Google Buzz, η κόντρα με το Facebook μόλις ξεκίνησε

by Stefanos Kofopoulos • On 11-02-2010 • AT 11:16 pm • 19 ΣΧΟΛΙΑ
Internet

hippo fight by Sebastian Niedlich (Grabthar)

Το Buzz είναι η απάντηση του Google στο Facebook και μάλιστα σε πολύ σοβαρό ύφος. Δεν υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης του Buzz με το Facebook ενώ αντίθετα το Google φρόντισε να δείξει παραδείγματα με Flickr και Twitter χωρίς να έχει τον παραμικρό ενδοιασμό. Είναι τόσο μεγάλη η κόντρα μεταξύ Google και Facebook ώστε κατά την διάρκεια του Google Buzz Launch Event, κανένας από τους 4 Googlers, συμπεριλαμβανομένων του co-founder Sergey Brin, δεν ανέφεραν την λέξη Facebook ενώ το ακροατήριο ρωτούσε για αυτό. Για 56 ολόκληρα λεπτά και 33 δευτερόλεπτα οι αναφορές σε tweets και Flickr ήταν εντάξει αλλά η λέξη Facebook δεν βγήκε ούτε μια φορά από το στόμα των τεσσάρων.

Υπάρχουν αρκετές ομοιότητες και κάποιες διαφορές σε αυτό που προσπαθούν να κάνουν Google και Facebook. Το Buzz ακολουθεί την σίγουρη, προσηλωμένη αλλά Σπαρτιάτικη μέθοδο του Gmail με εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, αριθμός σημαντικά μικρότερος από τα 400 εκατομμύρια του Facebook και τα 100 εκατομμύρια mobile users. Το Facebook προσφέρει ένα σωρό εργαλεία, apps και παιχνίδια αλλά το σύστημα επικοινωνίας που χρησιμοποιεί είναι άθλιο. Φήμες θέλουν να ετοιμάζεται ένα ολοκαίνουριο Facebook email που θα μπορεί ο καθένας να χρησιμοποιεί με SMTP, POP κλπ. Τόσο το Facebook όσο και το Buzz λειτουργούν σε κινητά, με το Buzz να χρησιμοποιεί ήδη την πληροφορία από το GPS και να φλερτάρει με την ιδέα του FourSquare. Τέλος, Facebook και Google παρέχουν identity services και ασχολούνται με την διαφήμιση. Η παρέα του Mark έχει τρελή επιτυχία με το Facebook Connect αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί στην online διαφήμιση με το Google. Τα μυαλά του Mountain View μόλις άρχισαν να χρησιμοποιούν τα Google profiles ενώ το Google Friend Connect είναι σημαντικά πίσω σε αριθμό sites. Όσο για την online διαφήμιση, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα υπέρ του Google.

Αν αντέχετε να δείτε 56:33 λεπτά βίντεο παρουσίασης και Q&A από το Google Buzz event, τώρα είναι η ευκαιρία. Να είστε σίγουροι όμως ότι δεν θα ακούσετε την λέξη Facebook από χείλη Googler.

[photo]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

19 ΣΧΟΛΙΑ

  1. πφ στο τελος με ολα αυτα τα facebook,twitter,buzz,friendfinder or whatever δε θα ξερουμε σε πιο να ποσταρουμε τι…κατανταει αηδια παει ο καθενας μας εχει λογαριασμους σε 23452362 sites διαδικτυακης “κοινωνικοποιησης”.Αντε να ανοιξει ο καιρος να βγουμε σε καμια καφετερια να ξεκολλησει λιγο ο εγκεφαλος μας…

  2. Συμφωνώ ΘΕΑΤΉ! Έχουμε πίξει στα site τύπου fb και σε λίγο θα ψάχνουμε την προσωπική επαφή με το κυάλι. Με έχουν κουράσει όλα αυτά,στο τέλος θα κάνω ότι και την τηλεόραση,no klik,no funny. Απο την άλλη όμως με την κρίση θα βλέπουμε και την καφετέρια με το κυάλι..άντε πάλι πίσω στο fb και σύντομα το buzz.

  3. Όλα καλά και όλα ωραία, αλλά έχουν ένα δίκιο οι παραπάνω σχολιαστές, πως ήδη υπάρχει ένας κορεσμός στο θέμα. Εκτός αυτού, το Buzz είναι Gmail only whereas Facebook doesn’t have e-mail restrictions. Αν κάνουν και Facebook mail την πατήσαμε χαχα! Πάντως καιρό ήθελα μία “social” απάντηση της Google αλλά την περίμενα μέσω του orkut (renamed into something easier to market like Google Social or Google Buzz!!) όπου δεν θα έπρεπε να έχεις gmail, αλλά θα είχε σαφές πλεονέκτημα στη χρήση αν είχες. Καλύτερο integration πχ.

