Ενίσχυση της ελληνικής αγοράς τεχνολογικών προϊόντων το 2015

by George Polyzos • On 04-03-2016 • AT 10:30 am • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Newsroom

PC-fix

Η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων το 2015 ενίσχυσε την αξία της κατά 6,2%, σε σχέση με το 2014, υπερβαίνοντας τα 1,99 δισεκατομμύρια ευρώ.

Για το δ’ τρίμηνο του 2015 η αγορά ήταν επίσης ανοδική, αλλά με χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Συγκεκριμένα, το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους η αξία της ελληνικής αγοράς των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ενισχύθηκε κατά 1,6% στα 585 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την έρευνα GfK TEMAX, σε ετήσια βάση μόνον τρεις από τους επτά τομείς της αγοράς κινήθηκαν πτωτικά, ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις ακολούθησαν ανοδική πορεία.

Σε ό,τι αφορά στο τέταρτο τρίμηνο του 2015, μόνο τρεις από τους επτά τομείς της αγοράς, οι Τηλεπικοινωνίες, οι μικρές και οι μεγάλες λευκές συσκευές, είχαν ανοδική πορεία, με τις τελευταίες δύο κατηγορίες να πετυχαίνουν μάλιστα διψήφια ανάπτυξη. Στον αντίποδα, οι υπόλοιπες κατηγορίες εμφάνισαν πτώση, με τη κατηγορία των φωτογραφικών ειδών να εμφανίζει διψήφια μάλιστα μείωση.

Προϊόντα Πληροφορικής
Ο κλάδος των Προϊόντων Πληροφορικής ενισχύθηκε το 2015 – σε ετήσια βάση – κατά 3,7%, με την αξία της αγοράς να ανέρχεται σε 432 εκατ. ευρώ. Πάντως, σε επίπεδο δ’ τριμήνου συνεχίστηκε η πίεση προς τον κλάδο της Πληροφορικής. Η παραμονή του κλάδου σε αρνητικό έδαφος κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 – όπως συνέβη και κατά το γ’ τρίμηνο – συναρτάται σαφώς από το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης, που πραγματοποιήθηκε στο α’ εξάμηνο του 2015.

Σύμφωνα με την έρευνα GfK TEMAX, με εξαίρεση τα tablets, όπου η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα επίπεδα του δ’ τριμήνου του 2014, oι βασικότερες κατηγορίες τις Πληροφορικής κατέγραψαν άνοδο της μέσης τιμής με τον καταναλωτή να προσανατολίζεται σε προϊόντα με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Samsung-Galaxy-Lifestyle

Τηλεπικοινωνίες
Ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών παρέμεινε ο πιο σημαντικός σε επίπεδο αξιών και για το 2015, με την αγορά να διευρύνεται τόσο κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 (6,7%) όσο και σε επίπεδο έτους (22%). Συνολικά η αξία της αγοράς για το 2015 κινήθηκε στα 594 εκατ. ευρώ με τα smartphones να πρωταγωνιστούν, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος έναντι των απλών κινητών. Η πορεία των smartphone βοήθησε και τα ακουστικά να καταγράψουν διψήφιους ρυθμούς ανόδου για το κλείσιμο της χρονιάς.

Και στις Τηλεπικοινωνίες η μέση τιμή κατέγραψε σημαντική άνοδο το τελευταίο τρίμηνο ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης συγκέντρωσης σε smartphones, των οποίων η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.

Ηλεκτρονικά Προϊόντα
Αρνητικό πρόσημο τόσο σε επίπεδο τριμήνου (-9,8%) όσο και σε ετήσια βάση (-9,9%) είχε ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, η αξία του οποίου κατήλθε συνολικά το 2015 στα 333 εκατ. ευρώ.

Όπως σημειώνει η GfK, η αλλαγή του αναλογικού σήματος στην επαρχία, που ολοκληρώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 οδήγησε την τηλεόραση και κατά συνέπεια όλη την κατηγορία σε μειωμένες αξίες.

Εξαιρουμένης της τηλεόρασης, αρκετές κατηγορίες όπως οι βιντεοκάμερες, τα ηχεία Hi-Fi, οι κάρτες μνήμης, τα USB και οι κονσόλες παιχνιδιών κινήθηκαν θετικά το δ’ τρίμηνο της χρονιάς. Να σημειωθεί ότι συνολικά τα Ηλεκτρικά Καταναλωτικά Προϊόντα κατέγραψαν άνοδο μέσης τιμής με τις περισσότερες κατηγορίες να συμβάλουν σε αυτό.

Είδη Εξοπλισμού
Μετά από δύο τρίμηνα έντονης πτώσης, το 2015 έκλεισε για τον κλάδο των Ειδών Εξοπλισμού με οριακά αρνητικό πρόσημο. Αυτό οφείλεται στην ανοδική πορεία που κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα, η οποία, όμως, εξισορροπήθηκε από το αρνητικό πρόσημο των εκτυπωτών. Όπως διαπιστώνει η GfK, για ακόμα ένα τρίμηνο, συνεχίστηκαν οι προσφορές από πλευράς λιανεμπορίου με τη μέση τιμή να σημειώνει μονοψήφιο ρυθμό πτώσης.

Συσκευές
Το κλείσιμο της χρονιάς έδειξε σημαντική άνοδο για τις μεγάλες λευκές συσκευές. Ειδικά κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς τα Ψυγεία παρουσίασαν σημαντική αύξηση κυρίως στις μεγάλες διαστάσεις και χωρητικότητες. Στις μικρές συσκευές, μετά από ένα αρνητικό γ’ τρίμηνο το οποίο αποτελεί και την εξαίρεση το 2015, οι κατηγορίες των μικρών οικιακών συσκευών παρουσίασαν θετικό πρόσημο τόσο το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης όσο και σε επίπεδο έτους.

Nikon-Snapbridge

Φωτογραφικά Είδη
Η αγορά των φωτογραφικών ειδών συνέχισε να κινείται πτωτικά το τελευταίο τρίμηνο του 2015, αν και η πτώση ήταν μικρότερη σε σχέση με προηγούμενες περιόδους. Οι μηχανές με σταθερούς φακούς συνέχισαν να καταγράφουν τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης, αλλά την ίδια στιγμή η μέση τιμή πώλησης εμφάνισε σημαντική άνοδο ως αποτέλεσμα της προτίμησης των καταναλωτών στα ανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά. Στον αντίποδα αυξητική τάση κατέγραψαν και πάλι οι φωτογραφικές μηχανές με αποσπώμενους φακούς, ένα τμήμα της αγοράς στο οποίο υπήρξαν αρκετά έντονες προσφορές από πλευράς λιανέμπορων.

[Πηγή: ΣΕΠΕ]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons