Firefox 29, ήρθε με νέα εμφάνιση, download εδώ και τώρα

by dtonias • On 29-04-2014 • AT 4:15 pm • 5 ΣΧΟΛΙΑ
Computing Τεχνολογία

Firefox 29, ήρθε με νέα εμφάνιση, download εδώ και τώρα

Η νέα έκδοση του Mozilla Firefox 29 είναι πλέον εδώ με αρκετές βελτιώσεις και σημαντικές αλλαγές στην εμφάνιση του browser.

Μία από τις πρώτες αλλαγές που θα παρατηρήσετε στον Firefox 29 είναι η εμφανώς βελτιωμένη και όμορφη εμφάνιση. Το νέο γραφικό περιβάλλον του browser, που ήταν γνωστό με την κωδική ονομασία Australis στις δοκιμαστικές εκδόσεις, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές των πρόσφατων εκδόσεων του Firefox.

Για το λόγο αυτό, αμέσως μετά την αναβάθμιση του Firefox 29 θα εμφανιστεί μία σύντομη παρουσίαση των σημαντικότερων νέων χαρακτηριστικών.

Το κουμπί Firefox στην πάνω αριστερή γωνία αποτελεί πλέον παρελθόν και έχει αντικατασταθεί με το νέο μενού γρήγορων επιλογών στα δεξιά του παραθύρου ενώ παράλληλα δίνεται περισσότερη έμφαση στην εκάστοτε ανοιχτή καρτέλα.

Firefox 29, ήρθε με νέα εμφάνιση, download εδώ και τώρα

Το νέο κουμπί για την πρόσβαση σε γρήγορες ρυθμίσεις του Firefox 29 θυμίζει αρκετά το αντίστοιχο του Chrome, ωστόσο η υλοποίηση είναι αρκετά διαφορετική. Το αναδυόμενο μενού δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να καρφιτσώσουν κουμπιά-ρυθμίσεις τόσο στην κεντρική εργαλειοθήκη όσο και στο ίδιο το μενού για ακόμη πιο εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε ρυθμίσεις που χρησιμοποιούν συχνά.

Firefox 29, ήρθε με νέα εμφάνιση, download εδώ και τώρα

Σημαντική βελτίωση στον Firefox 29 αποτελεί πλέον η ανανεωμένη δυνατότητα συγχρονισμού του browser. Δημιουργώντας ένα Firefox λογαριασμό μπορείτε να συγχρονίζετε ρυθμίσεις, σελιδοδείκτες, ιστορικό, καρτέλες, κλπ., μεταξύ διαφορετικών υπολογιστών, smartphones και tablets.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βρίσκω κάπως ενοχλητικό το ότι πλέον ο Firefox μοιάζει υποπτα με τον Chrome. Δύσκολο να μην συσχετίσει κανείς το ότι βασικό χρηματοδότης της Mozilla εδώ και κάποιο διάστημα είναι η Google. Κάνοντας τον ανταγωνιστή Firefox να μοιάζει σαν τον Chrome και να χάνει τον χαρακτήρα του ο Chrome ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση του. Γιατί να χρησιμοποιείς το αντίγραφο όταν έχεις το πρωτότυπο υποθέτω ότι μας λέει υποσυνείδητα. Ωστόσο το firefox ήταν σημαντικό να έχει διαφορετικό χαρακτήρα, αυτόν του ανοιχτού λογισμικού και να προτείνει ένα διαφορετικό interface από το να διαφημίσει τον Chrome, έναν καταπληκτικό browser που όμως εγείρει πολλά ερωτηματικά γύρω από το πόσο σέβεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών αφού ο κώδικά του είναι κλειστός και προέρχεται από μια εταιρεία που λατρεύει τη συλλογή κάθε λογής δεδομένων.

    • Ντάξει. Συγγνώμη, αλλά το παραπάνω σχόλιο άγγιξε κορυφή σε ότι αφορά την συνωμοσιολογία.

      Αγαπητέ MOT, δε νομίζω ότι πρέπει να κρίνουμε κάτι από το περιτύλιγμα του. Αν ο Firefox άλλαξε εμφανισιακά και έγινε σαν τον Chrome, όπως κάποιοι υποστηρίζουν (εγώ προσωπικά όχι, αν κοιτάξει κάποιος προσεκτικά το καινούργιο μενού πάνω δεξιά, θα δει ότι μπορεί να υπερκαλύψει τις δυνατότητες της παλιάς εμφάνισης, προσφέροντας μεγαλύτερη παραμετροποίηση από τον Chrome) δε σημαίνει ότι δεν έχει την δική του ταυτότητα, ως λογισμικό που σέβεται τον χρήστη. Για την ακρίβεια είναι ο μόνος σημαντικός περιηγητής διαδικτύου στον οποίο δεν εμπλέκεται εταιρεία, αλλά δημιουργείται από οργανισμό. Και προσωπικά δεν με πειράζει η συμφωνία της Mozilla με την Google. Μέσω αυτής, η πρώτη συγκεντρώνει τα απαραίτητα κεφάλαια για να παραμείνει ανεξάρτητη, χωρίς να αποκτάει η δεύτερη ηγετικό ρόλο.

      Και κάτι ακόμα: το ότι ο σχεδιασμός μοιάζει με αυτόν του Chrome είναι φυσιολογικό. Ο Chrome κατάφερε να βρει έναν πιο αποτελεσματικό χώρο διαχείρισης χώρου της οθόνης, χωρίς toolbars κτλ, ώστε να δίνεται περισσότερη έμφαση στο περιεχόμενο. Θεωρήθηκε καλή τακτική, γι’ αυτό και υιοθετήθηκε από *όλους* τους περιηγητές. Για να γενικεύσω: παρόμοια περιστατικά έχουν συμβεί πολλάκις στο παρελθόν. Το ίδιο είχε συμβεί και με τις καρτέλες, τις οποίες χρησιμοποίησε ο Opera πρώτος και στη συνέχεια τις καθιέρωσε ο Firefox. Το ίδιο είχε συμβεί με τους Σελιδοδείκτες/Αγαπημένα που δημιουργήθηκαν από τον Internet Explorer. Το ίδιο είχε συμβεί με τα Πρόσθετα/Επεκτάσεις που πρωτοχρησιμοποιήθηκαν από τον Firefox.

      Νομίζω λοιπόν ότι πρέπει να κοιτάμε πέρα από το εμφανισιακό κομμάτι και το εσωτερικό. Η Mozilla συνεχίζει να καινοτομεί δημιουργώντας νέες τεχνολογίες (βλέπε Rust, Servo κτλ), κρατώντας ανοιχτό τον κώδικα της (σε αντίθεση με τον Chrome που περιέχει *και* κλειστό κώδικα), συνεχίζοντας να καταπολεμά τις εμπορικές τεχνολογίες (βλέπε Shumway, pdf.js, Daala κτλ). Περνάει μία από τις καλύτερες εποχές της.

      • Μετά την υπόθεση Σνόουντεν αυτά που χαρακτήριζαν συνωμοσίες επιβεβαιώθηκαν με τον πλέον τρανταχτό τρόπο. Η συλλογή δεδομένων είναι ένα νέο χρηματιστήριο. Λίστες πληροφοριών αγοράζονται για πολύ μεγάλα ποσά για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς και για να μαζεύουν στατιστικά στοιχεία ώστε να προβλέπουν την επόμενη δράση τους εμπορική ή πολιτική. Από την άλλη είναι δεδομένο ότι η Google χρηματοδοτεί τον Firefox. Γιατί να το κάνει για ένα βασικό αντίπαλο αν όχι για να έχει τον έλεγχο; Είναι αδύνατον να μην φανταστούμε ότι υπάρχουν κάποια ανταλλάγματα γι αυτό. Υπάρχουν άπειροι τρόποι για να υλοποιήσει ένας σχεδιαστής ένα interface ώστε να είναι καινοτόμος και διαισθητικός. Το ότι η Mozilla επέλεξε να αντιγράψει το βασικό χρηματοδότη της είναι ένα γεγονός από μόνο του, δυσαρέστησε ήδη πολλούς φίλους του browser που τους ξένισε αυτή η μεγάλης έκτασης αντιγραφή. Τώρα ερμηνείες για το γεγονός μπορεί ο καθένας να βρει όποιες κρίνει αλλά να μην γινόμαστε αφελείς στην προσπάθεια να αποφύγουμε να χαρακτηριστούμε συνωμοσιολόγοι. Η Google συμμετέχει σε μερικά από τα σημαντικότερα ανοιχτού λογισμικού project. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν τα εκμεταλλεύεται για την κερδοφορία της. Και αυτή η αλλαγή στοχεύει στην αύξηση της κερδοφορίας της, ο firefox έγινε μία διαφήμιση έτσι για να ενισχύσει την παρουσία του Chrome.

      • >”Μετά την υπόθεση Σνόουντεν αυτά που χαρακτήριζαν συνωμοσίες επιβεβαιώθηκαν με τον πλέον τρανταχτό τρόπο. Η συλλογή δεδομένων είναι ένα νέο χρηματιστήριο. Λίστες πληροφοριών αγοράζονται για πολύ μεγάλα ποσά για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς και για να μαζεύουν στατιστικά στοιχεία ώστε να προβλέπουν την επόμενη δράση τους εμπορική ή πολιτική.”

        Συμφωνώ με αυτό. Η διαφωνία μου είναι ότι η Mozilla δεν έχει εμπλακεί σε αυτόν τον τομέα, ούτε προς ιδίον όφελος, ούτε σαν φερέφωνο άλλης εταιρείας.

        >>Από την άλλη είναι δεδομένο ότι η Google χρηματοδοτεί τον Firefox. Γιατί να το κάνει για ένα βασικό αντίπαλο αν όχι για να έχει τον έλεγχο; Είναι αδύνατον να μην φανταστούμε ότι υπάρχουν κάποια ανταλλάγματα γι αυτό.

        Εννοείται ότι υπάρχουν, η Google εταιρεία είναι και θέλει ανταλλάγματα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης μέσα στον Firefox (σε 300-450 εκατομμύρια χρήστες δηλαδή) και κερδίζει από τις διαφημίσεις που βάζει στις σελίδες της. Ο τομέας αυτός της αποφέρει 42,5 δισ. δολλάρια συνολικά το χρόνο, επομένως θέλει να έχει και τη μερίδα χρηστών του Firefox στο πιάτο. Αυτό είναι το κέρδος της.

        >>Υπάρχουν άπειροι τρόποι για να υλοποιήσει ένας σχεδιαστής ένα interface ώστε να είναι καινοτόμος και διαισθητικός. Το ότι η Mozilla επέλεξε να αντιγράψει το βασικό χρηματοδότη της είναι ένα γεγονός από μόνο του, δυσαρέστησε ήδη πολλούς φίλους του browser που τους ξένισε αυτή η μεγάλης έκτασης αντιγραφή.

        Αντιγράφω από επάνω:
        “Και κάτι ακόμα: το ότι ο σχεδιασμός μοιάζει με αυτόν του Chrome είναι φυσιολογικό. Ο Chrome κατάφερε να βρει έναν πιο αποτελεσματικό χώρο διαχείρισης χώρου της οθόνης, χωρίς toolbars κτλ, ώστε να δίνεται περισσότερη έμφαση στο περιεχόμενο. Θεωρήθηκε καλή τακτική, γι’ αυτό και υιοθετήθηκε από *όλους* τους περιηγητές. Για να γενικεύσω: παρόμοια περιστατικά έχουν συμβεί πολλάκις στο παρελθόν. Το ίδιο είχε συμβεί και με τις καρτέλες, τις οποίες χρησιμοποίησε ο Opera πρώτος και στη συνέχεια τις καθιέρωσε ο Firefox. Το ίδιο είχε συμβεί με τους Σελιδοδείκτες/Αγαπημένα που δημιουργήθηκαν από τον Internet Explorer. Το ίδιο είχε συμβεί με τα Πρόσθετα/Επεκτάσεις που πρωτοχρησιμοποιήθηκαν από τον Firefox.”

        Επιπλέον να προσθέσω ότι το Australis προετοιμαζόταν από το 2011, ίσως και πιο πριν. Η αλλαγή δεν έγινε ξαφνικά.

        Επίσης, δεν ξέρουμε ακόμα αν ξένισε αρκετούς υπάρχοντες χρήστες του Firefox, γιατί η νέα ενημέρωση δεν έχει ακόμα εγκατασταθεί παντού. Υπήρχαν σε διάφορα fora ή blogs κάποιες αρνητικές απόψεις, υπήρχαν όμως και πολλές ενθουσιώδεις. Εξάλλου, όσοι είναι ευχαριστημένοι με τον browser δεν έχουν λόγο να γράψουν την άποψη τους online (silent majority: https://en.wikipedia.org/wiki/Silent_majority), σε αντίθεση με όσους δεν τους άρεσε. Σε καμιά εβδομάδα ίσως να ξέρουμε.

        >>Τώρα ερμηνείες για το γεγονός μπορεί ο καθένας να βρει όποιες κρίνει αλλά να μην γινόμαστε αφελείς στην προσπάθεια να αποφύγουμε να χαρακτηριστούμε συνωμοσιολόγοι.

        Η κριτική σκέψη πάντα ωφελεί και είναι χρήσιμη. Απλώς δεν πρέπει να βλέπουμε τέρατα εκεί που δεν υπάρχουν.

        >>Η Google συμμετέχει σε μερικά από τα σημαντικότερα ανοιχτού λογισμικού project. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν τα εκμεταλλεύεται για την κερδοφορία της.

        Εννοείται, εταιρεία είναι. Στην περίπτωση του Firefox κερδίζει από τις διαφημίσεις της. Στην περίπτωση άλλων έργων ανοιχτού κώδικα φροντίζει να στηρίξει με μικροποσά όσα εργαλεία χρησιμοποιεί ώστε να μπορούν να επιβιώνουν και αυτή να μην έχει προβλήματα στην λειτουργία της. Για παράδειγμα δωρίζει στο OpenBSD Foundation, το οποίο αναπτύσσει το OpenSSH. Πριν λίγες μέρες αποφάσισε να στηρίξει, μαζί με άλλες εταιρείες, το OpenSSL. Κάθε χρόνο διοργανώνει το Google Summer of Code. Οι κινήσεις αυτές την ωφελούν στο πολλαπλάσιο, ταυτόχρονα όμως βοηθούν και την κοινότητα γενικότερα.

        >>Και αυτή η αλλαγή στοχεύει στην αύξηση της κερδοφορίας της, ο firefox έγινε μία διαφήμιση έτσι για να ενισχύσει την παρουσία του Chrome.

        Ο Chrome έχει ένα 40 με 50% στην αγορά των browsers, το οποίο συνεχώς αυξάνεται λόγω… της διαφήμισης της Google. Δηλαδή τον εγκαθιστά μαζί με τα προϊόντα της, μαζί με τα προϊόντα άλλων (Avast & CCleaner ενδεικτικά), τον αναφέρει συνεχώς στην αρχική της σελίδα… Δε νομίζω ότι έχει ανάγκη να επεμβαίνει στις αποφάσεις για την εμφάνιση του Firefox για να διαφημίσει τα προϊόντα της. Εξάλλου, λόγω του ανοιχτού τρόπου διεξαγωγής των αποφάσεων στη Mozilla, οτιδήποτε “σκοτεινές κινήσεις” διεξάγονταν θα εμφανίζονταν στην πορεία (εντάξει, δεν θέλω να είμαι και απόλυτος, αλλά στην περίπτωση του design είναι πολύ δύσκολο να υπάρξουν επιρροές χωρίς να φανεί η πηγή τους).

        Η συζήτηση αυτή πάντα με καλή διάθεση.

      • Η απάντησή σου SPYROS ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και οργανωμένη πάνω στο θέμα. Να είσαι καλά.

Top

Show Buttons
Hide Buttons