    Το twitter είναι online public sms που κυρίως υπάρχει για ενημέρωση σελίδων πλέον παρά για κοινωνικοποίηση.

    Δε ξέρω, όταν είδα το Buzz στο inbox, αν και Google Fan Boy, με ενόχλησε το intrusion του θέματος. Ήθελα να έχω επιλογή και δεν κατάλαβαίνω τα privacy settings. Δε μου αρέσει να τα βάζουν default στο public. Το θεωρώ απαράδεκτο.

  4. Το Google Buzz μόλις κυκλοφόρησε. Δώστε του λίγο χρόνο.

    Εκτός αυτού όμως, έχει σκοπό να μειώσει τον θόρυβο και το “spam” με αλγοριθμικό τρόπο. Αυτή είναι σημαντική διαφορά από την αντίληψη του Facebook με το Hide button.

    • Σίγουρα είναι κάτι καινούργιο, απλά κάπου καταντάει κουραστικό. Ήδη κάνω υπομονή με πολλά προϊόντα της Google (Wave, Android=distribution in Greece in particular), αν κάνω και με αυτό.. πάλι καλά που υπάρχει το Gmail και το Calendar.

      Ελπίζω να αντικατασταθεί πλήρως το Facebook από το Buzz στη μεταγενέστερη ώριμη μορφή του. Αν και δε το βλέπω.

  5. Και ‘γω θα συμφωνήσω ότι περιπλέκεται πολύ η κατάσταση με τόσα social networking… tools, sites, οτιδήποτε. Συγκεκριμένα για το buzz, περίμενα εδώ και καιρό ότι κάτι τέτοιο θα κόλλαγε καλύτερα στο Google Reader. Μια χαρά προϊόν είναι το Gmail, δε χρειαζόταν τέτοια features. Πιστεύω ότι πιο πολύ θα δημιουργήσει σύγχυση και ο κόσμος δε θα πολυ-ασχοληθεί με το buzz.

  6. Εγώ ήδη το απενεργοποίησα στο gmail.Και σκέφτομαι να κλείσω και το facebook.

    Τα βαρέθηκα όλα και μάλιστα να πλουτίζουν οι άλλοι κιόλας.

  7. Ελπιζω να μην ανοιξω κανενα πρωι το gmail μου και να δω φατσα καρτα οτι μεγαλωσαν τα γουρουνακια του [εδω βαλε οποιο ονομα θελεις] στη google φαρμα του. Αυτο δε θα το αντεξω, αληθεια.

    • Το Gmail και το Google είναι μηχανικοί. Το πολύ που μπορεί να δεις είναι κάνα easter egg και μέχρι εκεί.

  8. το fcb το χα για 3-4 μερες,το twitter μονο σαν “rss reader” στο κινητο ακολουθοντας ειδησειογραφικα πρακτορια,αυτοκινηστικα site κτλπ,ολα τα υπολοιπα απλα περιττα,ουτε msn πια αφου οι μισοι που ο καθενας μας μας κανει add ειναι block why bother login in;μονο skype.Βασικα τα κινητα ειναι η λυση.ΠΑΡΕ ΤΗΛΕΦΩΝΟ.ολα τα αλλα ειναι απλα marketing.Για να μη μεινει πισω η Google εβγαλε το δικο της…και;
    να το χαιρεται αλλα ευχαριστω αρκετα πολυπλοκη εχει γινει η επισκεψη μου στο διαδικτυο…

  9. Γνώμη μου είναι, πως είναι μία καλή κίνηση για ένα μοντέλο τύπου (όλα σε/από έναν). Τόσα social points και τόση πληροφορία. Εγώ προσωπικά σταμάτησα χρήση του Fb γιατί δεν κατάφερνα να παρακολουθώ τι κάνουν ή τι μοιράζονται οι φίλοι μου.

    Γενικά όμως και γω νομίζω πως έχω μια κάποια λάθος προσέγγιση. Το twitter το έμαθα από ένα βίντεο “twitter in plain text”, όπου ενημερώναμε φίλους και συγγενείς για την καθημερινότητα μας realtime. Το πράγμα όμως ξέφυγε, και γρήγορα κάνεις φίλους συμμαθητές σου από το νηπιαγωγείο, που λίγο ή πολύ δεν σε ενδιαφέρει τι κάνουν όλη μέρα. Κάνεις μία συλλογή από φίλους, άγνωστους. Γνωρίζεις άλλους ή όχι. Και γρήγορα κολλάς με silly apps επειδή απλά βαριέσαι. Το socialfeel γίνεται antisocial και μαθαίνεις νέα μόνο από το internet.

    Βεβαίως είναι δικαίωμα του κάθε ενός να επιλέγει, ποιον, τι, πότε, πως και ο χρόνος θα δείξει ποιοι θα επιβιώσουν. Απλά αναρωτιέμαι πόσοι κάνουν πραγματικά χρήση ως εργαλείο για socializing, όπως διαφημίζεται πχ σε soci-κινητά, είτε πόσο “κοντά” τους φέρνουν όλα τα networks με φίλους και οικογένεια, ως υπόσχονται.

  10. Το wave.google.com το παρατήσανε ; Πάει ;

  11. Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, άρχισε να κουράζει το θέμα.
    We need to get a life.

    • Έχουμε ζωή που όμως δεν είναι η πιο βολική και για αυτό το Facebook, το Buzz, το Twitter κλπ συμπληρώνουν τα κενά

  12. Σαφώς και έχουμε ζωή, όμως τελευταία αρχίζω να νοιώθω μια πίεση από παντού, όταν ακούω τον οποιονδήποτε να με ρωτά (μετά από το “πώς σε λένε) αν έχω facebook.

    • Η σύγχρονη ζωή μας έχει δομηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε τα μόνα κανάλια επικοινωνίας να είναι οι δρόμοι ή/και τα αεροδρόμια. Σε κάθε άλλη έκφανση της ζωής καλούμαστε και οδηγούμαστε στην απομόνωση σε ένα γραφείο για δουλειά και μεγάλο μισθό, σε ένα σπίτι με την οικογένεια, σε ένα εξοχικό με τους φίλους, στο αμάξι μόνοι μας, στο bar στέκι κλπ.

      Το internet με την σημερινή του μορφή ήρθε να καλύψει αυτό το κενό και πάνω σε αυτό εξελίσσεται η ανθρωπότητα. Φαντάσου ότι είμαστε ακόμα στην αρχή όπου μόνο tech savvy χρήστες είναι online. Ακόμα δεν έχουμε δει κόντρα σε επίπεδο υπολογιστών όπως το iPad κλπ.

  13. Δεν θα συμφωνήσω πως η ζωή μας έχει καταλλήξει αεροδρόμια/δρόμοι. Πολύ απλά γιατί δε μένουν όλοι σε πόλεις των 4.000.000 ανθρώπων.
    Βέβαια, ναι, το ομολογώ: ζω σε μία πόλη των 100.000 ανθρώπων και πάρα πολλές φορές κάνω chat με άτομα που μένουν 5 λεπτά με τα πόδια.
    Οπότε είναι θέμα πρακτικό; Ή κάτι άλλο;

    Μήπως όσο περνάει ο καιρός όλο αυτό το “communicating” φέρνει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα στο bonding των ανθρώπων; Αρχίζω να το πιστεύω.

    Όπως και να χει, συμμερίζομαι 100% τις ανησυχίες όσων έγραψαν παραπάνω. Τα social media είναι πάρα πολλά πλέον. Άλλα private, άλλα public. Limited lists στο Facebook. Multiple Limited Lists. “Να γράψω αυτό αλλά να μη το δει ο τάδε”. It gets REALLY COMPLICATED. Νομίζω εάν δεν προσπαθούσα να κάνω καριέρα στον συγκεκριμένο τομέα, θα έφευγα από τα μισά αυτομάτως.

    ΥΓ: Δηλώνω Google Fan Boy, αλλά ειλικρινά, το Buzz μου φαίνεται πιο ύπουλο σε θέμα privacy κι από το Facebook. Δηλαδή θέλουν να μας πουν οτι ΤΟΥΣ ΞΕΦΥΓΕ το HUGE BUG που με τις followers lists που ήταν Public από default και που έπρεπε να ψάξεις κάνα δεκάλεπτο για να τους κάνεις Private. FAIL.
    http://climbtothestars.org/archives/2010/02/11/google-buzz-privacy-issue-how-to-hide-people-youre-following-on-your-profile/

  14. BY THE WAY !
    Το Wave έγινε γαργάρα ;;;;
    Τη μία μέρα κοιμάμαι το βράδυ σκεπτόμενος “μα τι έγινε μ’αυτό το wave” και την επόμενη ξυπνάω και βλέπω το Buzz. Για το οποίο δεν είχα διαβάσει ΤΙΠΟΤΑ πριν βγει. (ήμουν ο μόνος!?)

    • Ίσα ίσα το Wave ζει και μας οδηγεί. Θα δεις σχετικό post. Μην ξεχνάς όμως ότι το Wave δεν βγήκε public αλλά σε beta για να δοκιμαστεί και να αποτελέσει την πλατφόρμα για το μέλλον του Google. Το Buzz νομίζω ότι είναι αυτό ακριβώς, αποτέλεσμα της ύπαρξης του Wave.

Top

Show Buttons
Hide Buttons