινε με ολα τα κοστη ωστε απο λαμαρινες να βγει το σασι πριν βαφτει. Οχι ηλεκτρικα, κινητηρας, καθισματα λοιπα περιφερειακα κλπ. Αλλα τεσπα παιρνετε μια ιδεα για το ισχυει σε εργοστασια αναφερωντας σας το πιο δυσκολο και ακριβο που ειναι το BIW. Δειτε τιμες αυτοκινητων σε αμερικη που δεν εχουν δασμους σαν ευρωπη για να καταλαβετε, τι εννοω…αγοραζεις 2,5λιτρο τζιπ toyota στα ιδια λεφτα που αγοραζεις εδω yaris 1,3 και μαλιστα εχει και καλυτερο εξοπλισμο.

    Συνεπως δε νομιζω να μην εμπεριελαβαν τετοιες τιμες γιατι τοτε ακυρη η συγκριση για τα κοστη παραγωγης. Ειδικα στη περιπτωση που η νοκια δε παραγει μονο κινα και μερικα κινητα τα συναρμολογει στην ευρωπη που ειναι πολυ πιο ακριβη και απο λατινικη αμερικη ή mexico (ειχα διαβασει παλιοτερα δε θυμαμαι) που παραγει η apple. Τοτε αν βαζαμε μετα τα κοστη ρευματος, εργασιας ανθρωπων, υλικων (που ολα ειναι πιο ακριβα για ανατολικη ευρωπη- ρουμανια, βουλγαρια κλπ- ή φτωχη ευρωπη πχ πολωνια που συναρμολογει αρκετα ηλεκτρονικα) τοτε παιζει το νοκια να ειχε μεχρι και διπλασια τιμη απο το κοστος κατασκευης του iphone.

    Το σιγουρο ειναι οτι η apple εχει μεγαλυτερο κερδος ενα τεμαχιο, αλλα αυτο δεν ειναι νεο. Ειναι η μονη εταιρια που εχει τοσο μεγαλα καθαρα κερδη. Το προβλημα ξεκιναει για αυτην ομως οταν απο την ποιοτητα των υλικων που μας ειχε συνηθισει παμε σε ελλατωματικα προιοντα πχ κηλιδες σε οθονες imac, backlight bleeding τρομερο σε μερικα μοντελα κ.α. Πραγμα εξαιτιας της συνεχομενης αναγκης της να παραγει μαζικα και με χαμηλα κριτηρια πλεον. Τοτε αναρωτιεται ο καταναλωτης αν εχει νοημα να συνεχισει να πληρωνει χρυση μια οθονη αφου πιθανως θα του βγαλει προβλημα και μετα η apple δυστυχως να τον αφησει μετεωρο.

    • Θα ακολουθήσει ένα άρθρο σχετικά με τον τρόπο που διαχειρίζεται η Apple κάποια από τα πράγματα που τελικά της αποφέρουν τόσο μεγάλα κέρδη. Το παράδειγμα σου για μια άλλη βιομηχανία που συμπεριλαμβάνει αρκετή τεχνολογία είναι εύστοχο. Stay tuned.

  5. Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο υποστηρίζει κανείς την apple εδώ. Είναι απλά τα πράγματα και χωρίς να το ψάξει κανείς ιδιαίτερα καταλαβαίνει οτι η apple υπερκοστολογεί τα προιόντα της. Και τι με νοιάζει εμένα ως καταναλωτή πόσα βγάζει απο κάθε iphone? Προτιμώ να πάρω κάτι άλλο φθηνότερα και να βάλω τη διαφορά απο το υπερποσοστό κέρδους της apple στην τσέπη μου… μια που τα έχω περισσότερη ανάγκη απο την apple που αρμέγει τα προβατάκια της και υπερηφανεύεται για τα 100 δισ που έχει να κάθονται.

Top

Show Buttons
Hide Buttons