Φορητότητα αριθμών: Ξέρει κανείς πώς δουλεύει;

by Stefanos Kofopoulos • On 09-05-2007 • AT 6:01 pm • 18 ΣΧΟΛΙΑ
Mobile

crazy scenario

Θέλω να αλλάξω εταιρεία κινητής τηλεφωνίας χρησιμοποιώντας την δυνατότητα που προσφέρει η υπηρεσία της φορητότητας αριθμών αλλά με απασχολεί ιδιαίτερα η τεχνική υλοποίηση του εγχειρήματος. Έχω σκεφτεί δύο πιθανά σενάρια που μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο:

  1. Το τραγικό σενάριο η εταιρεία κνητής τηλεφωνίας που χρησιμοποιώ να προωθεί τις κλήσεις και τα δεδομένα στην νέα εταιρεία. Δεν θέλω να σκέφτομαι ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβαίνει γιατί πολύ απλά οι λόγοι που κάτι μπορεί να πάει στραβά αυξάνονται
  2. Το πιο λογικό σενάριο είναι η νέα εταιρεία να αναλαμβάνει την διαχείρηση κάπου ID [κάτι σαν το IMEI ίσως;] που σχετίζεται με τον λογαριασμό μου και όλες οι κλήσεις να δρομολογούνται πλέον μέσα από αυτή. Κάτι σαν αλλαγή routing table.
  3. Το σενάριο που δεν γνωρίζω και ίσως κάποιος ειδικός στο θέμα μπορεί να προτείνει

Άραγε διαβάζουν pestaola.gr στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας;

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

18 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Με όση βαρύτητα μπορεί να έχει κάποια κοπέλα που δουλεύει σε κατάστημα cosmote μου απάντησε πως αναλαμβάνουν σαν δικό τους νούμερο το συγκεκριμένο. Δηλαδή πια δεν έχει σχέση το 697 για cosmote αλλά ολόκληρο το νούμερο. Όμως επειδή υπάρχουν πολλές κοπέλες που απλώς πουλάνε κινητά στην cosmote και λένε τι περιέχουν τα προγράμματα ( αν τύχει και ξέρουν ) ίσως ο Καρακατσάνης μας διαφωτίσει.

  2. Και εγώ θα ενδιαφερόμουν για την τεχνική υλοποίηση του ζητήματος. Πάντως ως τελικός χρήστης εδώ και κανένα 4μηνο δεν είχα πρόβλημα.

    Χμμμ, τωρα που το ξανασκεφτομαι, μερικές φορές όταν δοκιμάζω να πάρω την κοπέλα μου (και εκείνη με φορητότητα) και είναι οριακά εκτός δικτύου τότε αντι να μου απαντήσει η TIM (Μάγκυ) ότι δεν βρέθηκε ο συνδρομητής που απαντά η Voda(αρχική εταιρία!). Lol, υποψιάζομαι routing απο Voda σε Tim…

  3. νομίζω ότι η απάντηση δεν είναι ακριβώς απλή αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι περιέχει το SS7

    http://en.wikipedia.org/wiki/SS7

  4. You guys rock! Θα διαβάζω το link στην wikipedia και θα ρωτήσω και εγώ σχετικά. Ευχαριστώ πολύ!

    @Papajohn: Κάτι τέτοια έχω ακούσει και εγώ και προβληματίζομαι.

  5. Χοντρικά, ο κάθε παροχός κρατάει ένα registry με τα νούμερα που έχουν μεταφερθεί από αυτόν σε κάποιον άλλον και κάνει redirect τις εισερχόμενες κλήσεις στον σωστό παροχό…

  6. Το σενάριο που αναφέρεις (ουσιαστικά με call forward) θεωρείται καταστροφικό για κάποιον που δουλεύει στις τηλεπικοινωνίες. Λογικά οι μόνοι που θα πρέπει να ταλαιπωρούνται από όλη την υπόθεση είναι οι μηχανικοί των εταιρειών οι οποίοι πρέπει να σπάνει τις αριθμοδοτήσεις και τις δρομολογήσεις προς άλλα δίκτυα… Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο στην εταιρεία που δουλεύω πραγματικά σπαζόμαστε!!! Και μιλάμε για τετραψήφια νούμερα έτσι; Πάντως αναμένω κι εγώ μια επίσημη απάντηση!

  7. Εγώ πάντως που άλλαξα εταιρία και κράτησα τον ίδιο αριθμό δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα. Γενικά έχω την εντύπωση ότι ο αριθμός τηλεφώνου δεν παίζει κάποιο ρόλο. δηλαδή η κλήση δεν προωθείται στην εκάστοτε εταιρία μόνο και μόνο εξαιτίας του τρίτου ψηφίου του. Λογικότερο είναι να αναλαμβάνει η εταιρία τον αριθμό σαν να ήταν δικός της.

  8. Άλλαξα πριν από 3 εβδομάδες εταιρία. Σου δίνουν νέα κάρτα SIM οπότε δεν υπάρχει θέμα ΙΜΕΙ κλπ. Δεν γίνεται η διαχείριση του κινητού σου αλλά της κάρτας SIM σου που αντιστοιχεί στον αριθμό του τηλεφώνου σου. Στο σύστημα της εταιρίας ο κωδικός της συγκεκριμμένης κάρτας SIM που θα πάρεις αντιστοιχεί στον αριθμό τηλεφώνου σου. Αν π.χ. χάσεις την SIM σου δίνουν καινούργια με άλλο κωδικό κάρτας αλλά ενημερώνουν το σύστημά τους ότι αντιστοιχεί στον αριθμό τηλεφώνου σου. Για να μεταφερθείς σε άλλη εταιρία απλώς τους κάνεις εξουσιοδότηση να “μεταφέρουν” τα δικαιώματα διαχείρισης του αριθμού σου από την παλιά σου εταιρία στη νέα. Σύμφωνα με τη νομοθεσία και τα πρωτόκολλα των εταιριών κάθε αριθμός τηλεφώνου, κινητού ή σταθερού ανήκει στον εγγεγραμμένο χρήστη του, κάτι σαν αυτό που γίνεται και με τα domains δηλαδή. Το λογισμικό της κάθε εταιρίας διαχειρίζεται τον αριθμό τηλεφώνου μέσω της κάρτας SIM.

  9. Επειδή φαντάζομαι ότι ρωτάς τεχνικά το «πως δουλεύει» και όχι πρακτικά σαν χρήστης τι χρειάζεται να κάνεις να σου πω εν ολίγοις ότι:
    Όταν θες να πας από έναν πάροχο σε έναν άλλο, κάνεις αίτηση στον «πάροχο-δέκτη» σε αυτόν που θα σε δεχτεί στο δίκτυο του. Τότε ξεκινάει μια ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ του «παρόχου-δέκτη» και του «παρόχου-δότη» αυτού δηλαδή που είσαι πελάτης και θες να φύγεις. Τώρα, όλα τα στοιχεία που έχεις αρχικά δώσει στον «πάροχο-δότη» (διεύθυνση, ΑΦΜ κλπ) μεταφέρονται στον καινούργιο πάροχο.
    Και ερχόμαστε στην ουσία της φορητότητας. Επειδή το νούμερο σου μεταφέρεται και αυτό στον καινούργιο πάροχο και δεν ανήκει πλέον στον παλιό σου, καταχωρείται από τους παρόχους (και τον δέκτη και τον δότη) σε μία βάση δεδομένων που λέγεται ΕΒΔΑΦ ή αλλιώς εθνική βάση δεδομένων αναφοράς για τη φορητότητα. Αυτή η βάση εποπτεύεται και ελέγχεται από την ΕΕΤΤ την εθνική επιτροπή τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομίων. Αυτό που κάνει η βάση αυτή είναι να περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τον νέο πάροχο που ανήκει το νούμερο σου για τη σωστή δρομολόγηση των κλήσεων προς τον αριθμό που έχεις. Στην βάση αυτή έχουν πρόσβαση όλοι ανεξαιρέτως οι πάροχοι της Ελλάδας, πάροχοι και σταθερής και κινητής τηλεφωνίας ακριβώς για να μπορούν να δρομολογούν και να τερματίζουν κλήσεις από το δίκτυο τους προς οποιοδήποτε νούμερο! Όλα τα υπόλοιπα, γιατί υπάρχουν και άλλα τεχνικά θέματα από πίσω, είναι για τους μηχανικούς των παρόχων και δεν σε ενδιαφέρουν.

  10. Δηλαδή χοντρικά όταν κάνω ένα τηλέφωνο:
    1. Η εταιρία μου βλέπει αν είναι στο δικό της δίκτυο και αν ναι κρατά την κλήση εκεί.
    2. Αν δεν είναι εσωτερική κλήση τότε κάνει ενα query στη βάση της ΕΕΤΤ, παίρνει το δίκτυο προορισμού και δρομολογεί την κλήση μου προς αυτό?

  11. Άρα μπαίνει κάποιος / κάτι επιπλέον ανάμεσα σε αυτόν που με καλεί και σε εμένα.

  12. Όχι Titana, αν είναι όπως το κατάλαβα τότε έτσι και αλλιώς, σε κάθε δρομολόγηση κλήσης μεταξύ διαφορετικών δικτύων μπαίνει αυτός ο “κάποιος”.

  13. Πράγμα που είναι κακό γιατί τώρα υπάρχουν δύο πράγματα που μπορεί να πάνε στραβά και να χαθούν κλήσεις κλπ.

  14. @Γιάννης: Οι απαντήσεις τους είναι χειρότερες από copy & paste γμτ. Νομίζω ότι έχω καταλήξει ότι ουσιαστικα γίνεται κάποιου είδους προώθησης των κλήσεων και δεδομένων μέσα από ένα νέου routing table που με κάποιο τρόπο βλέπουν οι telco.

  15. Όταν κάποιος κάνει ένα τηλεφώνημα από κινητό (προς οποιοδήποτε προορισμό), τότε η εταιρία στην οποία είναι (άσχετα με το αν έχει κάνει ή όχι φορητότητα) κοιτάζει να προωθήσει την κλήση με το μικρότερο δυνατό κόστος για αυτήν! Αυτό και μόνο είναι το κριτήριο για μια εταιρία τηλεπικοινωνιών πιστέψτε με! Πάνω εκεί βασίζονται όλα.
    Από εκεί και πέρα μετράνε τόσα πολλά που δεν μπορούν να αναλυθούν σε ένα blog.
    Χοντρικά είναι έτσι ακριβώς όπως το λέει ο Papajohn. Αν το κινητό που καλείς είναι στην ίδια εταιρία με σένα, η εταιρία προωθεί και τερματίζει την κλήση μέσα από το δίκτυο της (αν και αυτό δεν ισχύει πάντα). Αν δεν είναι, βλέπει το destination από το αρχείο της ΕΒΔΑΦ και με γνώμονα ΠΑΝΤΑ το οικονομικό (και ίσως την ποιότητα!!!) προωθεί την κλήση. Αλλά όπως είπα πριν, υπάρχει περίπτωση η εταιρία σου να χρησιμοποιεί άλλο δίκτυο ακόμα και για τερματισμό σε δικό της προορισμό! Αυτό συνήθως συμβαίνει σε μεγάλα προβλήματα (και όχι συχνά). Αν για παράδειγμα μια εταιρία θέλει να τερματίσει κλήση από κινητό στην Μονεμβασιά, σε κινητό της στην Αλεξανδρούπολη και έχει πρόβλημα στο backbone δίκτυο της, τότε εναλλακτικός δρόμος είναι πολλά άλλα δίκτυα όπως το SS7 δίκτυο του ΟΤΕ, αλλά πάντα με γνώμονα το κόστος για την εταιρία που λόγο προβλήματος αναγκάζεται να περάσει κλήσεις της (το λεγόμενο transit) μέσα από ξένο προς αυτήν δίκτυο. Επίσης, αυτό συμβαίνει όταν το κινητό τερματισμού είναι registered στο εξωτερικό.
    Και κάτι ακόμα. Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τις εταιρίες σταθερής τηλεφωνίας.
    @Titanas: φίλε μην κινδυνολογείς. Τα πράγματα που μπορούν να πάνε στραβά είναι δύο δηλαδή το εξής ΕΝΑ: να μην έχει κάλυψη σήματος η περιοχή που είναι ο καλών ή ο καλούμενος! Κάτι άλλο για να χαθεί μια κλήση ή ένα SMS/MMS δεν υπάρχει περίπτωση, όσα δίκτυα και να μπουν ανάμεσα στον καλών και στον καλούμενο. Φαντάσου ο καλούμενος να είναι στο εξωτερικό πόσα δίκτυα μεσολαβούν!!!

  16. Βασίλη μιας και φαίνεται να γνωρίζεις, μπορείς να κάνεις καμμιά εικασία για το περίεργο φαινόμενο που περιέγραψα πριν? Χoντρικά, όταν καλώ χρήστη φορητότητας (απο 694 σε TIM), σε ορισμένες σπάνιες περιπτώσεις (που ο αποδέκτης έχει χαμηλό σήμα) λαμβάνω μήνυμα απο Voda και όχι ΤΙΜ το οποίο μου λέει ότ δε βρέθηκε ο υπολογιστής?

  17. Υπάρχει μια συνεργασία μεταξύ Vodafone και ΤΙΜ. Αυτή η συνεργασία ξεκίνησε πιλοτικά πριν από αρκετό καιρό στην περιοχή της Μεσσηνίας, Κεφαλονιάς και Ιθάκης και ονομάζεται εθνική περιαγωγή (το γνωστό roaming). Σύντομα θα επεκταθεί και στην υπόλοιπη χώρα. Εκεί οφείλεται το γεγονός ότι παίρνεις νούμερο της ΤΙΜ (άσχετα με την φορητότητα του από VODAFONE) και το απαντάει η VODAFONE.
    Να σου πω εν τάχη ότι με την εθνική περιαγωγή οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων Vodafone και ΤΙΜ μπορούν σε περιπτώσεις που ένα εκ των δύο δικτύων δεν προσφέρει κάλυψη να επικοινωνούν μέσο του δικτύου της άλλης εταιρείας. Αφορά τις υπηρεσίες φωνής, γραπτών μηνυμάτων, μηνυμάτων πολυμέσων (MMS), καθώς και υπηρεσίες WAP. Αυτό είναι ένα είδος free roaming εντός της επικράτειας. Έτσι όταν το κινητό ενός χρήστη είναι στην αυτόματη επιλογή δικτύου, επιλέγει το άλλο δίκτυο χωρίς ο χρήστης να το αντιληφθεί…

  18. Βσίλη, είμαι ενημερωμένος για την εθνική περιαγωγή που εφαρμόζουν πιλοτικά Voda-TIM (στο χωρίο μου! lol), έχω όμως την εντύπωση πως στην Αθήνα κάτι τέτοιο δεν υπάρχει ακόμα, τουλάχιστον δε το έχω δει στο κινητό μου. Τέσπα, ευχαρτιστω για τον χρόνο σου!

Top

Show Buttons
Hide Buttons