Η Google εξηγεί πώς διαχειρίζεται το «δικαίωμα στη λήθη»

by George Polyzos • On 04-08-2014 • AT 12:45 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Internet

Google-2

 

Η Google απάντησε με ένα κείμενο 13 σελίδων στα ερωτήματα των αρμόδιων ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής του «δικαιώματος στη λήθη».

Σύμφωνα με την Google, σε κάθε αίτημα η εταιρεία αξιολογεί τόσο το είδος της ιστοσελίδας που φιλοξενείται ο σύνδεσμος όσο και το πρόσωπο που κάνει την αίτηση για διαγραφή του συνδέσμου. Για παράδειγμα, είναι πιθανό να αφαιρεθεί ο σύνδεσμος που φιλοξενείται σε ένα blog, αλλά είναι μάλλον απίθανο να αφαιρεθεί ένας σύνδεσμος που αφορά την είδηση μίας έγκυρης δικαστικής απόφασης.

Επιπλέον, η Google επισημαίνει τη σημασία της ύπαρξης ειδοποιήσεων όταν περιεχόμενο έχει αφαιρεθεί από τα αποτελέσματα αναζήτησης. Παράλληλα, η εταιρεία ήδη ασχολείται με αφαιρέσεις συνδέσμων που σχετίζονται με θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Σε πολλές από αυτές τις περιπτώσεις οι αφαιρέσεις συνδέσμων σχετίζονται με εταιρείες που θέλουν να «διαγράψουν» αναφορές αντιπάλων τους.

Επίσης, στην επιστολή της η Google ομολογεί ότι δεν μπορεί να προσδιορίσει τον μέσο χρόνο που απαιτείται για να αφαιρεθεί ένας σύνδεσμος από τα αποτελέσματα αναζήτησης. Σε ότι αφορά ορισμένα στατιστικά στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, οι κάτοικοι της Γαλλίας αναδεικνύονται σε «πρωταθλητές» με 17.500 αιτήματα για περίπου 58.000 συνδέσμους.

Ακολουθούν η Γερμανία (16.500 αιτήσεις και 57.000 σύνδεσμοι), η Βρετανία (12.000 αιτήσεις και 44.000 σύνδεσμοι), η Ισπανία (8.000 αιτήσεις και 27.000 σύνδεσμοι) και η Ολλανδία (5.000 αιτήσεις και 21.000 σύνδεσμοι). Συνολικά, η Google έχει δεχθεί πάνω από 91.000 αιτήσεις που αφορούν περισσότερους από 328.000 συνδέσμους.

Από το παραπάνω σύνολο πραγματοποιήθηκε διαγραφή στο 53% των συνδέσμων. Περισσότερες λεπτομέρειες ζητήθηκαν στο 15% των αιτήσεων ενώ 32% των αιτήσεων διαγραφής απορρίφθηκαν.

Και μόνο η ύπαρξη της επιστολής δείχνει ξεκάθαρα ότι η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αλλά και οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές πήραν μια απόφαση χωρίς να έχουν δημιουργήσει προηγουμένως το ανάλογο νομικό πλαίσιο λειτουργίας. Αποτέλεσμα αυτού είναι να καλούνται οι εταιρείες να δημιουργήσουν, η κάθε μία ξεχωριστά, τρόπους εφαρμογής ενός νέου κανονισμού.

Να υπενθυμίσουμε ότι οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές είχαν ζητήσει από τις Google, Microsoft και Yahoo να δώσουν λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονται αιτήματα χρηστών σχετικά με το «δικαίωμα στη λήθη». Απομένει να δούμε αν και η Microsoft και η Yahoo θα δημοσιοποιήσουν τις επιστολές τους.

Το «δικαίωμα στη λήθη» προέκυψε τον περασμένο Μάιο όταν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δικαίωσε έναν Ισπανό δικηγόρο, για μια υπόθεση του 2009, και επέβαλλε στην Google τη διαγραφή συνδέσμων που σχετίζονταν με παλαιότερη κατάσταση χρεωκοπίας στην οποία είχε περιέλθει ο εν λόγω πολίτης.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons