BMW M5, το νέο αίμα

by dkalo • On 17-06-2011 • AT 6:36 pm • 7 ΣΧΟΛΙΑ
Αυτοκίνητα

BMW M5, το νέο αίμα

Το είχαμε ακούσει για πρώτη φορά πριν αρκετό καιρό. Δεν θέλαμε να το πιστέψουμε. Δεν θέλαμε να δούμε την BMW να αλλαξοπιστεί και να αφήνει τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες – διαμάντια για τα “εύκολα” και οικολογικά άλογα του turbo. Και αν στα SUV X5 & X6 ήταν, σχεδόν, αποδεκτή η χρήση του turbo, στην M3 και στην M5 δεν είναι. Όμως, οι Βαυαροί είχαν άλλη άποψη και πλέον, επίσημα, η νέα BMW M5 εφοδιάζεται με έναν V8 twin-turbo κινητήρα, 4.4 λίτρων και απόδοσης 560 ίππων.

Η ροπή είναι εξίσου εντυπωσιακή καθώς φτάνει τα 68 κιλά. Οι επιδόσεις της νέας BMW M5 είναι καταιγιστικές: 0-100 σε 4.4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 305 χιλιομέτρων την ώρα, εφόσον έχει εγκατασταθεί το M Driver’s Package. Αλλιώς περιορίζεται στα.. 250 χιλιόμετρα την ώρα. Οι εντολές του οδηγού περνούν στον κινητήρα μέσω ενός ημιαυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων που κάνει τις αλλαγές πιο γρήγορα κι από τον καλύτερο οδηγό αγώνων.

BMW M5, το νέο αίμα

Η ουσία όμως βρίσκεται στα περιφερειακά συστήματα της BMW M5. Οι ρυθμίσεις και η σκληρότητα της ανάρτησης αλλάζουν από τον οδηγό που έχει να επιλέξει ανάμεσα σε 3 διαφορετικά setups: Comfort, Sport και Sport Plus. Το γνωστό active διαφορικό των M κάνει και στην BMW M5 την εμφάνιση του ενώ είναι συνδεδεμένο με το DSC για να ελεγχθεί το αυτοκίνητο σε μία δύσκολη, οδηγικά, στιγμή.

Τα φρένα δυστυχώς δεν είναι κεραμικά και, απ’ ότι φαίνεται, θα είναι η πρώτη αλλαγή που θα πρέπει να κάνουν οι κάτοχοι του αυτοκινήτου. Πάντως, αξίζει να τονίσουμε την επιμονή της BMW να αποφεύγει τα κεραμικά φρένα στον βασικό εξοπλισμό των M αυτοκινήτων της παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό και γνωστό πρόβλημα μεταξύ των φίλων της εταιρίας.

Εξωτερικά, τα κύρια χαρακτηριστικά της BMW M5 είναι, λίγο – πολύ, αναμενόμενα. Ζάντες 19 ιντσών, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, εισαγωγές αέρα στον μπροστά προφυλακτήρα, πίσω διαχύτης και 4 απολήξεις της εξάτμισης. Κρίνοντας από τις φωτογραφίες που έδωσε η Βαυαρική εταιρία στην δημοσιότητα, οφείλω να πω ότι σχεδιαστικά η νέα BMW M5 έχει “διώξει” τα σημάδια του Bangle και το σχήμα της μοιάζει πιο αρμονικό σε σχέση με την E60.

Από όλα τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο είναι η κατανάλωση. Σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις της εταιρίας, η BMW M5 καταναλώνει 9.9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή 30% λιγότερο καύσιμο και μόλυνση του περιβάλλοντος σε σχέση με τον προκάτοχο της. Στα μάτια μου, μοιάζει ο μοναδικός λόγος για την στροφή των 180 μοιρών που αποφάσισε να κάνει η Βαυαρική εταιρία.

Βέβαια, απέναντι από την M5 παρατάσσεται ένας ιδιαίτερα δυνατός αντίπαλος από τον maitre του turbo, την Audi. Το RS6 των 580 ίππων, του Torsen διαφορικού και της έξυπνης τετρακίνησης..

BMW M5, το νέο αίμα

BMW M5, το νέο αίμα

BMW M5, το νέο αίμα

via

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Aπό περιέργεια: προς τι η χλιαρότητα απέναντι στο τούρμπο; Κι εγώ είμαι γενικά φαν του ατμοσφαιρικού, αλλά αν το τούρμπο είναι σωστά στημένο, το lag μπορεί να γίνει πρακτικά μηδενικό και τα κέρδη ειδικά στα μεσαία-ψηλά, στην οικονομία κλπ μπορεί να είναι σημαντικά.

    • Δεν διαφωνώ πουθενά μαζί σου. Και το δικό μου αυτοκίνητο είναι turbo (vw scirocco) και δεν έχω πρόβλημα με lag ή κάτι άλλο, αντίθετα έχω μόνο θετικές εντυπώσεις. Όμως, σε μία αμιγώς sport κατασκευή, πιστεύω ότι η ατμόσφαιρα είναι πιο ταιριαστή. Κι ας χαθούν μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου, κι ας είναι λιγότερο οικονομική..Και ειδικά όταν η BMW M έχει μακρά παράδοση στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, δεν μπορώ παρά να “ξενερώσω” με αυτή την επιλογή της.

      • Ναι, κι εμένα με ψιλοχαλά η αντικατάσταση του V10 screamer. Σίγουρα θα χαθεί κάτι χωρίς τα ουρλιαχτά του δεκακύλινδρου. Αλλά αυτή είναι, δυστυχώς ή ευτυχώς, η νέα μόδα: εδώ η F1 θα το γυρίσει σε… 4κύλινδρους με σαλιγκάρια από το 2013.

      • Ό,τι μας βρήκε, μας βρήκε.. :/ Αν και πιστεύω ότι μία καλή λύση είναι η μείωση του βάρους για να ξαναδούμε ατμοσφαιρικούς κινητήρες σε αυτοκίνητα επιδόσεων.. Εμπρός στον δρόμο που χάρα ο Colin Chapman πριν από αρκετά χρόνια..

      • Simplify, then add lightness. Μακάρι, είμαι κι εγώ φαν του καλοστημένου ελαφριού hot hatch παρά της μαούνας με τερατώδη δύναμη (μιας και τ’αναφέραμε, κρυφοκοιτάω το twingo rs τώρα τελευταία…)

        Δυστυχώς όμως, η εποχή των ελαφριών αυτοκινήτων έχει περάσει ανεπιστρεπτί – εκτός αν μιλάμε για εξειδικευμένα μηχανήματα, με σκοπό τις επιδόσεις, και με την ανάλογη τιμή. Ακόμα και οι νέες Lotus είναι αρκετά βαρύτερες από τις προηγούμενες εκδόσεις – και κάποια μοντέλα εγκαταλείπουν τελείως το δόγμα Τσάπμαν για να ανταγωνιστούν “συμβατικά” υπεραυτοκίνητα. Και στις “mainstream” μάρκες τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα: αν δούμε τη γκάμα της BMW τα τελευταία χρόνια, πχ, μια σημερινή 3άρα είναι σαν τη προηγούμενη 5άρα!

      • Λατρεύω το Twingo RS. Κάποιες τέτοιες τρελές σκέψεις περνάνε και από το δικό μου μυαλό που και που.. Όταν το είχα για μία εβδομάδα για test drive, είχα μείνει παραπάνω από ενθουσιασμένος.

        Σχετικά με τις Lotus, όντως έχουν “παχύνει” αλλά αυτό οφείλεται στην αυξημένη παθητική ασφάλεια και όχι στις περιττές πολυτέλειες όπως γίνεται στο 99% των νέων αυτοκινήτων. ;)

  2. Αυτά παθαίνει κανείς όταν συναναστρέφεται με Αγγλικές εταιρείες κύρους που βαραίνουν τα σασί & κιλά ροπής με turbo.
    Δεν μπορεί κάτι θα σκέφτηκε για το σκαρφάλωμα ασανσέρ των μοτέρ.
    Πάντως πρόκειται για αλλαγή βασικού χαρακτηριστικού του αυτοκινήτου ανατροπή με τα όλα της.
    Απάγκιο το DNA της εταιρείας τελικά.

Top

Show Buttons
Hide Buttons