MIT Gaydar στο Facebook, το μέλλον έφτασε και δεν είναι gay

by Stefanos Kofopoulos • On 21-09-2009 • AT 2:17 pm • 13 ΣΧΟΛΙΑ
Internet

gay man flag by philippe leroyer

Ένα μάθημα στο MIT για ethics και law μπορεί να καταλήξει σε εργασίες που αργότερα θα ονομαστούν Gaydar και θα απασχολήσουν την online κοινότητα. Η ιστορία περιλαμβάνει δύο φοιτητές που ανέλαβαν να αναλύσουν το social graph χρηστούν του Facebook και να καταλήξουν σε προβλέψεις για το αν είναι gay ή όχι. Το εγχείρημα προφανώς περιέχει λάθη και έλαβε διαστάσεις γιατί στόχευσε την ομοφυλοφιλία αλλά πρόκειται για κάτι πολύ μεγαλύτερο και σημαντικότερο από αυτό που δείχνει ότι είναι.

Λίγο στατιστική, επεξεργασία δεδομένων και το social graph είναι ο τρόπος που το Facebook όχι μόνο θα βγάλει λεφτά αλλά θα αλλάξει τον κόσμο όπως τον ξέρουμε. Το Gaydar δείχνει ξεκάθαρα πόσο σημαντική είναι η πληροφορία που κρύβει το social graph (δηλαδή οι συνδέσεις μεταξύ των χρηστών και όχι μόνο) και πόσο εύκολο είναι να προκύψουν αποτελέσματα από την ανάλυση αυτού.

Αν η ομοφυλοφιλία είναι ταμπού, η χρήση Gaydar εφαρμογών και αναλύσεων για πωλήσεις κινητών ή μουσικής θα ευνοήσει όχι μόνο τις εταιρείες αλλά και τους καταναλωτές. Φανταστείτε αν κάποιο Facebook app “διαβάζοντας” και αναλύοντας το social graph κατάλαβει ότι είστε fan στο page του Kanye West και πριν μήνες ανεβάσατε φωτογραφίες από συναυλίες indy rock. Με ανάλυση δεδομένων όπως ηλικία, φύλλο και φίλων το app ή το ίδιο το Facebook θα μπορεί να προτείνει συναυλίες, αγορά εισιτηρίων, μουσικής ή ακόμα και σχόλια που έκαναν φίλοι για το εστιατόριο που επισκεύθηκαν αμέσως μετά την συναυλία.

Αν στο παιχνίδι μπουν τα κινητά τηλέφωνα με GPS το concept γίνεται τόσο ενδιαφέρον που το Gaydar μοιάζει εντελώς ανιαρό. Όσοι νομίζουν ότι πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας κάνουν λάθος. Όλο αυτό συμβαίνει εδώ και τώρα αλλά σε κομμάτια που δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ούτε έχουν πρακτική εφαρμογή στην καθημερινότητα μας (βλέπε προτάσεις για νέους φίλους κλπ). Εύχομαι πολύ σύντομα να δούμε την εξέλιξη του Gaydar σε διάφορους τομείς.

[photo via philippeleroyer]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είναι γνωστό [οφθαλμοφανές] εδώ και καιρό πως όλα τα app συλλέγουν πληροφορίες προτιμήσεων και άρα μπορούν να διαμορφώσουν με αρκετά μεγάλη σαφήνεια τα προφίλ επιθυμιών και προτιμήσεων των χρηστών.
    Τώρα εάν αυτά τα στατιστικά αποτελέσματα θα ονομάζομαι social or whatever graphs , ελάχιστα αλλάζουν το τοπίο.
    Το θέμα της αποκάλυψης ομοφυλοφιλικών τάσεων , σαφώς υφίσταται αλλά αυτό ελάχιστα θα αγγίξει τους χρήστες [μόνο τους διαφημιζόμενους]. Αυτό όμως ήταν πασιφανές από την αρχή. Αν όχι στη μάζα του fb ήταν οπωσδήποτε σαφές σε μένα και σε σένα.
    Τι είναι τόσο εντυπωσιακό και νέο λοιπόν;

    • Το εντυπωσιακό είναι ότι για πρώτη φορά κάτι τόσο απτό δίνει αποτελέσματα και παίρνει δημοσιότητα. Δεν είναι καν app αλλά μια εργασία 2 τύπων σε ένα εξάμηνο. Αν όλο αυτό συνδυαστεί με location services και augmented reality το πάρτυ θα έχει μόλις αρχίσει.

  2. Κοίταξε, από την δική μου μικρή εμπειρία στο facebook (δεν άντεξα πάνω από μήνα!) μπορούσα να καταλάβω αν κάποιος είναι γκέι ή όχι, από τους φίλους ή τους κοινούς φίλους που είχαμε. Δεν ήθελε και πάρα πολύ μυαλό, όπως επίσης αυτό ήταν και εύκολο να παρερμηνευτεί, μιας και πολλοί χρήστες που είχαν στην λίστα τους γκέι (είτε αγόρια είτε κόριτσια), τα παιδιά απλώς έκαναν φίλους δίχως να διαχωρίζουν γκέι με στρέητ, κτλ.

