Εκδήλωση ΕΔΕΕ για το Interactive Marketing

by Stefanos Kofopoulos • On 23-01-2008 • AT 2:08 pm • 4 ΣΧΟΛΙΑ
Internet

edee

Βρίσκομαι στην εκδήλωση της ΕΔΕΕ (Ένωση Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος) για το Interactive Marketing που έπρεπε να είχε ξεκινήσει πριν από μισή ώρα αλλά δυστυχώς είμαστε στην αναμονή, ακόμα και ακούω ότι έτσι θα συνεχίσει για τα επόμενα 15 λεπτά.

Πρόκειται για μία 4ωρη εκδήλωση με θέμα “The Digital Challenge” η οποία απευθύνεται σε μεσαία και ανώτερα στελέχη των εταιριών του Τομέα μας με στόχο να αναδείξει την αξία που προσδίδει η ψηφιακή επικοινωνία (μέσω Social Media, Search, Viral, Mobile) στο marketing mix και πώς την αντιλαμβάνονται οι marketers.

Update: 14:26 – Επιτέλους ο κόσμος μπήκε στην αίθουσα και ξεκινάμε

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Introduction
Χρήστος Λάτος – ΕΔΕΕ, Τομέας Άμεσου Μάρκετινγκ

14:27 – Ο Χρήστος λέει ότι η τεχνολογία επέτρεψε την δημιουργία των prosumers και ότι τα digital media έχουν επηρεάσει την επικοινωνία. Αναφέρει παραδείγματα από τον χώρο.

14:30 – Παρουσίαση αποτελεσμάτων από την αντίστοιχη ΕΔΕΕ της Αμερικής. Οι μαρκετίστες μπορούν πλέον και έχουν την υποχρέωση να ακούνε τους καταναλωτές. Το budget διαφήμισης στα digital media (internet φαντάζομαι?) είναι πολύ μικρό. Στην Ελλάδα μόλις 1%.

The Changing Media Landscape
Arend Hendriks – Country Manager Central and Eastern Europe,
Microsoft Online Services Group

14:33 – Ξεκινάει ο Arend με ευχαριστίες και μόλις ανακοίνωσε ότι θα μιλήσει για 30-40 λεπτά. Θα κάνει focus σε Observing some trends in Media & Consumers, Ideas how to deal with it, Executing that: being creative

14:36 – Ιστορική αναδρομή στην πορεία της διαφήμισης από το ραδιόφωνο μέχρι τα banners και broadcast/cable TV και digital media σήμερα. Τα digital media οδηγούν τον χώρο στο digital marketing.

14:40 – 57% των Ευρωπαίων είναι online με 11.7 ώρες την εβδομάδα (στην έρευνα δεν υπήρχε δείγμα από την Ελλάδα). Το media consumption αναπτύσεται φοβερά για το internet. Φυσικά στις πρώτες θέσεις βρίσκεται η τηλεόραση και το ραδιόφωνο μετα. 23% ξοδεύεται online από τον συνολικό χρόνο που ξοδεύουν οι άνθρωποι σε media που υποστηρίζονται από διαφήμιση.

14:44 – 2 δις ανθρώπων θα είναι online πολύ σύντομα με την μεγαλύτερη ανάπτυξη να έρχεται εκτός Αμερικής. Οι περισσότεροι από αυτους θα μάθουν τι είναι η online εμπειρία όχι από τον υπολογιστή αλλά από κάποια φορητή συσκευή.

14:46 – Ανάλυση των 3 οθονών που βλέπει η Microsoft στην ζωή μας. Κινητό, τηλεόραση και υπολογιστής. Η κάθε οθόνη έχει θετικά και αρνητικά αλλά αυτό που έχει σημασία για τους καταναλωτές είναι η δυνατότητα να βλέπουν το content σε διαφορετικά μέρη, χρόνο κλπ.

14:50 – Οι Αμερικανοί δεν γουστάρουν τις διαφημίσεις που βλέπουν στα PVR. Μόνο το 10% δεν κάνει skip τις διαφημίσεις.

14:54 – Rules of engagement: 1. I don’t want to think about technology 2. I want it to do everything 3. I want it for free

15:00 – Η παροχή δωρεάν υπηρεσιών (Rules of engagement 3) πρακτικά σημαίνει ύπαρξη διαφήμισης που οι καταναλωτές φαίνεται να ζητάνε διαφημίσεις με τα εξής χαρακτηριστικά: 1. Don’t interrupt me. Entertain me 2. Make it relevant 3. I want a dialogue not your monologue. Παίζει το κλασσικό βίντεο με το σκηνικό στο εστιατόριο μεταξύ άντρα / γυναίκα – διαφημιστή / καταναλωτή.

15:05 – Βίντεο από πετυχημένες ενέργειες. Nike+. Dove, Diesel, Live Earth και διάφορα άλλα.

15:10 – Κλείνει με slide που δείχνει υπρεσίες της MS, τον τίτλο Endless Potential και τα logo των Facebook και digg.

Building Loyalty with Young Mobile Users
Josh Dhaliwal – Co-founder, mobileYouth

15:12 – Στην Ελλάδα το 40% από τα πιτσιρίκια μέχρι 10 ετών έχουν κινητό

15:16 – Παρουσιάζει πόσο σημαντικό είναι το κινητό και πόσο άλλαξε η αντίληψη από το “έχω στο αυτοκίνητο για ώρα ανάγκης” μέχρί την σημερινή εκδοχή του Nokia N95 8GB

15:18 – Η Young Mobile ουσιαστικά επιτρέπει στις εταιρίες το εξής “We help you make better informed decisions”.

15:20 – Οι νέοι κάτω των 25 σε όλο τον κόσμο ξοδεύουν $1.1 τρις από το disposable amount of money που έχουν.

15:22 – Οι ίδιοι νέοι ξοδεύουν 8 φορές περισσότερα για το κινητό (όχι ως συσκευή) σε σύγκριση με την μουσική. Σημαντικό είναι ότι οι νέεοι γίνονται όλο και πιο νέοι. Το 2006 υπήρχαν 1 εκατομμύριο παιδιά κάτω των 10 με κινητό τηλέφωνο.

15:25 – Είναι γεγονός ότι τα παιδιά αποκτούν το πρώτο τους κινητό μόλις γίνουν 8 χρονών! Το δείχνουν έρευνες πλέον. Από αυτή την ηλικία και για όλη τους την ζωή θα ξοδέψουν %28.000 συνολικά.

15:27 – 3 εκατομμύρια νέων Ελλήνων κάτω από τα 29 έχουν κινητό. Το κακό είναι οτι ο πληθυσμός της χώρας γερνάει. 250.000 ελληνόπουλα κάτω των 10 έχουν κινητό. $1.7 δις θα ξοδευτούν στο 2008 στην Ελλάδα για τα κινητά (όχι μόνο συσκευές)

15:33 – 81% non voice spend is text messaging, Music continues to be a winner, MMS δεν έχει πετύχει παρότι ξεκίνησε το 2004. Τα λεφτά στην μουσική έχουν αυξηθεί. Το 2001 only 2% of music revenues were spent on mobile. Το ποσοστό για το 2007 έφτασε το 22%.

15:35 – Τα προφίλ των χρηστών online: The casual, The dedicated, The Hardcore consumer

15:36 – Οι νέοι δεν ενδιαφέρονται για το 3G ούτε για την τεχνολογία. Αυτό που θέλουν οι καταναλωτές δεν είναι η τεχνολογία αλλα τι μπορούν να κάνουν με αυτή. “Όταν αγοράζετε τηλεόραση ενδιαφέρεστε να μάθετε πως λειτουργεί?”

15:38 – Το fun, cool, entertaining δεν πουλάει

15:44 – Οι νέοι θέλουν να ακουστούν και να έχουν μεγάλο κοινό. Για αυτό έπιασε πολύ το Big Brother και άλλα reality games. Έδωσαν ευκαιρία στους νέους να εκφραστούν όπως κάνει το Facebook σήμερα. 2008 is a big year for lifestyle mobile.

Evolution of a Megaphone
Πάνος Σαμπράκος – Business Unit Director, OgilvyOne Athens

15:46 – Η εξέλιξη του μεγαφώνου. Ιστορική αναδρομή για την ιστορία της διαφήμισης. Από τον ντελάλη, αφίσες στους δρόμους, εφημερίδες, περιοδικά μέχρι το σήμερα

15:50 – Όλα αυτά μέχρι το σημείο που οι άνθρωποι απέκτησαν πρόσβαση στον υπολογιστή και ειδικά σήμερα με την Web 2.0 εποχή και την δυνατότητα των χρηστών να μιλούν και να μην είναι μόνο αποδέκτες μηνυμάτων δλδ διαφημίσεων και μηνύματα που σκεφτοταν ο μαρκετίστας.

15:51 – Αναφέρεται η ιστορία της καμπάνιας του Toyota Auris με το blog

15:54 – Στατιστικά για την ενέργεια: 55.000 uniques στο blog, 261 σχόλια, 179 international blog reactions.

15:56 – Αναφορά για την καμπάνια Live Feeds για τη Vodafone. Στατιστικά για το site: 340.000 uniques, 200.000 visitors χωρίς να ξοδευτεί δραχμή για αυτό μέχρι εκείνη την στιγμή.

15:57 – Δεν υπάρχει λόγος να φωνάζεις όταν είσαι κοντά σε αυτόν που θέλεις να μιλήσεις

BREAK

Search Engine Marketing
Κώστας Μάντζιαρης – Mindworks

16:31 – Παρουσιάζει το Google Golden Triangle. Ένα Heatmap από την σελίδα αποτελεσμάτων του Google

16:33 – Τι δεν είναι το Search Engine Marketing. Δεν είναι κάτι τεχνικό, δεν είναι keywords, δεν είναι κάτι πολύ εύκολο. Χρειάζεται knowhow, χρόνος, υπομονή και δοκιμές

16:34 – Η Ελλάδα είναι πίσω στον τομέα του Search Engine Marketing. Δεν υπάρχουν στην χώρα σχετικές έρευνες.

16:36 – Το 80% Ελλήνων χρηστών internet αναζητούν πληροφορίες online, δλδ υπάρχει το critical mass για να γίνουν επενδύσεις και στην Ελληνική αγορά.

16:41 – Το SEO βοηθάει πολύ για την προβολή. Χαρακτηριστικό του Search Engine Marketing είναι η δυνατότητα για στόχευση σε internation κοινού, με τα αποτελέσματα να μένουν online ακόμα και μετά το τέλος της καμπάνιας αν έχει πετύχει κάποιος καλη (ψηλά στα αποτελέσματα) θέση στις μηχανές αναζήτησης.

16:42 – Οι χρήστες πιστεύουν ότι αν μια εταιρεία βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων, μάλλον αξίζει και είναι καλή.. άσχετα αν αυτό ισχύει ή όχι.

16:45 – Μεθοδολογία για SEO. Το κάνουμε για τους ανθρώπους και όχι για τις μηχανές. Όπως και το Search Engine Marketing

16:50 – Σκοπός είναι οι ψηλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησεις με μικρό κόστος. Γίνεται ανάλυση μεθολογιών για PPC

16:52 – Αναφορά στο e-laptops.gr ως case study

16:58 – Διάφορα νούμερα, αποδόσεις, CTR κλπ για το e-laptops.gr. Το ROI (Return Of Investment) είναι περίπου 800%

Creating Global Direct Marketing Campaigns…in Greece
Μάρκος Βερέμης – Πρόεδρος, Upstream S.A.

16:59 – Super Promotions – From Greece to the World

17:01 – Τελευταία έχουν γίνει καμπάνιες που έχουν φύγει από την Ελλάδα για το εξωτερικό. Όχι μόνο όπως παλιότερα που πέρναμε και προσαρμόζαμε καμπάνιες από το εξωτερικό στην χώρα μας

17:05 – 113% penetration της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. Κάτι πρέπει να γίνει για αυτό γιατί δεν μπορούν να έχουν ανάπτυξη γιατί οι πωλήσεις δεν είναι πλέον αδύνατες. Ιδέες για την κατα΄σταση αυτή και το μέλλον των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.

17:08 – Super promotion = “εκρηκτικό μείγμα λοταρίας με την επέμβαση του μαρκετίστα”. Νέα αγορά αξίας πολλών δις ευρώ

17:09 – Vodafone Italy βίντεο για καμπάνια στην γείτονα χώρα

17:14 – Συνέχεια παραδειγμάτων από καμπάνιες του εξωτερικού. Η ιστορία της Mercedes

17:16 – Όλα αυτά μέσα από SMS και πόντους που αντιστοιχούν σε λαχεία αλλά με πολύ καλύτερο τρόπο και πως μεταμορφώνεις κάτι που υπάρχει ήδη (λαχεία) σε κάτι καλύτερο και πιο ενδιαφέρον με την προσθήκη τεχνολογίας και knowhow από μαρκετίστες

17:19 – Τα super promotions φέρνουν πολλά, μα πάρα πολλά λεφτά και οι μαρκετίστες έχουν κάθε δικαίωμα να ζητάνε μέρος από τα επιπλέον κέρδη των εταιρειών

17:22 – Το viral effect σε αυτές τις ενέργειες είναι πολύ μεγάλο και φυσικά μεγάλη διάθεση για κατανάλωση, άρα και επιπλέον έξοδα που μεταφράζονται σε κέρδη για τις εταιρείες. Φαίνεται ότι το CRM, personalization παίζουν σημαντικό ρόλο

From Virtual Communities to ProduSers and Social Media
Get Experience before Marketing
Περικλής Βανικιώτης – New Media Manager, Boussias Communications

17:24 – Μικρή ιστορική αναδρομή για το δημοσιογραφικό παρελθόν κάλυψης 10 ετών παράλληλα με ευχαριστίες

17:26 – Τα social media έχουν αναστατώσει το internet

17:29 – Η ευελιξία στον χώρο του internet είναι σημαντικό πλεονέκτημα αλλά φαίνεται ότι όλοι όσοι ασχολούνται με το θέμα μάλλον κάτι δεν κάνουν καλά. Παίζουν βίντεο παράλληλα από το παρελθόν και το σήμερα. Second Life και πρώτα βήματα χρήσης υπολογιστή

17:32 – Παίζει βίντεο με το ερώτημα: The internet is… με απάντηση μόνο από τις εικόνες που παίζουν πίσω από το κείμενο. Πρόκειται ουσιαστικά για εικόνες μέσα από την ζωή

17:33 – Παίζει βίντεο με τον T.K. Kan μπροστά σε υπολογιστές. Μιλάει για την BBS

17:35 – “Η δυναμη δεν είναι κρυμμένη στα 3D γραφικά αλλά μέσα στην νέα γενιά του Web”. Δείχνει φωτογραφία σχετική με blogging. Κάτι από τον θείο Sam αλλά στο πιο keep on blogging

17:37 – “Οι bloggers αντιλαμβάνονται τους εαυτούς τους και τους άλλους ως media”

17:39 – Παίζει το γνωστό το βίντεο με το Web 2.0 σε λιγότερο από 5 λεπτά

17:41 – Τα blog δεν είναι social media αλλά υποσύνολο αυτών. Το Facebook είναι ένα καλό παράδειγμα που σήμερα είναι πολύ γνωστό. Βίντεο, εικόνες, βίντεο μόνο με ένα κλικ και μόνο αν ο χρήστης θέλει

17:43 – “Τα social networking sites για πολλούς είναι τα στέκια τους”

17:45 – EveryOne Can Edit

17:48 – Στατιστικά για τα προφίλ και κατηγορίες χρηστών social media

17:49 – Αναφορά στο wiggler.gr και σε παλιότερο post του stelabouras

17:52 – Το Fcebook είναι μεγάλο στην Ελλάδα.

Τελείωσε η μπαταρία…

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μπράβο Τιτάνα, ωραίος.

  2. Congrats Τιτάνα για το online feed:)

  3. Πολύ ενδιαφέρον, μακάρι να ήμουν εκεί. Ευχαριστούμε για το overview..!

  4. Άψογος! Once again… ;o)

Top

Show Buttons
Hide Buttons