Facebook subscribe button, η φιλία μόλις πέθανε

by Stefanos Kofopoulos • On 15-09-2011 • AT 4:25 pm • 14 ΣΧΟΛΙΑ
Internet

Facebook subscribe button, η φιλία μόλις πέθανε

Το Facebook subscribe button είναι η αρχή του τέλους του Facebook όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα. Πλέον ο καθένας μπορεί να παρακολουθεί μέρος της online προσωπικότητας κάποιου χωρίς απαραίτητα να είναι φίλος ή να γνωρίζει προσωπικά τον άτομο αυτό. Η μαγεία του Facebook subscribe button είναι ακριβώς αυτό που προσφέρει το Twitter, την υπόθεση δηλαδή ότι το μέσω χρησιμοποιείτε για broadcasting χωρίς ιδιαίτερους ή συγκεκριμένους δεσμούς μεταξύ των ανθρώπων.

Μέχρι σήμερα το Facebook απαιτούσε αίτημα φιλίας και αποδοχή αυτού ώστε δύο άνθρωποι να αρχίσουν να επικοινωνούν και να εμφανίζονται στο news feed και στο wall. Τώρα το Facebook σκοτώνει το αίτημα φιλίας και λέει ότι ο καθένας μπορεί να βλέπει πληροφορίες οποιουδήποτε θελήσει αρκεί να εγγραφεί σε αυτόν/ή. Έτσι με κλικ στο Facebook subscribe button ο χρήστης ενημερώνεται για τα status update και μπορεί να επιλέξει αν θέλει να βλέπει τα πάντα, περιορισμένα μηνύματα ή μόνο τα πολύ σημαντικά. Αντίστοιχα, κάθε προφίλ στο Facebook μπορεί να επιλέξει αν θέλει να ενεργοποιήσει το Facebook subscribe button ή όχι και πως μπορούν να αλληλεπιδράσουν οι άγνωστοι – μη φίλοι με τα status updates.

Μπορείτε πχ να παρακολουθείτε τα status updates από το προσωπικό μου προφίλ στο facebook.com/titanas χωρίς να είμαστε φίλοι. Μπορείτε μάλιστα να επιλέξετε αν θέλετε να βλέπετε όλα updates ή μερικά και εγώ αντίστοιχα να επιλέξω αν επιτρέπονται τα σχόλια.

Θυμίζει πολύ το Twitter για ένα πολύ καλό λόγο: πρόκειται για αντιγραφή της ιδέας του follow – followers από το Twitter στο Facebook και μάλιστα σε ένα ορισμένο κομμάτι μόνο, τα status updates. Το νέο χαρακτηριστικό θα γίνει διαθέσιμο σε όλα τα προφίλ του Facebook τις επόμενες μέρες.

Facebook subscribe button, η φιλία μόλις πέθανε

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

14 ΣΧΟΛΙΑ

  1. αποτέλεσμα της αλληλοεπιρροής των social media. Το facebook κάνει κοιλιά ενώ η “αμεσότητα” του Twitter συναρπάζει…

    • Δεν λες κοιλιά τα 750 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα του Facebook με τα 100 εκατομμύρια του Twitter

      • εννοώ κοιλιά σε ιδέες και τρόπους να εξυπηρετήσει την παρούσα ανάγκη του μέσου χρήστη.
        Στις αρχές(τοπικά πάντα μιλώντας) κάναμε και δεχόμασταν friend requests σαν τα στραγάλια..μετά αρχίσαμε να κόβουμε φίλους και να περιορίζουμε ότι θεωρούσαμε γυμνές περιοχές ως προς τα μάτια των πιο απόμακρων facebook friends. Τώρα είναι cool να έχεις λίγους και καλούς φίλους.Και από τους υπόλοιπους να αρπάζεις ό,τι θέλεις.
        Αυτή την απρόσωπη επαφή την είχε νωρίτερα το Twitter.Μια φώτο να ξες μόνο ποιός είναι ο άλλος και να ακούς τι θέλει να σου πει.
        Κάθε φορά που το Facebook αλλάζει ελέω Twitter για εμένα κάνει κοιλιά από τη στιγμή που αποτυγχάνει να αντιμετωπίσει “αυτοβούλως” τις εξελίξεις…δε ξέρω αν με νιώθεις.. ;)

      • Βασικά δεν είναι cool να έχεις λίγους και καλούς φίλους, είναι αναγκαίο γιατί όλοι οι “φίλοι” προσθέτουν θόρυβο στο social graph. Είναι σαν να ζητάς γνώμη για να πας να φας κάπου από τον τύπο που γνώρισες το προηγούμενο ΣΚ αντί για τον κολλητό σου. Τα μοντέλα που λειτουργεί το Facebook και το Twitter είναι διαφορετικά, τώρα απλά το Facebook γίνεται και Twitter μαζί.

  2. Τιτάνα σε έκανα. Καλοριζικο το subscribe button

  3. Λογικά αναμένουμε update και στο Facebook app για iphone

    • Ε ναι, θα βγάλουν νέο Facebook for iPhone

  4. Όλοι θέλουν να βλέπουν τι γράφει ο άλλος όπως συμβαίνει με το twitter. Αν γίνει πολυ πρωσοπικο το Facebook θα πεθάνει είναι απλώς. Γι’αυτο έβαλε αυτη την υπηρεσία για να κρατήσει το ενδιαφέρον του κόσμου

  5. όπως δουλεύει το google+ δηλαδή…….

    • Ναι, το Google+ και το Facebook πλέον είναι το ίδιο σχεδόν σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά και τρόπο λειτουργίας.

    • Κι εγω, το Google+ σκεφτηκα, εκει εχει κατι “τετοιο” στο περιπου.

  6. To Google+ ξέρει κανείς πως πάει ?

  7. To facebook είχε από την αρχή θέμα λόγω του πολύ χαμηλού, όπως έμπρακτα απεδείχθη, ορίου των 5.000 φίλων. Αυτό είναι κληρονομιά από τις ρίζες του στο Harvard αλλά το facebook είναι πια παγκόσμιο. Μπορεί για τον average Joe αυτό το όριο να είναι υψηλό και να το πιάσει πολύ δύσκολα, αλλά για τους…επώνυμους και όσους δικτυώνονται μαζικά για xψz λόγους είναι πολύ χαμηλό. Με αποτέλεσμα να φτάσουμε να δούμε τα ευτράπελα προφίλ Α, προφίλ Β, προφίλ C κλπ Στο twitter που δεν υπάρχουν όρια οι κορυφαίοι τιτιβιστές παγκοσμίως έσπασαν ήδη το φράγμα των 10 μυρίων followers – για σπάστε αυτό το νούμερο σε fb λογαριασμούς!! :O

    Η συδρομή λοιπόν, αν και δεν λύνει, παρακάπτει αυτό το πρόβλημα. Και ίσως όντως η fb φιλία, με την τυπική της τουλάχιστον σημασία, να πεθάνει. Ίσως και όχι, θα δείξει.
    Αυτό που εύχομαι για το twitter είναι να περιοριστεί στις φωτό και να μην bloatαριστεί και άλλο. Αν π.χ. απλώσει τα νύχια της η Zynga και δεν της τα κόψουν πάει το twitter, καταστράφηκε..

  8. Το Facebook σκοτώνει το αίτημα φιλίας

    Έχω μια ένσταση γι’ αυτό. Εφόσον με το να κάνεις subscribe δεν βλέπεις τα πάντα, αλλά μόνο τα public posts ή αυτά που σου επιτρέπει ο άλλος να βλέπεις, το friend request συνεχίζει να έχει νόημα όταν κάποιος κάνει post status updates/photos/events κλπ και επιτρέπει να τα βλέπουν μόνο οι φίλοι του, ακριβώς επειδή το subscribe δεν σου προσφέρει τίποτα.

    Επίσης, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το friend request πεθαίνει και λόγω των νέων friend list (π.χ. close friends, acquaintances κλπ), γιατί μπορεί κάποιος να έχει αποδεχτεί το αίτημα φιλίας που του έκανες, αλλά να σε έχει βάλει ξέρω ‘γω στα acquaintances και ό,τι post κάνει να επιτρέπει να το βλέπουν μόνο οι close friends. Και σ’ αυτή την περίπτωση η “φιλία” δεν έχει νόημα.

    Πάντως, με τα νέα αυτά χαρακτηριστικά το Facebook φτάνει το επίπεδο privacy που προσφέρει το Google+ και δυσκολεύει το δεύτερο ακόμη περισσότερο.

Top

Show Buttons
Hide Buttons