Οι βενζινοπώλες ξέρουν από spread, για αυτό η Ελλάδα πεθαίνει #gasgr

by Stefanos Kofopoulos • On 22-02-2010 • AT 4:23 pm • 9 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

social gas

Δεν έχει σημασία αν ο κύριος και η κυρία της διπλανής πόρτας γνωρίζουν τι είναι το spread. Μπορεί το παρόν και το μέλλον της Ελλάδας να βασίζεται πάνω στο νόημα που αντιπροσωπεύει μια λέξη αλλά κανείς δεν νιώθει άμεσα τις συνέπειες, εξαιρουμένης της ακουστικής ενόχλησης από την επανάληψη του όρου στα δελτία ειδήσεων. Οι αγορές (που ξαφνικά απέκτησαν ανθρώπινη υπόσταση) και το spread εισβάλλουν καθημερινά στα σπίτια εκατομμυρίων Ελλήνων με τον ίδιο τρόπο που η απεργία των τελωνειακών, έσπρωξε στην απληστία του Νεοέλληνα στο σαλόνι και την κουζίνα κάθε σπιτιού.

Ενώ τα διεθνή συμφέροντα και τα αρπακτικά των αγορών προσπαθούν να βγάλουν ακόμα περισσότερα εις βάρος της χώρας, το ίδιο προσπαθούν να κάνουν αυτοί που κάθονται στο διπλανό τραπέζι της καφετέριας φορώντας το Ελληνικό προσωπείο της αισχροκέρδειας και του ξέρεις-ποιος-είμαι-εγώ. Είναι συνηθισμένη πρακτική η τιμή της βενζίνης να αυξάνεται απίστευτα με κάθε αφορμή και διεξαγωγή απεργίας που επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα τον εφοδιασμό των πρατηρίων καυσίμων. Μόνο που αυτή την στιγμή που όλοι κλαίγονται και απεργούν κανείς δεν δίνει σημασία για το €1.5 /lt ή και παραπάνω.

Τουλάχιστον οι αγορές παίζουν με τους κανόνες της αγοράς, την προσφορά και την ζήτηση. Στην Ελλάδα του 2010 οι τύπου αδικημένοι αυτής της κοινωνίας παρότι έχουν γεμάτες δεξαμενές με τιμές προ απεργίας και άρα προ έλλειψης, ξαφνικά αποφασίζουν ότι η τιμή της βενζίνης πρέπει να ακριβύνει γιατί όλοι θα τρέξουν να γεμίσουν όπως παλιότερα κάποιοι αγόρασαν ζάχαρη και γάλα. Έτσι απλά και χωρίς να ανοίξει ρουθούνι.

Είναι αυτή η συμπεριφορά στο εσωτερικό της Ελλάδας που δίνει το δικαίωμα σε πολιτικούς να αυθαιρετούν, στις αγορές να θέλουν να βγάλουν από την μύγα ξίγκι και φυσικά στον κάθε τύπου επιχειρηματία που έτσι απλά ανεβάζει την τιμή στο γάλα, στο νερό ή απλά νομίζει ότι μπορεί να κλείνει τους δρόμους και τα σύνορα της χώρας επειδή απλά μπορεί και κανείς δεν θα του πει τίποτα.

Τρία πράγματα έμαθα από τις και καλά απεργιακές κινητοποιήσεις που επηρεάζουν της διανομή καυσίμων:

1. Η κάθε κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα για την συγκράτηση των τιμών γιατί ο φόρος καυσίμων είναι ποσοστό και όχι πάγιο ποσοστό ανα λίτρο. Δεν γνωρίζω όμως αν αυτό το ποσοστό είναι πάνω στην αρχική τιμή αγοράς της βενζίνης ή στην τιμή πώλησης.

2. Ποτέ δεν βάζω βενζίνη σε τέτοιες περιόδους τεχνητής κρίσης και πανικού. Είναι δεδομένο ότι το γλέντι θα κρατήσει δύο ή τρεις μέρες, κάποιοι που δεν έχουν το όνομα Παπανδρέου, Σαμαράς, Παπαρήγα, Καρατζαφέρης θα κλέψουν τον καθένα από εμάς ανεβάζοντας την τιμή στα ύψη ή προσφέροντας μόνο SUPER αμόλυβδη των 98 οκτανίων.

3. Μεταφέρω όποια δουλειά μπορεί να πάρει παράταση και έχω τα μάτια μου ανοιχτά σε Twitter και Facebook για νέα όπως αυτό το status update του Στέλιου: Βενζινάδικο ανοιχτό στην Πέτρου Ράλλη,μετά το φαναρι του Κηφισού ΕΤΕΚΑ 1.209 το lt. Είναι προφανές ότι μπορεί να συμφωνηθεί ένα hashtag πχ #gasgr έτσι ώστε όλοι να ενημερώνονται και να ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο παρακάμπτοντας τα καρκινώματα αισχροκέρδειας χωρίς να ξοδέψουμε ευρώ παραπάνω.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Έβαλα βενζίνη με 1.26 βδομάδες πριν την απεργία…

    • Tο ίδιο και εγώ.. για αυτό φαντάζομαι δεν ήμασταν στις ουρές. Εγώ γέμισα με 1.129 αλλά αυτό δεν έχει σημασία όσο το 1.3 ή 1.5 ή παραπάνω και με την κλασσική δικαιολογία μόνο super.. έτσι απλά, επειδή μπορούν.

