Ένα φορτηγό πλοίο μολύνει όσο 50εκ. αυτοκίνητα, η Greenpeace απούσα

by Stefanos Kofopoulos • On 26-11-2010 • AT 8:58 pm • 7 ΣΧΟΛΙΑ
Τεχνολογία

Ένα φορτηγό πλοίο μολύνει όσο 50 εκ. αυτοκίνητα, η τεχνολογία και η Greenpeace απούσες

Είναι απίστευτο πόσο πολύ πιέζουν κυβερνήσεις και οργανώσεις τις εταιρείες αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο για να βελτιώσουν την τεχνολογία των κινητήρων ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων ενώ την ίδια ώρα τα μεγάλα φορτηγά πλοία συνεχίζουν να λειτουργούν μηχανές περασμένων δεκαετιών. Σύμφωνα με το άρθρο του Guardian, ένα από τα πολύ μεγάλα φορτηγά πλοία μολύνει το περιβάλλον όσο 50 εκατομμύρια αυτοκίνητα ή 15 μόνο από τα πολύ μεγάλα φορτηγά πλοία ρυπαίνουν το περιβάλλον όσο ο παγκόσμιος στόλος αυτοκινήτων που υπολογίζεται στα 760 εκατομμύρια περίπου.

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες μάχονται για να μειώσουν δραματικά τις εκπομπές ρύπων, για να ανακαλύψουν ανθεκτικότερα και ελαφρύτερα υλικά, για να χρησιμοποιήσουν υβριδικούς κινητήρες ή εξωτικές λύσεις όπως το υδρογόνο, τα πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να λειτουργούν με τεχνολογία και μηχανές όπως τα αυτοκίνητα το 1965. Τα νούμερα από το άρθρο του Guardian αποτυπώνουν εξαιρετικά την κατάσταση και δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο τι συμβαίνει όταν κυβερνήσεις, οργανώσεις και οι λοιποί υπεύθυνοι ενδιαφέρονται οι αδιαφορούν για το περιβάλλον. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τουλάχιστον έχουν αποδείξει με εμπορικές λύσεις τύπου Toyota Prius και Tesla ότι το παλεύουν και κάνουν κάτι.

The world’s biggest container ships have 109,000 horsepower engines which weigh 2,300 tons.

Each ship expects to operate 24hrs a day for about 280 days a year

There are 90,000 ocean-going cargo ships

Shipping is responsible for 18-30% of all the world’s nitrogen oxide (NOx) pollution and 9% of the global sulphur oxide (SOx) pollution.

One large ship can generate about 5,000 tonnes of sulphur oxide (SOx) pollution in a year

70% of all ship emissions are within 400km of land.

85% of all ship pollution is in the northern hemisphere.

Shipping is responsible for 3.5% to 4% of all climate change emissions

[via, via, photo]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Θα διαφωνησω καθετα με το θεμα αν και δεν εχω διαβασει ακομα το original αρθρο. Τυχαινει να γνωριζω παρα πολυ καλα την κατασταση για τους ρυπους των πλοιων τοσο σε διοξιδιο του ανθρακα οσο και σε διοξειδιο του θειου.
    Αυτη τη στιγμη, τα πλοια ειναι το πιο αποδοτικο μεσο μεταφορας. Δεδομενων των αποστασεων που καλυπτουν, του μεγεθους/βαρους και του καυσιμου που καινε, ειναι με μεγαλη διαφορα τα πιο αποδοτικα.
    Παρολα αυτα και μετα απο μια μελετη του IMO (Ιnternational Maritime Org) η οποια δειχνει οτι οντως τα πλοια ευθυνονται για το 2.7% του διοξ ανθρ για το 2007, εχουν ξεκινησει να λαμβανονται μετρα.
    Πρωτα απο ολα η MARPOL εχει δημιουργησει τεραστιες θαλασσιες ζωνες γυρω απο τις ακτες στις οποιες το διοξιδειο του θειου θα φτασει σχεδον στο 0 αλλαζοντας τα καυσιμα των καραβιων.
    Επιπλεον, εχουν δρομολογηθει μετρα ωστε ολα τα καραβια να εκπεμπουν 30% λιγοτερους ρυπους (διοξ.ανθρακα) μεχρι το 2020 και -50% μεχρι το 2100.
    Αν καποιος κοιταξει ολα τα μετρα που λαμβανονται στα καραβια υπερ του περιβαλλοντος θα καταλαβει οτι αυτη η τοσο καπιταλιστικη βιομηχανια πραγματικα κανει κατι.

    Οποιος χρειαζεται, μπορω να επανελθω με στοιχεια και λεπτομερειες.

    • Μακάρι.. αλλά δεν μιλάμε για τα πλοία γενικά αλλά για τα μεγάλα φορτηγά πλοία. Δες τις πηγές, σίγουρα θα βοηθήσουν αφού ξέρεις καλύτερα για να σχολιάσεις με επιπλέον πληροφορίες

      • Οσο μεγαλυτερο ειναι το πλοιο, τοσο πιο αποδοτικο και αρα λιγοτερο κακο στο περιβαλλον. Τα μικρα κανουν μεγαλυτερη ζημια, ιδιαιτερα αυτα που κινουνται πολυ κοντα στις ακτες. Κοιταζω, και επανερχομαι.

      • Τα αυτοκινητα ευθυνονται για το 21.3 του CO2 σε αντιθεση με τα καραβια τα οποια παραγουν μονο 2.7% συμφωνα με ερευνα του 2007.
        Περισσοτερα εδω

  2. Συμφωνώ απόλυτα με τον Angelos, πριν μερικές βδομάδες έτυχε να είμαι παρών στο IMO και ήτανε ένα απο τα θέματα συζήτησης. Κανένας ποτέ δεν μιλάει για τα καλά της ναυτιλίας και όλοι σπεύδουν να κατηγορήσουν αμέσως μώλις γίνει κάτι. Αν δεν υπήρχαν τα πλοία, όσο ρυπογόνα και να είναι, δεν θα ήμασταν ποτέ σε θέση να συγκρίνουμε τη ρύπανση αυτοκίνητων – πλοίων διότι πολύ απλά δεν θα είχαμε αυτοκίνητα. Κατανοώ οποιαδήποτε άποψη που αφορα την ρύπανση που προκαλούν τα πλοία αλλά αξίζει να αναφέρω ότι η ναυτιλία είναι η τελευταία που υιοθετέι μια νέα τεχνολογία ( τα πανία πχ εγκαταλήφθηκαν δύο αιώνες μετά την ανακαλύψη της ατμομηχανής). Καλό θα ήταν λοιπόν να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ατομικά ή οι άλλες μορφες βιομηχανίας δηλαδή το υπόλοιπο 96% της ρύπανσης. Ας αναναλογιστούμε λίγο την πληθώρα προιόντων στα οποία έχουμε πρόσβαση λόγω της ναυτιλίας. Κάντε και μόνοι σας ένα test σηκώστε οτιδήποτε έχετε μπροστα σας, στο σπίτι, το γραφείο σας και κοιτάξτε χώρα προέλευσης……….

  3. δόκιμος είναι ο όρος ρυπαίνει. όχι μολύνει.

  4. Το post τελειώνει με τα έξης λόγια:
    Shipping is responsible for 3.5% to 4% of all climate change emissions
    που είναι το πρόβλημα, το ποσοστό είναι πάρα πολύ μικρό αλλού είναι το θέμα στους λιμένες λόγο συσσώρευσης κατανάλωσης άρα εκπομπής τοπικά και δει στο λεκανοπέδιο σε άπνοια. Αυτό λύνεται με βελτίωση της ποιότητας του καύσιμου από όσο καταλαβαίνω όμως φέρει κάποιο κόστος αυτή η επεξεργασία, πάντα για την ακτοπλοΐα όχι για την ποντοπόρο.
    Να μια μελέτη πρόσφατη για τα ενεργειακά κάνει αναφορά και στη ναυτιλία.

Top

Show Buttons
Hide Buttons