Παραχώρηση επικυρωμένου εισιτηρίου στο Μετρό, Yes We Can but…

by Stefanos Kofopoulos • On 21-01-2010 • AT 8:45 pm • 27 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

bart ticket machines

Ναι, μπορείτε να δίνετε το επικυρωμένο εισιτήριο του Μετρό σε κάποιον που περιμένει υπομονετικά στην έξοδο και δεν έχει αγοράσει εισιτήριο, μόνο αν αν βρίσκεστε μέσα στην χρονική διάρκεια των 90 λεπτών. Πριν όμως ξυπνήσει το επαναστατικό Εγώ σας, καλό θα ήταν να διαβάσετε το post αλλά και τα σχόλια και μετά να σχηματίσετε άποψη για την νομική, ηθική και οικονομική πτυχή του θέματος.

Ενώ αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα και η Αττικό Μετρό Α.Ε. “απαντάει”, τυπώνοντας στην πίσω πλευρά των εισιτηρίων τα εξής: “Η παραχώρηση και αποδοχή επικυρωμένου εισιτηρίου, καθώς και η προτροπή παραχώρησης απαγορεύεται και τιμωρείται από το νόμο (Π.Κ. ΆΡΘ.186.2 & 392)”, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού η οικονομική κρίση και οι απολύσεις οδήγησαν σε 75 εκατομμύρια λιγότερους επιβάτες στο μετρό (όταν είσαι άνεργος δεν πας στην δουλειά σου) τους πρώτους 10 μήνες του 2009 ή αλλιώς 100 εκατομμύρια λιγότερα δολάρια σε revenue, σύμφωνα με το Metropolitan Transportation Authority της Νέας Υόρκης.

Περίεργη ηθική, αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία ή μια λύση που ικανοποιεί όλους; Νομίζω ότι το Μετρό του San Francisco ονόματι BART (Bay Area Rapid Transit) προσφέρει την λύση σε όλους. Για να μπεις στην αποβάθρα περνάς ακυρώνεις το εισιτήριο στο μηχάνημα που αυτόματα επιτρέπει την είσοδο περιστρέφοντας αυτές τις περίεργες δοκούς. Για να βγεις από τον σταθμό περνάς το εισιτήριο από το ίδιο μηχάνημα που επιτρέπει την έξοδο με τον ίδιο τρόπο αλλά παράλληλα εκτυπώνει στο εισιτήριο το υπόλοιπο των χρημάτων. Το σύστημα των εισιτηρίων είναι έτσι φτιαγμένο ώστε να αγοράζεις μια τύπου κάρτας των 20 δολαρίων και να είσαι ενημερωμένος κάθε στιγμή για το υπόλοιπο χωρίς να τρέχεις σε ταμείο για μόνο ένα εισιτήριο, χωρίς να βγάζεις κάρτα απεριορίστων με φωτογραφία, χρησιμοποιώντας μόνο την πιστωτική και τίποτα άλλο.

Ο πολίτης έχει πάντα ένα αποθεματικό στην τσέπη και μάλιστα ενημερωμένο μέχρι την τελευταία χρήση του BART, δεν χρειάζεται να περιμένει σε ουρές ενώ το BART εισπράττει προκαταβολικά ποσά εμποδίζοντας την είσοδο σε όσους δεν έχουν λόγο να είναι στις αποβάθρες.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

27 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αν και ειδικά το Μετρό το αντιπαθώ (όχι το ίδιο ως μέσο, την εταιρεία), είναι τώρα εξυπνάδα αυτό το να δίνεις στον επόμενο το εισητήριό σου; Ή είναι αντίδραση; Για μένα είναι μια βλακεία και μισή. Το κόστος του εισητηρίου είναι από τα φθηνοτερα στην ευρώπη, το 1 ευρώ θα μας σώσει;

    Πέραν αυτού, συμφωνώ απόλυτα με προτάσεις σαν τη δική σου και εξακολουθώ να αναρωτιέμαι ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΚΑΡΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΟΠΟΤΕΔΗΠΟΤΕ ΘΕΛΩ;;;;

  2. Δεν καταλαβαίνω την λογική πίσω από αυτό. Όταν ένα εισιτήριο μου είναι άχρηστο και είναι μέσα στο χρονικό περιθώριο, γιατί να μην το πάρει κάποιος άλλος; η ζωή στην Αθήνα είναι ακριβή από μόνη της, εγώ το βλέπω σαν μια είδους κοινωνική βοήθεια τους ενός προς τον άλλον. Και δεν χάνει την αξιοπρέπειά του κανείς αν το πάρει, κτλ. Όταν ζεις με κάτω από 700 ευρώ σε αρκετές περιπτώσεις, κάθε νόμιμη λύση προς εξοικονόμηση χρημάτων είναι θεμιτή. Τώρα θα μου πεις, εφόσον γράφει πάνω στο εισιτήριο ότι ΔΕΝ είναι νόμιμο το να το δώσω σε κάποιον άλλον… τα έχουν σκεφτεί όλα, έτσι; το χρήμα να βγαίνει.

    • Νομίζω ότι δεν διάβασες το post ΚΑΙ τα σχόλια για να δεις ότι είναι νόμιμο αλλά τίθεται θέμα ηθικής, οικονομικής βιωσιμότητας ίσως και ένα σωρό άλλα ενδιαφέρονται επακόλουθα. Όσο για την καραμέλα των 700 ευρώ μην το πάμε πάλι, ειλικρινά.

      • Να θα σκάσω για την οικονομική βιωσιμότητα του Μετρό που [όπως και το Τραμ] προσλαμβάνει μόνο με βύσμα….

        Εύκολη οδός από το βάλτο που ζούμε δεν υπάρχει..

      • Δεν είναι νόμιμο. Επειδή ο Χ δικηγόρος έχει μια Ψ άποψη, δεν σημαίνει πως η τεκμηρίωσή του είναι σωστή. Όπως έδειξαν άλλοι σχολιαστές, είναι καταχρηστική άσκηση δικαιώματος που απαγορεύεται από το Σύνταγμα και η αποδοχή δείχνει πρόθεση που τιμωρείται από τον Ποινικό Κώδικα.

  3. Το ίδιο ισχύει και στα μετρό της Νέας Υόρκης και του Τόκιο. Πιστεύω ότι αυτή είναι η καλύτερη λύση. Και έτσι είναι ευχαριστημένοι όλοι. Και η ηθική και η οικονομία και εμείς…

  4. Αν είναι καραμέλα αυτή των 700 ευρώ, τότε μάλλον θα είμαι ο μόνος που αμείβεται πάνω-κάτω με αυτό το ποσό.

    Επίσης, διαβάζοντας το παρακάτω απόσπασμα από το άρθρο, κατάλαβα ότι απαγορεύεται.

    Ενώ αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα και η Αττικό Μετρό Α.Ε. “απαντάει”, τυπώνοντας στην πίσω πλευρά των εισιτηρίων τα εξής: “Η παραχώρηση και αποδοχή επικυρωμένου εισιτηρίου, καθώς και η προτροπή παραχώρησης απαγορεύεται και τιμωρείται από το νόμο (Π.Κ. ΆΡΘ.186.2 & 392)”

    • Διάβασε όλα τα σχόλια και θα καταλάβεις ότι νομικά δεν ισχύουν οι “απειλές” τους.

  5. Κάντε τον κόπο και διαβάστε το post και όλα τα σχόλια, αξίζει!
    Τρελαίνομαι με όσους χρησιμοποιούν το metro χωρίς να έχουν βγάλει εισιτήριο, γιατί τους θεωρώ μια από τις αιτίες για την αύξηση του εισιτηρίου.
    Αλλά μην γελιόμαστε, η εταιρία θα αύξανε το εισιτήριο είτε πληρώναμε όλοι, είτε όχι.

    Ωστόσο τρελαίνομαι και με την “κουτοπονηριά” της εταιρίας, με το να έχει μια τιμή μόνο
    είτε το χρησιμοποιείς για 90 είτε όχι.
    Προσπαθεί να μας πείσει ότι συμφέρει για τις πολλαπλές διαδρομές μεγάλου χρόνου!
    Ναι, ίσως συμφέρει, ωστόσο μετά από έρευνα έδειξαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών του metro το χρησιμοποιεί μόνο για 40 με 50 λεπτά!
    Οπότε μιλάμε για καθαρή κοροϊδία, δεν τους νοιάζει η τσέπη μας, αλλά η δικιά τους, οπότε μην μας πουλάνε κουραφέξαλα ότι “μας” συμφέρει!

