Fiat Panda 4×4: Το δοκιμάσαμε εντός και εκτός πόλης

by dkalo • On 14-01-2014 • AT 4:10 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Αυτοκίνητα

Fiat Panda 4x4: Το δοκιμάσαμε εντός και εκτός πόλης

Το Fiat Panda κυκλοφόρησε στην αγορά το 1980. Η τρίτη και πιο πρόσφατη γενιά του έκανε την εμφάνιση της κάπου μέσα στο 2012 ενώ η τετρακίνητη έκδοση του παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 2012.

Το Fiat Panda 4×4 κυκλοφορεί στην Ελλάδα κάτι λιγότερο από έναν χρόνο. Είχα την τύχη να το οδηγήσω για 15 μέρες μέσα στα Χριστούγεννα. Όταν το επέστρεψα, έκανα ένα πράγμα: έψαξα να μάθω την τιμή. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.

Η τρίτη γενιά του Fiat Panda βασίζεται στην πλατφόρμα Mini της Fiat, την ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιούν και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα πόλης του ομίλου Fiat: το 500, η Lancia Ypsilon, η δεύτερη γενιά του Fiat Panda αλλά και το Ford Ka. Παρόλο που η Mini Platform έκανε το ντεμπούτο της πριν από μία δεκαετία, οι μηχανικοί της Ιταλικής εταιρείας δεν έχουν σταματήσει να την εξελίσσουν και να την κάνουν πιο φιλική στην οδήγηση.

Fiat Panda 4×4 αυτοκινητο για πολη, βουνο και εξερευνησεις

Fiat Panda 4x4: Το δοκιμάσαμε εντός και εκτός πόλης

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν το Fiat Panda 4×4 με τον κινητήρα diesel 1300 κυβικών και το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Ο κινητήρας αποδίδει 75 άλογα και 19.4 κιλά ροπής από τις 1400 rpm. Το αυτοκίνητο ζυγίζει (μόλις) 1115 κιλά και ο πετρελαιοκινητήρας, σε συνδυασμό με το κοντό κιβώτιο, δεν δυσκολεύεται να το κινήσει με ευκολία εντός πόλης. Τα 100 πρώτα χιλιόμετρα έρχονται σε 14.5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα, σύμφωνα με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις, αγγίζει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.

Αυτές τις 15 ημέρες, έκανα σχεδόν 2000 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του μικρού της Fiat. 1000 σε ένα ταξίδι από την Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και πάλι πίσω και τα υπόλοιπα μέσα στην πόλη. Η μέση κατανάλωση που είχα ήταν 6.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Πρακτικά, τα 100 χιλιόμετρα με το Panda κοστίζουν 9 ευρώ σε καύσιμα. Αν μάλιστα το κιβώτιο είχε μία ακόμα, μακρύτερη, σχέση τότε η κατανάλωση στο ταξίδι θα είχε μειωθεί σημαντικά παρόλο που κινούμουν σταθερά με “ρυθμό εθνικής οδού”.

Στην εθνική οδό, η ανάρτηση του Fiat Panda ήταν μαλακή με αποτελέσμα να απορροφά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ οι πλευρικοί άνεμοι δεν επηρρέαζαν την πορεία του αυτοκίνητου όπως στο προηγούμενο Fiat Panda. Το ταξίδι ήταν αρκετά άνετο, τηρουμένων των αναλογιών, με μοναδικό μελανό σημείο το θόρυβο του κινητήρα που μεταφέρεται εντός της καμπίνας των επιβατών μετά τις 3000 στροφές.

