Η Nokia αγοράζει την MetaCarta και ετοιμάζεται για μάχη με το Google

by Stefanos Kofopoulos • On 09-04-2010 • AT 4:19 pm • 8 ΣΧΟΛΙΑ
Τεχνολογία

MetaCarta

Η Nokia ανακοίνωσε ότι εξαγόρασε την MetaCarta, μια εταιρεία 30 ανθρώπων στο Cambridge της Μασαχουσέτης με την ιδιότητα Geographic Search and Referencing Solutions. Το δελτίου τύπου αναφέρει συγκεκριμένα:

“MetaCarta Inc. provides powerful technology for finding anything written about any place. MetaCarta unique technology combines geosearch and geotagging capabilities allowing users to find content about a location in internal and external data stores. MetaCarta’s products make data and unstructured content “location-aware” and geographically relevant for easier organization and quicker action”.

Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι η Nokia θα ενώνει το Ovi maps με τις υπηρεσίες της MetaCarta και θα χρησιμοποιήσει την τεράστια βάση κινητών με GPS που πουλάει σε όλο τον κόσμο (εκατοντάδες εκατομμύρια συσκευές κάθε χρόνο) για να μπει δυναμικά στην αγορά υπηρεσιών geo location. Οι χάρτες είναι ήδη δωρεάν και μπορούν να εγκατασταθούν σε πολλά κινητά και τώρα η αναζήτηση θα γίνει ακόμα καλύτερη και ευκολότερη. Αν αυτό δεν είναι direct χτύπημα στο Google Maps δεν ξέρω τι άλλο είναι.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Καλή κίνηση. Συνεχίζεται η «IBMοποίηση» της Nokia. Ελπίζω μονάχα να συνεχίσουν να φτιάχνουν πολλά και καλά κινητά τηλέφωνα, τόσο απλά όσο smartphones.

    Απλά δεν έχω καταλάβει ποιός είναι ο τελικός σκοπός; Να γίνουν Google ή να γίνουν Apple; Νομίζω η απάντηση είναι δύσκολο να δοθεί καθώς στις σημερινές τεράστιες πολυεθνικές της τεχνολογίας τα όρια μεταξύ αγορών και κλάδων είναι νεφελώδη.

    • Τί εννοείς με το IBMοποίηση;

      Όπως όλοι έχουν πει, σε λίγο καιρό θα παραμείνουν 3-4 λειτουργικά για κινητά. Όλα τα υπόλοιπα απλά δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης ή το μερίδιο αγοράς θα είναι τόσο μικρό και σε αυτά κανείς δεν θα δίνει σημασία.

      Αυτή την στιγμή όλες οι εταιρείες προσπαθούν να πάρουν μερίδιο αγοράς από το νέο δισεκατομμύριο χρηστών που θα μπει στην αγορά κινητής τηλεφωνίας τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι η Apple πουλάει διαφημίσεις πλέον όπως το Google, η Nokia έχει χάρτες και αναζήτηση όπως το Google, το Google πουλάει λειτουργικό και services και διαφημίσεις όπως η Apple και η Nokia.

      Δεν τους καίγεται καρφί για τους επόμενους 6-12-18 μήνες αλλά από εκεί και πέρα. Τώρα απλά θέτουν τις βάσεις για τότε.

      • IBMοποίηση εννοώ το φαινόμενο της ιστορικής εξέλιξης της IBM, όχι ότι θα κάνει προϊόντα όπως η IBM. Η IBM από εταιρεία που έφτιαχνε αμιγώς hardware τις τελευταίες δεκαετίες έχει εξελιχθεί σε εταιρεία που δίνει βάρος στα services. Η έξοδος της απ’την αγορά των PCs που αν καλοσκεφτείς αυτή εφηύρε ήταν μια στρατηγική κίνηση για την μετέπειτα εξέλιξή της.

        Οι πιο diversified εταιρείες έχουν και τις μεγαλύτερες δυνατότητες επιβίωσης αν γίνει μια επανάσταση σ’έναν high tech κλάδο της Οικονομίας. Άλλοτε κραταιές εταιρείες κατέρρευσαν γιατί δεν μπόρεσαν να φτιάξουν ένα πολυσχιδές portfolio προϊόντων και υπηρεσιών. Σήμερα είσαι μονοπώλιο, αύριο πεθαίνεις με θάνατο των thousand cuts. Έχετε καλοσκεφθεί τί μπορεί να συμβεί πχ στη Microsoft αν το Chromium OS κατά διαβολική περίπτωση πετύχει και δημιουργήσει επανάσταση στους Η/Υ;

        Η Nokia 10 χρόνια πριν έφτιαχνε σχεδόν αποκλειστικά hardware. Ήταν πολύ καλή στη δουλειά της, αλλά με μόνο με μια κατηγορία προϊόντων θα μπορούσε να τα χάσει όλα μέσα σε 2-3 χρόνια. Τώρα περνάει κι αυτή στις υπηρεσίες και τα δένει όλα μεταξύ τους (“soft” vendor lock-in θα το έλεγα).

      • Εδώ και 2 χρόνια τουλάχιστον έχουν πει ότι θέλουν να γίνουν more of an internet company και πάνω σε αυτό χτίζουν αλλά τους την έκανε το iPhone. Το 2010 θα δείξει τι θα πετύχουν. Θα κάνω post αλλά διάβασε την συνέντευξη του Οlli-Pekka στον Om.

  2. προσέξατε τι λέει στην οθόνη:
    metacarta powered by google.

    τι αντίπαλος μπορεί να είναι μια εταιρεία στο google όταν εξαρτάται από αυτό ?

    • Είναι mashup και χρησιμοποιούν το Google maps. Εκεί θα μπει το Ovi maps και λύθηκε το θέμα

  3. Πιο πολλά θα βγάλει και περισσότερο πουλάει σε αναδυόμενες αγορές παρά στο high end κομμάτι. Θα δούμε πολλά από την Nokia το 2010. Έχουν καθυστερήσει αλλά δεν έχουν χάσει ακόμα το τρένο. Εξάλλου σε μετρητά είναι πολύ καλά σε σύγκριση με πολλές άλλες εταιρείες. 39% market share έχουν στην παγκόσμια αγορά, αυτό έλειπε.

  4. Πλέκει τις κινήσεις της η Nokia σιγά σιγά αλλά χρειάζεται χρόνο, γίγαντας γαρ!
    Ευτυχώς ξέφυγε από την ακινησία.
    Κάτι να έκανε με τα τύπου S40 ψευτο-λειτουργικά μπέρδεμα… να τα πετούσε μια ώρα γρηγορότερα.

Top

Show Buttons
Hide Buttons