R.I.P Ayrton Senna (1960-1994)

by Stefanos Kofopoulos • On 02-05-2008 • AT 1:55 pm • 10 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

ayrton senna

Ήταν Πρωτομαγιά του 1994, όταν ο χρόνος πάγωσε στην πίστα της Ίμολα… Ήταν μόλις ο 7ος γύρος του Γκραν Πρι όταν το μονοθέσιο του κορυφαίου πιλότου όλων των εποχών, δεν έστριψε στην καμπή Tamburello αλλά συνέχισε ευθεία για να καταλήξει με ιλιγγιώδη ταχύτητα στον τοίχο σε ένα σημείο, όπου κανείς δεν είχε σκεφτεί να τοποθετήσει προστατευτικά λάστιχα ….

Οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπροστά στις μικρές οθόνες που μετέφεραν την εικόνα του αγώνα της Ίμολα, έγιναν μάρτυρες της μεγαλύτερης τραγωδίας που έζησε ποτέ η Formula 1. Ο Ayrton Senna εκείνη την στιγμή άφηνε την τελευταία του πνοή υποκύπτοντας από βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και ακατάσχετη αιμορραγία, όπως ανέφερε το επίσημο ιατρικό ανακοινωθέν.

Ο Άιρτον Ντα Σίλβα Σένα, όπως ήταν και το πλήρες όνομά του γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου το 1960 στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Συνήθως οι συμπατριώτες του επιλέγουν το ποδόσφαιρο αυτός επέλεξε το δεύτερο αγαπημένο άθλημα, τη Formula 1. Από μικρός έδειξε την κλίση του στους μηχανοκίνητους αγώνες.

Το πρώτο αυτοκίνητο πίσω από το τιμόνι του οποίου βρέθηκε ο Senna σε ηλικία μόλις τεσσάρων ετών ήταν καρτ, το οποίο ο πατέρας του δεν μπόρεσε να αρνηθεί. Ο Senna άρχισε να συμμετέχει σε επίσημους αγώνες καρτ στην ηλικία των 13ων ετών. Έχοντας να αντιμετωπίσει πολύ πιο έμπειρους αντιπάλους, ο μικρός Βραζιλιάνος έδειξε από την πρώτη στιγμή την αξία του παίρνοντας κιόλας από την παρθενική του συμμετοχή την pole position.

Ο πρώτος τίτλος που κατέκτησε ποτέ ο μεγάλος Βραζιλιάνος ήταν το πρωτάθλημα Καρτ Νοτίου Αμερικής το 1977, ενώ ήρθε αρκετές φορές δεύτερος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα καρτ χωρίς να καταφέρει ποτέ να το κατακτήσει. Το 1983, ο Σένα μπαίνει για πρώτη φορά σε κόκπιτ μονοθεσίου της Φόρμουλα 1, δοκιμάζοντας τα σασί των Williams και McLaren. Οι επιδόσεις του στις δοκιμές δεν περνούν απαρατήρητες από τους ιθύνοντες της Toleman, οι οποίοι του εμπιστεύονται το βολάν του μονοθεσίου τους για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Φόρμουλα 1 το 1984. Στο Γκραν Πρι του Μονακό εκείνης της χρονιάς, ο Senna ανεβαίνει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο podium καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση. Θα ανέβει άλλες δύο φορές στο βάθρο των νικητών μέχρι το τέλος της χρονιάς και θα συλλέξει τελικά 13 βαθμούς παίρνοντας την 9η θέση στο πρωτάθλημα.

Το 1985, ο Σένα πάει στην Lotus. Στην πίστα του Εστορίλ στην Πορτογαλία, ο 25χρονος τότε Βραζιλιάνος παίρνει την 1η του νίκη ρίχνοντας σχεδόν σε όλους ένα γύρο, μετά το ρεσιτάλ που δίνει λόγω καταρρακτώδους βροχής σιρκουί.

Το 1988, αποτέλεσε την χρονιά σταθμό για την καριέρα του! Μεταγράφεται στην τρομερή Mc Laren-Honda με ομοσταυλο τον ήδη δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Άλεν Προστ και αρχίζει η “κόντρα” για το ποιος είναι ο καλύτερος. Ο Βραζιλιάνος όμως επικρατεί και στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα σε όλους ότι είναι ο κορυφαίος. Πλέον, ο Σένα είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Το 1989 ξεκινάει ο “πόλεμος” με τον Προστ. Ο Γάλλος φεύγει στο τέλος της χρονιάς για την Ferrari και τα επόμενα δύο πρωταθλήματα το ΄90 και το ΄91 καταλήγουν στον Σένα.Το 1993 ο Σένα καταφέρνει να τερματίσει 2ος πίσω από τον Προστ και μπροστά από τον ανερχόμενο τότε Μίκαελ Σουμάχερ.

Το 1994, μετά από 6 χρόνια πίσω από τα πηδάλια της McLaren και 3 κατακτήσεις του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος των οδηγών, ο Σένα αποφασίζει να ρισκάρει παίρνοντας μεταγραφή για την Williams. Η χρονιά ξεκινάει άσχημα με ισάριθμες εγκαταλείψεις στους 2 πρώτους αγώνες εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων.

Την πρωτομαγιά του 1994 θα γινόταν το Grand prix του Σαν Μαρίνο στην πίστα της Ίμολα. Τις δύο προηγούμενες μέρες είχαν συμβεί δυο σοβαρά ατυχήματα: το πρώτο με τον νεαρό τότε Μπαρικέλο, ο όποιος και τραυματίστηκε σοβαρά. Την επόμενη ημέρα ο Αυστριακός Ράντζενμπεργκερ αφήνει την τελευταία του πνοή στην πίστα καθώς έπειτα από σφοδρή σύγκρουση τραυματίστηκε σοβαρά στον αυχένα. Παρόλα αυτά όμως ο αγώνας θα γινόταν κανονικά.

Στην πρώτη θέση της εκκίνησης για τρίτη συνεχόμενη φορά εκείνη την χρονιά ήταν ο Σένα. Στον έβδομο γύρο, στη στροφή Tamburello, ο Σένα μπήκε με 310 km/h. Για ακαθόριστους λόγους έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε στον τοίχο. Δύο ώρες αργότερα ο Σένα είχε φύγει από την ζωή.

Τραγική ειρωνεία… στο μονοθέσιο του σε εκείνο τον αγώνα βρήκαν κάτω από το κάθισμά του μια Αυστριακή σημαία. Είχε σκοπό να την σηκώσει αν κέρδιζε τον αγώνα εις μνήμη του
Ραντζενμπέργκερ που σκοτώθηκε την προηγούμενη μέρα!

Εδώ και 14χρόνια ακούγονται πολλά σενάρια για το πώς έγινε το ατύχημα, όμως κανένα δεν μπόρεσε να αποδειχτεί. Αυτό που έχει σημασία όμως είναι πως ο Θεός της Formula 1 όπως τον αποκαλούσαν, δεν είναι κοντά μας.

Ο Άιρτον Σένα κατέκτησε κατά την 10ετούς καριέρα του στην Formula 1, 3 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, 41 νίκες, 65 pole positions, ενώ στο ενεργητικό του καταγράφονται επίσης και 19 ταχύτεροι γύροι, 80 podiums και συνολικά 610 βαθμούς. R.I.P

 

Ενημέρωση: Το άρθρο αυτό αρχικά δημοσιεύθηκε
από διαφορετικό συντάκτη.
Τροποποιήθηκε, βελτιώθηκε και επαναδημοσιεύθηκε από τον Titanas

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ακόμα θυμάμαι να βλέπω την είδηση στην τηλεόραση στις Πασχαλινές διακοπές που είχα πάει με τους γονείς μου. Ήμουν 14 χρονών και μου είχε πάρει καιρό να το συνειδητοποιήσω και να το δεχτώ αυτό που έγινε.