Τα 100 χιλιομετρα με το Panda κοστιζουν 9 ευρω σε βενζινη

Εντός πόλης, η ανάρτηση ανταποκρίνεται ακόμα καλύτερα και δεν μεταφέρει τις κακοτεχνίες των Ελληνικών δρόμων στους επιβάτες. Όμως, το τίμημα της άνεσης “πληρώνεται” στις στροφές των 60-70 χιλιομέτρων που το αμάξωμα παίρνει κλίσεις. Υπό συνθήκες πίεσης, το κοντό μεταξόνιο σε συνδυασμό με το υψηλό κέντρο βάρους μπορούν να “δαγκώσουν” αν ο οδηγός κινηθεί πέρα από τα όρια του αυτοκίνητου. Όμως, το Fiat Panda δεν έχει φτιαχτεί για να κάνει extreme αναβάσεις σε βουνά ή ειδικές διαδρομές, παραμένει ένα αυτοκίνητο πόλης με ειδικές ικανότητες και σύστημα τετρακίνησης.

Ένα σύστημα τετρακίνησης που αξίζει ειδικής μνείας, παρόλο που δεν είχα την ευκαιρία να το δοκιμάσω εκτενώς. Μόλις τα ηλεκτρονικά του Fiat Panda αντιληφθούν, μέσω των αισθητήρων του ABS, ότι δεν μεταδίδεται όλη η δύναμη στο δρόμο από τους μπροστινούς τροχούς, μεταφέρουν μέχρι και το 50% της ισχύος στον πίσω άξονα. Στις δύσκολες συνθήκες, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει και το EDL (Electronic Differential Lock). Αυτό λειτουργεί σαν μπλοκέ διαφορικό σε ταχύτητες μέχρι 50 χιλιόμετρα την ώρα και μεταφέρει τη δύναμη στους τροχούς που έχουν πρόσφυση.

Fiat Panda 4x4: Το δοκιμάσαμε εντός και εκτός πόλης

Ιδιαίτερα θετική εντύπωση μου έκαναν τα φρένα του Fiat Panda 4×4. Έχοντας οδηγήσει κι άλλα αυτοκίνητα πόλης, περίμενα ότι το ABS θα δουλεύει σε κάθε ευκαιρία. Το Ιταλικό αυτοκίνητο με διέψευσε πανηγυρικά. Η κατανομή των φρένων έχει γίνει άριστα από τους μηχανικούς με αποτέλεσμα το ABS να εμπλέκεται μόνο σε πραγματικά δυνατά φρεναρίσματα. Ακόμα και σε βρεγμένο, κατηφορικό οδόστρωμα το Panda σταματούσε υποδειγματικά.

Fiat Panda 4×4 εξαιρετικα φρενα και Electronic Differential Lock

Η τιμή αγοράς του Fiat Panda 4×4 είναι στις 16.640 ευρώ ενώ το μπροστοκίνητο Panda με τον ίδιο κινητήρα ξεκινάει από τις 13.040 ευρώ. Σίγουρα το 4×4 δεν αποτελεί “ευκαιρία” για αυτόν που αναζητά ένα φθηνό αυτοκίνητο πόλης όμως δεν απευθύνεται και σε αυτό το κοινό. Αντίθετα, όσοι χρειάζονται την τετρακίνηση, θα συμφωνήσουν ότι το Fiat Panda 4×4 αποτελεί τη μοναδική οικονομική και αποτελεσματική λύση. Δεν είναι τυχαίο ότι φίλοι μου που κάνουν snowboard και ανεβαίνουν συνεχώς σε βουνά, με ρώτησαν “πόσο κάνει” πρν καλά καλά το δούνε. Και, για να είμαι ειλικρινής, το σκέφτηκα κι εγώ.

Αποχαιρετώντας το Fiat Panda, στενοχωρήθηκα για δύο λόγους. Αφενός γιατί θα έπρεπε να αποχαιρετήσω ένα αυτοκίνητο που με κάλυψε πλήρως για να κινούμαι εντός πόλης. Από την άλλη, απογοητεύτηκα γιατί δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το Ιταλικό αυτοκίνητο στο βουνό, εκεί που θα έβλεπα τις πραγματικές δυνατότητες της τετρακίνησης. Όλα τα ωραία κρατάνε λίγο, ειδικά σε ένα test drive και τον καλοκαιρινό καιρό της Αθήνας να σε κρατάει μακρυά από το βουνό, το χιόνι και τις λάσπες.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons