Το Μετρό στο αεροδρόμιο ξανά και στο Νομισματοκοπείο για πρώτη φορά

by Stefanos Kofopoulos • On 02-09-2009 • AT 3:51 pm • 8 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

Το Μετρό στο αεροδρόμιο ξανά και στο Νομισματοκοπείο για πρώτη φορά

Επιτέλους το Μετρό πηγαίνει ξανά στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και επιστρέφει από εκεί. Χρειάστηκαν 6 μήνες μέσα στο καλοκαίρι για να ολοκληρωθούν οι εργασίες που σύμφωνα με την Ελληνική παράδοση έπρεπε να γίνουν κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου γιατί τότε πονάει περισσότερο. Εκτός από την σύνδεση του αεροδρομίου με το Σύνταγμα και τον τουρίστα, στο ενδιάμεσο λειτουργεί πλέον και ο σταθμός του Μετρό στο Νομισματοκοπείο. Σύμφωνα με το press release η μετακίνηση από Σύνταγμα σε Νομισματοκοπείο θα διαρκεί 10 λεπτά, δήλωση που δεν ξέρω κατά πόσο είναι αληθινή γιατί περίπου 11 λεπτά χρειάζεται το Μετρό από το Σύνταγμα μέχρι την Εθνική Άμυνα.

Ακολουθούν τα επίσημα λογάκια του press release.

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γ. Σουφλιάς, έδωσε σήμερα σε κυκλοφορία τον νέο Σταθμό του Μετρό στο Νομισματοκοπείο και έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Σήμερα παραδίδεται στο επιβατικό κοινό ο σταθμός του Μετρό στο Νομισματοκοπείο και επαναλειτουργεί το τμήμα της Γραμμής του Μετρό προς το Αεροδρόμιο. Δηλαδή, οι επιβάτες μπορούν πλέον από σήμερα, όχι μόνο να ξαναχρησιμοποιούν το Μετρό για το Αεροδρόμιο και τους ενδιάμεσους Σταθμούς (ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΔΟΥΚ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, ΠΑΛΛΗΝΗ, ΠΑΙΑΝΙΑ/ΚΑΝΤΖΑ, ΚΟΡΩΠΙ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ), αλλά και τον καινούργιο Σταθμό στο ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ.

Ήταν κατασκευαστικό ανοσιούργημα και παγκόσμια πρωτοτυπία να έχει κατασκευασθεί σήραγγα Μετρό δίχως απολύτως καμία πρόβλεψη για τον Σταθμό ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, που μας έφερε τον Ιούνιο του 2004 αντιμέτωπους με μια εξαιρετικά δύσκολη τεχνική πρόκληση. Αναπόφευκτα έπρεπε να σταματήσει η λειτουργία του Μετρό, για να κατασκευασθεί ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Με εντατικούς ρυθμούς μελετήσαμε, δημοπρατήσαμε και κατασκευάσαμε το κέλυφος του Σταθμού της Αγίας Παρασκευής, επιφέροντας μια μικρή χρονικά αναστάτωση στο επιβατικό κοινό.

Σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο τεχνικά έργο, με συστηματική υπερπροσπάθεια και δίχως μεγάλα λόγια, καταφέραμε να κερδίσουμε την μάχη με τον χρόνο και να ξαναθέσουμε σε λειτουργία τη Γραμμή προς το Αεροδρόμιο μέσα στο πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα, διαψεύδοντας όλες τις Κασσάνδρες που δημαγωγικά προεξοφλούσαν μεγάλες καθυστερήσεις.

Παράλληλα, ολοκληρώσαμε τον Σταθμό του ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟΥ και ολοκληρώνουμε το Δεκέμβριο τον Σταθμό του ΧΟΛΑΡΓΟΥ. Παραδίδουμε σήμερα τον πρώτο από τους δέκα νέους Σταθμούς του Μετρό της Αθήνας που θα τεθούν σε λειτουργία τους επόμενους 10 μήνες, τον Σταθμό του Νομισματοκοπείου.

Η απόσταση από το ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ έως το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα) θα διανύεται πλέον μόλις σε 10 λεπτά, ενώ σε ώρες αιχμής με το ΙΧ αυτοκίνητο απαιτούνται τουλάχιστον 40 λεπτά!
Για το λόγο αυτό, κατασκευάσαμε στον επιφανειακό χώρο του Σταθμού το μεγαλύτερο Σταθμό Μετεπιβίβασης του Μετρό από και προς τις Λεωφορειακές Γραμμές, προκειμένου οι κάτοικοι από τους κοντινούς Δήμους και τα Μεσόγεια να έχουν εύκολη πρόσβαση στο Μετρό. Ο Σταθμός Μετεπιβίβασης παραδίδεται σε δεκαπέντε ημέρες στο επιβατικό κοινό.
Επίσης, προβλέψαμε εγκαίρως και κατασκευάσαμε μεγάλο 3οροφο υπόγειο χώρο στάθμευσης 630 θέσεων αυτοκινήτων, ώστε με ευκολία και ασφάλεια οι οδηγοί από τους γύρω Δήμους, ακόμα και από τα ανατολικά προάστια της Αττικής, να αφήνουν τα οχήματα τους στο Νομισματοκοπείο και να συνεχίζουν τη διαδρομή τους γρήγορα και άνετα με το Μετρό. Το μεγάλο αυτό πάρκινγκ θα δοθεί σε λειτουργία έως τα τέλη του μήνα και μάλιστα ο ένας όροφος θα δοθεί σε 15 ημέρες.

Κατά συνέπεια, ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, εκτός από την εξαιρετική του αρχιτεκτονική και αισθητική εντός και εκτός του Σταθμού, αποτελεί και έναν σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο, όπου το Μετρό συνδυάζεται οργανωμένα με τα λεωφορεία και τα αυτοκίνητα για την καθημερινή και άνετη εξυπηρέτηση 30.000 επιβατών.

Επιπλέον, παράλληλα με την επαναλειτουργία της Γραμμής προς το Αεροδρόμιο, προβλέψαμε και διαρρυθμίζουμε δύο ακόμη υπαίθριους χώρους στάθμευσης 250 θέσεων αυτοκινήτων ο καθένας, στους ακραίους σταθμούς της Γραμμής, στο Κορωπί και στην Κάντζα. Τα δύο αυτά πάρκινγκ θα εξυπηρετούν όλους όσους προέρχονται από τις Νότιες και Ανατολικές περιοχές της Αττικής. Ο χώρος στάθμευσης στο Κορωπί θα παραδοθεί στο κοινό στις 20 Σεπτεμβρίου και εκείνος της Κάντζας στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Τόσο ο μεγάλος Χώρος Στάθμευσης στο Νομισματοκοπείο όσο και οι άλλοι δύο Χώροι Στάθμευσης στο Κορωπί και στην Κάντζα θα ενταχθούν στην τιμολογιακή πολιτική της ΑΜΕΛ, σύμφωνα με την οποία οι επιβάτες του Μετρό με την επίδειξη του εισιτηρίου επωφελούνται μισής τιμής στο τέλος στάθμευσης.

Το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό στην Ελλάδα

Το Μετρό αποτελεί αναμφισβήτητα το σημαντικότερο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο στην Αττική και για το λόγο αυτό στο ΥΠΕΧΩΔΕ δώσαμε απόλυτη προτεραιότητα στην ανάπτυξή του. Τα τελευταία πεντέμισυ χρόνια όλοι οι διαθέσιμοι πόροι για τις συγκοινωνιακές υποδομές στην Αθήνα πήγαν κατά προτεραιότητα στις επεκτάσεις του Μετρό, οι οποίες μάλιστα υλοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς καταφέραμε ο ρυθμός κατασκευής των έργων Μετρό να είναι διπλάσιος από εκείνον προ του 2004.
Έχουμε ολοκληρωμένο Συγκοινωνιακό Σχέδιο. Με την υλοποίηση των έργων Μετρό αλλά και των περιφερειακών οδικών αξόνων σκοπεύουμε να διώξουμε τη συμφόρηση και τους ρύπους από τις γειτονιές της Αθήνας.
Υλοποιούμε μία ολοκληρωμένη πολιτική περιβαλλοντικής αναβάθμισης της Πρωτεύουσας, που στηρίζεται σε συγκεκριμένα μεγάλα έργα αλλά και σε μέτρα υψηλής αποτελεσματικότητας, μακριά από τις δημαγωγίες, τις στείρες αρνήσεις και τις κενές μαγικές λύσεις των μικροπολιτικών και άλλων συμφερόντων.
Σήμερα υλοποιούμε δίχως μεγάλα λόγια αλλά με πολύ δουλειά το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό στην Ελλάδα.
Ο Σταθμός του ΧΟΛΑΡΓΟΥ θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο και ο Σταθμός της ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ στις αρχές του επόμενου καλοκαιριού.

