Η Ελλάδα που σκοτώνει τα παιδιά της (και το GBC08) [updated]

by Stefanos Kofopoulos • On 15-05-2008 • AT 1:19 pm • 26 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

Greek Blogger Camp

Όπως γνωρίζετε οι περισσότεροι, το Greek Blogger Camp θα προγραμματιστεί φέτος για το Σάββατο 31 Μαϊου και Κυριακή 1η Ιουνίου στην πανέμορφη Ίο, με επιστροφή στον Πειραιά την Δευτέρα. Όπως και το 2007 έτσι και φέτος βασίστηκα στο πρόγραμμα της Hellenic Seaways για να φτάσουμε στο νησί γρήγορα και όσοι εργάζονται να πάρουν άδεια μόνο 1 ημέρα, την Δευτέρα.

Δυστυχώς η Hellenic Seaways έτσι ξαφνικά αποσάσισε να καταργήσει τα δρομολόγια του High Speed 5 που θα μας πήγαινε Πειραιά – Ίο σε 3 περίπου ώρες το Σάββατο το πρωί και θα μας έφερνε πίσω το μεσημεράκι της Δευτέρας. Ο λόγος άγνωστος. Ενημέρωση από το site καμία απολύτως. Αντιθέτως η εταιρεία είχε πίνακα με τα δρομολόγια του High Speed 5 ως τις 28/9/2008 τον οποίο κανείς δεν μπήκε στον κόπο να αλλάξει. Μπορείτε να τον δείτε εδώ σε πλήρες μέγεθος (τώρα πλέον, μετά από 1 εβδομάδα σχεδόν έχει αλλάξει).

Το τηλεφενικό Customer Service απλά λέει ότι τα δρομολόγια αλλάζουν και θα έπρεπε να είχατε δεί το κείμενο “Τα δρομολόγια υπόκεινται σε αλλαγές που γνωστοποιούνται μέσω του συστήματος κρατήσεων της ιστοσελίδας της εταιρείας στο Διαδίκτυο www.hsw.gr”. Εγώ λέω ότι “Τα δρομολόγια υπόκεινται σε αλλαγές που γνωστοποιούνται μέσω της παρούσας ιστοσελίδας www.hsw.gr” και πιστεύω στον πίνακα που έχω δει με τον πρόγραμμα ως τις 28/9/2008! Περιμένω κάποια ενημέρωση από το site.

Οι απεργίες και το πετρέλαιο θα πουν κάποιοι, χαζομάρες θα πω εγώ γιατί το High Speed 5 που χρειάζεται σχεδόν 3 ώρες για τα φτάσει Ίο εμφανίζεται στο πρόγραμμα την Παρασκευή 13 Ιουνίου ξανά (Αγίου Πνεύματος για όσους δεν κατάλαβαν). Αν αυτό δεν είναι αρκετό η ιστορία γίνεται χειρότερη.

Το νέο πλοίο High Speed 3 που θα αντικαταστήσει το High Speed 5, φεύγει μόνο Παρασκευή απόγευμα στις 4 και αναχωρεί από Ίο στις 6 το απόγευμα Κυριακής. Χρειάζεται σχεδόν 5 ώρες για να φτάσει στο νησί και κοστίζει το ίδιο με το High Speed 5. Οι επόμενες μέρες τις εβδομάδας είναι απλά χαμένες γιατί δεν υπάρχει δρομολόγιο και το Δημητρούλα δεν θεωρείται καν λύση για όποιον έχει εγκέφαλο στο μέγεθος καρυδιού.

Πώας τα έμαθα όλα αυτά, μα φυσικά όταν πήγα να κάνω μαζική κράτηση εισιτηρίων από το γκισέ της Hellenic Seaways στο λιμάνι του Πειραία. Το site επιτρέπει online booking μέχρι 9 άτομα. Το εκπτωτικό πακέτο ξεκινάει από κρατήσεις 10 και περισσότερων ατόμων που φυσικά δεν γίνεται online!

Πολύ απλά, η εταιρεία αποφασίζει να βγάλει τα πλοία γιατί έτσι θέλει. Ακυρώνει οποιδήποτε προγραμματισμό έχω κάνει εγώ και διάφοροι άλλοι. Δεν ενημερώνει καν τον πίνακα με τα δρομολόγια παρά λέει ότι αν τελικά θέλετε να κλείσετε και να κάνετε κλικ εκει εκει και εκεί στο τέλος θα φάτε πόρτα άρα θα ξέρετε ότι κάτι δεν πάει καλά.. ναι φυσικά αυτή η γελοία δικαιολογία ισχύει όταν κάποιος θέλει να κάνει μέχρι 9 κρατήσεις μόνο.

Δεν συζητάμε για την προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό (είναι μέρους του Greek Blogger Camp αυτό), για τον τουρισμό, για την τοπική κοινωνία που χάνει λεφτά και φυσικά για την κατάργηση της έννοιας του προγραμματισμού σε αυτή την διαολεμένη χώρα.

Το Customer Service δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να μου απαντήσει σε email όλα όσα είπαμε στο τηλέφωνο για την ακύρωση των δρομολογίων. Έχω λάβει μόνο ένα email που λέει κατι γενικά περί προτίμησης, ευχαρίστησης, online booking και σαχλαμάρες.

Που είμαστε τώρα: Το Greek Blogger Camp θα γίνει αλλά θα ταλαιπωρηθούμε περισσότερο. Κοιτάω τι μπορώ να κάνω για να κινηθώ νομικά εναντίον της Hellenic Seaways. Τις επόμενες μέρες θα μάθω περισσότερες λεπτομέρειες αλλά προ το παρόν το πρόγραμμα λέει αναχώρηση Παρασκευή 30 Μαϊου 4μμ – επιστροφή Κυριακή 1 Ιουνίου 6μμ. Ναι ξέρω ότι κάποιοι θέλατε να μείνετε παραπάνω αλλά δεν έχει πλοία για επιστροφή. Ναι ξέρω ότι κάποιοι από τους ομιλητές ήθελαν να κάνουν island hoping αλλά δεν ξέρω τι θα γίνει τελικά. Ναι ξέρω ότι προσπαθούμε να σπρώξουμε όσο μπορούμε αυτή την χώρα αλλά το μόνο που κάνει είναι να σκοτώνει τα παιδιά της και το GBC08 μαζί.

Update: Η απάντηση όπως την έλαβα από τον δικηγόρο

Στέφανε δεν νομίζω ότι έχουμε ελπίδες, καθώς δεν υπάρχει δικαστική απόφαση που να έχει επιδικάσει αποζημίωση σε αντίστοιχη περίπτωση.

Χαρακτηριστικά, η νομοθεσία αναφέρει ότι και εισιτήριο να έχεις αγοράσει, αν το αναβάλουν και μια βδομάδα πριν, δεν οφείλουν αποζημίωση. Στην δική μας περίπτωση ούτε εισιτήρια είχαν αγοραστεί, ούτε το χρονικό διάστημα ήταν συντομότερο από μία εβδομάδα.

Φυσικά θα μπορούσε να γίνει μια αγωγή για να δούμε αν θα τρομοκρατηθούν και σου κάνουν μια πρόταση για οικονομικό συμβιβασμό εξωδικαστικά. Ωστόσο, αν φτάσει στο δικαστήριο έχω επιφυλάξεις για την επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

26 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Mi psaxneis organwsi ekei pou den yparxei! An tha itan ta ploia to mono problima…simasia exei oti to Greek Blogger Camp tha ginei. Go ahead! :-)

  2. Επειδή έχω ακούσει πολλές βλακείες από τις ακτοπλοϊκές για μείωση κερδών λόγω των τιμών του πετρελαίου, παραθέτω απλά τα οικονομικά αποτελέσματα του 2007, όπως τα ανακοίνωσε η HSW.
    “Στο μεταξύ, κέρδη μετά από φόρους ύψους 17,37 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε στη χρήση 2007 η HSW, έναντι κερδών ύψους 10,1 εκατ. ευρώ στη χρήση 2006, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 71%. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα 182,33 εκατ. ευρώ (αύξηση 10,2%).”
    Δηλαδή με αύξηση τζίρου 10% πέτυχαν αύξηση κερδών 71%, είχαν συνεπώς περισσότερα κέρδη ανά επιβάτη. Πως είναι δυνατόν θα αναρωτηθεί κάποιος, αφού τα έξοδα ανεβαίνουν λόγω της ανόδου της τιμής του πετρελαίου;
    Η απάντηση δίνεται λίγο πιο κάτω:
    “Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται, όπως αναφέρεται στο ετήσιο δελτίο της εταιρείας, σε τρεις κυρίως λόγους:
    ……
    3)Στην επιτυχημένη σύναψη συμβολαίων αντιστάθμισης κινδύνου τιμών καυσίμων.
    Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά οι εταιρείες έχουν εξασφαλιστεί έναντι της ανοδικής τιμής του πετρελαίου και, όπως δηλώνουν και οι ίδιες, αυτό τους εξασφαλίζει ακόμα περισσότερα κέρδη!

  3. “Οι επόμενες μέρες τις εβδομάδας είναι απλά χαμένες γιατί δεν υπάρχει δρομολόγιο και το Δημητρούλα δεν θεωρείται καν λύση για όποιον έχει εγκέφαλο στο μέγεθος καρυδιού.”

    Απο πότε ρε φίλε αυτοί που δεν έχουν λεφτά να πάρουν τα (και καλά) χλιδάτα βαπόρια έχουν μικρό εγκέφαλο;
    Φαντάζομαι ότι δεν το εννούσες έτσι αλλά λίγο προσοχή στο τι κ πως γράφουμε δε βλάπτει…

  4. George P, καλή πληροφορία αυτή!

    χάρης, φαντάζομαι δεν γνωρίζεις τις περιπέτειες και τις μηχανικές βλάβες του Δημητρούλα..

  5. Τις γνωρίζω και έχω ταξιδέψει αρκετές φορές μ’ αυτό. Προσωπικά τα προτιμώ αυτά απο τα high-speed.

    Αλλά όπως και να έχει τέτοιοι χαρακτηρισμοί είναι ελαφρ΄ψς απαράδεκτοι

  6. χάρης, αν έχεις μείνει με κάποιο τέτοιο πλοίο (παναγιά εκατονταπιλιανή included) θα αλλάξεις γνώμη.

  7. στην τελευταία παράγραφο

    “Που είμαστε τώρα: Το Greek Blogger Camp αλλά θα ταλαιπωρηθούμε περισσότερο.”

    κάτι λείπει ή είναι ιδέα μου;
    α, και αναχώριση=αναχώρηση :Ρ

    καλά ξεμπερδέματα σου εύχομαι… συμβαίνουν αυτά, δυστυχώς. δε μου προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση…

    πάντως δε μπορώ να μη συμφωνήσω με το Χάρη, ως low budget ταξιδιώτισσα! και αυτά περί μηχανικών βλαβών τα ακούω βερεσέ. λες και τα χλιδάτα καράβια δε βουλίάζουν :Ρ
    no offense αλλά το σχολιάκι σου ήταν λιιιιγο άτοπο
    [το μόνο θέμα με τα παλιά καράβια είναι, imo, ο χρόνος]

  8. vaso, thanks για τα λάθη. Ναι και τα μεγάλα καράβια χαλάνε αλλά 1. δεν μου έχει τύχει ποτέ 2. δεν χαλάνε 2-3 φορές τον χρόνο οταν εκτελούν δρομολόγιο

    Διόρθωσα το σημείο που φαίνεται υπερβολικό

  9. Υπάρχουν από χρόνια λόμπι σε όλες τις μεταφορές στην Ελλάδα. Βλ. πχ ανυπαρξία τρένου στη Δυτική Ελλάδα, ταλαίπωρες γραμμές πλοίων στο Αιγαίο κ.ο.κ.

    Όλα αυτά φυσικά με τις πλάτες των εκάστοτε αρμοδίων. Δηλαδή με τις πλάτες και τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Όλα από τον πολίτη ξεκινάνε και σε αυτόν ξαναγυρίζουν.

    Θέλουμε δρόμο ακόμα …

  10. Εγώ με το χ Δημητρούλα πάντως δεν ρισκάρω να ταξιδέψω. Και δεν το λέω από άποψη ασφάλειας, αλλά από άποψη να μου χαλάσει το ταξίδι. Επειδή αν είναι να φτάσω το πρωί κανονικά και λόγω μηχανικής βλάβης φτάσω το βράδυ, θα χω ταλαιπωρηθεί και θα χω χάσει την μέρα μου. Και όταν πηγαίνω διακοπές + για τον χαβαλέ it’s ok, αλλά όταν πηγαίνω για κάποιο συνέδριο, ε, δεν είναι και ότι καλύτερο να φτάσω με καθυστέρηση..

  11. @Titanas
    1) Αν… “Τα δρομολόγια υπόκεινται σε αλλαγές που γνωστοποιούνται μέσω του συστήματος κρατήσεων της ιστοσελίδας της εταιρείας στο Διαδίκτυο http://www.hsw.gr” τότε γιατί ζητάνε το τηλέφωνο από τον πελάτη σε ΚΑΘΕ έκδοση εισιτηρίου τόσο από τα κεντρικά όσο και μέσω internet. Εφόσον έχουν το τηλέφωνο, είναι υποχρεωμένοι ΝΑ ΤΗΛΕΦΩΝΗΣΟΥΝ, για τις αλλαγές εκτός και θέλουν τα τηλέφωνα για άλλους λόγους.
    2) Περί Δημητρούλας… Είναι αλήθεια ότι τα καράβια της GA παρουσίαζαν προβλήματα. Ομως δυστυχώς και ΟΛΑ ΣΧΕΔΟΝ τα ταχύπλοα έχουν παρουσιάσει προβλήματα ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΡΥΘΜΟ. Ταξίδια 2,5 ωρών ολοκληρώνονταν σε 5 και δρομολόγια ακυρώνονταν “για άγνωστο διάστημα”. Η διαφορά είναι ότι για τα ταχύπλοα υπήρχε ΜΟΥΓΚΑ από τα κανάλια, γιατί το θέμα “παλιά καράβια στην Ελληνική ακτοπλοϊα που παρουσιάζουν βλάβες” είναι πιο πιασάρικο.
    3) Αν προχωρήσεις σε μήνυση ΘΑ ΣΟΥ ΒΓΑΛΩ ΤΟ ΚΑΠΕΛΟ. Μπράβο, μαζί σου! και θα πρότεινα ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ. Επίσης θα πρότεινα ΜΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ στο ΥΕΝ (με κοιν. στην HSW?) ώστε να λάβεις μία έγγραφη απάντηση εντός 15 ημερών σύμφωνα με το νόμο (αν δεν κάνω λάθος).

  12. Εδώ ταιριάζει οπου το live your myth in Greece! το live your bedevilment in Greece:p

  13. Στέλιος, μιλάω ήδη με δικηγόρο και με τον Συνδέσμο Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Για τα γρήγορα πλοία δεν ήξερα ότι παίζει κάτι τέτοιο.

    ugh82, είναι τραγικό γιατί όλοι οι ξένοι που θα έρθουν φέτος θέλουν να μείνουν και μετά το GBC08 στην Ελλάδα και να ξοδέψουν χρήμα αλλά και να διαφημίσουν την χώρα γμτ. Μην ξεχνάμε ποιοι έρχονται..

  14. @χάρης: Έχεις δίκιο, αλλά από την άλλη φαντάζομαι ότι αν προγραμμάτιζες εκδήλωση με πιεσμένο πρόγραμμα που κρατάει 2 μέρες στην Ίο, δεν θα έκλεινες τα εισητήρια για μερικές δεκάδες άτομα με το Δημητρούλα, σωστά;

    Πρώτον γιατί το μισό 2ήμερο θα περάσει σίγουρα στο πλοίο και δεύτερον γιατί το υπόλοιπο μισό υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να περάσει στο πλοίο… Απλά δεν βγαίνει.

  15. Μη σου πω ότι μέχρι μάρτυρας έρχομαι αν τους κάνεις μήνυση και χρειαστεί…

  16. Και αυτά δεν είναι τίποτα!

    Πριν ένα χρόνο μέλη της οικογένειας πήγαν διακοπές σε κάποιο νησί, έχοντας κλείσει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια (επιβάτες και αυτοκίνητο) ένα μην το ταξίδι.

    Αφού πήγαν μια χαρά, την ημέρα της επιστροφής πήγαν στο λιμάνι και περίμεναν το high speed…

    Και περίμεναν…
    Και περίμεναν…

    Μέχρι που κάποιος τους είπε: Α! Δεν το μάθατε? Ακυρώθηκε το δρομολόγιο και έχει άλλο …αύριο πάλι… Κανείς από την εταιρία ή το ταξιδιωτικό γραφείο δεν μπήκε στον κόπο να τους ενημερώσει!

    Δηλαδή στην Ελλάδα αν κλείσεις μέρες πριν ένα εισιτήριο, θα πρέπει να τους τηλεφωνείς κάθε μέρα και να ρωτάς: “Όλα ΟΚ και σήμερα?” κ.ο.κ
    :/

    Σε άλλες χώρες, σε αντίστοιχες περιπτώσεις, θα τους είχες πάρει και τα σώβρακα! Σε μας όμως απλά σκύβεις το κεφάλι λέγοντας το κλασικό “ότι πεις …αφεντικό” & “δε βαριέσαι…”

    Α! Και κάτι τελευταίο! Όσοι “τη βρίσκουν” να ταξιδεύουν με …σχεδίες (πλωτά φέρετρα ήθελα να πω αλλά κατάντησε λίγο μπανάλ αυτή η φράση), δεν πρέπει σώνει και καλά να μας πείσουν και μας για το πόσο ωραία είναι! Προτιμώ να μου εξασφαλίζω όσο το δυνατόν λιγότερες πιθανότητες θανάτου, θυσιάζοντας το σχετικό κόστος!
    :)

    Καλά ξεμπερδέματα btw

  17. ΑΛΗΤΕΣ!!! Πουλήστε ρε κάφροι τα πάντα σε ξένους μήπως και πάμε ποτέ μπροστά! Εμείς απλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.

  18. Από πού και ως πού θα πας να κινηθείς νομικά; Είχες κλείσει εισητήρια; Είχες κάνει κάποια κράτηση; Γιατί αλλιώς δε στέκει αυτό που λες.

  19. amorphis, έστησα κάτι πάνω στο πρόγραμμα τους (ήταν σε ισχύ μέχρι 28/9/2008) και χωρίς καμία αιτιολογία και ενημέρωση κόβουν το δρομολόγιο. Χαλάει το event μου.

    Το έμαθα όταν πήγα για κράτηση που όπως εξήγησα δεν γίνεται για περισσότερα απο 9 άτομα online. Αν μπορώ να κινηθώ νομικά θα το κάνω, αυτό περιμένω να μάθω από δικηγόρο.

  20. Πάντως λίγο δραματικός ο τίτλος του ποστ σου! Μπήκα να δω πώς η Ελλάδα σκοτώνει τα παιδιά της και είδα απλά ότι ακύρωσε ένα δρομολόγιο και έτσι θα μείνετε λιγότερο στο GBC!! (φιλικά πάντα, ξέρεις εσύ!)

