Αυξάνεται η πίεση της ΕΕ προς την Google

by George Polyzos • On 15-07-2016 • AT 12:50 pm • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ
Internet Newsroom

google-search-engine

Η κόντρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Google συνεχίζεται αμείωτη καθώς πλέον στο στόχαστρο των ευρωπαϊκών ελεγκτικών μηχανισμών μπαίνουν οι δραστηριότητες της αμερικανικής εταιρείας στον τομέα της διαφήμισης.

Η Ευρωπαία Επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού, Margrethe Vestager, κατέθεσε επίσημη «δήλωση αντιρρήσεων» κατηγορώντας την Google για καταχρηστικό έλεγχο στον χώρο της ψηφιακής διαφήμισης.

Η καταγγελία στοχεύει την AdSense, την υπηρεσία δηλαδή της Google η οποία προσφέρει σε άλλες εταιρείες και οργανισμούς τη δυνατότητα να τοποθετούν τις διαφημίσεις τους σε ιστοσελίδες τρίτων μερών. Συμπληρωματικές δηλώσεις αντίρρησης, σε ήδη υπάρχουσα καταγγελία για μονοπωλιακές πρακτικές στις online υπηρεσίες αγορών της εταιρείας, επίσης έχουν κατατεθεί.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έγκειται στον τρόπο με τον οποίο η Google ορίζει τους κανόνες λειτουργίας της υπηρεσίας AdSense. Σύμφωνα με την ΕΕ η Google καταχράται την ισχύ της ώστε να αποτρέπει ιστοσελίδες από το να προβάλλουν διαφημίσεις άλλων διαφημιστικών εταιρειών. Αυτό σύμφωνα με την Ένωση αποτελεί συμπεριφορά που παραβιάζει τον υγιή ανταγωνισμό.

«Η Google έχει λανσάρει ορισμένα εξαιρετικά καινοτόμα προϊόντα τα οποία πραγματικά έχουν κάνει τη διαφορά στην καθημερινότητά μας. Αυτό ωστόσο δεν δίνει στην Google το δικαίωμα να αρνείται σε άλλες εταιρείες την ευκαιρία να μπουν στον επιχειρηματικό στίβο και στην καινοτομία», ανέφερε σε δήλωσή της η Επίτροπος Vestager.

«Πιστεύουμε ότι η καινοτομία των προϊόντων μας και οι συνεχείς βελτιώσεις σε αυτά έχουν αυξήσει τις επιλογές για τους Ευρωπαίους καταναλωτές και συμβάλλουν στον ανταγωνισμό. Θα εξετάσουμε την αναθεωρημένη επιχειρηματολογία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα παρέχουμε μια εμπεριστατωμένη απάντηση μέσα στις επόμενες εβδομάδες», ήταν το σχόλιο που διανεμήθηκε από την Google.

Όπως είναι ήδη γνωστό η Google είναι ήδη αντιμέτωπη με καταγγελίες της ΕΕ αντιμετωπίζοντας πρόστιμο που μπορεί να φτάσει έως και το 10% των ετήσιων εσόδων της. Δηλαδή, το πρόστιμο θα μπορούσε να φτάσει έως και το ποσό των επτά δισεκατομμυρίων δολαρίων. Από τον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης η Google είχε έσοδα ύψους 19 δισ. δολαρίων κατά το τελευταίο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 90% των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

Τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με το Verge, η Google είχε κυριαρχήσει στην αγορά της online διαφήμισης με τα έσοδα, μόνο από την αγορά των ΗΠΑ, να φτάνουν στα 30 δισ. δολάρια, δηλαδή το 64% της συνολικής αγοράς, αφήνοντας δεύτερο το Facebook με έσοδα 8 δισ. δολαρίων.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

0 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.

Top

Show Buttons
Hide Buttons