photovoltaic tree in austria

Σε μια προσπάθεια για ακόμα φθηνότερα φωτοβολταϊκά στοιχεία η εταιρεία AVA Solar Inc με την υποστήριξη του Colorado State University που ανέπτυξε την τεχνολογία, ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να παράγουν στοιχεία με κόστος πώλησης χαμηλότερο των $2. Σύμφωνα με το post, μιλάμε για μισή τιμή με τα σημερινά δεδομένα. Το μόνο θέμα που εκκρεμεί είναι η εμπορική αξιοποίηση της ιδέας που αναμένεται να λάβει χώρα σύντομα.

Πολύ θα ήθελα η Ομόνοια να αποκτήσει μερικά φωτοβολταϊκά δέντρα όπως αυτό της φωτογραφίας. Δεν νομίζω η Αυστρία να έχει περισσότερη ηλιοφάνεια ούτε η πλατεία της Ομόνοιας να είναι τόσο όμορφη με τα σημερινά έργα τέχνης που φιλοξενεί.

Tags , , , ,

Θέματα με μεγάλο ενδιαφέρον

Samsung Galaxy S3 hands on φωτογραφίες

Samsung Galaxy S3 hands on φωτογραφίες

15 σχόλια

Περισσότερα...
Sony VAIO T11 και VAIO Τ13, τα νέα ultrabooks έφτασαν

Sony VAIO T11 και VAIO Τ13, τα νέα ultrabooks έφτασαν

5 σχόλια

Περισσότερα...
HP Slate 8, το νέο Windows 8 tablet ετοιμάζεται

HP Slate 8, το νέο Windows 8 tablet ετοιμάζεται

23 σχόλια

Περισσότερα...

26 σχόλια στο θέμα: Φθηνά, πολύ φθηνά φωτοβολταϊκά στοιχεία

orck on 25.09.2007 @ 06:25 pm.

Μακαρι να το κανουν και εδω
εχω ηδη δει ενα φωτοβολταικο παρκο στα συνορα Αλιμου με Αγιο Δημητριο διπλα στο υπουργειο μεταφορων

ειναι 40-50 φωτιστικα τα οποια εχουν μπαταρια και μια φωτοβολταικη κυψελη

Απάντηση
Titanas on 25.09.2007 @ 06:44 pm.

@orck: Πού ακριβώς είναι το πάρκο στον Άλιμο; Βουλιαγμένης κοντά; Κάποιο χαρακτηριστικό της περιοχής [το Υμ Μετ. δεν μου λέει κάτι. sorry]?

Απάντηση
Rocean on 25.09.2007 @ 07:23 pm.

Εγώ δεν θα ήθελα να δω τέτοια φωτοβολταϊκά δέντρα πουθενά. Είναι κακάσχημα.

Απάντηση
aggelos on 25.09.2007 @ 07:34 pm.

@Rocean Δεν θα μπούν για να γίνει ο τόπος πιο όμορφος.

Απάντηση
Panagiotis on 25.09.2007 @ 07:57 pm.

Ειναι το μελλον, μαζι με την γεωθερμια, αλλα στο Ελλαντα ολοι κυνηγανε να βγαλουν αδειες, νομιζοντας πως θα γινουν σεϊχηδες.

Απάντηση
coolplatanos on 26.09.2007 @ 01:05 am.

Εγώ θα ήθελα να δω, γιατί θα είναι μία λύση για τη μόλυνση και γιατί όπως λέει και ο Τιτάνας κάποια καλλιτεχνήματα της Ομόνοιας είναι μάλλον χειρότερα. Αυτό μοιάζει σαν μία πρωτοποριακή καλλιτεχνική εγκατάσταση. Μια χαρά το βρίσκω!

Απάντηση
M.Chatzid on 26.09.2007 @ 09:06 am.

Κοιτάξτε.Μπορεί το συγκεκριμένο ‘‘δένδρο‘‘ να είναι too much αλλά σε γενικές γραμμές δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε πως δεν μπορεί να τα έχουμε όλα. Αισθητική, μηδενική όχληση, οικονομικό κέρδος και προστασία του περιβάλλοντος.Οπότε ας συλλογιστούμε τα τρέχοντα προβλήματα,να βάλουμε προτεραιότητες σε αυτά και να προσανατολιστούμε σε κάποια διέξοδο.

Απάντηση
orck on 26.09.2007 @ 06:35 pm.

Ειναι επι της Θεομητορος διπλα σπο το Υπουργειο μεταφορων (νομαρχια) νοτιου τομεα

εμενα μου αρεσει πολυ το συγκεκριμενο δεντρο

Απάντηση
Rocean on 26.09.2007 @ 09:26 pm.

Υπάρχει και θέμα αισθητικής. Ποιος ο λόγος να μπούνε τέτοια δέντρα? Μπορούν να μπούνε και αλλού φωτοβολταϊκά (π.χ. στις ταράτσες). Γιατί να μπούνε στις πλατείες?

Εδώ διαμαρτυρόμαστε για την τσιμεντοποίηση των πόλεων. Κι αντί να την γεμίσουμε με πράσινο όπου μπορούμε, θα την γεμίσουμε με μέταλλο και γυαλί?

Απάντηση
Thanasis on 31.08.2011 @ 02:12 pm.

Έχεις δίκιο Rocean, συμφωνώ μαζί σου! Αν σκεφτείς και το οικονομικό όφελος, από τη ΔΕΗ, από την εγκατάσταση καλύτερα να ξεκινήσουμε από τα σπίτια. Συν τοις άλλοις σου ανεβάζει και την αξία του σπιτιού από ότι είδα http://www.ecofinder.gr/news/ΕΝΕΡΓΕΙΑ/5/Αυξημένες_οι_τιμές_πώλησης_σπιτιών_με_φωτοβολταϊκά_συστήματα

Απάντηση
Titanas on 26.09.2007 @ 10:02 pm.

Συμφωνώ ότι το θέμα της αισθητικής είναι σημαντικό και προτιμώ τα φωτοβολταϊκά δέντρα από τους απλούς στύλους με την πλάκα. ΟΚ, δεν πρέπει να γεμίσουμε παντού με τέτοια δέντρα.

Απάντηση
Φωτοβολταϊκό δέντρο με στυλ on 28.09.2007 @ 12:25 pm.

[...] πως τα φωτοβολταϊκά δέντρα είναι μια ιδέα που αρέσει ιδιαίτερα στους Αυστριακούς. Ομολογώ ότι η προηγούμενη κατασκευή δεν ήταν αισθητικά όμορφη αλλά το νέο σχέδιο του Ross Lovegrove είναι κάτι περισσότερο από [...]

Απάντηση
Dimitris on 29.09.2007 @ 10:07 pm.

Tό θέμα ειναι οτι αυτό το σιδερένιο δέντρο ,μέ λίγη καλή θέληση μπορούμε να το κανουμε σχεδόν αληθινό δέντρο,φυτεύοντας στήν βάση του αναριχόμενα φυτά τυλίγοντας το στήν κυριολεξία γύρο -γύρο από τόν σκελετό του ,μεχρι να φτάνουν κατώ απο τούς συλλεκτες ,μετα δουλειά θά πιάσουν οι κηπουροί τού εκάστοτε δήμου να τα κλαδεύουν περιορίζοντας τα παντα κατω απο τούς ηλιακούς συλλέκτες ,και έτσι δεν θα ειναι αχαρο ,αλλά και πράσινο και με λουλούδια και δωρεάν ενεργεια το βασικότερο ,λύσεις υπάρχουν πάντα για ολα ,τιποτα δεν υπάρχει χωρίς τήν λύση του ,ορεξη θέλει και έργα .

Απάντηση
theo on 26.05.2008 @ 06:20 pm.

Πότε Υπολογίζεις να έρθουν τα φτηνά φωτοβολταικά?

Απάντηση
Giorgos on 18.03.2009 @ 05:14 am.

Πάντως ήδη η First Solar έχει ανακοινώσει εδώ και ένα μήνα περίπου ότι πλέον παράγει φωτοβολταϊκά στοιχεία thin film (CdTe: τελουριούχο κάδμιο) με κόστος παραγωγής 0,98$/Watt… Παρόλα αυτά είναι καλά τα νέα από την AVA solar…

Απάντηση
Titanas on 18.03.2009 @ 12:57 pm.

Δεν το ήξερα αυτό.. θα το κοιτάξω. Τα φέρνετε στην Ελλάδα;

Απάντηση
Giorgos on 18.03.2009 @ 05:33 pm.

Τα φέρνουν αρκετοί προμηθευτές… Τα thin film γενικότερα πρόκειται να χρησιμοποιηθούν περισσότερο σε πολύ μεγάλες εγκαταστάσεις μελλοντικά. Ήδη πάντως πολλά μεγάλα πάρκα έχουν γίνει στην Γερμανία κυρίως με την χρήση CdTe.

Απάντηση
Titanas on 18.03.2009 @ 05:51 pm.

Έχεις νούμερα για Ελλάδα και τι συμβαίνει εδώ;

Απάντηση
Giorgos on 18.03.2009 @ 07:33 pm.

Στην Ελλάδα (μέχρι στιγμής το 90% των εγκαταστάσεων γίνεται με την χρήση των τεχνολογιών κρυσταλλικού πυριτίου (μονοκρυσταλλικά, πολυκρυσταλλικά). Το κυριότερο μειονέκτημα για τις τεχνολογίες λεπτού υμενίου “thin film” (άμορφο πυρίτιο, CdTe, GIS) είναι το γεγονός ότι είναι πολύ καινούριες και δεν έχουμε παλιές εγκαταστάσεις για να πιστοποιούν την αντοχή των πάνελ στην πράξη. Αντιθέτως υπάρχουν εγκαταστάσεις κρυσταλλικού πυριτίου που εξακολουθούν να λειτουργούν (με μειωμμένη φυσικά απόδοση) ύστερα από 25 χρόνια συνεχούς λειτουργίας….περισσότερα για τις διάφορες τεχνολογίες στο http://www.selasenergy.gr/fv_systems.php .

Απάντηση
Titanas on 18.03.2009 @ 07:49 pm.

Η απόδοση είναι ένα θέμα και το κόστος απόκτησης / εγκατάστασης επίσης. Μια εγκατάσταση Τελουριούχο Kάδμιο (CdTe) για το σπίτι ώστε να καλύπτει ανάγκες laptop, κινητού και κάτι άλλο μικρό πόσο μπορεί να κοστίσει; Σε πολύ γενικές γραμμές..

Απάντηση
Giorgos on 18.03.2009 @ 09:13 pm.

Ακριβώς … είναι θέμα κόστους… Όσον αφορά αυτό που ρωτάς καταλαβαίνω ότι ενδιαφέρεσε για αυτόνομο σύστημα…. Οι σειρές της First Solar 60-75Watt απευθύνονται κυρίως για εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών πάρκων (για άλλους τεχνικούς λόγους) …

Πάντως, επειδή ρωτάς, σε πολύ γενικές γραμμές για laptop ( ~ 35Watt – 4 ώρες) κινητό (1 πλήρη φόρτιση) και 2 λάμπες οικονομίας (11Watt -5 ώρες) θα μπορούσες να τα καλύψεις άνετα (και για τον χειμώνα ακόμα) με ένα πάνελ 100Watt (+φορτιστή-Inverter, +μπαταρία)…. ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσες να το βρεις π.χ. με 700 ευρώ….

Αν το ήθελες μόνο για το καλοκαίρι, με πάνελ 60Watt θα μπορούσες να κάνεις την δουλειά σου (άν μένεις και στην Κρήτη και με μικρότερο..)

Οι τιμές πάντως εξαρτώνται και από την επιλογή των υλικών (πχ τύπος μπαταρίας, κατασκευαστής πάνελ, Inverter κλπ)

Απάντηση
Titanas on 18.03.2009 @ 09:47 pm.

Μάλιστα.. δεν είναι απαγορευτικό το κόστος για κάτι τόσο μικρό. Ευχαριστώ πολύ! Θα είμαστε σε επαφή

Απάντηση
Giorgos on 19.03.2009 @ 02:06 pm.

Αν αναλογιστείς ότι με ένα τέτοιο σύστημα μπορείς να είσαι αυτόνομος οπουδήποτε και να βρίσκεσαι (έστω και για ανάγκες τόσο μικρού μεγέθους) το κόστος σίγουρα δεν είναι τοσο μεγάλο… και σημειώνω ότι το φωτοβολταϊκό πάνελ έχει διάρκεια ζωής 25 χρόνια …

Απάντηση
Titanas on 19.03.2009 @ 04:08 pm.

Διάρκεια ζωής ναι, η απόδοση πως μειώνεται όμως είναι το θέμα. Γραμμικά, εκθετικά

Απάντηση
Giorgos on 20.03.2009 @ 01:06 am.

Μάλλον στοχασττικά… προσεγγίζεται όμως για ευκολία γραμμικά.

Ένας πολύ απλός κανόνας που προσεγγίζει πρακτικά το ρυθμό μείωσης της απόδοσης των κρυσταλλικών φωτοβολταϊκών είναι : ότι έχεις μείωση στην απόδοση μικρότερη από το 1% της ονομαστικής ισχύος του πάνελ ανά έτος.

Δηλαδή ένα πάνελ των 100Watt μετά από 5 χρόνια θα έχει ισχύ τουλάχιστον 95Watt ….

Αυτό φυσικά είναι μια απλή πρακτική επαναλαμβάνω μέθοδος για να έχουμε μια ιδέα για την τάξη μεγάθους. Μαλιστα στηρίζεται περισσότερο στις εγγυήσεις απόδοσης που δίνουν οι περισσότεροι κατασκευαστές. Συγκεκριμμένα η εγγύηση που δίνεται συνήθως είναι ότι μετά από 20 χρόνια το πάνελ θα παράγει εγγυημμένα πάνω από το 80% της ονομαστικής του ισχύος…

Τώρα… το ποιοί κατασκευαστές θα επιβιώσουν (για να εκπληρώσουν τα γραφόμενα των εγγυήσεων τους) μετά από 20 χρόνια σε μια αναδυόμενη και άκρως ανταγωνιστική αγορά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.

Τεχνικά πάντως το φωτοβολταϊκό στοιχείο πυριτίου έχει την δυνατότητα 100% να πληρεί τις ποιό πάνω προυποθέσεις. Αλλά το πάνελ αποτελείται κι από άλλα υλικά και συνδέσεις που διαφέρουν από τον έναν κατασκευαστη στον άλλον.

Απάντηση
stavros on 18.12.2009 @ 12:49 pm.

GEIA SAS PAIDIA MPOREITE NA MOY PEITE APO POY 8A AGORASO TA STOIXEIA .EYXARISTO

Απάντηση

Πες την γνώμη σου

Πες την γνώμη σου χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό στο Facebook

Bold Link Quote