Σε λίγους μήνες, έως τα τέλη του 2009, βάζουμε τέλος στην ιδιότυπη απομόνωση των Δυτικών Προαστίων της Αθήνας με νέους Σταθμούς στο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, στην ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ και στο ΧΑΪΔΑΡΙ. Και την ερχόμενη Άνοιξη άλλοι τέσσερις Δήμοι του Λεκανοπεδίου αποκτούν σύγχρονους Σταθμούς Μετρό (ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και ΕΛΛΗΝΙΚΟ).

Σε εξέλιξη βρίσκεται σήμερα ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά με Σταθμούς στην ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, στον ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ, στη ΝΙΚΑΙΑ και τρεις Σταθμούς στον Πειραιά (ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ), όπου 6 κοινοπραξίες/τεχνικές εταιρείες διεκδικούν την κατασκευή του έργου, προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ.

Σύντομα προωθείται προς δημοπράτηση και η Γραμμή του Μετρό σχήματος U με 20 σταθμός και 20 χλμ. υπόγειας σήραγγας, από το Γαλάτσι μέσω του Πανεπιστημίου και του Παγκρατίου προς το Μαρούσι. Η Γραμμή αυτή όχι μόνον θα αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, αλλά και θα αναβαθμίσει ουσιαστικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο.
Επιπλέον, μελετήσαμε και το συνολικό σχέδιο ανάπτυξης του δικτύου Μετρό στην Αθήνα με 200 σταθμούς και 220 χιλιόμετρα δικτύου γραμμών, το οποίο ήδη εντάχθηκε στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής, προκειμένου το Μετρό να εξυπηρετεί μελλοντικά όλες τις περιοχές του Λεκανοπεδίου.

Με υπεύθυνο σχεδιασμό και με αποτελεσματική δουλειά δημιουργούμε ένα πυκνό, σύγχρονο και αξιόπιστο δίκτυο Μετρό στο Λεκανοπέδιο, βελτιώνοντας την καθημερινότητα του πολίτη και γενικότερα την ποιότητα ζωής στην Αθήνα».

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. To μετρο συνεχως προχωραει εκει κατω, ενω για εδω Θεσσαλονικη ολο και καποια δικαιολογια βρισκουν για να σταματουν τα εργα…
    9 χλμ ειναι τα σχεδια του μετρο Θεσσαλονικης και 19 της Αθηνας. Δε μπορουν να δουλεψουν εντατικα μονο εδω να τελειωνουν μια και καλη?

    • Τελευταία φορά στην Θεσσαλονίκη πριν από μήνες διαπίστωσα ότι η πόλη θα γίνει χειρότερη από την Αθήνα πολύ γρήγορα. Δεν το συζητώ για τα έργα του Μετρό ειδικά στον σταθμού των τρένων. Τρέλα σκέτη και δεν το λέω ειρωνικά καθόλου. Κυριολεκτώ για κάθε ένα από τα γράμματα της λέξης τ-ρ-έ-λ-α

  2. δεν θα γίνει χειρότερη . . . ΕΙΝΑΙ χειροτερη.

    • Αν συνεχίζει να είναι όπως την είδα τότε, με αυτές τις αλλαγές στην κίνηση, τον πανικό και τον τρόπο που οδηγούν το κέντρο τότε ναι είναι χειρότερη από την Αθήνα. Ευτυχώς έχει 3-4 οδικούς άξονες / σχεδόν ευθείες και αυτό βοηθάει όταν δεν κόβονται στην μέση από έργα ή παρκαρισμένα αυτοκίνητα (έστω και νόμιμα)!

  3. καλύτερα πάντως που τα έργα του σταθμού έγιναν καλοκαίρι, κι ας ήταν τουριστική περίοδος… είναι ακόμα χειρότερο να γίνουν μες στο χειμώνα που όλοι οι κάτοικοι (ντόπιοι και αλλοδαποί) είναι στην Αθήνα, συν οι φοιτητές, συν οι μαθητές κλπ. Τουλάχιστον το καλοκαίρι έχει λιγότερη επίγεια κίνηση, η Μεσογείων κάπως αντέχεται, το χειμώνα τις ώρες αιχμής είναι ακίνητη.

    • Δεν αντέχεται η μεταφορά με το λεωφορείο και το ξενέρωμα της απουσίας Μετρό. Εγώ τουλάχιστον έτσι ένιωσα 2 φορές.

  4. α ξέχασα το βασικότερο… ο σταθμός στο Νομισματοκοπείο είναι κατακόκκινος, ευάερος, ευήλιος και πολύ ωραίος, μεγειά μας :-)

    • Ναι αυτό το είδα στην ΝΕΤ, έχει μπόλικο φως. Πολύ καλό!

Top

Show Buttons
Hide Buttons