Η Microsoft επιμένει σε Internet Explorer 10 με Do Not Track

by Stefanos Kofopoulos • On 09-08-2012 • AT 8:13 am • 4 ΣΧΟΛΙΑ
Computing Τεχνολογία

Η Microsoft επιμένει σε Internet Explorer 10 με Do Not Track

Η Microsoft δεν αλλάζει στάση και επιμένει ότι ο Internet Explorer 10 θα κυκλοφορήσει με την επιλογή Do Not Track ενεργοποιημένη. Παρά τις διαμαρτυρίες ότι ο δημοφιλέστερος browser του πλανήτη στο δημοφιλέστερο λειτουργικό του κόσμου θα περιορίσει σημαντικά τις πληροφορίες που θα μπορούν να συλλέγουν οι εταιρείες για κάθε χρήστη του internet, η Microsoft επιμένει στην απόφαση της.

Αυτό σημαίνει ότι τα Windows 8 και οι υπολογιστές που θα εγκαταστήσουν τον Internet Explorer 10 θα είναι ρυθμισμένοι με την επιλογή Do Not Track από την αρχή. Το επιχείρημα της Microsoft σε όσους την κατηγορούν είναι απλό: οι χρήστες θα είναι πλήρως ενήμεροι για την προεπιλεγμένη ρύθμιση του Internet Explorer 10 με Do Not Track και θα μπορούν να την αλλάξουν όποτε θελήσουν.

Γιατί ο Internet Explorer 10 με Do Not Track έχει σημασία

Το σημαντικό στοιχείο της είδησης βέβαια δεν είναι ο Internet Explorer 10 με Do Not Track αλλά ότι η Microsoft επιμένει παρά τις φωνές που ακούγονται και παρά τις συστάσεις το W3C Tracking Protection Working Group για ακριβώς το αντίθετο. Όσοι γνωρίζουν την Microsoft θα ξέρουν ότι η στάση της εταιρείας υπέρ των καταναλωτών σε ό,τι αφορά θέματα ασφαλείας συνήθως ήταν παθητική, μέχρι να αποκαλυφθεί κάποιο πρόβλημα και προκύψουν κενά ασφαλείας στον Internet Explorer. Σε αυτή την περίπτωση ο γίγαντας του software λέει όχι, εμείς θα προστατέψουμε τους χρήστες και θα κάνουμε δύσκολη την ζωή όσων θέλουν να υποκλέψουν στοιχεία και να παρακολουθούν την συμπεριφορά των χρηστών online μέσα από cookies.

Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Ο Internet Explorer 10 με Do Not Track μπορεί να προστατεύει σημαντικά τους καταναλωτές αλλά την ίδια στιγμή θα βλάψει τις διαφημιστικές εταιρείες αλλά και όσους βασίζουν την ύπαρξη τους σε συλλογή και ανάλυση δεδομένων για την online συμπεριφορά των χρηστών. Η Microsoft δεν φαίνεται να έχει πρόβλημα γιατί ίσως θα είναι σε θέση να γνωρίζει την online συμπεριφορά των χρηστών του Internet Explorer 10. Αντίθετα, όλες οι άλλες εταιρείες και διαφημιστικά δίκτυα θα βρεθούν στο σκοτάδι αφού η επιλογή Do Not Track θα απαγορεύει οποιαδήποτε συλλογή δεδομένων άρα και περαιτέρω ανάλυση αυτών. [αναλυτικός οδηγός εδώ]

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το site που θα επισκεφθείτε δεν θα μπορεί να δείξει διαφήμιση σχετική με προηγούμενη αναζήτηση στο Google ή διαφήμιση σχετική με την προσφορά που αγοράσατε πριν από λίγο ή διαφήμιση πολύ κοντά στο μέρος που κάνατε μόλις check in. Μέχρι να δούμε τον Internet Explorer 10 στην τελική του μορφή και πως το καταναλωτικό κοινό θα αντιδράσει στην προεπιλογή του Do Not Track, θα έχουμε μάθει και τις λύσεις που θα χρησιμοποιήσουν εταιρείες όπως το Google για να συνεχίσουν να συλλέγουν δεδομένα ακόμα και με τον Internet Explorer 10 με Do Not Track απέναντι τους.

[via]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Για εμένα, ως χρήστης, θεωρώ πως ορθώς πράττει. Αρκεί η ίδια η Microsoft, που προφανώς θέλει να δυσκολέψει ειδικά τη Google, ενώ η ίδια είναι αυτονόητο πως μέσω IE και Bing θα γνωρίζει τη συμπεριφορά των χρηστών, να μη χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα για τίποτα άλλο πέρα από τη βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών της, όπως για παράδειγμα πουλώντας τα σε τρίτους.

    Και η Google επειδή ήδη πριν λίγους μήνες πιάστηκε να παρακάμπτει τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας του Safari και του IE και να συνεχίζει να εγκαθιστά cookies και να παρακολουθεί τους χρήστες ακόμη και αν ο χρήστης είχε επιλέξει το ακριβώς αντίθετο με αποτέλεσμα να έρθει αντιμέτωπη με πρόστιμα, αλλά και παλαιότερα επίσης είχαμε το θέμα με την υποκλοπή δεδομένων από ξεκλείδωτα wi-fi δίκτυα από τα αυτοκίνητα του street view, καλό θα ήταν να προσέξει την αντίδρασή της στο θέμα.

  2. Όλο αυτό το θέμα δεν έχει να κάνει καθόλου με την προστασία των χρηστών. Είναι απλά μια κίνηση PR από τη μία και μπορεί να δυσκολέψει λίγο τη Google απ’την άλλη (ΑΝ η Google αποφασίσει να το σεβαστεί, καθώς δεν είναι υποχρεωμένη).

    Όλοι όσοι γνωρίζουν τί είναι το Do Not Track ξέρουν πως είναι απλά ένας header τον οποίο δεν είναι υποχρεωμένος κανένας να λάβει υπόψιν και ούτε μπορεί ο browser να ξέρει αν κάποιος το κάνει ή όχι. Οπότε το επιχείρημα ότι η Microsoft “λέει όχι σε όσους προσπαθούν να υποκλέψουν στοιχεία” δε νομίζω ότι έχει βάση. Όποιον θέλει να υποκλέψει στοιχεία, ποσώς τον ενδιαφέρει το Do Not Track.

    Οι μόνοι που μπορεί να επηρεάσει είναι οι “μεγάλοι” όπως η Google που είπα πριν, καθώς μπορεί να αναγκαστούν να κάνουν comply λόγω της κατακραυγής που θα είχε ενδεχομένως μια αντίθετη απόφαση.

    Για το καλό της διαφημιστικής αγοράς πάντως (και σε τελική ανάλυση των χρηστών) καλό είναι να τελειώνουμε όσο δυνατόν συντομότερα με τις αηδίες* τύπου e-Privacy directive, Do Not Track enabled by default κλπ.

    *Αηδίες όσον αφορά τον τρόπο εφαρμογής τους, όχι την ιδέα της προστασίας της ιδιωτικότητας του χρήστη που θα έπρεπε να μας αφορά όλους. Αλλά όταν χαρίζουμε απλόχερα όλα μας τα προσωπικά δεδομένα στο Facebook δεν προβληματιζόμαστε. Όταν μας λένε πως κάποιος θέλει να ξέρει (ανώνυμα) ποιές σελίδες έχουμε επισκεφτεί για να μας προβάλλει personalized διαφημίσεις, “επαναστατούμε”…

    • Eκεί πιστεύω και εγώ ότι θα το πάνω, γιατί τώρα μπαίνουν στο mobile άρα θα έχουν δεδομένα και από εκεί με τα Windows Phone 8 οπότε δεν θα τους λείψει κάτι σοβαρό σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό τους που θα πρέπει να βρει λύσεις για να καλύψει το κενό

  3. Υπάρχει και ένα ενδεχόμενο τελικά να κάνει κακό σε όλους αυτή η κίνηση. Επειδή το do not track είναι ουσιαστικά μια σύσταση προς τις εταιρείες και όχι δεσμευτικός κανόνας, αν αυτό είναι απενεργοποιημένο by default, έχουμε λιγότερες πιθανότητες να το σεβαστούν οι εταιρείες. Αντίθετα, αν ήταν προαιρετικό, θα μπορούσαν οι εταιρείες να το σεβαστούν χωρίς να χάσουν μεγάλο ποσοστό κερδών, με αποτέλεσμα κάποιος που το ενεργοποιεί χειροκίνητα, να το βλέπει να δουλεύει όπως πρέπει.

Top

Show Buttons
Hide Buttons