Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφασίζει τερματισμό του geo-blocking έως τα τέλη του 2018

by George Polyzos • On 02-12-2017 • AT 2:00 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Internet

Τέλος στον αδικαιολόγητο γεωγραφικό αποκλεισμό σε βάρος των καταναλωτών, που επιθυμούν να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου εντός της Ε.Ε., βάζει η Ένωση μέχρι τα Χριστούγεννα του 2018.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και η Επιτροπή κατέληξαν σε πολιτική συμφωνία για τον τερματισμό του λεγόμενου geo-blocking. Με τους νέους κανόνες, οι Ευρωπαίοι θα μπορούν να επιλέγουν τον δικτυακό τόπο από τον οποίο επιθυμούν να αγοράζουν, χωρίς να εμποδίζονται ή να ανακατευθύνονται σε άλλον. Η δυνατότητα αυτή θα γίνει πραγματικότητα πριν από τα Χριστούγεννα του επόμενου έτους. Με την πολιτική τους συμφωνία τα τρία Κοινοτικά Όργανα τήρησαν τις δεσμεύσεις, που ανέλαβαν κατά την ψηφιακή Σύνοδο Κορυφής του Σεπτεμβρίου στο Τάλλιν, τερματίζοντας τον αδικαιολόγητο γεωγραφικό αποκλεισμό.

Για τους πολίτες, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να αγοράζουν νέες ηλεκτρικές συσκευές, να νοικιάζουν αυτοκίνητα ή να αγοράζουν εισιτήρια συναυλιών σε διασυνοριακό επίπεδο, όπως στη χώρα τους. Σημαίνει, επίσης, ότι δεν θα αντιμετωπίζουν πλέον εμπόδια, όπως να υποχρεούνται να πληρώνουν με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα που έχει εκδοθεί σε άλλη χώρα. Για τις επιχειρήσεις, η συμφωνία συνεπάγεται μεγαλύτερη ασφάλεια δικαίου σε διασυνοριακό επίπεδο. Συνολικά, οι νέοι κανόνες αναμένεται να τονώσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, που επωφελούνται από την αυξανόμενη ευρωπαϊκή ηλεκτρονική αγορά.

Οι νέοι κανόνες θα τεθούν απευθείας σε ισχύ, εννέα μήνες από τη δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε., ώστε να υπάρξει περιθώριο προσαρμογής ιδίως για τις μικρές επιχειρήσεις. Όπως προκύπτει από την πολιτική συμφωνία, οι νέοι κανόνες ορίζουν τρεις συγκεκριμένες περιπτώσεις, στις οποίες δεν νοείται καμία δικαιολογία και κανένα αντικειμενικό κριτήριο για διαφορετική μεταχείριση μεταξύ των πελατών από διαφορετικά κράτη – μέλη της Ε.Ε.

Η πρώτη περίπτωση αφορά στην πώληση αγαθών χωρίς φυσική παράδοση. Για παράδειγμα, ένας Βέλγος πελάτης επιθυμεί να αγοράσει ένα ψυγείο και βρίσκει την καλύτερη προσφορά σε γερμανικό δικτυακό τόπο. Ο πελάτης θα έχει το δικαίωμα να παραγγείλει το συγκεκριμένο προϊόν και να το παραλάβει στις εγκαταστάσεις του εμπόρου ή να οργανώσει την παράδοση στον τόπο κατοικίας του.

Η δεύτερη περίπτωση αφορά στις πωλήσεις ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών Για παράδειγμα, καταναλώτρια από τη Βουλγαρία επιθυμεί να αγοράσει υπηρεσίες φιλοξενίας για την ιστοσελίδα της από μια ισπανική εταιρεία. Η καταναλώτρια θα διαθέτει, πλέον, πρόσβαση στην υπηρεσία, θα μπορεί να εγγραφεί και να αγοράσει την υπηρεσία αυτή, χωρίς να πρέπει να καταβάλει πρόσθετα τέλη σε σύγκριση με Ισπανό καταναλωτή.

Η τρίτη περίπτωση αφορά στην πώληση υπηρεσιών που παρέχονται σε συγκεκριμένο φυσικό χώρο. Παράδειγμα: Μια ιταλική οικογένεια μπορεί να αγοράσει ένα ταξίδι σε πάρκο ψυχαγωγίας στη Γαλλία απευθείας, δηλαδή, χωρίς να ανακατευθυνθεί προς ιταλική ιστοσελίδα.

Ο κανονισμός δεν επιβάλλει καμία υποχρέωση πώλησης και δεν εναρμονίζει τις τιμές. Αντιμετωπίζει, ωστόσο, τις διακρίσεις, όσον αφορά την πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες σε περιπτώσεις στις οποίες αυτές δεν μπορούν να δικαιολογηθούν αντικειμενικά (π.χ. με υποχρεώσεις ΦΠΑ ή διαφορετικές νομικές απαιτήσεις). Το επόμενο βήμα για την Ένωση θα γίνει με τη μείωση των τιμών της διασυνοριακής παράδοσης δεμάτων, οι οποίες εξακολουθούν να αποθαρρύνουν τους πολίτες να πραγματοποιούν αγορές ή πωλήσεις προϊόντων σε ολόκληρη την Ε.Ε.

Ο κανονισμός για τον τερματισμό του αδικαιολόγητου γεωγραφικού αποκλεισμού, που προτάθηκε τον Μάιο του 2016 ως μέρος της ψηφιακής ενιαίας αγοράς, θεωρήθηκε νομοθετική προτεραιότητα για το 2017, κατόπιν συμφωνίας των τριών ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων στην κοινή τους δήλωση στις αρχές του τρέχοντος έτους. Ο κανονισμός αποτελούσε μέρος μιας δέσμης μέτρων για το ηλεκτρονικό εμπόριο σε συνδυασμό με νομοθετική πρόταση σχετικά με τις διασυνοριακές υπηρεσίες παράδοσης δεμάτων, καθώς και με νομοθετική πρόταση για την ενίσχυση της επιβολής των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Πηγή: ΣΕΠΕ

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

ΠΕΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Top

Show Buttons
Hide Buttons