Η Apple ξεπερνά σε παραδόσεις τη Samsung για πρώτη φορά από το 2011

by George Polyzos • On 07-02-2017 • AT 1:36 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Mobile

Η Apple ξαναβρέθηκε στην κορυφή των παραδόσεων smartphones για το τέταρτο τρίμηνο του 2016, για πρώτη φορά από το 2011, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της εταιρείας ερευνών IDC.

Η αμερικανική εταιρεία εκθρόνισε τη Samsung εκμεταλλευόμενη τόσο τις υψηλές πωλήσεις των δικών της smartphones iPhone 7 και iPhone 7 Plus όσο και τα προβλήματα που αντιμετώπισε η κορεατική εταιρεία με το Galaxy Note 7, το περασμένο φθινόπωρο.

Συνολικά, παραδόθηκαν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2016 428,5 εκατομμύρια συσκευές smartphone, στοιχείο που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 6,9% σε σχέση με τις 400,7 εκατομμύρια συσκευές του τελευταίου τριμήνου του 2015. Για το σύνολο του έτους, η παγκόσμια αγορά smartphones κατέγραψε παραδόσεις 1,47 δισεκατομμυρίων συσκευών κινούμενη αυξητικά κατά 2,3% σε σχέση με το 2015 (1,44 δισεκατομμύρια συσκευές).

Σε ότι αφορά στις προβλέψεις της για το 2017, η IDC θεωρεί ότι θα υπάρξει περαιτέρω ανάκαμψη στις παραδόσεις iPhone, αν και ακόμη δεν έχει κάνει την εμφάνισή της η επετειακή συσκευή της εταιρείας. Επιπλέον, αναμένεται αγορές όπως η περιοχή Μέσης Ανατολής-Αφρικής και Λατινικής Αμερικής να επιστρέψουν σε ρυθμούς ανάπτυξης το 2017. Αποτέλεσμα αυτών είναι η πρόβλεψη ότι το 2017 η αγορά smartphones θα κινηθεί καλύτερα σε σχέση με το 2016.

Αναλυτικά για τον κάθε κατασκευαστή, η Apple εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο την επιτυχία των νέων της iPhone 7 και 7 Plus. Ωστόσο, αν και το τέταρτο τρίμηνο έκλεισε θετικά για την Apple, στο σύνολο του έτους οι παραδόσεις κινήθηκαν καθοδικά κατά 7% σε σχέση με το 2015 (215,4 εκατομμύρια το 2016 έναντι 231,5 εκατομμύρια συσκευές το 2015). Στο τέταρτο τρίμηνο παραδόθηκαν 78,3 εκατομμύρια συσκευές, εμφανίζοντας άνοδο 4,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Αν και το iPhone 7 δεν ενσωμάτωνε δραστικές αλλαγές σε επίπεδο σχεδιασμού εντούτοις η αναβάθμιση σε επεξεργαστή και κάμερα, σε συνδυασμό με την απόκτηση ανθεκτικότητας στο υγρό στοιχείο αλλά και οι περισσότερες χρωματικές επιλογές συνετέλεσαν στην επιτυχημένη εμπορικά πορεία της σειράς.

Η Samsung, έπεσε στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης της IDC αφού οι παραδόσεις συσκευών κινήθηκαν σε πτωτικούς ρυθμούς κατά 5,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Πιο συγκεκριμένα, η κορεατική εταιρεία κατέγραψε παραδόσεις 77,5 εκατομμυρίων συσκευών το τέταρτο τρίμηνο του 2016 έναντι 81,7 εκατομμυρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Αντίστοιχα πτωτικά (3%) κινήθηκε και το σύνολο της χρονιάς με 311,4 εκατομμύρια παραδόσεις συσκευών (είχε παραδόσεις 320,9 εκατομμυρίων συσκευών το 2015).

Αντίδοτο στο δυστύχημα του Note 7 η Samsung βρήκε τόσο στην επιτυχία της σειράς Galaxy S7 αλλά και στις συσκευές της σειράς Galaxy J. Σε κάθε περίπτωση, οι πτωτικές τάσεις που εμφάνισε η Samsung σε τομείς όπου μέχρι πρότινος είχε την πρωτοκαθεδρία δημιουργούν πρόσθετες προσδοκίες για το επερχόμενο Galaxy S8, την επόμενη ναυαρχίδα της εταιρείας.

Στην τρίτη θέση για το τέταρτο τρίμηνο του 2016 φιγουράρει η Huawei. Για πρώτη φορά το μερίδιο αγοράς που απέσπασε σε τρίμηνο η κινεζική εταιρεία ήταν διψήφιο (10,6%) με παραδόσεις 45,4 εκατομμυρίων συσκευών, ποσότητα αυξημένη κατά 38,6% σε σχέση με τις 32,7 εκατομμύρια συσκευές του τελευταίου τριμήνου του 2015. Σε ετήσια βάση η Huawei είχε παραδόσεις 139,3 εκατομμυρίων συσκευών έναντι 107 εκατομμυρίων συσκευών το 2015 (αύξηση 30,2%). Ιδιαίτερη επιτυχία εμφάνισε η εταιρεία τόσο στην κινεζική αγορά όσο και σε σειρά επιμέρους ευρωπαϊκών αγορών με αιχμή του δόρατος τα μοντέλα της οικογένειας P αλλά και τις συσκευές κάτω από το brand Honor.

Η Oppo βρέθηκε στην τέταρτη θέση εμφανίζοντας αύξηση πάνω από 100% των μεριδίων αγοράς, από έτος σε έτος. Στο τρίμηνο η Oppo παρέδωσε 31,2 εκατομμύρια συσκευές έναντι 14,4 εκατομμυρίων συσκευών το αντίστοιχο διάστημα του 2015 (αύξηση 117%), αντίστοιχα κατά το 2016 παραδόθηκαν 99,4 εκατομμύρια συσκευές έναντι 42,7 εκατομμυρίων το 2015 (αύξηση της τάξης του 132,9%).

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Vivo με παραδόσεις 24,7 εκατ. συσκευών το τελευταίο τρίμηνο του 2016 έναντι 12,1 εκατ. συσκευών πέρυσι. Σε ετήσια βάση η Vivo παρέδωσε 77,3 εκατ. συσκευές έναντι 38 εκατ. το 2015 (αύξηση της τάξης του 103%). Το μεγαλύτερο ποσοστό παραδόσεων της Vivo απευθύνεται στην κινεζική αγορά αλλά, όπως και η Oppo, η εταιρεία κινείται περισσότερο επιθετικά σε αρκετές περιφερειακές αγορές.

 

 

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons