Facebook Places τώρα και με deals, ετοιμαστείτε για πολλές προσφορές και δώρα

by Stefanos Kofopoulos • On 03-11-2010 • AT 11:23 pm • 1 ΣΧΟΛΙΟ
Internet

Facebook Places τώρα και με deals, ετοιμαστείτε για πολλές προσφορές και δώρα

Όταν το Facebook παρουσίασε την υπηρεσία Places είχα γράψει, “Μετά από καιρό, φήμες και υπομονή το Facebook ανακοίνωσε το Places, ακόμα μια υπηρεσία check-in που μπορεί να εξυπηρετήσει 500 και πλέον εκατομμύρια ανθρώπους […] Το σίγουρο είναι ότι για να μπαίνει και το Facebook στην αρένα του check-in σίγουρα πολλά θα συμβούν πολύ συντομότερα από όσο φανταζόμασταν”. Η αναφορά στο μέγεθος της βάσης χρηστών δεν ήταν τυχαία, ούτε ο υπαινιγμός στον ρυθμό των εξελίξεων που τότε αναμενόταν να δούμε.

Σχεδόν 3 μήνες μετά, το Facebook ανακοινώνει το Facebook Places με deals. Με άλλα λόγια δίνει την ευκαιρία σε όσους κάνουν check-in χρησιμοποιώντας το Facebook Places να επωφελούνται από προσφορές των καταστημάτων και εταιριών που επισκέπτονται. Για να καλύψει την ζήτηση και να διαλύσει τον ανταγωνισμό (sorry Foursquare), το Facebook προσφέρει 4 διαφορετικά είδη deals: Individual Deals, Friend Deals, Loyalty Deals, Charity Deals. Τα σενάρια χρήσης είναι προφανή.

Όσοι χρησιμοποιούν το Facebook iPhone app ή το web interface από το Android, ενημερώνονται για το deal μέσα από το app και επιλέγουν το μέρος ανάλογα με αυτό. Μια καφετέρια μπορεί να προσφέρει καφέ στην μισή τιμή χρησιμοποιώντας το Individual Deals, ένα εστιατόριο να δίνει δωρεάν το ορεκτικό αν ο χρήστης κάνει tag τους φίλους που τρώνε μαζί, ένα γυμναστήριο να επιβραβεύει τα τακτικά μέλη με δωρεάν θεραπείες προσώπου μέσω του Loyalty Deals και μια ΜΚΟ να προσφέρει την ευκαιρία για προσφορές φιλανθρωπικού περιεχομένου σε όσους θέλουν να βοηθήσουν ένα κοινωφελή σκοπό με το Charity Deals.

Σύμφωνα με τον Mark Zuckerberg, το Facebook Places είναι η μεγαλύτερη location based υπηρεσία αυτή την στιγμή με τον ρυθμό ανάπτυξης να μεγαλώνει κάθε μέρα αφού το Facebook έχει ήδη αρχίσει να προσφέρει το Places εκτός Αμερικής. Το ίδιο θα συμβεί και με το Deals και σε λίγο τα 500 εκατομμύρια χρήστες θα γίνουν 600 εκατομμύρια και οι εταιρείες θα έχουν ένα ακόμα λόγο να κάνουν προσφορές σε καταστήματα ανά τον κόσμο. Για όλα αυτά το Facebook δεν κερδίζει ούτε ευρώ, όλα συμβαίνουν μεταξύ πελάτη και εταιριών / καταστημάτων / υπηρεσιών.

Προφανώς το κέρδος του Facebook είναι ένα καλύτερο social graph διανθισμένο με πληροφορία από το γεωγραφικό στίγμα και επιβεβαίωση από την εταιρία / κατάστημα ότι όντως ο χρήστης ήταν εκεί, χρησιμοποίησε την υπηρεσία, αγόρασε το γεύμα, γυμνάζεται τακτικά κλπ. Όλα τα check-ins αλλά και τα tags από φίλους που βρίσκονται κοντά ή χρησιμοποιούν το ίδιο deal, δημοσιεύονται στο wall κάθε χρήστη.

Είναι το Facebook Places με deals η αρχή για μια νέα γενιά υπηρεσιών και εφαρμογών βασισμένα πάνω στην πλατφόρμα του Facebook χρησιμοποιώντας single sign on ή μήπως το τέλος για υπηρεσίες όπως το Foursquare και Gowalla που τώρα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα μεγάλο αντίπαλο που μόνο μεγαλώνει. Οι επόμενοι μήνες θα είναι συναρπαστικοί τόσο για την εξέλιξη του ίδιου του Facebook Places με deals όσο και για την απάντηση του Foursquare και άλλων υπηρεσιών όπως το Yelp. Το σίγουρο είναι ότι όλοι εμείς ή τουλάχιστον όσοι ζουν σε περιοχές που μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Facebook Places με deals έχουμε ένα ακόμα λόγο να χρησιμοποιούμε το iPhone και τα άλλα smartphones για να περνάμε καλά και να εξοικονομούμε χρήματα.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Facebook Places και για Android, με την τελευταία ανανέωση του app…

Top

Show Buttons
Hide Buttons