    Να σου πω την αλήθεια, δεν καταλαβαίνω προς τι όλη αυτή η έρευνα, μιας και όπου υπάρχει ανθρώπινη παρουσία, υπάρχει και διαφορετικότητα. Παντού, όμως.

    • Μα δεν είναι το θέμα ποιος είναι γκέι και ποιος όχι. Το σημαντικό είναι ότι δύο φοιτητές από άσχετο με την πληροφορική τμήμα κατάφεραν να κάνουν κάτι τέτοιο ως άσκηση για το μάθημα. Οι software agents είναι πολύ πιο κοντά από ότι φανταζόμαστε!

      Σκέψου ότι αντί για το gaydar υπήρχε το foodar και μπορούσε να σε ειδοποιεί για προσφορές πίτσας σε εστιατόρια καπνιζόντων κοντά στην περιοχή που βρίσκεσαι και μάλιστα για γεύσεις που δεν περιέχουν μανιτάρια γιατί είσαι αλλεργικός σε αυτά.

  3. Διαφωνώ. Στο μέλλον θα λαμβάνεις προβλέψεις για προϊόντα που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν και ειδοποιήσεις ότι στο συγκεκριμένο εστιατόριο πριν μια εβδομάδα έφαγε ο κολλητός σου και του άρεσε πολύ το φαϊ΄αλλά έμεινε δυσαρεστημένος από το service

    • Αυτό όντος θα ήταν φοβερό και για τον πελάτη αλλά και για τον ιδιοκτήτη. φαντάσου να μπορεί να παίρνει feedback ο εστιάτορας τι φαγητό είναι καλό και πότε απέτυχε και ποιός σερβιτόρος είναι καλός και ποιός πετάει χαρταετό.

      • Φαντάσου επίσης αυτό να συμβαίνει σε local επίπεδο σε μια χώρα με πληθυσμό 300 εκατομμυρίων. Στο τέλος της ημέρας, ο καταστηματάρχης κρίνεται για την δουλειά που κάνει και ο πελάτης αναλαμβάνει το μερίδιο ευθύνης για την απόφαση του να εμπιστευθεί την ξαδέρφη και τον κολλητό που έγραψαν ότι το φαγητό είναι καταπληκτικό αλλά τελικά αποδείχθηκε μέτριο για τα δικά του γούστα.

  4. Εγώ τώρα γιατί φαντάζομαι τον Μεγάλο Αδελφό να έχει το μάτι του επάνω μας!……………

    • Περισσότερο να φοβάσαι την κυά Μαρία της γειτονιάς στην διπλανή πόρτα παρά το Facebook και διάφορες άλλες υπηρεσίες που σου δίνουν την δυνατότητα για να ελέγχεις την privacy και profile settings.

  5. Τουλάχιστον της κα Μαρίας της γειτονιάς, μπορείς να της βγάλεις τα μάτια στο τσακίρ κέφι άμα στη βαρέσει….

    • Να και μετά να σε πάνω μέσα για το κακό που έκανες. Προτιμώ το κλικ και αλαλγή στις ρυθμίσεις ή αποχή από κάποια υπηρεσία ακόμα και αν αυτό σημαίνει εν μέρη κοινωνική απομόνωση. Φαντάζομαι ότι πολλοί δεν χρησιμοποιούν το digg ή το qik ή κάποιο άλλο social network service και η ζωή τους είναι το ίδιο καλή

      • Ναι, η αλήθεια είναι πως η ζωή είναι εκεί έξω… Προσωπικά για εμένα το Facebook είναι ένας καλός τρόπος για να έχεις “εύκαιρους” φίλους και γνωστούς με τους οποίους ίσως και να έχανες επαφή στο βάθος του χρόνου. Στο τέλος της μέρας, σημασία δεν έχει πόσα connections έχεις στο κάθε Facebook, αλλά το πόσο “κοινωνικός” είσαι στην πραγματική ζωή, και πόσο πας και για καμιά μπύρα με τους φίλους σου… :-) Το Social Networking είναι απλά ένα εργαλείο…

      • Είναι συνδυασμός των δύο το βέλτιστο αποτέλεσμα. Με το πέρασμα του χρόνου η ένωση θα γίνει τόσο αυτόματα και απροβλημάτιστα όσο παρανοϊκή σου φαίνεται σήμερα η ιδέα της ζωής χωρίς το κινητό. Δεν αναφέρομαι μόνο στο Facebook αλλά γενικά σε ό,τι αντιπροσωπεύει αυτό.

Top

Show Buttons
Hide Buttons