Εκλογές 2009, το κόμμα που θα ψηφίσω

by Stefanos Kofopoulos • On 24-09-2009 • AT 6:50 pm • 25 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

skyscraper

Η Ελληνική πολιτική σκηνή με εκνευρίζει αφάνταστα. Εκεί που υπάρχει ελπίδα από εκπροσώπους όλων των κομμάτων ξαφνικά το τοπίο γεμίσει από σύννεφα και βλακεία που θυμίζει προεκλογική εκστρατεία με πολιτικούς που μόλις ανακάλυψαν το μικρόφωνο. Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο που επηρεάζει κάθε πτυχή της Ελληνικής υπερχρεωμένης κοινωνίας. Ανησυχώ ιδιαίτερα που δεν ακούω επίμονες αναφορές για την υιοθέτηση standards, τυποποιημένων διαδικασιών και λύσεων για βασικά δομικά και χρηστικά χαρακτηριστικά της καθημερινότητας μας.

Το κόμμα που θα ψηφίσω θα ήθελα να τυποποιήσει διαδικασίες όπως η κατασκευή των δρόμων, η κατασκευή των πεζοδρομίων, η τοποθέτηση πινακίδων με ονόματα και αριθμούς οδών κλπ. Μου φαίνεται αδιανόητο να πανηγυρίζουμε για την εξαιρετική σε ποιότητα οδοστρώματος Αττική Οδό την ίδια ώρα που αποτελεί ένα ελάχιστον κομμάτι του οδικού άξονα και ένας από τους πλουσιότερους δήμος της χώρας, η Γλυφάδα, είναι γεμάτη λακούβες. Απαράδεκτη και η κατάσταση στα πεζοδρόμια σε κάθε μέρος της Αθήνας που ανακατασκευάστηκαν για τις ανάγκες τις Ολυμπιάδας και καταστράφηκαν / μπαλώθηκαν με την πρώτη ευκαιρία. Το ίδιο και για την τραγική κατάσταση με τα διπλά νούμερα ή τις προσωπικές αισθητικές ανάγκες κάθε δήμου και χορηγού στις πινακίδες με τα ονόματα των οδών.

road

Αν δεν τυποποιηθούν αυτές και άλλες απλές διαδικασίες, η Ελλάδα όχι μόνο θα παραμείνει στάσιμη αλλά θα αρχίσει να φλερτάρει με την ιδέα του τεχνολογικού μεσαίωνα. Η ιδέα είναι απλή: όταν τα βασικά είναι λυμένα και απαιτούν ελάχιστη ή καθόλου προσπάθεια, σκέψη και χρονικά περιθώρια για την λήψη αποφάσεων, μπορούμε να προχωρήσουμε πιο γρήγορα στο επόμενο βήμα.

Οι δρόμοι, τα πεζοδρόμια, οι ταμπέλες με τα ονόματα των οδών είναι μερικά παραδείγματα που θα επηρεάσουν άμεσα την ποιότητα ζωής όλων. Σκεφτείτε πως θα φαινόταν μια διαδρομή στην Αττική Οδό με διαφορετικές πινακίδες σε κάθε έξοδο, μερικές λακούβες εδώ και εκεί και την ανασφάλεια αν το e-pass θα δουλέψει ή όχι. Το Αττικό Μετρό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα προς μίμηση για την υιοθέτηση standards. Κάθε σταθμός έχει τον δικό του ιδιαίτερο χαρακτήρα αλλά τα δομικά συστατικά που πλαισιώνουν την εμπειρία με το Μετρό είναι τα ίδια. Καρέκλες, δάπεδο, σήματα, εκφωνήσεις, γκισέ για εισιτήρια, αυτόματα μηχανήματα, σκάλες κλπ.

Πρέπει να εξασφαλίσουμε την διάχυση και διάθεση standards σε όσο περισσότερες διαδικασίες είναι εφικτό, ξεκινόντας από τα βασικά όπως οι δρόμοι, τα φανάρια, οι κολώνες, τα πεζοδρόμια, οι ταμπέλες κλπ. Μόνο έτσι θα γίνει το επόμενο βήμα στην κοινωνική ανάπτυξη με την βοήθεια της τεχνολογίας χωρίς χρονοτριβές σε διαγωνισμούς και under the table συμφωνίες, γιατί τα standards προασπίζουν και την διαφάνεια. Είναι εύκολο και το ζούμε καθημερινά στο Μετρό, στην Αττική Οδό, στο Ελευθέριος Βενιζέλος κλπ. Όμορφο, πρακτικό, αποδοτικό, έτσι δεν είναι;

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

25 ΣΧΟΛΙΑ

  1. +1

    Έχεις απόλυτο δίκιο! Μπορεί να μην είναι το βασικό πρόβλημα του μέσου Έλληνα, αλλά έχουν καταντήσει αηδία με τα μικρά ή μεγάλα δημόσια έργα. Του κάθε αγράμματου η άποψη και τα κιτς γίνονται νόμος.
    Τα έργα που ήταν να γίνουν “προχτές” γίνονται “σήμερα”, εγκαινιάστηκαν από σαράντα κυβερνήσεις χτες, βαφτίζονται ως το “αύριο” της χώρας, χαλάνε “μεθαύριο” και ο κόσμος λέει οτι η Χούντα ήταν καλή γιατί έφτιαξε δρόμους που κρατάνε ακόμα… (Τους έστρωσε με τανκς)
    Αυτή είναι η Ελλάδα!!! Ένα κοσμικό ανέκδοτο για κλάματα.

    • Η ιδέα είναι ότι η τυποποίηση θα λύσει σημαντικά θέματα. Πχ αποφασίζουν ειδικοί από όλα τα κόμματα ότι για τα επόμενα 10 χρόνια (δηλαδή τουλάχιστον 3-4 εκλογικές αναμετρήσεις) οι δρόμοι θα φτιάχονται χρησιμοποιώντας αυτό το υλικό, με αυτά τα κάγκελα και αυτές τις κολώνες για φωτισμό. Τέλος. Το θέμα έχει κλείσει και πάνω σε αυτά τα specs θα προσαρμόσει ο κάθε εργολάβος την δουλειά του.

      Αυτή η άσχημη κατάσταση, τα κλάματα, είναι αυτόματα ένα τεράστιο πλεονέκτημα για αλλαγές που θα έχουν αντίκτυπο άμεσα. Στην προκειμένη περίπτωση η χρονική στιγμή δεν έχει θέση, άν έγιναν ή όχι έργα και πότε, γιατί μιλάμε για το μέλλον των έργων και των standards. Όσο για την χούντα δεν νομίζω ότι έχει θέση στην κουβέντα αλλά καταλαβαίνω τι εννοείς.

  2. Ρε παιδιά τι λέμε τώρα; Εδώ στην περιοχή που μένω στρώνουν άσφαλτο και λες και το κάνουν επίτηδες την άλλη μέρα έχουν έρθει τα συνεργεία και ανοίγουν τρύπες για να περάσουν γραμμές για DSL Internet. Δεν λέω πως δεν χρειάζεται να γίνει αναβάθμιση ή επιδιόρθωση αυτών των γραμμών αλλά πίστευω εδώ χρειάζεται απλά κοινή λογική, μια απλή συνεννόηση μεταξύ των εταιριών και του δημοσίου.

    • Αυτό συμβαίνει από την εποχή που θυμάμαι αλλά είναι μια άλλη ιστορία. Ακόμα και στα μπαλώματα της Αττικής οδού έχω παρατηρήσει ότι τα κάνουν σωστά. Εκτός Α.Ο η κατάσταση είναι όχι απλά δραματική αλλά και επικίνδυνη (εμπειρία ως οδηγός αυτοκινήτου και σκούτερ). DSL Internet καλά είναι γιατί υπάρχει η ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Αέριο, ΟΤΕ κλπ

  3. Είναι μια καλή ευκαιρία να γίνει η αρχή από απλά αλλά καθημερινά πράγματα για να φτάσουμε στο άλλο άκρο που κάθεται η πασιέτζα. Όπως πολύ σωστά λες ο λόγος που δεν παίζει αυτό είναι η εκ φύσεως αντίθεση με την υφιστάμενη κατάσταση, ότι προλάβουμε να κλέψουμε. Γιατί με μια τυποποίηση στις πινακίδες δεν θα γίνει κανένας διαγωνισμός ούτε ο χορηγός θα μπορεί να ζητάει χάρες από τον δήμαρχο κλπ.

  4. Σχετικά με τα παραπάνω, θα γράψω μια πρόταση που μου ήρθε flash μόλις διάβασα τα σχόλια σας..

    “όποτε πάω στο Βερολίνο (2-3 φορές τον χρόνο) και επιστρέφω πίσω…κλαίω”

  5. Εκτός από Αττική οδός – Γλυφάδα – Αθήνα θα περίμενα και κάποια σχετική μέριμνα για τις εθνικές οδούς που κάθε καλοκαίρι μετράμε τα θύματα των τροχαίων λες κ είναι σποράκια (απλά σαν αριθμούς 50,100,200).
    Θα συμπλήρωνα ακόμα και το επαρχιακό δίκτυο αλλά εύλογα θα άκουγα “εδώ ρε φίλε δεν έχουμε δρόμους στην πρωτεύουσα θες και επαρχία?”, αν και το τελευταίο είναι αρμοδιότητα των τοπικών φορέων (δημαρχείων – νομαρχιών) αλλά κατά μια διαβολική σύμπτωση συμπεριφέρονται σαν να είναι πάγια εντολή να μην κατασκευάζονται δρόμοι
    Αυτά από μένα

    • Η Αττική Οδός και η Γλυφάδα ήταν απλά δύο καθημερινά παραδείγματα με υπονοούμενο, γιατί η ΑΟ είναι σχετικά νέο έργο και ιδιωτικό και η Γλυφάδα ένας από τους πλουσιότερους δήμους της χώρας (αν όχι ο πλουσιότερος) με δρόμους που ταιριάζουν σε πίστα δοκιμών αναρτήσεων.

      Το παράδειγμα των δρόμων είναι απλά ένα παράδειγμα που πρακτικά μπορούν να ζήσουν όλοι. Μεγαλύτερη ασφάλεια, μειωμένα επίπεδα θορύβου κλπ.

      Standards θα μπορούσαν να μπουν και στους τύπους κλιματιστικών που αγοράζουν οι δημόσιες υπηρεσίες, τις λάμπες εξοικονόμισης ενέργειας που βάζουν στα σχολεία κλπ.

  6. Είναι ουτοπικό να λέμε ότι η οποιαδήποτε κυβέρνηση θα μπορέσει να αλλάξει τα πάντα σε μια μέρα ή να πατάξει την διαφθορά αμέσως. Αντιθέτως, μπορεί να πολεμήσει το φαινόμενο βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής όλων άμεσα, ξεπερνώντας τον σκόπελο των διαγωνισμών και φυσικά της μίζας.

    Έχω δει ανθρώπους να πετάνε σκουπίδια στο Μετρό αλλά είναι ελάχιστοι σε σύγκριση με ό,τι συμβαίνει στον ΗΣΑΠ ή με το κάπνισμα εκεί. Αν το περιβάλλον βελτιωθεί θα αλλάξει η συμπεριφορά όλων. Δεν μπορείς να δουλεύεις σε ένα σπασμένο γραφείο, σε μια χαλασμένη καρέκλα και με ένα σκελετό γυαλία κολλημένο με τσιρότο.

  7. Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου… το άρθρο σου αντανακλά αυτό που ξεχάσαμε, δυστυχώς, αυτή την προεκλογική περίοδο: καθημερινότητα! Μέσα στον κυκεώνα της οικονομικής κρίσης ξεχάσαμε ότι τελικά η ζωή μας είναι στιγμές… στιγμές που ζούμε και κινούμαστε σε μία πόλη που μας τρελαίνει. Ζω και δουλεύω στο κέντρο της Γλυφάδας και όσο και αν θεωρούμε προνομιούχος βιώνω καθημερινά τις προχειροδουλειές (τώρα περνάνε πχ φυσικό αέριο στο κέντρο..χάος…μπαλώματα που φουσκώνουν κτλ), τις λακκούβες και τα κατεστραμμένα πεζοδρόμια που είναι πραγματικές παγίδες για όλους.
    Καταλαβαίνω ότι το βαθύτερο νόημα της τυποποίησης δεν έχει να κάνει απαραίτητα μόνο με την καθημερινότητα μας αφού θα βοηθήσει και το κόστος των έργων και πολλά άλλα σοβαρότερα θέματα… μακάρι να γίνει αλλά δεν βλέπω κανέναν πρόθυμο να το κάνει!

    • Είναι προνομιούχος μόνο αν έχεις monster truck στην Γλυφάδα. Πέρα από την πλάκα όμως, είναι κρίμα που όλοι επικεντρώνονται στα της οικονομικής κρίσης, ασφαλιστικό και διάφορα άλλα τέτοια και όχι σε μια άμεση βελτίωση της καθημερινότητας και έμμεση γροθιά στις μίζες

      • Ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα… ξεχάσαμε την καθημερινότητα, τους δρόμους, την κίνηση, τους ποδηλατοδρόμους, τα πάρκα και όλα αυτά που κάνουν την ζωή μας καλύτερη και το μόνο που απασχολεί τους πάντες είναι η οικονομική κρίση που είναι μεν σημαντική αλλά δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα…

      • Αν πέσει μια βόμβα στην Αθήνα και 1. την κάνει επίπεδη 2. την χτίσουν με σχέδιο έχουν νόημα η ποδηλατόδρομοι αλλιώς απλά θα παραμείνει κάτι για τους λίγους, τους ρομαντικούς και αυτούς που ζητάνε συνέχεια.

  8. Titanas, το κομμα που θα πρεπει να ψηφισεις δεν θα πρεπει να ειναι ουτε η ΝΔ ουτε το ΠΑΣΟΚ..

    • Εκτιμώ το ενδιαφέρον σου αλλά νομίζω ότι είμαι σε θέση να αποφασίσω μόνος μου, χωρίς συμβουλές για την ψήφο μου.

  9. Έχεις απόλυτο δίκιο στις προτάσεις σου, αλλά είναι κάπως μελαγχολικό όταν σκέφτεσαι ότι στην Ελλάδα δεν μπορούμε να κάνουμε αυτό που στις ανεπτυγμένες χώρες είναι αυτονόητο. Δεν μιλάμε για κανένα φουτουριστικό όραμα του 21 αιώνα, η Ελλάδα αδυνατεί να κάνει τα απλά και εύκολα. Και δεν το περιορίζω στην πολιτική σκηνή μόνο, πολλές φορές το κράξιμο στους πολιτικούς είναι ένας βολικός τρόπος να αρνείσαι τις ευθύνες σου.

    • Είναι παράλληλα μια τεράστια ευκαιρία για δουλειά σε ένα παρθένο έδαφος που η παραμικρή αλλαγή μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο!

      Και δεν το περιορίζω στην πολιτική σκηνή μόνο, πολλές φορές το κράξιμο στους πολιτικούς είναι ένας βολικός τρόπος να αρνείσαι τις ευθύνες σου.

      Εννοείται, για αυτό έχω πει πολλές φορές ότι δεν βλέπω τον Καραμανλή, τον Παπανδρέου, τον Καρατζαφέρη ή την Παπαρήγα να παρκάρουν παράνομα, να δίνουν φακελάκια, να αγοράζουν οικόπεδα σε δασικές περιοχές κλπ

  10. Titanas, μαλλον δεν με καταλαβες, δεν σου κανω υποδειξη τι θα ψηφισεις, απλως αν θες αυτες τι απλες διαδικασιες τυποποιησης και οχι μονο, τοτε μην περιμενεις αυτα να γινουν απο πασοκ η ΝΔ, φυσικα εσυ θα αποφασισεις, και θα ειμαστε παλι εδω σε 4(;) χρονια, να ξαναλεμε τα ιδια . ;)

  11. -1
    Εγώ λυπάμαι πάρα πολύ για αυτά που διάβασα στο άρθρο.
    Νομίζω ότι τα προβλήματα διαφθοράς, αναξιοκρατίας και η ανεργία είναι μακραν πολύ σημαντικότερα προβλήματα από αυτό της τυποποίησης [το οποίο είναι είναι στα μάτια μου τρίτης ή τέταρτης κατηγορίας πρόβλημα].

    Δεν θα ήθελα να ακουστώ κακός αλλά φοβάμαι ότι τα παραπάνω προβλήματα έχουν ενσωματωθεί τόσο στην κουλτούρα και την ψυχοσύνθεσή μας που δεν σκεφτόμαστε καν να τα περιορίσουμε.

    • Είναι ένας καλός τρόπος που θα ωφελήσει όλους και θα γίνει κτήμα όλων άμεσα ενώ την ίδια ώρα έμμεσα θα χτυπάει την διαφθορά. Εσύ τί ακριβώς προτείνεις;

  12. Παιδιά, η ουσία των προβλημάτων ποιυ αναφέρετε (από τα πεζοδρόμια μέχρι τους διαγωνισμούς και τα πρότυπα) είναι ότι το κράτος μας δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον όπως αφείλει να κάνει σε μία δημοκρατία, αλλά τα κόμματα – ΟΛΑ τα κόμματα ανεξαιρέτως, μικρά και μεγάλα.

    Έχομε δηλαδή, στην Ελλάδα ένα βαθύ κομματικό κράτος οθωμανικού τύπου. Το βλέπετε καθαρά στις τωρινές εκλογές: το μείζον θέμα δεν είναι ούτε κάν η οικονομία (για να μη μιλήσουμε για παιδεία, υγεία, ασφάλεια, εξωτερική πολιτική, κλπ.), είναι οι διορισμοί!!! Στάζ, στέϊτζ, μόρια ΑΣΕΠ, ημέτεροι, παρανομίες σωρός, με στόχον έναν: την τακτοποίηση των κομματικών στρατών.
    Οι διαγωνισμοί στήνονται όχι επειδή δεν υπάρχουν πρότυπα. Στήνονται επειδή έτσι επιβάλλει το εκάστοτε κυβερνών κόμμα που ελέγχει τους πάντες και τα πάντα. Δείτε τις καταθέσεις Χριστοφοράκου στην γερμανίδα εισαγγελέα. Δεν χρειαζόταν να λαδώσουμε υπαλλήλους, είπε ο Χ., δίναμε χρήματα απ’ ευθείας στα κόμματα και αυτά κανόνιζαν. Οι υπάλληλοι ξέρουν τι θέλει το κόμμα και το κάνουν παραβαίνοντας συχνά και το καθήκον τους. Αν δεν το κάνουν, δεν έχουν επαγγελματικό μέλλον.

    Άρα, τι κάνουμε;
    ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΟΥΜΕΘΑ. Οι από Διαδικτύου μεμψιμοιρίες δεν αλλάζουν τίποτε. Βρείτε ένα πρόβλημα της γειτονιάς σας, π.χ., τὸ πεζοδρόμιο που σάς ενοχλεί περισσότερο, και κυνηγείστε τον Δήμο μέχρι να το φτιάξει. Με έγγραφα, αριθμούς πρωτοκόλλου, scripta. Μάθετε τα δικαιώματά σας και πολεμήστε γι’ αυτά. Οργανωθείτε και φτιάξτε έναν σύλλογο. Περισσότεροι μαζί έχομε καλύτερα αποτελέσματα. Αναγκάστε το κράτος να εφαρμόσει τους νόμους. Χρειάζεται επιμονή, δουλειά και υπομονή, αλλά φέρνει αποτελέσματα.

    • Είναι μια λύση αυτό που προτείνεις αλλά είναι η λύση που μας έφερε σε αυτό το σημείο του ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε και ό,τι αρπάξει ο κ**ς μας. Αφού κανείς δεν ασχολείται γιατί να τρέξω εγώ να κάνω κάτι, ας το κάνει ο διπλανός. Εγώ θα περνάω καλά, θα κοιτάω την ζαχαρένια μου και άσε τον άλλον να τρέχει.

      Προτείνεις περισσότερη πίεση και τρέξιμο σε μια κοινωνία, στην Αθήνα τουλάχιστον, που δεν αντέχει την επιπλέον πίεση και βρίσκει 1002 τρόπους για να εκφράσει την δυσαρέσκεια της ή να περνάει καλά (βασικά να ξεφεύγει). Η επιπλέον πίεση δεν θα φέρει αποτέλεσμα σε αυτή την φάση που βρισκόμαστε τώρα. Αργότερα ναι.

  13. Χρειάζεσαι και προσωπικά standards. Δε φτάνει να γκρινιάζεις. Πρέπει να γίνεις ο ίδιος η αλλαγή.

  14. Να ρωτήσω και κάτι ασχετο;
    Γιατί δε βλέπω αναφορές στην μπλογκοσφαιρά για τη διαφημιστική καμπάνια του Υπουργείου που τρέχει στην τηλεόραση και μας καλεί να ψηφίσουμε;
    Οταν έβγαινε ο Ομπάμας είχαν λυσσάξει ούλοι.
    Πρέπει να παίζει ο Τιμπερλεικ και οι Γιοχασον για να σκεφτούμε να πάμε να ψηφίσουμε;
    Κρίμα! Γιατί τις βρίσκω ενδιαφέρουσες – αν και μου θυμίζουν λίγο παλιότερη προεκλογική καμπάνια για μία καλύτερη ελλάδα και τη θέλουνε..

    • Δεν έχω δει κάποια από αυτά γιατί δεν βλέπω τηλεόραση παρά ελάχιστα αλλά έχω προσέξει κάποια άλλα καταπληκτικά. Στείλε αν έχεις YouTube links στην επικοινωνία του pestaola.gr

Top

Show Buttons
Hide Buttons