Copy&Paste, το πρόβλημα του Έλληνα blogger

by Stefanos Kofopoulos • On 16-07-2009 • AT 6:41 pm • 67 ΣΧΟΛΙΑ
Internet

copycats

Δυστυχώς αρκετοί από τους Έλληνες bloggers ή δημοσιογράφοι που διατηρούν blogs, έχουν μια κακή σχέση με τα press releases και τον τρόπο που χειρίζονται το υλικό. Αυτό που συμβαίνει τις περισσότερες φορές είναι απλά copy&paste του press release και παρουσίαση αυτού σαν post. Όλα καλά με αυτή την τακτική αρκεί να φαίνεται ξεκάθαρα ότι το post είναι copy&paste του υλικού που έχει στείλει η εταιρεία ώστε ο αναγνώστης να γνωρίζει ότι αυτό που διαβάζει είναι κείμενο προσεχτικά φτιαγμένο από κάποιον ειδικό και όχι η γνώμη του blogger.

Οι Έλληνες bloggers δεν αρκούνται στην αντιγραφή ενός press release αλλά κάποιες φορές αλλάζουν την σειρά προτάσεων ή ολόκληρων παραγράφων ώστε να ξεγελάσουν. Προφανώς και σε αυτή την περίπτωση δεν δηλώνεται πουθενά ότι το post είναι ένα press release και ότι το μόνο που έχει συμβεί είναι ένα ανακάτεμα προτάσεων ή παραγράφων.

Υπάρχει βέβαια ακόμα μια τεχνική copy&paste που περιλαμβάνει το κείμενο του press release με εμβόλιμες προτάσεις του blogger. Σε αυτή την περίπτωση οι bloggers δεν δηλώσουν ότι το post περιέχει κατά 80% υλικό που έχει στείλει η εταιρεία ή η εταιρεία PR, όπως επίσης δεν τοποθετούν μέσα σε ” ” τα κομμάτια του press release ώστε να ξεχωρίζουν από το κείμενο που έχουν γράψει.

Είναι πραγματικά τραγικό αυτό που συμβαίνει στα Ελληνικά blogs και ιδιαίτερα σε όσα ευαγγελίζονται ότι έχουν τεχνολογικό χαρακτήρα και εξετάζουν λεπτομερώς κινητά και διάφορα άλλα gadgets. Είναι λάθος τρόπος ενημέρωσης αν δεν θεωρηθεί εξαπάτηση το γεγονός ότι οι bloggers παρουσιάζουν τα press releases ως δικά τους κείμενα. Το κοινό μένει ευχαριστημένο γιατί το κείμενο είναι τις περισσότερες φορές φτιαγμένο από κάποιον που κάνει αυτή την δουλειά και ξέρει πως να κεντρίσει το ενδιαφέρον. Οι εταιρείες και τα PR agencies δεν έχουν κανέναν πρόβλημα με την τακτική αυτή γιατί έτσι προωθούν τους πελάτες τους.

Ο χαμένος της υπόθεσης είναι ο αναγνώστης που εκτίθεται για ακόμα μια φορά στο προσεχτικά κατασκευασμένο κείμενο που δεν γνωρίζει ότι πρόκειται για press release και μάλιστα θεωρεί ότι διαβάζοντας blogs αποφεύγει τα κλασσικά κανάλια προώθησης διαφημιστικού υλικού και πληροφορίας.

[photo via zeppelie79]

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

67 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Mila anoixta gia poion milas….

    • Θα το εκτιμούσα αν έγραφες με Ελληνικούς χαρακτήρες και άλλαζες το στυλ, διαφορετικά δεν έχει νόημα να προχωρήσει η κουβέντα μαζί σου.

      Τα δύο blogs που μου έρχονται στο μυαλό αυτή την στιγμή επειδή έχω διαβάσει κάτι πρόσφατα είναι το techblog και το xblog. Συμβαίνει και αλλού αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ κάτι συγκεκριμένο αυτή την στιγμή γιατί πάντα προσπαθώ να βγάζω από το μυαλό μου τα συγκεκριμένα posts και να μην επισκέπτομαι ξανά τα συγκεκριμένα blogs.

  2. Επιτέλους ένας άνθρωπος μίλησε.

    Μαζί σου 1000%

    • Έχει ξεφύγει η κατάσταση εντελώς

  3. Κανονικά, ούτε τα ” ” δε θα’ πρεπε να επιτρέπονται αν δεν υπάρχει link για τη πηγή αλλά τι λέω τώρα…

    • Δεν είναι πάντα εύκολο να βάζεις link σε ένα press release που έχεις λάβει σε .doc . Δεν έχουν όλες οι εταιρείες την υποδομή για δημοσιεύουν online τα press releases, ειδικά στην Ελλάδα. Εκεί κολλάνε τα “” ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι οι λέξεις ή πρόταση ή ολόκληρη η παράγραφος ανήκει σε κάποιον άλλον και όχι σε αυτόν που γράφει το post.

  4. Όντως, αν το PR είναι από .doc είναι θέμα, απλά πιστεύω ότι θα πρέπει κάπως να φαίνεται η πηγή είτε για το credit σε αυτόν που το έγραψε είτε στην τελική για την πιστοποίηση της ορθότητας του post..

    • Για την ορθότητα στις περισσότερες περιπτώσεις αναλαμβάνουν δράση οι αναγνώστες και όσες εταιρείες έχουν τα μέσα ή την θέληση ή και τα δύο, να παρακολουθούν τι συμβαίνει. Από την εμπειρία μου στο pestaola.gr οι αναγνώστες είναι πιο άμεσοι και γρήγοροι.

  5. Συμφωνώ με αυτά που έγραψες, όμως όπως λέει και ο Orwell – Ignorance is strength, και μάλιστα η κατάσταση ούτε είναι τόσο τραγική όπως την περιέγραψες ούτε πραγματικά χάνει κάτι και ο αναγνώστης.

    Αντίθετα ο αναγνώστης που δεν μπορεί να καταλάβει ότι διαβάζει Press Release μείνει πολύ ευτυχισμένος γιατί θεωρεί ότι “αποφεύγει τα κλασσικά κανάλια προώθησης διαφημιστικού υλικού και πληροφορίας” και τα blogs που ανέφερες (δίχως τα ονόματα τους) θα εξακολουθούν να υπάρχουν, γιατί πάντα θα μπορείς να πωλήσεις το ίδιο προϊών άλλα σε διάφορο μαγαζί :)

    • Κάνεις λάθος γιατί αν ακούσεις τις εταιρείες, τις διαφημιστικές και όσους ευαγγελίζονται το web 2.0 ή αυτό τέλος πάντων που ήταν/είναι αναφέρονται συνεχώς στην αξία της γνώμης του ανθρώπου της διπλανής πόρτας, στα blogs κλπ.

      Αντίθετα όμως καταλήγουμε στο να χρησιμοποιείται ακριβώς το ίδιο υλικό μέσα από διαφορετικά κανάλια που μάλιστα δεν αναφέρουν ότι το υλικό δεν είναι δικό τους ή ακόμα χειρότερα εννοούν ότι είναι δικό τους δημιούργημα. Σε αυτό το σημείο τίθεται το ερωτηματικό για εξαπάτηση.

  6. Καλησπέρα!
    έγραψα ήδη αρκετά στο xblog επι του θέματος με αφορμή το χθεσινό άρθρο για τις φωτογραφίες του μουσείου ακρόπολης ;-)
    δυστυχώς απο΄τι καταλαβαίνω μέσα απο τα σχόλια άλλων αναγνωστών στην ελλάδα λίγοι υπολογίζουν όρους όπως “πνευματική ιδιοκτησία”, “ορθολογία”, “αντικειμενικότητα” κλπ.
    Για να δούμε πως θα εξελιχθεί η συζήτηση εδώ…

    • Η πνευματική ιδιοκτησία είναι κάτι διαφορετικό από το να παρουσιάζεις το press release ως post ή να ανακατεύεις τις προτάσεις του press release και να τις κάνεις post ή να γράφεις μερικές προτάσεις ανάμεσα στις παραγράφους ενός press release και να το παρουσιάζεις ως post. Είναι κάτι περισσότερο από κοροϊδία

  7. Titanas έχεις απόλυτο δίκιο. Για τα εν λόγω blogs που ανέφερες και συγκεκριμένα το xblog που έχω παρακολουθήσει το “clopy” – paste πάει σύννεφο….
    Χαμένος της υπόθεσης είναι και ο ίδιος ο δημιουργός μιας και δεν αναφέρεται ότι το έργο, κείμενο στην προκειμένη περίπτωση, είναι δικό του. Έτσι σε μια νύχτα ο Βαγγέλης, Μάκης, η Σούλα κλπ. γίνονται “ειδικοί” στην τεχνολογία, στο lifestyle….

    • Ο καθένας μπορεί να εκφράζει την γνώμη του για τεχνολογία και να θεωρεί ή να είναι ειδικός ή να έχει μεγάλη εμπειρία σε κάτι. Δεν με απασχολεί αυτό και είναι δικαίωμα του καθένα να κάνει ό,τι νομίζει.

      Το ενοχλητικό και αυτό που αναγνωρίζω είναι το κομμάτι με τα press releases επειδή πλέον κυκλοφορούν τα ίδια σε όλους.

      Ανέφερα τα δύο συγκεκριμένα γιατί εκεί έχω δει τι ακριβώς παίζει (επειδή λαμβάνω τα ίδια press releases) αλλά είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν και άλλα blogs που κάνουν το ίδιο από αποσπάσματα εφημερίδων ή press releases κλπ.

  8. Το PR είναι η επίσημη πληροφόρηση από την εταιρεία. Αυτό σημαίνει ότι εκεί θα δεις τα χαρακτηριστικά ενός κινητού πχ και ό,τι άλλο θέλει να γνωστοποιήσει επίσημα η εταιρεία για το προϊόν. Ένα PR δεν μπορεί να διαμορφώσει άποψη εκτός και αν περιέχει κάτι που δεν ήταν γνωστό πριν και αυτό οδηγήσει σε συμπεράσματα κλπ. Επίσης ο τρόπος γραφής του blogger είναι εξίσου σημαντικός όπως και οι ιδέες ή τα links που μπορεί να βάλει μέσα στο post.

    Αυτό όμως είναι εντελώς διαφορετικό από το φαινόμενο των Ελληνικών blogs με copy&paste και όλες τις άλλες μεθοδολογίες που ανέφερα στο post.

  9. Μα γιαυτό αγαπάμε τον Στέφανο!

  10. Προτιμώ την αντιγραφή των press releases ( δεν λαμβάνω καμία ) από οποιοδήποτε Ελληνικό blog, παρά την αντιγραφή των posts ξένων blogs. Ξέρω Αγγλικά, ευχαριστώ.

    Στην πρώτη περίπτωση ο αναγνώστης θα το καταλάβει κι αν το “blog” συνεχίζει στην ίδια τακτική θα πάψει να είναι αναγνώστης του.

    Στην δεύτερη έχουμε όμως άλλο παιχνίδι.

    Μιας και μιλάμε για κοροϊδία, ποια η σκοπιμότητα σου να έχεις feed counter ένω έχεις απενεργοποιημένο το feedcount service του Feedburner? Όπως και το xblog…

    Να κοιτάμε πρώτα τα του οίκου μας, ε; :-)

    • Δεν περίμενα κάτι καλύτερο από εσένα και επειδή έχω απαντήσει παραπάνω για το θέμα posts ρίξε μια ματιά στην απάντηση στον aritoni για στυλ, links κλπ. Επιπλέον μπορείς να ρίξεις μια ματιά επίσης στον τρόπο που λειτουργούν τα blogs και την σημασία των links για αυτά. Αν έχεις στοιχειώδη νοημοσύνη θα καταλάβεις ότι όλοι δίνουν links σε όλους ή θα έπρεπε μέσα από via links ή παρόμοιο τρόπο.

      Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς για το feedcount service του Feedburner. Αν μιλάς για τον αριθμό των RSS subscribers είναι ενεργοποιημένο αλλά παίζει μία στις 5 για λόγους που το Feedburner μόνο γνωρίζει.

      • Σου θέτω 2 θέματα και αυτό που καίει εσένα το παραπέμπεις σε προηγούμενη απάντηση σου, εντελώς άσχετη. Μην ανησυχείς αν γνωρίζω πως λειτουργούν τα blogs. Τουλάχιστον μπορώ να ξεχωρίζω τα αυθεντικά απ’ τα υπόλοιπα.

        Το ότι δεν περίμενες κάτι διαφορετικό από εμένα το καταλαβαίνω κι εγώ περίμενα ότι θα προχωρήσεις σε ύβρεις με το γάντι, γιατί είναι ο τρόπος σου.

        Όσο για το Feedcount, μην πουλάμε κουτόχορτο. Όταν ένα blog δεν έχει το count enabled βγάζει 403 error “Feedcount is not enabled for that feed”.
        Μην προσπαθείς να το καλύψεις με τα σκαμπανεβάσματα του feedburner γενικότερα.

        Όποιος ψάξει “Feedcount is not enabled” θα βρει άπειρο υλικό να επιβεβαιώσει τα λεγόμενα μου.

        Λίγος σεβασμός στην “στοιχειώδη νοημοσύνη” μου φίλτατε.