    Εκτός του οδηγικού του ταλέντου ήταν και μεγαλόκαρδος άνθρωπος. Έχω ακούσει ότι ήταν προσιτός άνθρωπος και παρά το γεγονός ότι τον είχαν πρακτικά σαν θεό πίσω στην Βραζιλία (νομίζω υπάρχει κεντρική λεωφόρος με το όνομά του) παρέμενε “προσγειωμένος”. Επίσης έχω ακούσει ότι προσέφερε πολλά στους συνανθρώπους του, δίνοντας χρήματα για σχολεία κ.α.

    Λαμπρό παράδειγμα προς μίμηση, όχι μόνο σαν ταλαντούχος αθλητής αλλά και ως άνθωπος.

  2. R.I.P.

    Eνας θεός…

  3. πραγματικά θεός…αλλά να μη ξεχνάμε οτι έκανε τα πάντα να κερδίζει. ήταν λίγο “αλητάκος”. θυμάστε με τον προστ τι είχε κάνει στον τελευταίο αγώνα που θα έκρινε και το πρωτάθλημα; τον είχε εμβολίσει σκόπιμα έξω για να χάσουν και οι 2 βαθμούς επειδή προηγούνταν ελάχιστα και έτσι πήρε το πρωτάθλημα.
    αλλά δε παύει να ταν καταπληκτικός οδηγός και με τεράστια @@ ! rip..

  4. toolman, ακριβώς τα ίδια που έκανε και ο Schumi. Με κάνει να αναρωτιέμαι αν όντως ήταν “αλήτες” και οι 2 ή απλά τόσο αποφασισμένοι για την νίκη που δεν υπολόγιζαν το κόστος.

  5. το 2ο μάλλον. αλλά δε δικαιολογεί τις πράξεις τους.

  6. Δεν θα ξεχάσω:

    Τον Σουμι να χτυπάει Βιλνέβ στον τελευταίο αγώνα.

    Τον Σούμι να αράζει στο Μονακό το Σαββατο και να κλείνει τη πίστα!!!

    ΘΕΟΣ! Σούμι γύρναααα πίσω!!

  7. Δε τον πρόλαβα τον Σένα, ότι έχω δει απο αυτόν είναι είτε απο ιντερνετ είτε απο αφιερώματα.
    Για μένα ο Σουμάχερ είναι ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών. Πιστεύω ότι απλά το γεγονός ότι ο Σένα πέθανε μεγαλοποιήσε το ταλέντο του και αύξησε την υστεροφημία του.

    Το δίδυμο Σένα-Προστ, μοιάζει με τους Χάκινεν-Σουμάχερ, κάπως έτσι θα μεγαλοποιούνταν και ο Χάκινεν εαν είχε πεθάνει, στην πραγματικότητα όμως οι Σουμάχερ – Προστ ήταν καλύτεροι (και σε αριθμούς).

    RIP Ayrton και σε ευχαριστούμε εμείς οι νεότεροι, γιατι έκανες το άθλημα ασφαλέστερο.

    ΥΓ. Για την ιστορία βλέπω F1 απο το 1998, Βέλγιο (ΣΠΑ) ο αγώνας που τελειώσε με 6 αμάξια νικητής ο Hill.

  8. Ωραία,δες και τον αγώνα του Μονακό 1994 και θα καταλάβεις ακόμα περισσότερα!

    Καλά κάνεις και το θέτεις ως “ο καλύτερος οδηγός” αλλά και ο Σένα ήταν κάτι παραπάνω και το είχε αποδείξει ουκ ολίγες φορές!

  9. Δαίμον:)
    Monaco 1990

  10. Αν ζουσε ο Σενα ο Σουμαχερ θα ειχε κατι προταθλιματα λιγοτερα και αυτο γιατι ο Σενα ηταν θεος,και πολυ ανοτεροσ του μα παρα πολυ.Ο Σουμαχερ 10 χρονια ειχε παντα το καλιτερο μονοθεσιο ποσ να μιν τα κανει ολα αυτα που εκανε

Top

Show Buttons
Hide Buttons