Η Google επενδύει 300 εκατ. δολάρια για την καταπολέμηση των fake news

by George Polyzos • On 21-03-2018 • AT 1:31 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Internet

Ο κολοσσός του Διαδικτύου, η Google, ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει περαιτέρω στην «ποιοτική δημοσιογραφία» βοηθώντας ειδησεογραφικούς οργανισμούς να επενδύσουν στην τεχνολογία.

Είναι γνωστό ότι εταιρείες όπως η Google ή τα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter, έχουν βρεθεί στο επίκεντρο κριτικής σχετικά με την διάδοση παραπλανητικών ειδήσεων και συχνά καλούνται να συνεισφέρουν στην καταπολέμηση του φαινομένου.

Σε αυτό το πλαίσιο, το προηγούμενο χρονικό διάστημα, η Google έχει προχωρήσει σε καθιέρωση σήμανσης ώστε να εμφανίζονται τα στοιχεία του εκδότη μιας είδησης, να εισαχθούν ειδικά εικονίδια «εμπιστοσύνης» αλλά και λειτουργία επισήμανσης των fake news. Ωστόσο, όπως ομολογεί η Google, αυτές οι κινήσεις δεν είναι αρκετές για να λύσουν το πρόβλημα.

Σε σχετική ανάρτηση η εταιρεία ομολογεί ότι «καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο να διακρίνουμε τι είναι αληθινό και τι ψεύτικο» σε επίπεδο online δημοσιεύσεων. «Τα επιχειρηματικά μοντέλα της δημοσιογραφίας συνεχίζουν να αλλάζουν δραστικά. Η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας παρέχει προκλήσεις σε κάθε οργανισμό, συμπεριλαμβανομένων και των ειδησεογραφικών», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της Google.

Σε αυτό το πλαίσιο οι προσπάθειες θα συνεχιστούν με το λανσάρισμα της Google News Initiative (GNI). Η GNI θα επικεντρώνει σε τρεις κύριους αντικειμενικούς στόχους: να ανυψώσει και να ενδυναμώσει την ποιότητα της δημοσιογραφίας, να εξελίξει περαιτέρω επιχειρηματικά μοντέλα ώστε να δημιουργήσει βιώσιμη ανάπτυξη και να ενδυναμώσει ειδησεογραφικούς οργανισμούς μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας.

Για να επιτύχει τους στόχους της η Google δημιούργησε το Disinfo Lab, μία προσπάθεια καταπολέμησης της παραπληροφόρησης ειδικά κατά τη διάρκεια έκτακτων ειδήσεις ή κατά τη διάρκεια εκλογών. Παράλληλα, θα υπάρχει συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Harvard μέσω του First Draft project και με τα Ινστιτούτο Poynter, Πανεπιστήμιο του Stanford και Local Media Association ώστε να αναπτυχθεί το MediaWise, μία πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ψηφιακής παιδείας των νέων καταναλωτών.

Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει πλέον επικεντρωθεί στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, ιδίως κατά τη διάρκεια έκτακτων γεγονότων. Όπως επισημαίνει, «αναξιόπιστες πηγές συχνά εκμεταλλεύονται τα έκτακτα γεγονότα της επικαιρότητας και αναρτούν στις πλατφόρμες της Google ανακριβές περιεχόμενο, αυξάνοντας την πιθανότητα να εκτεθούν οι χρήστες σε αυτό.

Γι’ αυτό το λόγο, η Google έχει εκπαιδεύσει τα συστήματά της να αναγνωρίζουν αυτά τα γεγονότα και να προσαρμόζονται με βάση το πιο έγκυρο περιεχόμενο. Παρόμοιες προκλήσεις υπάρχουν και στο YouTube, γι’ αυτό ακολουθούνται παρόμοιες προσεγγίσεις και σε αυτό».

Όπως επισημαίνει, «αν οι εκδότες δεν αναπτύσσονται, δεν αναπτύσσεται ούτε η Google– και γι’ αυτό το λόγο η Google κατέβαλε πέρυσι 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια στους εκδότες, ενώ ανακατεύθυνε δωρεάν 10 δισεκατομμύρια κλικ το μήνα στις ιστοσελίδες των εκδοτών». Η εταιρεία κάνει λόγο για «κοινή αποστολή» με τα μέσα ενημέρωσης και για «αμοιβαίο επιχειρηματικό ενδιαφέρον».

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

ΠΕΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Top

Show Buttons
Hide Buttons