Grand Prix Brazil 2008, μια διαφορετική άποψη

by dkalo • On 03-11-2008 • AT 2:07 pm • 13 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

felipe massa waving

Πριν ξεκινήσει ο αγώνας είχα σκοπό να γράψω ένα πλήρες άρθρο για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς που θα έκρινε τον παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1 για το 2008. Τελικά, βλέποντας τον αγώνα κατάλαβα ότι δεν έχει νόημα να κάνω μια απλή εξιστόρηση του τι συνέβη. Πιθανότατα έχετε ήδη δει τον αγώνα ή έχετε διαβάσει γι αυτόν. Θεωρώ πολύ πιο ουσιώδες να περιγράψω τους 10 περίπου τελευταίους γύρους όπως τους έζησα εγώ..

Είμαστε 10 γύρους λοιπόν πριν τελειώσει το πρωτάθλημα. Στην πρώτη θέση ο Felipe Massa, στην πέμπτη ο Lewis Hamilton. Έτσι όπως είναι η κατάταξη, πρωταθλητής βγαίνει ο Βρετανός… και ακριβώς εκείνη την στιγμή ξεκινάει να βρέχει, η τράπουλα ανακατέβεται και όλα ξεκινάνε από το μηδέν.

Τότε ακριβώς ο Sebastian Vettel, ο 21χρονος Γερμανός που κέρδισε στην Monza, αποφασίζει να κάνει την επίθεση του στον Hamilton. Έχουν μείνει πλέον 5 γύροι και οι δύο “πιτσιρικάδες” του grid μπαίνουν για να αλλάξουν λάστιχα ταυτόχρονα, κάτι που έχουν κάνει όλοι οι οδηγοί εκτός από αυτούς της Toyota. Με το που βγαίνουν, ο Vettel προσπαθεί να περάσει τον Hamilton που είναι εμφανές ότι έχει πρόβλημα με το στήσιμο του μονοθεσίου αφού και στην αρχή γλυστρούσε στην βρεγμένη πίστα.

Τελικά τα καταφέρνει, 2 γύρους πριν το πέσιμο της καρώ σημαίας. Τώρα, πρωτάθλημα παίρνει ο Βραζιλιάνος, μέσα στην πατρίδα του. Το μεγαλύτερο όνειρο του γινόταν πραγματικότητα. Απομένουν 2 γύροι για να μπορέσει ο Βρετανός να πάρει τον τλιτλο πρέπει να περάσει τον Vettel. Κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Εν τω μεταξύ, ο Massa έχει τερματίσει πρώτος και τα πανηγύρια στην Ferrari έχουν ξεκινήσει.

Υπολόγιζαν όμως χωρίς την Toyota του Timo Glock που ήταν στην τέταρτη θέση. Ο οδηγός της Toyota δεν έβαλε λάστιχα για βροχή και είχε προβλήματα, οπότε στην κυριολεκτικά, τελευταία στροφή τον πέρασε ο Hamilton και τερμάτισε τελικά στην πέμπτη θέση. Μία θέση που το έδωσε το παγκόσμιο πρωτάθλημα, κάνοντας τον τον νεότερο πρωταθλητή στην ιστορία της Formula 1.

Προσωπικά υποστήριζω τον Βρετανό και την McLaren, πέρασα από την χαρά στην λύπη και πάλι πίσω στην χαρά. Έντονα συναισθήματα και ακόμα πιο έντονη η εναλλαγή τους. Το ίδιο φαντάζομαι ισχύει και για τους φίλους της Ferrari, απλά ακολούθησαν αντίστροφη διαδρομή..Αυτό όμως που δεν μπορώ να φανταστώ με τίποτα είναι το πώς ένιωσε ο Felipe Massa. Τερμάτισε πρώτος και παγκόσμιος πρωταθλητής αλλά παγκόσμιο πρωτάθλημα δεν πήρε.

Μόνο και μόνο το γεγονός όμως ότι ανέβηκε στο βάθρο και έδειξε ότι έχει την δύναμη να ξεπεράσει αυτό το σοκ και να μην καταρεύσει, τον έβαλε για πάντα στο προσωπικό μου πάνθεον. Κι ας πήρε το πρωτάθλημα ο οδηγός Hamilton, ο νικητής του χθεσινού αγώνα για μένα ήταν ο άνθρωπος Massa και τα τεράστια ψυχικά του αποθέματα. Γιατί η Formula 1 εκτός από αυτοκίνητα, διαφημίσεις, ταχύτητα, εκατομμύρια και θέαμα, είναι πάνω απ’ όλα άνθρωποι, λίγο διαφορετικοί όμως από μας, με λίγη αστερόσκονη παραπάνω..

[photo via ph-stop]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. emena pali giati mou fenete stimeno ta teleutea 2 xronia? tosi agwnia pia sti f1? tin idia f1 pou prin liga xronia to protathlima teliwne 5-6 agwnes prin to telos kai epeftan ta noumera tis tv…. lew egw twra

  2. Λέτε να έπεσε κανένα “τηλεφωνάκι” στον “μπαμπα” του Glock από τον Ron Dennis λίγες στροφές πριν…; :D haha!

  3. την φετινη χρονια δεν νομιζω οτι υπηρχε κατι που να αφηνει υπονοια για καποιο στησιμο αλλα η περσινη τελικη καταταξη μαλλον ηταν λιγο περιεργη…

  4. Πως τα φέρνει η μοίρα. Πέρσι ο μικρός έχασε τον τίτλο από ένα λάθος ή μια ατυχία στην είσοδο στα pits, φέτος η τύχη του χαμογέλασε και του τον έδωσε πάλι στο τέλος. Ένας τίτλος που ήρθε μια χρονιά αργότερα; Ίσως… Πάντως τα βρετανικά πρωτοσέλιδα σήμερα είναι γεμάτα Hamilton. Μπράβο του!

  5. Το καλύτερο σχόλιο είναι η τελευταία σου πρόταση… με λίγη αστερόσκονη παραπάνω! :-)

  6. Εγώ δεν περίμενα να υπάρχει παράγκα και στην Formula1 των δισεκατομμυρίων…
    Νομίζω ότι είναι θέμα παράγκας το ότι ο Glock (όχι προσωπικά) με την Toyota δεν έβαλε λάστιχα βροχής όπως όλοι οι υπόλοιποι! Και νομίζω ότι είναι θέμα παράγκας το ότι στον τελευταίο γύρο ενώ όλοι οι οδηγοί έκαναν γύρω στο 1:20′ ο Glock έκανε 1:45 και μάλιστα “του ήρθε” στην τελευταία στροφή να φύγει απ’ το δρόμο και να χαρίσει ένα ολόκληρο πρωτάθλημα μαζί με τα χρήματα, την δόξα κλπ στον Hamilton.
    Αν θυμάστε κάτι παρόμοιο συνέβη με τον Barichelo και τον Sumacher πριν χρόνια. Και αν θυμάστε τότε πειράχτηκαν όλοι οι αντίπαλοι της Ferrari.
    Δεν υποστηρίζω ούτε την μία ομάδα ούτε την άλλη όμως θα ήθελα να κρίνονται τα πρωταθλήματα στο δρόμο και όχι στο pit stop είτε για την McLaren είτε για την Ferrari.
    Συγχαρητήρια στον Massa που έκανε μια καταπληκτική σεζόν και στον Hamilton που έκανε κι εκείνος μια καλή σεζόν φέτος αλλά κατά την γνώμη άξιζε το πρωτάθλημα περισσότερο πέρισυ παρά φέτος.
    Και τέλος λυπάμαι για την Toyota που έκανε μια εξαιρετική σεζόν φέτος που θα μπορούσε να της δώσει φτερά για το μέλλον κι όμως χαντακώθηκε στην τελευταία στροφή!

  7. Κατ’ αρχάς να πω ότι δεν πάω τον Hamilton μία, και είμαι από το άλλο “στρατόπεδο”. Αλλά ας μην λέμε ότι να ‘ναι.
    Αν οι 2 Toyota έβαζαν βρόχινα, θα είχαν πέσει πολύ πιο πίσω στις θέσεις.
    Και προφανώς με τα στεγνά λάστιχα σε βρεγμένο δρόμο θα κάνεις μεγαλύτερο χρόνο από κάποιον που έχει βρόχινα. Δεν είναι τυχαίο ότι και ο Trulli έκανε τον γύρο στο 1:45 επίσης.

  8. υποστηρίζω mclaren και πιστεύω οτι o lewis αξιζε τον τιτλο περισσοτερο οσο κανενας αλλος σε ενα πρωταθλημα απο τα καλυτερα σε εξελιξη αλλα απο τα χειροτερα σε εφαρμογη κανόνων ας ελπισουμε απο του χρονου να ειναι καλύτερα τα πραγματα αν και με τις αλλαγες πλην των σλικ ελαστικων δεν βλέπω κατι καλύτερο

  9. Καλά δεν το συζητώ πως ήταν καραστημένο το όλο θέμα και προσωπικά αν και φανατικός του αθλήματος απογοητεύτηκα τόσο που σκέφτομαι αν θα ξαναπαρακολουθήσω f1.Δεν μπορεί κανείς να με πείσει για την αθωώτητα του glock λίγο πριν τον τερματισμό…στην Toyota θα πρέπει να ντρέπονται,έβγαλαν όλη την κακία και το κόμπλεξ τους επάνω στην Ferrari.Αλλά έτσι είναι,αν είσαι πρώτος όλοι σε φθονούν..Forza Ferrari!

  10. Στην περιπτωση της ΤΟΥΟΤΑ με βαση την θεση και οτι παιζετε ο τιτλος αν δεν εχεις προσφυση και πας τοσο πιο αργα σε σχεση με τους αλλους τα δινεις ολα και ας σου φυγει στον τοιχο να εγκαταλειψεις δεν παρκαρεις δεξια κριμα απο μια μεγαλη εταιρια τετοιο ρεζιλικι εκτος αν θελει απο την McLaren να της εξελιξη καμια CELICA ή SUPRA :-))

  11. Παιδιά, το “να φύγεις και να πας στον τοίχο” είναι αυτοκτονία. Δεν μιλάμε για 40-50 χιλιόμετρα αλλά για ταχύτητες πάνω από 100 ή και 200. Επίσης, η πρόσφυση είναι προφανώς ανύπαρκτη γιατί η πίστα βρέχεται όλο και περισσότερο ενώ τα -φθαρμένα- ελαστικά (για στεγνό οδόστρωμα) είναι σχεδόν αδύνατον να κρατήσουν ένα αυτοκίνητο με τόσα άλογα στον πίσω άξονα. Ο Trulli, ο έταιρος οδηγός της Toyota, έγραψε και αυτός στον τελευταίο του γύρο 1.44, όπως ακριβώς και ο Glock. Τέλος, μην ξεχνάτε ότι αν χάσεις το μονοθέσιο με στεγνά λάστιχα σε βρεγμένο οδόστρωμα, δεν υπάρχει γυρισμός, game over, οπότε το ρίσκο έχει αποδειχτεί καταστροφικό για την ομάδα και για τον οδηγό.

    Επίσης, δεν υπάρχουν team orders, πόσο μάλλον μεταξύ διαφορετικών ομάδων. Ακόμα και αν υπήρχαν, ο Glock δεν υπήρχε ούτε μία στο εκατομμύριο να αφήσει τον Hamilton να περάσει μετά το σκηνικό που έγινε στην Monza.

    Το θέμα είναι ότι κατηγορούμε την Toyota που αποφάσισε να ρισκάρει (όντας η μόνη ομάδα στο grid που δεν άλλαξε ελαστικά σε βρόχινα) και επειδή δεν της βγήκε το ρίσκο που πήρε.

    Ας χαρούμε οι της McLaren το πρωτάθλημα του Lewis, ας χαρούνε οι της Ferrari το πρωτάθλημα των κατασκευαστών και όλοι οι φίλαθλοι να εύχονται να συνεχίσουν να υπάρχουν τέτοιες ανατροπές και τόσο σασπένς σε όλους τους αγώνες..

  12. Αν ο Glock έβαζε βρόχινα θα είχε πάει 12-13ος! Αυτά που λένε οι της Ferrari είναι κρίμα που τα λένε αλλα τους καταλαβαίνω! Ο Χάμιλτον είναι πανάξιος πρωταθλητής και ο Μάσσα πολύ πιο άξιος απο Σουμάχερ αλλα και Αλόνσο που θα πάει αργότερα στη Ferrari! :P Έχει και ήθος και οδηγικές ικανότητες!!!

Top

Show Buttons
Hide Buttons