      • Δεν με νοιάζει ποιοι φυτοζωούν όπως το λες εσύ και ποιοι όχι και δεν σχολιάζω αυτό. Προτείνω λύσεις για το θέμα. Όσο για το link που έδωσες είναι γνωστό, του υπουργείου και εκτός πραγματικότητας απλά. Εξάλλου αναφέρεται ότι είναι ενδεικτικές οπότε..

      • ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΑΠΟ ΕΛ.ΠΕ. MΕ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ Φ.Π.Α αυτό δεν σημαίνει την τιμή που θα πληρώσω στο πρατήριο εγώ και άρα θα μου φύγουν τα χρήματα από την τσέπη. Όσο για το ενδεικτικές έχει τεράστια σημασία γιατί μια διαφορά σε cent είναι σημαντική για τον όγκο του καυσίμου που διακινείται.

        Η πληροφόρηση που έχω είναι το επαναλαμβανόμενο pattern με κάθε αφορμή για απεργία ή οτιδήποτε επηρεάζει την τροφοδοσία των πρατηρίων. Ξαφνικά οι τιμές ανεβαίνουν στα ύψη, λίγο μετά υπάρχει μόνο SUPER αμόλυβδη και μόλις τελειώσει το θέμα οι τιμές παραμένουν λίγο τσιμπημένες προς τα πάνω, έτσι απλά γιατί μπορούν.

        Ακριβώς επειδή υπάρχει κερδοσκοπία έκανα αυτό το post και πρότεινα 2 λύσεις για την καταπολέμηση αυτής.

  2. Χρειαζόμαστε ένα ελληνικό http://gasbuddy.com/

  3. Super όλα τα links που στέλνεται παιδιά.. άντε και με λίγο crowd sourcing από Twitter και Facebook για να είμαστε up to date με όλα αυτά. Share παντού!

  4. Η κατάσταση με τα κάυσιμα έχει ξεφύγει εδω και καιρό.
    Απλά τώρα “πονάει” πολύ περισσότερο.
    Όπως έγραψα και σε ενα άλλο post,
    Τα ελληνικά πράτηρια στη άνοδο των τιμών του πετρελαίου έχουν online σύνδεση των αντλιών με το Dow-Jones και στην πτώση των τιμών έχουν “αποθέματα”.

    Σχετικά με το 1) πάντος ο φόρος (ως απόλυτο νούμερο) υπολογίζεται στην τιμή αγοράς από το διυλιστήριο , και μετά μπαίνουν το κέρδος της εταιρείας χονδρικής και του πρατηρίου.

    Αυτό που δεν λέει κανείς είναι ότι όπως και να έχει το θέμα μας κλέβουν “νομιμότατα’ ανεξάρτητα από τη τιμή του λίτρου γιατί αν πρόσεξετε αγοράζετε/ούμε σε λίτρα που είναι μονάδα όγκου (και όχι βάρους) και ως γνωστόν ο όγκος ενός υγρού αλλάζει ανάλογα με την θερμοκρασία.
    Γιαυτό και όταν οι βενζινάδες παραλαμβάνουν, εκτός από τα λίτρα μετράνε και την θερμοκρασία.
    Αυτός είναι και ένας λόγος που θέλουν το σύστημα εισροών-εκροών για να δίνουν αποδείξεις λιανικής, γιατί αλλιώς όλοι θα παρουσίαζαν “πλεόνασμα”, και θα μπορούσαν σε έλεγχο (το άλλο ανέκδοτο) να κατηγορηθούν για λαθρεμπορία.
    Γιατί αν έχεις αγοράσει 1000 lt και έχεις πουλήσει (βάση των αποδείξεων) 1100lt, θα πρέπει να δικαιολογήσουν τα επιπλέον 100lt τα οποία δεν είναι τίποτα άλλο από τη διαφορά μεταξύ του όγκου που πληρώσαμε και του όγκου που πραγματικά πήραμε σε κάθε γέμισμα.

    Το θέμα είναι τεράστιο, αλλά πλέον λόγο της οικονομικής κατάστασης και η μικρότερη αύξηση θα έχει πολύ μεγάλυτερο αντίκτυπο στην τσέπης μας.

  5. Τέλεια η πρότασή σου, φαντάζομαι είναι real time το search στο twitter, κάποια διάκριση τοπικής φύσης θα χρειαστεί βέβαια πχ. Lam=Λαμία, ίσως ενεργοποιήσω λογαριασμό στο twitter με το καινούργιο μου κινητό προσεχώς!

  6. παιδια ομως τα site αυτα αναφερουν φθηνα βενζιναδικα οχι αν ειναι ποιοτικα.Ρισκαρει κανεις απο σας να κανει ζημια στο αυτοκινητο του για να βαλει απλα και μονο φθηνα;Στο τελος η ζημια στον κινητηρα ειναι μεγαλυτερη απο τα λεφτα που μπορει να γλιτωσεις απο την διαφορα της τιμης!!!!!!!

Top

Show Buttons
Hide Buttons