    Να σας δώσω και ένα tip όσο αναφορά τους ελεγκτές!
    Όταν σαν ζητήσουν το εισιτήριο, να τους το δώσετε μόνο και εφόσον φοράνε σε εμφανές σημείο το καρτελάκι τους που πιστοποιεί την ειδικότητά τους.
    Οτιδήποτε άλλο είναι παράνομο και δεν είστε υποχρεωμένοι να τους δείξετε τίποτα!
    Το αναφέρω αυτό γιατί σχεδόν μία στις δυο που με ελέγχουν, δε φοράν το καρτελάκι και τους κάνω ρεζίλι μέσα στον σταθμό.

    Αυτά.

  6. Και στην Ισπανία Βαρκελώνη έχει παρόμοια λογική με το BART.
    Το θέμα είναι ξεκάθαρο θα πρέπει όλοι να πληρώνουμε για της υπηρεσίες που απολαμβάνουμε. Το πρόβλημα ξεκινά με την λογική που έχει η Ελλάδα και δημιουργεί ανισότητες.

  7. Αυτό γιατί είναι κακό δηλαδή? θα ήταν καλύτερο να συμφωνούσαμε όλοι σε ένα?

    Εγω πιστεύω ότι υπάρχουν τα μέσα να το περιορίσουν αυτό αν θέλουν.
    Αν και μόνο αν δεν έχουν πρόβλημα με τα κέρδη τους, τότε θα καταφεύγουν σε απειλές που δεν έχουν νομική βάση.

  8. Να παει να κουρευτει το μετρο που θέλει κ να ακυρωνω εισιτήριο ακόμα κ για να κατέβω στις αποβαθρες να περιμένω κάποιον φίλο μου,κ μετά σου συμπεριφέρονται λες κ έχεις κανείς κακούργημα οι ελεγκτές,άμα έχει ακόμα χρόνο το εισητηριο το δίνω χαλαρά.Έχουν δώσει εντολή στους securitades και μαζεύουν τα εισητηρια από τα ακυρωτικα μηχανήματα κ τώρα μας φοβεριζουν ότι είναι κ παράνομο βρε ουσττττ

    • Πραγματικά δεν έχεις διαβάσει τίποτα από όσα έχουν γραφτεί. Μπορεί η Αττικό να λέει αυτό που θέλει να πει αλλά φαίνεται από την ανάλυση του elawyer και τα σχόλια ότι το θέμα δεν είναι παράνομο γιατί δεν υπάρχει νόμος που να λέει κάτι τέτοιο.

      Τώρα αν θα πάει να κουρευτεί το Μετρό δεν ξέρω αλλά αυτό δεν είναι το θέμα μας.

  9. Πολύ επίκαιρο το θέμα titana.. Νομίζω πώς όλοι πρέπει να δίνουμε το εισιτήριο του metro σε κάποιον άλλο αν δεν το χρειαζόμαστε.Είναι μια πράξη αλληλεγγύης σε μια πόλη που έχει γίνει απάνθρωπη.Οσο για την βιωσιμότητα του metro ας μην έκαναν αθρόες προσλήψεις όπως έκαναν και στο τραμ και δεν θα είχε κανένα οικονομικό πρόβλημα…

  10. Οι αστικές συγκοινωνίες επιδοτούνται από το κράτος και λειτουργούν με ζημιές. Ακόμα κι αν βγάλουμε τις υπεράριθμες προσλήψεις από την εξίσωση θα έπρεπε το εισιτήριο να είχε παραπάνω από ένα ευρώ για να βγάζει κέρδος το μετρό (όπως και είναι στις περισσότερες πόλεις του εξωτερικού). Επομένως εσείς μπορείτε να σκέφτεστε ότι το ένα ευρώ το στερείται από κάποιο golden boy αλλά στην πραγματικότητα θα το πληρώσει ο φορολογούμενος.

  11. Λοιπόν, αν εγω εχω ενα εισιτήριο μη επικυρωμενο που δεν το χρειαζομαι και αντι να το κρατησω το πουλαω σε εναν αλλο επιβατη τοτε ειμαι παρανομη επειδη η ΜΕΤΡΟ ΑΕ θα χασει 1€ απο τη μη αγορα ενος επιπλεον εισιτηριου απο εναν επιβατη???
    Που ειναι το ανηθικο ρε Τιτανα? Πουθενα!
    Το εισιτηριο ειναι δικο μου και στις 2 περιπτωσεις εφοσον εχω πληρωσει για αυτο και το κανω ο,τι θελω!

    Επιπλεον δειτε εδω:
    http://elawyer.blogspot.com/2010/01/blog-post_15.html

    Και αλλωστε τα εισιτηρια δεν ανηκουν μονο στη ΜΕΤΡΟ αλλα και στον ΗΣΑΠ και την ΕΘΕΛ. Αυτες γτ δεν παραπονιονται????
    Αρα δεν θα αγοραζω εισιτηρια απο τη ΜΕΤΡΟ ΑΕ αλλα απο τις αφετηριες των λεωφ που δεν εχουν προβλημα και θα κανω ο,τι θελω!!!

  12. Και κατι ακομα. Μιας και μιλησες για την υπολοιπη Ευρωπη, να σε ενημερωσω οτι στην υπολοιπη Ευρωπη μπορει να ειναι ακριβοτερο το εισιτηριο – οπως λες – αλλα:

    1) Οι υπηρεσιες και η ποιοτητα των συγκοινωνιων ΔΕ συγκρινεται με τη δικη μας και

    2) οι μισθοι ειναι υψηλοτεροι!

    Και τελος ειναι αδικο να πηρωνω 1 € για 2-3 στασεις που διαρκουν 10′ το πολυ. Για αυτο και το χαριζω σε αλλον επιβατη!!!

    • Τελος, πρεπει να προσθεσω κατι. Οσον αφορα τις υπηρεσιες του μετρο, ειναι σαφως ανωτερες και απο αυτες στων υπολοιπων συγκοινωνιων στην Ελλαδα – ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ κλπ – και των αντοστοιχων μετρο του εξωτερικο – πχ Ιταλια.
      Ομως, θεωρω οτι τετοιες απειλες που καθε αλλο παρα νομιμες ειναι τελικα (διαβαζοντας τι πραγματικα λενε αυτα τα αρθρα που επικαλειται η ΜΕΤΡΟ ΑΕ) ειναι προκλητικες και για αυτο θα συνεχισω πιο εντονα να χαριζω το εισιτηριο μου. Οχι για λογους επαναστατικους αλλα αντιδρασης! Γιατι δεν ανεχομαι να με κοροιδευει καμια εταιρια!!!

      Υ.Γ.: Η μηνιαία καρτα που αγοραζω ειναι 15€ για λεωφορεια-τρολλευ-τραμ. Η αντιστοιχη που ισχυει και για μετρο και 2-3 στασεις του προαστιακου ειναι 20€ πανω (!!!). Για αυτο αποφασισα να κοψω τη χρηση του μετρο και να μετακινουμαι μονο με λεωφορεια!
      Ας τα λαβει και αυτα υποψη της η “ηθικη” ΜΕΤΡΟ ΑΕ.

      Αρκετα ειπα….

  13. μια χαρα τα διαβασα ολα και τα καταλαβα,και στο σχολιο μου κραζω το μετρο που προσπαθει να σε “απειλησει” να μην δινεις το εισητηριο επειδη χανει φραγκα.Και μετα ειπα,οσον αφορα την ηθικη,οτι χαλαρα θα εδινα το εισητηριο μου σε αλλον.Μαλλον εσυ δε καταλαβες το σχολιο μου.Η βιωσιμοτητα του μετρο με αφηνει αδιαφορο γιατι ουτως η αλλως δε εχω αμεσο συμφερον απο αυτη.Οσο για το θεμα της μετακινησης τα ΜΜΜ θελω να τα χρησιμοποιω αλλα με εχουν ταλαιπωρησει τοσο που λεω οταν παρω μηχανακι ή αμαξι δε θα ξαναπατησω το ποδι μου σε λεωφ-τρενο-μετρο

  14. αυτό είναι το σωστό 2ο link
    http://en.wikipedia.org/wiki/Free_public_transport

    • Με τα λεφτά που πληρώνουν οι φορολογούμενοι θα έπρεπε να έχουν:
      1. Παιδεία
      2. Υγεία
      3. Επικοινωνίες
      4. ΜΜΜ
      5. Δρόμους
      και πολλά άλλα που όλοι γνωρίζουμε.
      Ανάλογα με την πρόοδο (και την κουλτούρα) της εκάστοτε κοινωνίας, ο φορολογούμενος απολαμβάνει τα αποτελέσματα της σωστής διαχείρισης των χρημάτων του.

      Φυσικά στην Ελλάδα όλα αυτά είναι αστεία, λόγω της εξωφρενικής διαφθοράς.

      Δυστυχώς φίλε μου για να φτάσει η Ελλάδα στην δωρεάν χρήση των ΜΜΜ πρέπει οι “κουμπάροι” να κυκλοφορούν με διαστημόπλοιο [που θα το έχουν αγοράσει με τα λεφτά μας κλέψανε].

  15. Όπως ξέρεις Στέφανε είμαι σχετικός με το θέμα, το κλειστό σύστημα (μπάρες) ήταν κάτι που δεν επιλέχθηκε από την αρχή (στα πλαίσια κοινωνικής πολιτικής, ελευθερίας κλπ κλπ δεν ξέρω και εγώ τι). μελετώνται σενάρια για smart cards αλλά δεν υπάρχει κάτι νεότερο δυστυχώς.

    • Μακάρι και να δοθεί επιτέλους η δυνατότητα για κάτι ενδιάμεσο από τα άκρα του αγοράζω εισιτήριο κάθε φορά η βγάζω μια μηνιαία κάρτα. Ελπίζω να δούμε κάτι σύντομα. Όσο για τις μπάρες νομίζω ότι για τα επόμενα χρόνια θα είναι απαραίτητες

      • Εβδομαδιαίο εισιτήριο 10 ευρώ.

        Ημερήσιο εισιτήριο 3 ευρώ.

  16. Μετρό της Πράγας όπου βρέθηκα για 5 μέρες την προηγούμενη εβδομάδα:
    Τα εισητηρια ειναι κοινα για Μετρο,Τραμ,Λεωφορεια,Τελεφερικ κ για ορισμενες σιδηροδρομικες γραμμες:

    Adults: 18 Kč=0.70€, children 6-15 years: 9 Kč=0,35€ , children under 6: free
    This ticket can only be used one time on one type of transportation. It is valid for 20 minutes from validation on trams and buses or 5 stations on the subway, allowing transfers between subway stations (e.g. from line A to line B) for up to 30 min. of total time of use.

    24-hours ticket 100,- CZK = 4 €
    24-hours ticket age 6-15 50,- CZK = 2 €
    5-days ticket (168 hours) 500,- CZK = 20 €

    ΠΕΡΙΠΟΥ..

    Προσεξτε την ευελεξια στις ωρες και τις χαμηλες τιμες..

    Φανταζεστε λοιπον οτι με 20€ για 5 ολοκληρες ημερες που ημουν εκει,υπερ-αξιοποιησα το εισητηριο κ την αστικη συγκοινωνια της Τσεχικης πρωτευουσας..
    Κλεινοντας θελω να αναφερω οτι ΚΑΙ ΕΚΕΙ παρατηρησα τους Τσεχους να κανουν ακριβως το ιδιο πραγμα με τα εισητηρια τους (το παρατηρησα σε γραμμες μετρο κ τραμ) οποτε ειναι κατι το οποιο παρατηρειται κ αλλου εκτος Αθηνας…

    • Αν δεν κανω λαθος, ετσι οπως το παρουσιαζεις δεν ειναι φθηνοτερο απο το δικο μας….
      Ειναι ναι μεν 0,70 αλλα μονο για ενα μεσο και μονο για 20′
      Το δικο μας ειναι 0,30 ακριβοτερο αλλα ειναι για ολα τα μεσα και διαρκειας 90′

  17. 1ον) Δεν υπάρχει ΜΜΜ που να μην έχει διαφήμιση. Ένα έσοδο.
    2ον) Δεν υπάρχει ΜΜΜ που να χρηματοδοτείται από το Ελληνικό δημόσιο κατά 60%. Δευτερο έσοδο.
    3ον) Δεν υπάρχει ΜΜΜ που να μην το πληρώνω από την τσέπη μου κατά ένα 40%. Τρίτο έσοδο.

    Με 3 τρόπους εσόδων γιατί έχω τόσο ακριβό εισητήριο σε σχέση με την οικονομική και εισοδηματική πολιτική της Ελλάδος, όταν διεθνώς έχουμε ρεζιλευτεί από τους πολιτικούς κλέφτες που παραποιούσανε τα στοιχεία στους Ευρωπαίους εταίρους άρα και ψεύτες;
    Προσωπική μου άποψη είναι ότι τα ΜΜΜ και οι δρόμοι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται από του Έλληνες πολίτες ΔΩΡΕΑΝ αφου πληρώνονται με 2 ακόμη τρόπους (τους φόρους μας και τις διαφημίσεις)

Top

Show Buttons
Hide Buttons