  21. Παιδες μην το ψαχνετε οι ναυτιλιακες εχουν ξεφυγει τελειως. Εδω εκοψαν το γρηγορο πλοιο που ερχοταν περσυ το καλοκαιρι Χανια και η μονη λυση ειναι οι σκυλοπνιχτες της ΑΝΕΚ που κανουν 9,5 ωρες. ΣΤο 2008 να κανεις αντι για 4 ωρες με ταχυπλοο 9,5 με συμβατικο ειναι τραγικο για ενα απο τους τοπ προορισμους της Ελλαδας. Απο την αλλη εχει μπει γρηγορο πλοιο στο γειτονικο Ρεθυμνο (μονο 2 φορες την εβδομαδα) που κοστιζει 58 ευρω καταστρωμα, οταν την ιδια ωρα αν κλεισεις αεροπορικο εισητηριο 10 μερες πριν πληρωνεις 48 ευρω. Αυτον τον τουρισμο που εχουμε και παλι καλα να λεμε , γιατι μονοι μας βγαζουμε τα ματια μας δικαιο εχεις Τιτανα!

  22. Τα λεω συνέχεια ,να χαρίσουν τα λιμάνια ,να άρουν το Καμποτάζ μπας και δούμε άσπρη μέρα, οσο ο κάθε Αγουδημος Στριτζης και δεν ξερω ποιανού καμένου η εταιρία κόβει βόλτες στο Αιγαίο σοβαρότητα 0. Τα γνωστά παραμύθια περι του πόσο καλοί είναι οι Έλληνες ναυτικοί ας το πούνε στις βραχονησίδες που κάθονται ακίνητες εδω και 3.000 χρόνια στο ίδιο σημείο και πάνε πλοία πάνω τους και στουκάρουν.Αν δεν μπούνε ξένοι παίχτες στην Ακτοπλοϊα τα ίδια θα ζούμε

  23. @vafman: Για να λέμε τα πράγματα με τ’ονομά τους…
    48 euro έχει το Χανιά-Αθήνα, γιατί το Αθήνα-Χανιά έχει 71 euro λόγω της χρέωσης slot από το Ελευθέριος Βενιζέλος.
    Ομως αν μιλάμε για μακροπρόθεσμη έκδοση και όχι για last minute, τότε και στην HSW υπάρχει η early booking έκπτωση και το εισιτήριο πηγαίνει στα 51 euro ή ακόμα και 20 euro με μία έκπτωση που λέγεται “Ταξιδεύω”.
    Τα γνωρίζω γιατί ζω στο Ρέθυμνο και ταξιδεύω 2-4 φορές το μήνα.
    Τέλος για να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου, δε μπορώ να μην παραπονεθώ για το μεγάλο κόστος του ταξί από/προς το Ελ.Βενιζέλος (25-30 euro) ανά ταξίδι, το οποίο προσωπικά το προσθέτω πάντοτε στα αεροπορικά μου κόστη.

  24. @ArisMartelis: Ποιός σου είπε πως δεν έχουν μπει.
    Την ΑΝΕΚ την έχει αγοράσει η Κυπριακή “Sea Star”, συμφερόντων Βαρδινογιάννη.
    Την Minoan την έχει αγοράσει ο Grimaldi (η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή της Ιταλίας).
    Στην “HSW” έχει γύρω στο 34% η Sea Star και 33% ο Grimaldi.
    Στην “Kallisti Ferries” (Πειραιάς-Σάμος-Ικαρία) με 1 ταχύπλοο και 1 συμβατικό έχει τη συνιδιοκτησία ο όμιλος “Corsica Ferries – Sardinia Ferries” μαζί με τον όμιλο Σπανού.
    Τέλος, στην “Aegen Speed Lines” υπήρχε joint venture του πρώην κολλοσού “Sea Containers” μαζί με το group Ευγενίδη.

    Συνεπώς… οι ξένοι είναι ήδη εδώ. Ετσι μόνο μπορούν να έρθουν. Με εξαγορές και όχι ανταγωνιστικά. Το Αιγαίο είναι μικρό το χειμώνα. Μην βλέπετε το καλοκαίρι των 40 ημερών που γίνεται χαμός. Στα Χανιά φέτος το χειμώνα κατέβηκαν 2 καραβάρες (Hellenic Champion της ΑΝΕΚ και Αριάδνη της HSW). Μόνο το ένα επέζησε. Το 2ο αποχώρησε μετά από 2-2,5 μήνες. Δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα το χειμώνα.

    Και όσο για την εν λόγω εταιρία (HSW) που λέμε για προβλήματα. Οι ξένοι την έχουν. Ο “Κύπριος” (λόγω Sea Star) Βαρδινογιάννης και ο Ιταλός Grimaldi!!!

  25. @George P: Τα συμβόλαια αντιστάθμισης κινδυνου τιμών καυσίμων, έχουν συνήθως μικρή χρονική διάρκεια λίγων μηνών (3-6 μήνες), σύμφωνα με τα λίγα που έψαξα και τα κάνουν οι περισσότερες εταιρίες. Αρα λοιπόν καταλαβαίνεις ότι, όταν μετά από 3-6 μήνες πας να κάνεις νέα σύναψη συμβολαίου, αναγκαστικά πληρώνεις τις νέες τιμές.

    Αυτά τα συμβόλαια είναι κάπως σαν χρηματιστήριο. Αν η τιμή του καυσίμου πέσει, τότε χάνεις, αν αυξηθεί κερδίζεις. Ετσι σε κάθε περίπτωση οι εταιρίες πρέπει να “προβλέψουν” και να “ρισκάρουν” την πετρελαϊκή αγορά.

    Διάβαζα πρόσφατα ένα άρθρο στο Βήμα ή στα Νεά (δε θυμάμαι) που ανέφερε η τιμή του υψηλής ποιότητας καυσίμου των ταχυπλόων τύπου High Speed βρίσκεται στα 760 euro τα 1000 λίτρα (κόστος που είναι το διπλάσιο από αυτό που είχε πρι από λίγα χρόνια). Ενα μικρό High Speed καίει περίπου 4000 λίτρα την ώρα, ενώ τα μεγαλύτερα (4 & 5) πάνε στα 5000-5500 λίτρα την ώρα.
    Ενας απλός υπολογισμός λέει ότι για τις 2,5 ώρες της Πάρου, τα μικρά χρειάζονται περίπου 10000 λίτρα, δλδ. 7600 euro μόνο σε κάυσιμα. Με χωρητικότητες της τάξης του 33% (200 επιβάτες ανά δρομολόγιο – σε δρομολόγιο καθημερινής και όχι την υψηλή περίοδο) βγαίνει περίπου 38 euro ανά εισιτήριο, μόνο για καύσιμα!!! Υπολόγισε τώρα ότι το δρομολόγιο έχει και άλλα έξοδα όπως μισθοδοσία πληρώματος, ασφαλίσης, συντηρήσεις, λιπαντικά (15 κιλά ανα ώρα), αποσβέσεις δανείου (για την αγορά του) κ.α. που δεν ξέρω. Αυτά πρέπει να βγουν από το εισιτήριο. Ομως απο τον τελικό ναύλο που πληρώνουμε το 30+% πάει σε φόρους υπέρ τρίτων (ΦΠΑ, ΟΛΠ, ΝΑΤ, λιμενικά ταμεία, λεμβουχικά, κρατικός επίναυλος επιδότησης άγονων γραμμών κ.α).

    Εν κατακλείδι. Μπορώ να καταλάβω τις ανάγκες και τα προβλήματα μίας εταιρίας που διαχειρίζεται ταχύπλοα, όσο μπορώ να καταλάβω και τις ανάγκες του επιβάτη. Ομως όπως λέει η σοφή παροιμία “τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και επιδέξιους κώλους” και εμείς δεν είμαστε άμοιροι των ευθυνών μας, για ότι συμβαίνει γύρω μας.

Top

Show Buttons
Hide Buttons