Όλοι κάνουν post τα πάντα στο Facebook, ποιός νοιάζεται και γιατί;

by Stefanos Kofopoulos • On 23-05-2011 • AT 10:25 pm • 10 ΣΧΟΛΙΑ
Internet

Όλοι κάνουν post τα πάντα στο Facebook, ποιός νοιάζεται και γιατί;

Η σκηνή από την ταινία Easy A είναι χαρακτηριστική. Σε κάποιο σημείο ο διάλογος εξελίσσεται με την ατάκα “everyone is posting everything on Facebook” και λεπτομέρειες για την αγορά μιας Coca Cola light. Το επιχείρημα είναι ότι το περιεχόμενο που υπάρχει δεν είναι και τόσο ποιοτικό, ούτε ιδιαίτερα σημαντικό για τους περισσότερους. Γιατί να νοιάζομαι για το αναψυκτικό που πίνει ο φίλος μου ή για το καλημέρα που λέει κάποιος άλλος;

Η απάντηση είναι πολύ απλή: ναι θα πρέπει να νοιάζεσαι, όχι δεν θα πρέπει να νοιάζεσαι. Το Facebook είναι ένα κομμάτι της ζωής, της καθημερινότητας όλων. Ένα μεγάλο δοχείο με τόσο πολύ και διαφορετικό περιεχόμενο που δεν μπορείς να βγάλεις άκρη όπως μετά από μια βόλτα σε μια γειτονιά που δεν γνωρίζεις. Η διαφορά με την πραγματική ζωή είναι ότι το Facebook επιτρέπει την δημιουργία σχέσεων με κομμάτι ανθρώπων που ο χρήστης επιλέγει, μειώνοντας σημαντικά το χάος στην πραγματική και ψηφιακή ζωή κάποιου.

Η αγορά της Coca Cola είναι μάλλον τόσο ασήμαντη πληροφορία για κάποιον, όσο το best seller βιβλίο που διαβάζει κάποιος άλλος ή η φωτογραφία με τις παντόφλες από μια παραλία. Μπορεί βέβαια το status update με την Coca Cola, τον τίτλο του βιβλίου και την τοποθεσία της παραλίας να ενδιαφέρουν αυτόν διψάει, θέλει ένα ακόμα τρόπο για να σκοτώσει την ώρα του ή ψάχνει ένα νέο μέρος για έκπληξη σε φίλους και γνωστούς.

Πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που θα νοιάζονται για τις σημαντικά ασήμαντες λεπτομέρειες της ζωής κάποιου άλλου. Είμαστε προγραμματισμένοι και έχουμε εξελιχθεί σε ένα κόσμο με μεγάλη εντροπία, πολλαπλά ερεθίσματα και ευκαιρίες που πλέον είναι τόσες πολλές που αναγκαζόμαστε να τις βάζουμε σε τάξη, να τις κατηγοριοποιούμε και να επιλέγουμε μερικές από αυτές. Το Facebook προσπαθεί να οργανώσει το χάος και να το βοηθήσει να αναπτυχθεί με ένα τρόπο περισσότερο οργανωμένο και με νόημα. Οι προτροπές για νέους φίλους, οι προτάσεις φωτογραφιών από κοινούς φίλους και ένα σωρό άλλα στοιχεία βασίζονται στον όγκο των πληροφοριών που όλοι μοιραζόμαστε καθημερινά με όσους επιλέξουμε. Απλά σήμερα, τα δεδομένα και η αναγνώριση patterns σε αυτά, έχουν μεγαλύτερη αξία από τα σχόλια και τα κουτσομπολιά που χάνονται στον αέρα και το διπλανό τραπέζι κατά την διάρκεια του δίωρου καφέ μια ηλιόλουστη Κυριακή.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ

    Το Facebook είναι ένα κομμάτι της ζωής , της καθημερινότητας όλων .

    Διαφωνω και με τα δυο 1) καθημερινότητας όλων 2) κομμάτι της ζωής

    1 ) 550 000 000 χρηστες δεν ειναι ολοι και να υπολογισουμε οτι το 90% ειναι Αμερικανοί και Ευρωπαίοι με λιγα λογια ( οι σημερινη “καλοπερασάκηδες” και οι “καλοβολεμένοι”) και μην ξεχνατε στην Γη υπαρχουν 6 800 000 000 κατοικοι .

    2) Κομμάτι της ζωής — Δεν νομιζω καποιος που εχει ακομα σχεση με την πραγματικοτητα να πιστευει κατι τετοιο .

    • @Bledar: +1000

      • @Bledar την τελευταία φορά που κοίταξα, το Facebook έχει εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Εκτός και όλοι αυτοί ζουν διαφορετικές ζωές online και offlie

  2. “Απλά σήμερα, τα δεδομένα και η αναγνώριση patterns σε αυτά, έχουν μεγαλύτερη αξία από τα σχόλια και τα κουτσομπολιά που χάνονται στον αέρα και το διπλανό τραπέζι κατά την διάρκεια του δίωρου καφέ μια ηλιόλουστη Κυριακή.”

    Ποσο αρρωστος μπορει να εισαι για να λες κατι τετοιο. Please get a life…..

    • Νομίζω ότι δεν έχεις ιδεά για τι ακριβώς μιλάς… θα πρότεινα να διαβάσεις για αρχή το In The Plex: How Google Thinks, Works, and Shapes Our Lives για να διαπιστώσεις τι ακριβώς συμβαίνει με την πληροφορία και τι συμπεράσματα βγαίνουν από τον τεράστιο όγκο αυτής. Μετά μπορείς να σκεφτείς πως το Facebook προτείνει φίλους, μέρη, brands και διαφημίσεις.

      Αν δεν συμφωνείς μαζί μου δικαίωμα σου. Θα το κάνεις όμως με διαφορετικό τόνο.

    • Αξία έχουν και μάλιστα πολύ μεγάλη. Το θέμα είναι για ποιόν έχουν αξία. Σίγουρα για το Facebook και τους διαφημιστές που δραστηριοποιούνται σε αυτό ώστε να βρίσκουν επαναλαμβανομενα πρότυπα συμπεριφορών (patterns) των χρηστών και να πουλάνε διαφημίσεις. Προσωπικά πιστεύω, σε επίπεδο χρήστη, όσο σε ενδιαφέρει το κουτσουμπολιό στην πραγματική ζωή, άλλο τόσο θα σε ενδιαφέρει και στην online.

      • Έχουν αξία ως δεδομένα εξαιτίας του όγκου και φυσικά έχουν αξία για το ίδιο το Facebook και τους χρήστες. Όλοι είναι κερδισμένοι από αυτό.. όσοι φτιάχνουν παιχνίδια και δουλεύουν σε εταιρείες όπως η Zynga, οι χρήστες που διασκεδάζουν και αρχειοθετούν την ζωή τους ή έρχονται σε επαφή με κόσμο που αλλιώς δεν θα μπορούσαν και φυσικά το Facebook από τις διαφημίσεις και όχι μόνο. Δεν μιλάμε για ένα site απλά αλλά για μια πλατφόρμα

  3. Υπάρχει ακομά το facebook ? Aχολειται κάποιος μαζι του ? WOW…

  4. Μπράβο ρε Στέφανε αυτό σκεφτόμουν και εγώ όμως όπως βλέπεις όχι μόνο ασχολούνται μαζί του αλλά διαμορφώνουν & ολόκληρη κοσμοθεωρία σχετικά με αυτό.<

    • Nai, blepeis oi perisoteroi poy diafwnoyme isws na min exoyme oyte kan facebook logariasmo (thelw na pisteyw).

Top

Show Buttons
Hide Buttons