Είναι ασφαλή τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα;

by George Polyzos • On 22-07-2014 • AT 3:53 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Τεχνολογία

volvo-xc90-android-auto-1

 

Η Kaspersky Lab και το Interactive Advertising Bureau (IAB) της Ισπανίας παρουσίασαν την πρώτη «Ετήσια Μελέτη για τα Διασυνδεδεμένα Αυτοκίνητα».

Η εν λόγω έρευνα εξετάζει κατά πόσο τα προσωπικά δεδομένα, οι ενημερώσεις λογισμικού και οι mobile εφαρμογές για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα αποτελούν πιθανούς στόχους για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

Βασικός σκοπός της μελέτης είναι να προσφέρει μια συνολική επισκόπηση της αγοράς των διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων, συνδυάζοντας όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, ώστε να προσφέρει απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα. Επιπλέον, η έρευνα επιχειρεί να κοιτάξει συνολικότερα το οικοσύστημα λογισμικού που προσφέρουν σήμερα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, το οποίο είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένο.

Σήμερα, τα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν μόνο ηλεκτρονικά βοηθήματα για την οδήγηση, αλλά προσφέρουν και δυνατότητες πρόσβασης σε κοινωνικά δίκτυα και λογαριασμούς email, σύνδεσης με smartphone, υπολογισμού διαδρομής κλπ. Οι τεχνολογίες αυτές προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα στους οδηγούς, φέρνουν, όμως, και νέους κινδύνους για τους χρήστες. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η ανάλυση των παραγόντων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ψηφιακές επιθέσεις και ατυχήματα.

Τα προσωπικά δεδομένα, οι ενημερώσεις και οι εφαρμογές των smartphone για αυτά τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αποτελέσουν τρεις ξεχωριστούς φορείς επίθεσης για τους ψηφιακούς εγκληματίες. Σύμφωνα με τον VicenteDiaz, PrincipalSecurityResearcherτης KasperskyLab«οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορεί να ανακαλύψουν ότι οι κωδικοί τους έχουν κλαπεί. Με αυτό τον τρόπο, η θέση του οχήματός τους θα μπορούσε να εντοπιστεί, ενώ οι πόρτες του θα μπορούσαν να ξεκλειδωθούν εξ αποστάσεως».

Η ανάλυση της Kaspersky Lab, η οποία βασίστηκε στη μελέτη του συστήματος ConnectedDrive της BMW, εντόπισε αρκετούς πιθανούς φορείς ψηφιακών επιθέσεων, όπως τα κλεμμένα στοιχεία ταυτότητας, οι mobileεφαρμογές, οι ενημερώσεις λογισμικού και οι επικοινωνίες.

Η μελέτη εξετάζει ακόμα τη συνδεσιμότητα με το Διαδίκτυο και τις κορυφαίες εφαρμογές στον ισπανικό κλάδο του αυτοκινήτου. Επιπλέον, αναλύει τα επιχειρηματικά μοντέλα και τις μελλοντικές τάσεις για τις πλατφόρμες συνδεσιμότητας.

Η έκθεση, η οποία αναλύει 21 διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων, έχει καταλήξει στα εξής συμπεράσματα:

  • Υπάρχει μεγάλος κατακερματισμός στους τομείς των λειτουργικών συστημάτων, των λειτουργιών σύνδεσης και των εφαρμογών.
  • Οι δωρεάν υπηρεσίες έχουν χρονικούς περιορισμούς: πολλοί κατασκευαστές προσφέρουν δωρεάν συνδρομή μόνο για ορισμένο χρονικό διάστημα
  • Υπάρχουν προβλήματα κάλυψης, καθώς πολλές online υπηρεσίες χρειάζονται σύνδεση 3G
  • Χρήση δεδομένων: Ορισμένοι χρήστες θα πρέπει να πληρώσουν για επιπλέον δεδομένα
  • Φωνητικοί οδηγοί: Χρησιμοποιείται από τα περισσότερα μοντέλα, καθώς είναι ένας από τους ασφαλέστερους τρόπους για τον έλεγχο της συνδεσιμότητας.

 

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons