Cosmote Business Continuity, η ομάδα που φροντίζει να έχεις σήμα

by Stefanos Kofopoulos • On 14-12-2009 • AT 7:01 pm • 6 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

Cosmote Business Continuity

Cosmote Business Continuity σημαίνει Επιχειρησιακή Συνέχεια ή αλλιώς ένα σχέδιο και μια ομάδα που φροντίζει για να έχουμε σήμα πάντα. Αυτή είναι η απλή εκδοχή της δουλειάς που κάνει η Cosmote για να εξασφαλίσει ότι υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και εκτέλεσης αυτού για προστασία περιουσίας, ανθρώπων και φυσικά της υπηρεσίας που πληρώνουν οι συνδρομητές. Η ομάδα επιχειρησιακής συνέχειας είναι ουσιαστικά το backup της Cosmote για την Cosmote στις περιπτώσεις που σεισμοί, έκτακτα καιρικά φαινόμενα, βλάβες και ό,τι άλλο προκύψει στην διάρκεια της ημέρας λυγίσουν το δίκτυο.

Ο Γιάννης Ζέππος εξηγεί σε 6 λεπτά βίντεο τι ακριβώς συμβαίνει με παραδείγματα μέσα από την καθημερινότητα. Αν βέβαια θέλετε όλες τις λεπτομέρειες για certification, τι κάνει ο ανταγωνισμός, γιατί είναι σημαντικό το business continuity κλπ δεν έχετε παρά να διαβάσετε την συνέχεια του post, πριν όμως να έχετε κατά νου ότι αντίστοιχες προσπάθειες και σχεδιασμός αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητας για επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος και πάνε την χώρα μπροστά. Kudos Cosmote.

1. Ποιος είσαι και πόσο καιρό εργάζεσαι στην COSMOTE;

Καλημέρα Στέφανε. Είμαι ο Γιάννης Ζέππος και δεδομένου ότι στην COSMOTE έχουμε ένα πλήρες Πλάνο Επιχειρησιακής Συνέχειας, είμαι μια χαρά! Στην εταιρεία είμαι από αρχές του 2003 και ήρθα για να ασχοληθώ με τη χορηγία των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004. Το θεώρησα πολύ καλή ευκαιρία κι έτσι πήρα την απόφαση να ανταλλάξω την Alpha Bank με την COSMOTE.

2. Τι κάνεις στην COSMOTE;

Από το Σεπτέμβριο του 2004 που τελείωσαν και οι Παραολυμπιακοί αγώνες και σχηματίστηκε η Διεύθυνση Εταιρικών Σχέσεων στην εταιρία, 2 άτομα κληθήκαμε να αναπτύξουμε το Business Continuity. Περιττό να σου πω ότι όπως οι περισσότεροι, μέχρι τότε νόμιζα ότι Βusiness Continuity & Disaster Recovery είναι το ένα και το αυτό… Ευτυχώς σήμερα ξέρω ότι δεν είναι μόνο αυτό!

3. Τι είναι η Ομάδα Επιχειρησιακής Συνέχειας της COSMOTE;

Στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρησιακής Συνέχειας Ομίλου COSMOTE είμαστε 4 (Γλυκερία Ζυγούρη, Γιάννης Παπαδόπουλος, Δημήτρης Περγάμαλης) άτομα που πραγματικά γουστάρουν πολύ αυτό που κάνουν και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες δομές και υποδομές απόκρισης σε έκτακτες συνθήκες για μια εταιρία 3000 ατόμων. Αυτό σε καμιά περίπτωση δεν είναι εύκολο, κάθε άλλο, γιατί η Ελληνική κουλτούρα είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο σε οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης μιας δομημένης απόκρισης.

Για να μην πολυλογώ, έχουμε ορίσει ομάδες απόκρισης σε έκτακτα φυσικά συμβάντα (σεισμός, κακοκαιρία κ.λ.π.) αλλά και αντίστοιχες για τα τεχνικά θέματα (cellular network, IT), Θέματα που μπορεί να πλήξουν τη φήμη της εταιρίας (reputation, media) και το εμπορικό δίκτυο της εταιρίας (καταστήματα, franchisees).

Όλα τα παραπάνω άτομα είναι περίπου το 20% της εταιρίας, δηλαδή περίπου 600 στελέχη, κατάλληλα ενημερωμένα κι εκπαιδευμένα σε θεωρία Επιχειρησιακής Συνέχειας και των ρόλων τους. Επιπρόσθετα περίπου 300 άτομα από τους παραπάνω, είναι πιστοποιημένα από την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης σε παροχή πρώτων βοηθειών. Φυσικά, για να δουλεύουν όλα και όλοι όπως πρέπει, κάνουμε κάθε χρόνο ολόκληρες εκπαιδευτικές εξορμήσεις σε όλη την εταιρία με ασκήσεις επί χάρτου και προσομοιώσεις, εκκενώσεις κτηρίων, δοκιμές τεχνικού εξοπλισμού κ.λ.π.

Να αναφέρω ότι η τεχνογνωσία που μεταφέρεται στα άτομα που συμμετέχουν στις ομάδες αντιμετώπισης εκτάκτων συνθηκών, είναι γνώση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην καθημερινή μας ζωή και όχι μόνο στο στενό πλαίσιο της εταιρίας. Έτσι για παράδειγμα, πιστοποιούμε τα άτομα αυτά στην παροχή πρώτων βοηθειών μέσω της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης που μας βοηθά πολύ στην προσπάθειά μας, και όπως προανέφερα, έχουμε περίπου 300 άτομα πιστοποιημένους διασώστες από τη Medic First Aid International, ικανούς να παρέχουν πρώτες βοήθειες σε όποιον τις χρειάζεται, ακόμη και στο δρόμο. Επιπρόσθετα τους εκπαιδεύουμε και στη χρήση απινιδωτών κάτι πραγματικά πολύ σημαντικό και συνάμα από αυτά που λέμε “αχρείαστο να είναι” !

Άτομα της εταιρίας δεν φεύγουν για να βοηθήσουν π.χ. σε σεισμόπληκτες περιοχές, όπως το αναφέρεις, δεδομένου ότι αυτό είναι αρμοδιότητα άλλων φορέων, ωστόσο αξίζει να αναφέρω ότι έχουμε αρκετά άτομα στις ομάδες Επιχειρησιακής Συνέχειας που είναι εθελοντές διασώστες συμμετέχοντας σε επιχειρήσεις της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, εθελοντές δασοπυροσβέστες κ.λ.π.

4. Τα certification που έχεις τι ακριβώς πιστοποιούν;

Το βασικότερο όλων είναι φυσικά το ISEB PCBCM το οποίο ουσιαστικά με πιστοποιεί σαν Business Continuity Practitioner μέσω αδιάβλητων και διεθνώς αναγνωρισμένων εξετάσεων. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι για την πιστοποίηση αυτή, είχα γράψει περισσότερες από 17 σελίδες κείμενο προκειμένου να απαντήσω σε ερωτήσεις και Case Studies διεθνούς καλής πρακτικής και φυσικά σύμφωνα με το Βρετανικό Πρότυπο Επιχειρησιακής Συνέχειας BS25999. Τονίζω ότι εγώ και η συνάδελφός μου στο αντικείμενο, Γλυκερία Ζυγούρη, είμαστε οι πρώτοι και – αν δεν με απατά η μνήμη μου – μοναδικοί στην Ελλάδα με αυτή την πιστοποίηση, και φυσικά μέσω εξετάσεων και όχι απλής αίτησης εγγραφής λόγω εμπειρίας και μπλα μπλα μπλα…

Το δεύτερο είναι το BCS CITP που σημαίνει British Computer Society Chartered IT Professional. Αυτό δεν έχει εξετάσεις, χρειάζεται όμως να γραφτείς στο BCS και αν σύμφωνα με το βιογραφικό που τους υποβάλλεις κρίνουν ότι έχεις τα προσόντα, σε καλούν να λάβεις μέρος σε μια διαδικασία «απόδειξης» των γνώσεών σου, παρουσιάζοντας δείγματα δουλειάς σου πάνω σε τεχνολογία πληροφορικής και έχοντας ορίσει από την αρχή κάποιον σαν επίσημο Supporter.

Το ABCI είναι απλά ένα Affiliate Membership στο British Continuity Institute, και στην ουσία είμαι απλά γραμμένος για να μαθαίνω τις εξελίξεις και από αυτό το μέτωπο.

Τέλος, να αναφέρω ότι πριν 2 χρόνια ολοκλήρωσα με επιτυχία ένα πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο «Πρόληψη και Διαχείριση Φυσικών και Τεχνολογικών καταστροφών» διάρκειας 6 μηνών και τον Απρίλιο του 2009 πιστοποιήθηκα επίσης στην παροχή Α βοηθειών από την Medic First Aid International.

5. Είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα η ύπαρξη μιας Ομάδας Επιχειρησιακής Συνέχειας ή όχι;

Κοίτα να δεις, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την COSMOTE δεν είναι απλώς η ύπαρξη μιας ομάδας ή τμήματος Επιχειρησιακής Συνέχειας, κάτι το οποίο διαθέτουν ήδη και οι άλλες 2 εταιρίες του κλάδου, αλλά θεωρώ ότι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι η ανάπτυξη του εταιρικού πλάνου Επιχειρησιακής Συνέχειας και η ικανότητα απόκρισης σε έκτακτες συνθήκες στο βαθμό που εμείς το έχουμε καταφέρει και σύμφωνα με αρκετούς συμβούλους του εξωτερικού, είμαστε pioneers στην Ελλάδα αναφορικά με τις λύσεις που έχουμε υιοθετήσει για την αντιμετώπιση δυσάρεστων καταστάσεων.

6. Τι ακριβώς έχετε καταφέρει και τι καινοτόμο έχετε φέρει την Ελλάδα;

Τα μέσα που έχουμε προμηθευτεί για την αντιμετώπιση εκτάκτων συνθηκών, οι τακτικές δοκιμές των πλάνων μας, η τεκμηρίωση των ασκήσεων ετοιμότητας, η ποιότητα του εξοπλισμού με άριστο value for money, που τελικά όλα συγκλίνουν στο ανεπτυγμένο αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας για τους ανθρώπους της εταιρίας. Βλέπεις δεν πήραμε σε καμιά περίπτωση την απόφαση να χρησιμοποιήσουμε λύσεις out-of-the-box μιας και κύριο μέλημά μας ήταν από την αρχή να αναπτύξουμε το επίπεδο ετοιμότητας της εταιρίας στο μέγιστο δυνατό βαθμό με λύσεις στα μέτρα μας. Έχουμε φροντίσει να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις / οδεύσεις σχεδόν για τα πάντα, έτσι ώστε να έχουμε τη σιγουριά πως θα υπάρχει πάντα ένα προκαθορισμένο σημείο που θα βρούμε π.χ. συσκευές τηλεφώνου, δορυφορικά τηλέφωνα, αίθουσες συνεδριάσεων της Ομάδας Αντιμετώπισης Κρίσεων, φαρμακεία, πλάνα, call trees επικοινωνίας, High Definition Video Conference Solutions, Smartboards και πολλά άλλα. Όλα αυτά πρακτικά εξασφαλίζουν στον πελάτη, ότι η εταιρία θα συνεχίσει να δουλεύει γι αυτόν, ακόμη και αν συμβούν σοβαρά περιστατικά. Φροντίζουμε όλοι μαζί να προσφέρουμε αυτό που περιμένουν οι πελάτες της εταιρίας: αδιάλειπτες και αξιόπιστες υπηρεσίες επικοινωνίας.

7. Πρακτικά αυτό πως μεταφράζεται για τον καταναλωτή και τον εργαζόμενο;

Η Επιχειρησιακή Συνέχεια είναι κάτι το οποίο «απολαμβάνει» τελικά και ο καταναλωτής αλλά και ο ίδιος ο εργαζόμενος στην εταιρία. Ο μεν καταναλωτής έχει στη διάθεσή του υπηρεσίες υψηλής ποιότητας οι οποίες έχουν εναλλακτικούς και δοκιμασμένους τρόπους λειτουργίας προκειμένου η επικοινωνία σε voice, sms, data να είναι όχι μόνο ποιοτική αλλά και απρόσκοπτη. Ο εργαζόμενος, έχοντας τόσους ανθρώπους γύρω του να ασχολούνται τόσο μεθοδικά με την εξασφάλιση των ανθρώπων, των assets και της τεχνολογίας, νοιώθει πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια ότι η εταιρία φροντίζει γι αυτόν, επενδύει σε αυτόν εκπαιδεύοντας τον να μπορεί να αντιμετωπίζει έκτακτα περιστατικά, και μην ξεχνάμε ότι τα εφόδια που παίρνει ο κάθε εργαζόμενος δεν του είναι χρήσιμα μόνο στο οκτάωρο του, αλλά σε όλη του τη ζωή, επαγγελματική και προσωπική.

8. Tι κάνει η COSMOTE για προστασία από φυσικές και μη καταστροφές. Δεδομένα / προσωπικό / assets. Σε ένα κόσμο που γίνεται όλο και πιο mobile και data centric τι κάνει η COSMOTE σε Ελλάδα και εξωτερικό για να προστατέψει όλα τα assets και να διασφαλίσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα;

Η COSMOTE έχει επενδύσει ατέλειωτες ανθρωποώρες σε εκπαίδευση, προετοιμασία, εξοπλισμό και δοκιμή των πλάνων απόκρισης από τους ανθρώπους της, και αυτό φυσικά είναι ένα never-ending story μιας και είναι κάτι που μόνο βιωματικά μαθαίνεται. Ο κόσμος αντιδρά πάντα όπως έχει μάθει να αντιδρά στη ζωή του. Εμείς φροντίζουμε να του μάθουμε να αντιδρά με τον ενδεδειγμένο τρόπο έτσι ώστε και ο ίδιος να κινείται με μεγαλύτερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση, και να ξέρει ότι όλοι μαζί αντιδρούμε καλύτερα από έναν.

Οι υπεύθυνοι Controllers όπως λέγονται κάθε διαφορετικού τομέα ( κτήρια, τεχνολογία, Customer Care, καταστήματα, φήμη κ.λ.π.) φροντίζουν ώστε με το δικό μας συντονισμό να ελαχιστοποιείται ο χρόνος που θα αντιμετωπίζεται κάθε πρόβλημα που μπορεί να παρουσιαστεί έτσι ώστε είτε ο πελάτης είναι στο Σύνταγμα, στα Κουφονήσια ή στην Ακτή Ελεφαντοστού, να νοιώθει και να είναι σίγουρος ότι θα μπορεί να επικοινωνήσει μιας και ολόκληρος ο μηχανισμός Επιχειρησιακής Συνέχειας της εταιρίας στοχεύει σε αυτό.

Όπως καταλαβαίνεις, αυτό δεν σημαίνει ότι ασχολούμαστε μόνο με το δίκτυο και τις κεραίες ή με το Data Center, γιατί πολύ απλά αν για οποιοδήποτε λόγο ένα κτήριο μας δεν ήταν διαθέσιμο για ένα χρονικό διάστημα, αυτό θα είχε αντίκτυπο και στην ποιότητα των υπηρεσιών. Γι αυτό και μέλημά μας είναι το παραμικρό asset της εταιρίας και όχι απλά και μόνο «μια κεραία να μιλάμε ρε παιδί μου!»

Φυσικά εκτός των Emergency Controllers, υπάρχουν οι COSMOTE Emergency Directors που συντονίζουν τους προηγούμενους και above all το Crisis Management Team, όλοι με προκαθορισμένους ρόλους δράσης. Αναφορικά με τις θυγατρικές μας στο εξωτερικό, μόλις ξεκίνησε η επέκταση και υλοποίηση του αντίστοιχου Πλάνου Επιχειρησιακής Συνέχειας στην COSMOTE Ρουμανίας και μέσα στο 2010 ξεκινά το ίδιο για τις AMC και GLOBUL, σε Αλβανία και Βουλγαρία αντίστοιχα.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. εξαιρετικά ενδιαφερον το αρθρο .Πάντα τετοια ….

    • Thanks man, αρκετά ενδιαφέρον και το κομμάτι που λέει ότι και οι άλλες δύο εταιρείες έχουν ομάδες επιχειρησιακής συνέχειας. Ελπίζω η κινητή να είναι το πρώτο κομμάτι της σύγχρονης Ελλάδας που θα θέσει τις βάσεις για το μέλλον της επιχειρηματικότητας στην χώρα. Αν μη τι άλλο αυτές οι πρακτικές δείχνουν σοβαρή αντιμετώπιση.

  2. Συγνωμη αλλα στο σεισμο των 6.5R εδω στη Πατρα δεν λειτουργουσε το δικτυο. Ηταν θεμα τυχης να πιασεις αλλο κινητο. Μονο τα σταθερα επαιζαν τοτε. Να πω βεβαια πως εχω Cosmote σχεδον απο τοτε που θυμαμαι και σε κανονικες συνθηκες ειμαι απολυτα ικανοποιημενος. Δεν θυμαμαι τι γινεται τη Πρωτοχρονια!

    • Για πότε λες; Κάτι που κάνει η ομάδα αυτή δεν είναι να φροντίζει να έχεις σήμα ή λειτουργικές υπηρεσίες συνέχεια και πάντα αλλά να εφαρμόζει ένα σχέδιο που θα επαναφέρει το δίκτυο εκεί που ήταν πριν συμβεί το οτιδήποτε, χωρίς να καταλάβουμε τι και πως. Το τελικό αποτέλεσμα είναι να έχουμε σήμα (άρα και υπηρεσίες) τις περισσότερες φορές.

      Αυτό με την πρωτοχρονιά μου άρεσε.. θα ρωτήσω!

  3. Για αυτο: http://www.pestaola.gr/patras-andravida-earthquake-65r/ Δεν λεω για την ομαδα αυτη. Μιλαω γενικοτερα.

  4. Το χειρότερο που του συνέβει είναι που του έπεσαν τα μαλλιά από τότε που πήγε στη Cosmote! :-) Αυτό δεν μπόρεσε να το προβλέψει! :-)

Top

Show Buttons
Hide Buttons