      • Έχω απαντήσει ήδη πριν και μετά. Εσύ τι ακριβώς λές στο σχόλιο μου για τον τρόπο που λειτουργούν τα PR, embargo και την εμφάνιση του pestaola.gr σε engadget, gizmodo κλπ;

        Έχεις αποδείξει επανειλημμένα ότι σχολιάζεις μόνο για να με κατακρίνεις και όχι γιατί θέλεις να προσφέρεις κάτι στην κουβέντα. Δικό σου πρόβλημα είναι και αμύνομαι σε αυτό.

        Συνεχίζω να μην καταλαβαίνω σε τι ακριβώς αναφέρεσαι και θα κάνω μια τελευταία προσπάθεια αφού δεν κάνεις τον κόπο να δώσεις link και να εξηγήσεις. Είναι αυτό εδώ; http://www.techbuzz.in/rss-feed-count-feedburner-actual-real-subscriber-google.php

        Αν ναι, πρότεινε τι ακριβώς πρέπει να αλλάξει στο feed για να καταλάβω τι ακριβώς είναι λάθος.

      • Για να τελειώνει αυτό το OFF TOPIC θέμα και επειδή νομίζω ότι κατάλαβα σε τι αναφέρεσαι. Publicize > FeedCount > This service is inactive γιατί πολύ απλά χρησιμοποιώ το API ώστε να εμφανίζονται με τον τρόπο που θέλω ο αριθμός των RSS subscribers. Το default “FeedCount is another cool way to promote your feed. It is a dynamic graphic that always displays your feed’s current circulation, as calculated by FeedBurner. Choose its color scheme and an animated or static appearance; it is yours to customize!” δεν ταιριάζει στο theme. Αν θέλεις μπορώ να μοιραστώ το script που μιλάει στο FeedBurner, όταν δουλεύει.

        Επίσης μοιράζομαι και τα στατιστικά των τελευταίων 30 ημερών από το FeedBurner για να δεις ότι δεν υπάρχει καμία θεωρία συνωμοσίας, δεν κρύβω κάτι και δεν είχα το FeedCount κλειστό για να κρύψω κάτι. http://www.flickr.com/photos/titanas/3727850880/

        Επίσης αυτή είναι η τελευταία φορά που κάνω διάλογο μαζί σου. Καλό βράδυ.

      • Ακριβώς αυτό. Απ’ την στιγμή που το feedCount δεν είναι enabled δεν μπορείς να έχεις clicklet με τον αριθμό των subscribers γιατί το Feedburner δεν κάνει καραμέτρηση.-

  11. Το πρόβλημα ξεκινάει από την εκπαίδευση. Στα ελληνικά πανεπιστήμια δυστυχώς δεν διδάσκεται η έρευνα, η κρίση και η συγγραφή, αλλά η αυτούσια αντιγραφή. Τρανταχτό παράδειγμα οι εργασίες των φοιτητών που στη μεγαλύτερη πλειοψηφία τους είναι αυτούσιο copy & paste πληροφοριών. Και δεν ευθύνοτναι φυσικά οι φοιτητές, διότι κι αυτοί δεν έχουν είτε τα εχέγγεια, είτε τα κίνητρα να πράξουν αλλιώς. Κοινώς δεν υπάρχει κανένας έλεγχος και καμία αξιοκρατία. Δουλειές του ποδαριού αξιολογούνται εφάμιλα είτε και ανώτερα λόγω γνωριμιών, πλασαρίσματος, τύχης ή ακόμα και εξωφύλλου.
    Το σύστημα βέβαια παρά την οφθαλμοφανή ανάγκη άμεσων αλλαγών, δεν πρόκειται ν’ αλλάξει ποτέ και αυτό διότι βολεύει την παγιομένη εξουσία και τους καρεκλοκένταυρους αριστοκράτες της γραφειοκρατίας.

  12. Προφανώς και θα συμβεί αυτό, δηλαδή να διαβάζεις σε ξένα blogs πρώτα αυτό που διαβάζεις σε Ελληνικά blogs. Ο λόγος είναι πολύ απλός και περιγράφεται ως εξής:

    Ας δεχτούμε ότι η πλειοψηφία των υπηρεσιών και εταιρειών είναι εκτός Ελλάδας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και το internet. Οι εταιρείες και οι εταιρείες PR στέλνουν τα presses releases σε επιλεγμένα blogs ή σε partner blogs πριν τα νέα κυκλοφορήσουν δημόσια αλλά επιβάλουν embargo. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όλα τα μεγάλα blogs του εξωτερικού γνωρίζουν τα νέα, πριν σκάσουν τα νέα αλλά έχουν συμφωνήσει στο embargo για μη δημοσιοποίηση των νέων πριν από συγκεκριμένη ώρα που τηρείται με ακρίβεια λεπτού της ώρας. Οι Ελληνικές εταιρείες λαμβάνουν τα press releases και πρέπει να τα μεταφράσουν πριν κυκλοφορήσουν επίσημα στην Ελληνική αγορά. Αυτό απαιτεί τις περισσότερες φορές μερικές ώρες ή 1-2 μέρες… αν δεν υπάρχει ξεχωριστό embargo για την Ευρώπη. Αυτός είναι ο λόγος που το engadget, το gizmodo, το techcrunch κλπ έχουν σχεδόν πάντα πρώτοι την είδηση. Αυτός είναι ο λόγος που όσοι είναι online και θέλουν να μάθουν κάτι ανατρέχουν στα μεγάλα blogs τις περισσότερες φορές αντί να περιμένουν 1-2 μέρες μετά.

    Παράλληλα όμως επειδή είναι τόσο μεγάλα blogs όλοι θέλουν να κερδίσουν λίγο προβολή, όχι άδικα και ούτε με σκοπιμότητα. Έτσι το engadget πχ σίγουρα λαμβάνει εκατοντάδες email με θέματα και ειδήσεις που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο όταν το pestaola.gr λαμβάνει περίπου 10 ανάλογα emails την εβδομάδα.

    Πχ όταν το post μου για το Neonode N2 βγήκε στο frontpage του engdaget και του gizmodo (πρώτη φορά για ελληνικό blog αν δεν κάνω λάθος) θα έπρεπε να κατηγορήσω το engadget και το gizmodo ότι μεταφράζουν το ελληνικό κείμενο στα αγγλικά και έτσι κάνουν την δουλειά τους; Έτσι κυκλοφορούν τα νέα, έτσι κυκλοφορούν τα links και καλώς ή κακώς η γλώσσα που μιλάνε / καταλαβαίνουν οι περισσότεροι είναι τα Αγγλικά… άσε που τα περισσότερα συμβαίνουν στο Silicon Valley.

    • Ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω την απάντηση σου αλλά χαίρομαι που μου έδωσες την ευκαιρία να εξηγήσω γιατί τα ξένα blogs έχουν το υλικό πρώτα και σχεδόν όλοι ανατρέχουμε σε αυτά.

  13. Μπράβο ρε Στέφανε. Έχω βαρεθεί να βλέπω αυτή την αντιγραφή. Και είναι αρκετές αυτές οι ιστοσελίδες. Το xblog το γούσταρα αλλα τώρα τελευταία έφυγε από τον rss reader όπως θα φύγουν και άλλα. Χ*στ*καν βέβαια αλλά χ*στ*καμε και εμείς.

  14. Για πια ελληνικά blog μιλάτε?
    και για πια δεοντολογία?
    η μήπως μιλάτε για την …πολυπραγμοσύνη των “bloggers” σε αυτό εδώ το blog αλλά και αυτά που αναφέρθηκαν και καλά “τυχαία”?

    Εδώ τα σφάζετε καθημερινά όλα: από ξανθές γκόμενες [γιατί πουλάνε] ενώ ταυτόχρονα έχετε και άποψη αν το χψ κινητό, αυτοκίνητο, πύραυλος και δονητής έχει διπλό διαφορικό και ποσο καλό είναι για ….το σεξαπίλ του χρήστη.

    Κωλοχανείο είναι στην πλειονότητά της η ελληνική μπλογκόσφαιρα και όλα τα υπόλοιπα είναι απλά στάχτη πεταγμένη με τρόπο στα μάτια του κάθε ανυποψίαστου επισκέπτη…

    Είμαι σίγουρος ότι αν ζούσε η μακαρίτισσα η Μαλβίνα το ” έξω γύφτοι από την παράγκα” θα έδινε κ θα έπαιρνε…

  15. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου Στέφανε. Φτάνει πια το copy-paste είτε αντιγράφει PR είτε αντιγράφει άλλες σελίδες (ειδησεογραφικές συνήθως).

    Στην τελική, παρακολουθούμε ένα blog είτε επειδή θέλουμε να διαβάσουμε την γνώμη του blogger πάνω στο χ ζήτημα, είτε επειδή μας αρέσει ο τρόπος και το στυλ γραφείς του, όχι για να δούμε αναδημοσιευμένη μία είδηση αυτούσια από κάποιο άλλο μέσο.

    Για εμένα, είναι θεμιτή η αναδημοσίευση πληροφοριών από άλλες πηγές, με την προϋπόθεση ότι δεν είναι copy-paste ή κατά ένα μεγάλο ποσοστό αυτούσιες, αλλά απλά ξαναγραμμένο με εντελώς διαφορετικό τρόπο και όταν δηλώνεται ρητά η αρχική πηγή. Στην τελική, η συγγραφή άρθρο “από το μηδέν” σε καθημερινή βάση είναι δύσκολη για έναν blogger που δεν είναι επαγγελματίας αλλά απλά κάνει το “χόμπυ” του.

    Τέλος, πέρα από τα δύο blog που αναφέρεις, υπάρχουν και κάποια ακόμα, με πολύ μεγαλύτερη επισκεψιμότητα τα οποία είναι ακόμα πιο απροκάλυπτα στις μεθόδους που χρησιμοποιούν.

  16. Δυστυχώς τα περισσότερα ελληνικά blogs που ασχολούνται με τεχνολογία είναι γι αυτούς που δεν ξέρουν, η βαριούνται, να διαβάσουν αγγλικά. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι απευθείας μεταφράσεις posts απο ξένα blogs ή sites χωρίς άποψη και χωρίς να προσθέτουν τίποτα επιπλέον στην είδηση. Να μου λείπει το βύσσινο.
    Εξαιρώ το παρόν blog γιατί έχει άποψη, παραθέτει τις πηγές του και προσφέρει πληροφόρηση ακόμη κι όταν η είδηση προέρχεται απο δημοσίευση ξένου post.

  17. νομίζω ότι δεν έχεις καταλάβει κάτι.

    κι εσύ κατά 80% εταιρική πληροφορία χρησιμοποιείς, απλά την “κλέβεις” από το εξωτερικό. Ποια η διαφορά; Ίσα ίσα που είσαι εκτός Ελληνικής πραγματικότητας όταν μιλάς για κινητά που ούτε καν θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα.

    Κι εσύ μια από τα ίδια είσαι καθώς δεν έχεις καμία συνεργασία με τα site του εξωτερικού που κλέβεις τις ειδήσεις τους για να γεμίσεις τα post σου. Μην προσπαθείς να πλασαριστείς πιο πάνω από άλλα blog λοιπόν. Νομίζω το timing είναι σημαδιακό, τα blog στα οποία επιτίθεσαι έχουν αρχίσει και γίνονται ευρέως γνωστά με μεγάλη διείσδυση στην αγορά και τα Ελληνικά στελέχη. Εσύ πάλι περιθωριοποιείσαι. Φαίνεται και στις διαφημίσεις σου, αντί να έχεις μεγάλες εταιρείες, παίζεις banner όσων θα έπρεπε να κράζεις για κομπίνες και υποβάθμιση του διαδικτύου.

    Πριν κατακρίνεις λοιπόν τον οποιονδήποτε, πες μου το ποσοστό των ειδήσεων σε αυτό το blog που παράγεις εσύ και αυτό που κλέβεις από άλλους (νομίζεις ότι βάζοντας ένα link εξιλεώνεσαι;). Από που ενημερώνεσαι; Πόσους συντάκτες έχεις; Πόσους ανταποκριτές; Πόσα πρακτορεία πληρώνεις και κάνεις τόσο τον υπεράνω;

    Χαλάρωσε λοιπόν λιγάκι και προσγειώσου, τους κακούς και τους ψηλομύτηδες ποτέ κανείς δεν αγάπησε.

    ΥΓ. Όποιος έξυπνος τολμήσει να πει ότι είμαι εγκάθετος των θιγόμενων blog ας δει τι κράξιμο έριξα στο xblog για την Ακρόπολη. Αλλά τα σύκα σύκα και η σκάφη σκάφη.

    • Προφανώς δεν γνωρίζεις τις σχέσεις μου με τις διαφημιστικές και τι έχω δηλώσει. Ψάξε και θα ανακαλύψεις ότι απλά δεν δέχομαι πληρωμές με 6-8μηνες επιταγές. Τόσο απλά.

      Όσο για την αναφορά για κλοπή από blogs του εξωτερικού από μένα, δεν έχω δει ΚΑΝΕΝΑΝ να σχολιάζει αυτό που περιέγραψα προηγουμένως για τα press releases και τι συμβαίνει ώστε τα blogs του εξωτερικού να έχουν πρώτα την πληροφορία. Ούτε επίσης κανείς σχολιάζει αν το engadget πχ έκλεψε από εμένα όταν πήρε το θέμα για το N2 κλπ. Λοιπόν;

      Τα περί timing που αναφέρεις είναι απλά άκυρα. Τόσο μα τόσο άκυρα όσο και οι προηγούμενες κατηγορίες ότι κρύβω κάτι από τα stats του RSS μου. Το μόνο timing σε αυτή την ιστορία είναι ότι δεν πάει άλλο και εκφράστηκα δημόσια.

      Όσο για τα σχόλια περί banners υπάρχει σχετική απόφαση και τεράστιες αναφορές για τις χρεώσεις κλπ σε καθε site. Μάλιστα όλο αυτό είναι τόσο νόμιμο που ακόμα και το ίδιο το Google τρέχει τέτοιες διαφημίσεις. Βέβαια μπορεί και το Google να κάνει κομπίνες και να ενδιαφέρεται για την υποβάθμιση του internet μέσα από το AdSense. Για την ιστορία ονομάζεται affiliate marketing και μπορείς να το δεις να παίζει παντού τώρα αλλά και στο μέλλον πολύ περισσότερο.

      • Το Feedburner API δεν το είχα ελέγξει. ΟΚ ένα καλό παιδί σου δάνεισε κώδικα :-)

        Αυτό δεν ήταν το κύριο σχόλιο μου όμως… :-) Όσο και να μην θες να κάνεις διάλογο. Το ότι βγήκε ένα άρθρο σου σε 2 sites του εξωτερικού δεν σημαίνει κάτι.

        Το νόημα είναι αν ανάμεσα σε 1-2 άρθρα που γράφεις πετάς 10 σχεδόν copied & translated ανάμεσα. Και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στο pestaola. Αυτή είναι τακτική παραδοσιακών ΜΜΕ όταν δεν έχουν “ρεπορτάζ”.

        Ας μην αναφερθώ και περί Threadless που είναι ακριβώς αυτό που αναφέρεις στο αρχικό post [ plus affiliate ] και όλως τυχαίως τα συγκεκριμένα posts περιέχουν και τα περισσότερα εξωτερικά links από κάθε άλλο που γράφεις.

  18. Οκ, αφού υπάρχουν αποφάσεις, τότε καλύπτεσαι νομικά. Νομίζεις ότι καλύπτεσαι και ηθικά; Για μένα είναι ξεφτίλα ένας άνθρωπος που δηλώνει λάτρης της τεχνολογίας να στηρίζει τους “κομπιναδόρους” (μέσα ή έξω από τα εισαγωγικά και το νόμο). Σου εύχομαι να πουλήσεις και τα email μας στους spammer στο μέλλον. Νόμιμο θα είναι κι αυτό. Να σου δώσω και τις τιμές που παίζουν στην αγορά να ξέρεις τι θα βγάλεις.

    “Δεν πάει άλλο;;;;;;;;;;;;;” Συγνώμη, στο δικό σου blog γράφουν όλοι αυτοί που κράζεις; Δεν καταλαβαίνω γιατί τέτοια κακία; Πας να σώσεις τη φήμη των blog; Το τρωκτικό, το μέγα blog που ξέρουν κι οι γριές που μας έχει πεθάνει στο copy paste και στηρίζεται στη δουλειά άλλων το ξέρεις; Έχει ξεπατώσει τη φήμη των blog και κάνετε όλοι οι blogger τις πάπιες. Κι εσένα σε πείραξαν δύο blog που δημοσίευσαν ΔΤ;! Τώρα;;;

    Έχεις μου φαίνεται αυταπάτες για το τι είναι ενημέρωση, από που προέρχεται, πως δημιουργείται. Θα σου πρότεινα να σκεφτείς λίγο παραπάνω, τι είσαι εσύ, που βρίσκεις αυτά που γράφεις, ποιος τα έχει παράγει, που τα βρήκαν οι πηγές σου κλπ κλπ.

    Και κάτι τελευταίο για τα blog του εξωτερικού. Το ξέρεις ότι ένα μεγάλο ποσοστό διαρροών προέρχεται από τις ίδιες τις εταιρείες προς τα τσιράκια τους (είτε είναι blog, είτε περιοδικά). Που νομίζεις ότι βρίσκουν οι blogger, που τόσο χαίρεσαι να αντιγράφεις, αυτά που γράφουν; Διαφορετική μορφή δελτίων τύπου είναι κι αυτά και ισορροπίες δημοσίων σχέσεων. Μα που ζεις;!

    • Έχεις μπλέξει τα πράγματα μάλλον. Δεν τίθεται ηθικό ζήτημα και δεν πουλάω κάτι σε κανέναν. Ό,τι αναφέρεις είναι απλά κακίες και ανακρίβειες. Τόσο απλά.

      Κακία καμία για τα blogs στα οποία αναφέρθηκα στα σχόλια μόνο σε αυτά επειδή είναι από τα ελάχιστα ελληνικά που κοιτάω περιστασιακά. Δεν πάω να σώσω την φήμη κανενός. Λέω κάτι που με ενοχλεί. Τόσο απλό είναι. Όσο απλό είναι να αναφέρεται ότι το post είναι copy&paste από PR ή ποια είναι τα κομμάτια του PR.

      Για το blog που αναφέρεις αν ψάξεις θα δεις σε σχόλια και στο Twitter ότι έχω πει το εξής απλό: έστω και ένα page view τους κάνει να έχουν δικαίωμα στην ύπαρξη. Δεν το έχω επισκεφθεί ποτέ και αρνούμαι να το κάνω. Απλά πράγματα.

      Τι είμαι εγώ, που βρίσκω τις πληροφορίες μου και ποιος τις παράγει είναι ξεκάθαρο και το έχω απαντήσει ήδη σε προηγούμενα σχόλια μαζί με τα [via] links στα posts μου. Πάει αυτό.

      Έχω μια καλή εικόνα για το τι συμβαίνει στο εξωτερικό και πως λειτουργεί το σύστημα. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με την κουβέντα μας και δεν δίνει καμία απάντηση στο ερώτημα που έχω θέσει νωρίτερα με το παράδειγμα που έθεσα για το δικό μου post στο engadget και gizmodo. Με αντέγραψαν και αντιγράφουν καθημερινά το κάθε pestaola.gr με παρόμοιο υλικό που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να έχουν ή μήπως έκαναν αναμετάδοση της είδησης με το δικό τους τρόπο και έκαναν αναφορά στην πηγή; Το ίδιο και στην περίπτωση του Nokia N82 με το unboxing βίντεο μου

  19. Πάντως, ακριβώς τις ίδιες τεχνικές που περιγράφετε χρησιμοποιούν και μεγάλες ειδησεογραφικά sites και portals. Αν γυρίσεις καμιά 10αριά από αυτά (που έχουν και κρατική διαφήμιση by the way) θα διαβάσεις ακριβώς τα ίδια (copy-paste) κείμενα (αντιγραμμένα από το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνήθως). Αυτό είναι νόμιμο και ηθικό; Και γιατί το κράτος τα επιχορηγεί μα την μορφή διαφήμισης;

    • Αυτό είναι μια άλλη κουβέντα την οποία θα αποφύγω να κάνω γιατί είναι off topic

      • Όντως είναι off-topic για την ώρα! Την συζητάμε άλλη φορά γιατί έχει και αυτή αρκετό ενδιαφέρον και αρκετό ψωμί!

  20. Ερώτηση (άσχετου/αφελή) που έχει διαβάσει όλα τα παραπάνω:

    Αν τα press releases πηγαίνουν πρώτα στα μεγάλα blogs του εξωτερικού και οι έλληνες bloggers (εννοώ όσους γράφουν για τα θέματα αυτών των press releases) ανατρέχουν στα μεγάλα blogs να δούνε τι τρέχει, τότε από ό,τι μπορώ να καταλάβω (ή να υποθέσω) οι έλληνες bloggers χρησιμοποιούν κυρίως την πληροφορία-γνώμη που περιέχεται στα κείμενα των μεγάλων blogs και όχι τα press releases καθαυτά (εκτός αν λάβουν οι ίδιοι τα press releases). Το οποίο σημαίνει ότι τα κείμενα ελληνικών blogs είναι συνήθως εμπνευσμένα (με ή χωρίς εισαγωγικά το εμπνευσμένα) όχι κατευθείαν από τα press releases, αλλά από ξένα blogs.

    Επίσης καταλαβαίνω ότι αυτή είναι πρακτική και ξένων bloggers.

    To έχω πιάσει καλά, ή είμαι off;

    • Μπορώ να σου πω τι κάνω εγώ και αυτό είναι να βάζω μέσα σε ” ” κείμενο τρίτου και να σου δίνω να καταλάβεις ότι δεν είναι δικό μου με κάτι σαν ..σύμφωνα με την Nokia μπλα μπλα. Επίσης, στις σπάνιες περιπτώσεις που ακολουθεί ολόκληρο το press release γνωστοποιείται πάντα και ξεχωρίζει από το δικό μου κείμενο με ξεκάθαρο τρόπο. Αν σε ένα post υπάρχει γνώμη, επιπλέον links ή σχόλια του blogger αυτό είναι κάτι άλλο.

      Τώρα για τα μεγάλα blogs συμβαίνει ό,τι περιέγραψα πριν με τα press releases που έχουν την δυνατότητα να λαμβάνουν πρώτα και αν γνωρίζουν από πριν τι και πως και παράλληλα συμβαίνει αυτό που ανέφερα με το παράδειγμα του pestaola.gr. Εκεί σε κάθε περίπτωση, τουλάχιστον τα blogs που σέβονται τον εαυτό τους και τους αναγνώστες τους χρησιμοποιούν πάντα [via] links ή δίνουν link πίσω στην πηγή με κάποιο τρόπο.

      Το κομμάτι των press releases που φτάνουν πρώτα στα ξένα blogs τους δίνει την δυνατότητα να κάνουν break τα νέα πρώτοι αλλά και να μπορούν να δουλέψουν πάνω στην πληροφορία από πριν ώστε να έχουν έτοιμα και άλλα posts αντί για την ανακοίνωση ενός νέου κινητού ή τα οικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας.

  21. Εγώ πάντως όταν κάνω post τα press releases διαφόρων σε θέματα χορού, Με παίρνουν τηλέφωνο για να με ευχαριστήσουν. Και φυσικά τα αλλάζω κατά το δοκούν, βγάζοντας συνήθως τα links. Όποιος δεν του αρέσει, ας πληρώσει διαφήμιση σε περιοδικό η εφημερίδα.

    • Αν δηλώνεις ότι αυτό που βγάζεις είναι press release ή όταν τα αλλάζεις ξεχωρίζεις το κομμάτι του press release από το δικό σου κείμενο τότε είσαι ΟΚ.

  22. Τα press releases είναι press releases δε πρόκειται για καποιο μυστικό της εταιρείας. Σκοπός είναι να γίνουν γνωστά κάποια θέματα στο κοινό και στον τύπο. Δε καταλαβαίνω γιατί γίνεται ολόκληρο θέμα.

    Δε μιλάμε για μια πηγή από βιβλίο ή κάτι που έγραψε ένα δημοσιογράφος και είναι δημιούργημα του. Στα οποία αυστηρά πρέπει να αναφέρεται reference.

    Συμφωνώ ότι πρέπει να αναφέρεται ότι το κείμενο είναι αυτούσιο του Press release και να μπαίνει σε εισαγωγικά αλλά its not a big deal κατά τη γνώμη μου καθώς είναι πηγή προσβάσιμη σε όλους.

    Αν δε κάνω λάθος τα δελτία τύπου δεν αναρτούνται και στη σελίδα της εταιρείας ώστε να κοινοποιηθούν και να είναι διαθέσιμα πάντα; Ο κάθε χρήστης μπορεί να πάει να τα δει.

    • Όχι δεν αναρτώνται πάντα και είναι θέμα γιατί όπως εξήγησα και πριν είναι κείμενο γραμμένο από κάποιον άλλο και όχι από αυτόν που παρουσιάζεται ότι το έχει γράψει, ειδικά στα blogs που υποτίθεται δεν είναι αυτό που είναι τα παραδοσιακά ΜΜΕ. Είναι κείμενο γραμμένο με συγκεκριμένο τρόπο, τις περισσότερες φορές από επαγγελματίες του είδους που κάνουν αυτή την δουλειά. Είναι κείμενο που δεν αναγνωρίζεται ως press release. Αυτά με όσα έχω αναφέρει στο post.

  23. signomi kai olas

    den mporo na katalabo pou einai to kako na anametadidei nea o titanas se kathe post tou milaei gia ena proion kai grafei tin diki tou apopsi kai afto theloume kai edo einai to thema dioti an o titanas anametadosei kapoio press realease xoris na mas to pei tote tha nomizoume pos einai apopsi tou (kai epeidi einai press realease tha einai kai uper tou proiontos ) kai tote tha uparxei provlima an me katalabenete

    to na mpainei sto engadget kai se opoio ola blog kai na enimeronete einai kati to fisiko (titana den ksero an to kaneis ) etsi kai allios ego ton diabazo gia tin prosopiki tou apopsi kai gia afto uparxoun ta blog…

    • Φυσικά και το κάνω και για αυτό βάζω τα [via] link στο post ή αναφορά με link μέσα στο post ώστε να ξέρεις από που είχα την αφορμή και ποια ήταν η πηγή της πληροφόρησης μου.

  24. Όποτε αναφέρεσαι σε συγκεκριμένα δελτία τύπου και όχι τα κλασσικά. Παρόλα αυτά είναι στη διάθεση του αναγνώστη να ξεχωρίσει τον καλό blogger και όπως αναφέρεις τα press releases είναι φτιαγμένα έτσι να προωθήσουν το προϊόν της εταιρείας, δε θέλει και ιδιαίτερο ψάξιμο λοιπόν για να καταλάβουμε το τι προσπαθεί να περάσει ο blogger. Και πίστεψε με φαίνεται ποιοι είναι σωστοί και επιβιώνουν.

    • Αναφέρομαι στα press releases γενικά και όχι δεν είναι “στη διάθεση του αναγνώστη να ξεχωρίσει τον καλό blogger ” γιατί όπως έχω πει ήδη πολλές φορές το press release 1. είναι γραμμένο από επαγγελματίες τις περισσότερες φορές 2. παρουσιάζεται είτε αυτούσιο, είτε με ανακατωμένες προτάσεις / παραγράφους για να μην κάνει μπαμ ή με εμβόλιμες προτάσεις / παραγράφους.

      Όλα θα ήταν ΟΚ αν δηλωνόταν ξεκάθαρα ότι το post είναι press release και μόνο ή ποια είναι τα κομμάτια του post που ανήκουν στο press release μέσα σε ” “. Απλό είναι γιατί να μην συμβεί ώστε να ξέρει ο αναγνώστης τι διαβάζει;

  25. Αφού είναι από επαγγελματία φαίνεται το φτιαγμένο. Όσον αφορά το μαγείρεμα του press release είναι τεράστια κοροϊδία, συμφωνώ (Μου θυμίζει ακαδημαϊκές εργασίες) .

    Το ότι είναι απλό είναι, αλλά το γιατί δε γίνεται εξηγείται με διάφορους λόγους, ο κυριότερος πιστεύω είναι ότι “άμα πω ότι είναι Press release τότε εγώ τι θα γράψω? Πώς θα γεμίσω τη σελίδα σήμερα?”. Βέβαια πολλοί το κάνουν και ασυνείδητα…έτσι έχουν μάθει…ποιος θα τους βάλει στο σωστό δρόμο όμως;

  26. Αν την συγκεκριμένη τακτική με τα PR την ακολουθεί ανάμεσα σε άλλα και το techblog,τον δημιουργό του οποίου έχω γνωρίζει και έχω σχηματίσει πολύ καλές εντυπώσεις τότε δεν θέλω να φανταστώ το εύρος αυτού του προβλήματος. Και επειδή μιλάμε για μορφωμένα άτομα νεαρής ηλικίας, η επίκληση απειρίας, ή, έλλειψης γνώσης του συγκεκριμένου θέματος δεν θα πείσουν.

    • Είναι πολύ εύκολο να καταλάβεις ποιος κάνει τί από τα κείμενα. Πάρα πολύ εύκολο αν προσέξεις λίγο

  27. Δεν κατάλαβα ακριβώς τι παίζει με το Feedburner και βασικά δεν γνωρίζω τι είναι. Ούτε με πολυνοιάζει. Συμφωνώ με την άποψη ότι όσα blogs παίρνουν πληροφορίες από κάπου (PR, άλλα blogs, κλπ.) θα πρέπει με κάποιο τρόπο να αναφέρουν την πηγή ή τουλάχιστον να δείχνουν τα κομμάτια στο κείμενο που δεν έχουν γράψει οι ίδιοι οι παραγωγοί τους.

    Όσον αφορά το pestaola.gr θεωρώ ότι είναι ένα πολύ καλό και χρήσιμο blog. Ακόμα και όταν έχει πληροφορίες που ενδεχομένως υπάρχουν ήδη σε blogs του εξωτερικού, η μεταφορά και ο σχολιασμός για την ελληνική πραγματικότητα το διαφοροποιούν από μια στείρα αντιγραφή είδησης.

    • Το Feedburner είναι μια εταιρεία που καταγράφει στατιστικά για τους RSS subscribers του blog. Δίνεις το RSS feed σου εκεί και οι χρήστες διαβάζουν το RSS feed που βγάζει ο Feedburner. Έτσι έχεις στατιστικά. Δωρεάν. Το περιεχόμενο παραμένει το ίδιο. Αν το επιλέξεις μπορείς να προσθέσεις δυνατότητα αποστολή καθημερινού email με τα άρθρα της ημέρας κλπ. Η εταιρεία πήγαινε καλά και εξαγοράστηκε από το Google το καλοκαίρι του 2007. Από τότε έχει κάποια προβλήματα σταθερότητας που οφείλονται, από αυτά που δηλώνει το Google και οι υπεύθυνοι του Feedburner, στην διαδικασία μεταφοράς του Feedburner στους servers του Google.

      Ο κύριος που σχολίασε πριν για το Feedburner με κατηγορούσε ότι δεν έχω ενεργοποιημένη την δυνατότητα προβολής του αριθμού των RSS subscribers, δηλαή των στατιστικών. Εξήγησα ότι η default επιλογή είναι ένα άσχημο κουτάκι που δεν ταιριάζει στο design μου και χρησιμοποιώ στο API του Feedburner για να παρουσιάζω τα στατιστικά σε ένα κουτάκι που έχουμε σχεδιάσει να ταιριάζει στην εμφάνιση του pestaola. gr. Παράλληλα έδωσα ελεύθερα σε όλους τα στατιστικά των τελευταίων 30 ημερών για να δείξω ότι δεν κρύβω κάτι, ούτε έχ απενεργοποιημένο κάτι γιατί θέλω να κρυφτώ. Αυτά.

  28. μιας και μας έκανες άλλο ένα μάθημα για το RSS, το affiliate marketing και τον blogging ευπρεπισμό και είσαι ούτως ή άλλως off topic, μπορείς να μας πεις γιατί είσαι “το καλύτερο Ελληνικό blog”. Ποιος το λέει; Εσύ;

    Βασικά είσαι τόσο υπερόπτης και κακός που για μένα θα έπρεπε να σε προβληματίζει λίγο παραπάνω γιατί έχεις τέτοιο χαρακτήρα…

    Πραγματικά είναι λυπηρό οι άνθρωποι να κοκορεύονται και να ζητούν από όλους να τους λένε “μπράβο”. Η συμπεριφορά σου είναι τόσο αντιδεοντολογική και αντισυναδελφική που με τα όσα διάβασα παραπάνω, με έκανες να συμπαθήσω ακόμα περισσότερο τα δύο blog στα οποία επιτίθεσαι (τα οποία χεσμένα τα έχω γιατί όπως κι εσύ είστε ένας αχταρμάς νέων κλεμμένων από εδώ κι από εκεί, No character, no ουσία..

    ΥΓ. Αλήθεια τη λέξη “τρωκτικό” γιατί αποφεύγεις επιμελώς να την πεις; Φοβάσαι; Αν ήσουν μάγκας αυτούς θα έπρεπε πρώτα να κράξεις.

    ΥΓ2. Τις τεχνικές κοτσάνες που έχεις γράψει και πει κατά καιρούς στις παρουσιάσεις των κινητών τις αφήνω σε δεύτερη μοίρα…

    • Δεν έκανα μάθημα, εξήγησα τι ακριβώς συμβαίνει σε κάποιον που είπε ότι δεν γνώριζε. Εγώ το λέω και αν δεν σου αρέσει είναι πολύ εύκολο να μην διαβάζεις pestaola.gr όσο εύκολο είναι να με σβήσεις από τον RSS reader σου. Απλό δεν είναι;

      Τα περί “οι άνθρωποι να κοκορεύονται και να ζητούν από όλους να τους λένε “μπράβο”” δεν θα τα σχολιάσω αν δεν αναφέρεις τι ακριβώς είναι αντιδεοντολογικό. Για τα κλεμμένα posts έχω απαντήσει περισσότερες από μια φορά σε αυτό το post μόνο και ρωτάω και εσένα, το engadget και το gizmodo έκλεψαν από εμένα;

      1. Όπως έχω πει δημόσια πολλές φορές και το είπα και πριν, δεν με ενδιαφέρει καν η ύπαρξη αυτού του blog και έστω και μια επίσκεψη σε αυτό τους δίνει λόγο ύπαρξης. Δεν θα το κάνω εγώ.

      2. Ό,τι έχω πει είναι δημόσια, ελεύθερο και μπορείς εσύ να σχολιάσεις και να με διορθώσεις. Το γεγονός ότι αναφέρεσαι με αυτό το ύφος τώρα μάλλον δείχνει κάτι άλλο και τοποθετεί εσένα σε δεύτερη μοίρα.

  29. Το πρόβλημα δεν εντοπιζεται μόνο στα blogs. Είναι εξίσου έντονο και με τον έντυπο τύπο. Μόνο να σου πω πόσες φορές έστειλα Press Release και το είδα ίδιο κ απαράλλαχτο. Κανένας σεβασμός τόσο στον αναγνώστη όσο και στο ίδιο το επαγγελμα της δημοσιογραφίας (όταν μιλάμε για έντυπο τύπο κ όχι blog).

    • Προφανώς, έχω μια καλή εικόνα τι συμβαίνει γενικά αλλά δεν θέλω να πάω εκεί

  30. Το μεγαλείο των ελληνικών blogs και των Ελλήνων bloggers σε όλα τα παραπάνω σχόλια. Ο ένας προσπαθεία να φάει τον άλλον…εύγε παλικάρια!

  31. Δεν έχω διαβάσει όλη τη συζήτηση που ακολουθεί, αλλά μια πρώτη σκέψη που μου έρχεται είναι ότι μεγάλος χαμένος δεν είναι ο αναγνώστης, αλλά ο ίδιος ο blogger, αφού ο κόσμος δεν είναι χαζός και έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται από πολλές πηγές! Ξέρει ποιός “κλέβει”, ποιος “δανείζεται” και ποιός προσπαθεί πραγματικά να ενημερώσει και να κάνει πραγματικό blogging. Δεν ξέρω ποιόν έχεις στο μυαλλό σου -αν και στο δικό μου έρχονται αρκετά γνωστά blogs- αλλά σίγουρα τέτοιες τακτικές δε μένουν για πολύ κρυφές… Σίγουρα έκανες πολύ καλά που ανέδειξες το θέμα!

    • Όχι, ο αναγνώστης δεν μπορεί να ξεχωρίσει και δεν τον ενδιαφέρει γιατί αυτό που διαβάζει είναι ένα όμορφο κείμενο που τις περισσότερες φορές είναι λίγο βαρετό. Το ερώτημα είναι αν ο ίδιο αναγνώστης θα διάβαζε το κείμενο αυτό και θα συνέχιζε να διαβάζει το blog / bloggger αν ήξερε ότι διαβάζει press releases ή αν έβλεπε πόσο μεγάλο είναι το κομμάτι το press release σε ένα post

  32. Πλάκα-πλάκα ο Τιτάνας βρίσκει πάντα τρόπο να μας “ενεργοποιεί” με τα topic που θέτει. Αν και ήμουν ο 1ος που έγραψα στο post, δεν κατάλαβα οτι είχα κάποιο ύφος!!! Επίσης δεν νομίζω οτι να είσαι επιθετικός θα βγάλει κάπου! Anyway, πολυ καλό το Post σου

    • Το μίλα ανοιχτά είχε ένα ύφος.. no hard feelings όμως. Επιθετικό δεν είμαι, είμαι αγανακτισμένος και θέλησα να εκφράσω δημόσια αυτό που σκέφτομαι μήνες τώρα. Thanks για τα Ελληνικά

      • Ok Τιτάνα, thx για την άμεση απάντηση σου.

  33. Proswpika diabazw ka8hmerina kai ta 2 blogs ( xblog.gr kai pestaola.gr) ena exw na pw. Kai ta 2 auta blogs ta 8ewrw ta kalutera me ta pio eggura ar8ra. :D
    8elw na pw ena megalo BRAVO stous owners kai sthn kalh tous douleia…kai kati allo. Paidia … brhte ta ;)

    • Θα το εκτιμούσα αν έγραφες με Ελληνικούς χαρακτήρες.

      Δεν έχω να βρω κάτι με τα παιδιά του xblog γιατί δεν τρέχει κάτι και ούτε πόλεμος υπάρχει όπως διάβασα κάπου αλλού. Έλεος. Με τον Γιάννη έχουμε επικοινωνία, έκανε Like το post στο Facebook και έχω σχολιάσει στο blog του επίσης. Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με ό,τι κάνει. Επίσης έχω αναφέρει πολλές φορές ότι αυτά ήταν δύο από τα blogs που έχω δει να συμβαίνει αυτό και έχω πει επίσης ότι είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν διάφορα άλλα sites / blogs που κάνουν το ίδιο. Αυτός είναι ο λόγος που δεν ανέφερα κάτι συγκεκριμένο στο post αλλά μόνο αφού ερωτήθηκα στα σχόλια και αυτό θα εξηγήσω γιατί σε επόμενο post.

  34. Koita na deis file titana oudepote anefera oti uaprxei polemos anamesa se esena kai opoiondhpote allo blog owner.Oute eipa oti exeis na xwrhseis kati me ta paidia apo to xblog h estw opoiodhpote allo ellhniko blog ok? Mhn to perneis proswpika.;)

    (To plhktrologio mou dn exei ellhnikous xarakthres.Euxaristw)

    • Δεν είπα ότι ανέφερες εσύ για πόλεμο αλλά είμαι σίγουρος ότι “…kai kati allo. Paidia … brhte ta ” με το συγκεκριμένο smile κάτι υπονοούσε;

  35. Den uponoousa tpt apolutws. An h8ela na pw kati 8a to elega anoixta xwris kanena endiasmo…

Top

Show Buttons
Hide Buttons